Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich is het wel te doen die rit, reken op een 6 uur rijden, dus als je om 8 uur vertrekt ben je met een pauze al om een uur of 3 in LV. Maar je kunt ook naar Tonopah rijden. Bedenk dan wel dat je het mooiste stuk relatief gehaast doet en je voor het saaie stuk ruim de tijd hebt. Misschien al beginnen met inpakken als je bij Mono Lake staat? :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Hans B »

Met een camper kun je ook vrij kamperen.
Overal grote pleinen zat.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door covri »

Waarom wil je persé stroom? Airco kun je ook gebruiken icm generator. enige is dat de generator maar tot een bepaalde tijd gebruikt mag worden en nogal veel herrie maakt.
Temperatuur in Joshua zal hoog zijn in juli.....
Bijlagen
Screenshot_20180203-155741.png
Flowie
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2007, 18:15

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Flowie »

Wij hebben destijds in een hotel gezeten in SF (Holiday Inn Fishermans Wharf) en de camper op de parkeerplaats gezet. Destijds via Priceline 'gewonnen' (bestaat dat nog?!) Misschien is dat nog een idee voor jullie...
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door SuperFieke »

In juli 2016 stonden wij voor Joshua Tree op Twenty Nine Palms RV park. Wij waren toch blij dat we stroom hadden voor de airco, want het was er snikheet. Om die reden hadden wij die camping dan ook gekozen. Een generator maakt veel lawaai en mag je niet de ganse nacht laten draaien.
Joshua Tree vonden wij wel een heel mooi park. Je kan er in de zomer wel geen al te lange wandelingen maken wegens de hitte. Af en toe een korte wandeling deden we wel, maar op bepaalde plaatsen konden we niet uitstappen omdat er teveel bijen waren.

Voor SF stonden wij op Marin RV Park. Eén van de minst charmante campingplaatsen van onze hele reis, maar de ligging is wel goed. Op 10 minuten wandelen heb je de ferry.
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Onze reis begint steeds meer vorm te krijgen, bijna alle campings zijn gereserveerd!
Rondom LA zijn we nog wat zoekende..... wellicht kunnen jullie ons verder helpen.
De kogel is door de kerk, we gaan een dagje naar Disneyland (Anaheim) en we willen nog naar het Hollywoodsign en wat rondkijken in Hollywood enzo.
Nu zijn we aan het kijken of een camping direct naast Disneyland willen kiezen (anaheimharborrvpark.com) of juist een camping die ergens anders ligt (bij metro?). We zijn ook aan het kijken of http://goldenshorervresort.com wat is (redelijk dicht bij metrostation).

Is de metro uberhaupt een goed vervoermiddel in LA? Of is een klein autootje huren echt een betere optie?
Ik lees op veel plekken dat LA een redelijke ramp is qua vervoer, dus we zijn zoekende hoe we het het beste aan kunnen pakken!

We komen op wo 18/7 aan in LA (vanuit Joshua) en vertrekken za 21/7 weer vanuit LA naar de kust.

Iemand tips of suggesties?
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Iemand nog tips of suggesties?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Hans B »

Voor grote steden waarbij ik enkele dagen op een camping sta, huur ik altijd een auto.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

dankjewel Hans
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

Iemand nog ervaring met camping http://goldenshorervresort.com in LA? Met name t.a.v. ligging Anaheim rest van de stad en/of ervaringen metro in LA (of is een metro daar juist helemaal niet handig)?
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Chrissie35 »

Gave reis gaan jullie maken! Heb je voor kinderen van deze leeftijd ook gekeken naar Universal? Mijn kinderen vonden dat echt nog veel gaver dan Disney. Maar dat verschilt natuurlijk per kind. (En Disney hebben wij alleen 2 x in Orlando gedaan, niet in LA dus daar kan ik niks over zeggen.)

Maar goed terug naar je laatste vraag. Wij hebben hier vorig jaar 1 nacht gestaan voordat we de camper terug gingen brengen. Prima camping, compact en duur maar compleet en erg netjes verzorgd. Lekker zwembad ook. Alleen is het echt een helse tour om er te komen, file, file en nog eens file en een helse tour om er weer weg te komen in weer andere files. Nu geldt dat volgens mij voor heel LA maar misschien is naast Disney slapen dan toch prettiger.

De route naar Anaheim ken ik niet maar kijk eens naar google maps op de tijden die je zou willen reizen of dat een beetje te doen is, dat geeft misschien een beetje beeld. Metro ook geen ervaring mee.

Ohja en een supermarkt is er ook niet in de buurt (tenminste niet waar je met een camper kunt parkeren) dus zorg dat je goed bevoorraad aankomt.

Veel plezier nog met de voorbereidingen!
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

We hebben wel gekeken naar Universal en lang getwijfeld (en nu weer :wink: ).......
We zijn wel ooit in Disney Orlando geweest en dat vonden we geweldig (dochter werd daar 4 jaar, dus tijdje geleden). Zoonlief zal Universal wel leuk vinden, maar denken dat dochterlief het daar wat minder leuk zal vinden....

We hebben inderdaad gekeken naar een camping daar in de buurt (Anaheim), maar dachten dat we op Golden Shore wat centraler zouden zitten, dus bij zee, stad (via metro) en Anaheim maar begrijp uit de post van Chrissie35 dat het juist lastig is om hier per auto te komen.....

Dus toch nog even over nadenken.

Iemand nog tips t.a.v. Los Angeles? Auto huren (zoals ook Hans aangaf) of met OV naar hop-on-hop-off bus? Andere opties/suggesties?
LaKuSch
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2018, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door LaKuSch »

Je mag toch gewoon met je camper Death Valley in? Ze hebben op de campings van Death Valley ook gewoon full hook ups en dumpstations. Alleen sommige wegen mag je volgens mij niet in met een camper. Heeft iemand hier meer informatie over, want op nps.gov kan ik er niks over vinden.
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door covri »

@LaKuSch
Je moet in de voorwaarden kijken van de Camper verhuurder. Daar staat het in.
Dit staat bv bij El Monte in de voorwaarden (komt van de site camper.nl) over Death Valley:

"Death Valley, niet toegestaan in juli en augustus. Wel toegestaan in mei, juni en september. Geheel op eigen risico. De temperaturen kunnen oplopen tot 60 graden celsius. U bent aansprakelijk voor eventuele onkosten."
LaKuSch
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 apr 2018, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door LaKuSch »

Bedankt Covri!
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door covri »

@LaKuSch
Zag in je andere topic dat je in april gaat. Dat is bij geen enkele verhuurder een probleem. Wij zijn er half mei met de camper.
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Chrissie35 »

Dan zou ik lekker Disney doen, echt altijd leuk. (Ik heb alleen maar jongens en die houden vooral van actie en geweld. Disney gaat ze veel te traag, dus wij hebben op deze leeftijd Universal en Six Flags gedaan). Maar voor je dochter klinkt Disney dan leuker, die zal niet veel hebben met Transformers, Mummy's, Fast and the Furious en the Walking Dead vermoed ik zo :D

Ik zou gewoon de plek kiezen die je het leukst lijkt en gewoon voor LA wat file incalculeren.

Maak je een roadbook voor de kinderen? Wij deden een kortere route maar de kinderen hebben wel dezelfde leeftijd. Misschien heb je iets aan de mijne?
Miepie77
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 jan 2017, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Miepie77 »

@chrissie35, mocht de tijd het toelaten dan wil ik wel nog zoiets maken.
heb jij er wel een gemaakt? zo ja, dan zou ik deze graag willen bekijken (mocht je dat geen probleem vinden ;))
Chrissie35
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 dec 2015, 18:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Miepie: rondreis 2018 met camper en 2 kids (9 en 11).

Bericht door Chrissie35 »

Ik stuur je wel even een prive berichtje!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer