Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
USA_Jensen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017, 15:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door USA_Jensen »

Hoi mede-forumleden,

Over een aantal weken vertrekken wij met zijn tweeën naar Los Angeles om van daaruit een rondreis door Zuid-West Amerika te maken. De afgelopen weken heb ik al verschillende keren rondgekeken op dit forum en hier heb ik veel handige tips aan overgehouden! :thumbup:

Voor wat betreft ons reisschema hoop ik nog wel wat feedback te krijgen van jullie omdat de meeste van jullie er meer verstand van hebben dan wij. We gaan rondreizen met een SUV en zullen voornamelijk in hotels slapen tijdens onze rondreis. We hebben zelf de volgende planning bedacht maar ik ben benieuwd of jullie nog dingen missen die we absoluut moeten zien. Daarnaast vraag ik mij af of de route die wij voor ogen hebben ook haalbaar is.

Dit is onze (voorlopige) route:

Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles - Joshua Tree
Dag 4: Joshua Tree - Sedona (veel km's!)
Dag 5: Sedona - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7: Monument Valley - Page
Dag 8: Page - Bryce
Dag 9: Bryce - Zion
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Yosemite
Dag 15: Yosemite - San Francisco
Dag 16: San Francisco
dag 17: San Francisco - Pismo Beach
Dag 18: Pismo Beach - Sequoai (?)
Dag 19: Sequoia - Los Angeles
Dag 20: Vertrek Los Angeles

Ik zit vooral een beetje met de laatste 5 dagen omdat Sequoia niet echt op de route ligt maar we willen hier wel graag gaan kijken. Denken jullie dat deze route haalbaar is en hebben jullie nog op of aanmerkingen of tips?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door Mrvanilla »

Tsja, het is wel druk zo hoor! Alles kan natuurlijk maar je gaat nu best hard langs alle zaken. Yosemite wordt lastig zo, omdat de weg van DV naar de vallei zonder te stoppen al een uur of zes, zeven is.

Sequoiabomen kun je ook in Yosemite zien, aan de Tioga Pass bij de Tuelomne Grove.

Ik zou misschien Sequoia, Joshua Tree en Sedona schrappen. Je hebt dan wat ruimte om andere zaken de tijd te geven die het verdient.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind het veel te vol. Ligt er nog niets vast? Ik zou dan ook eens kijken naar overnachtingen. Met dit tempo is het bijvoorbeeld voor de GC en zeker voor Yosemite wel verstandig om in het park te overnachten.
Niet alleen de route van Death Valley naar Yosemite is erg lang, maar als je de dag erna alweer naar SF gaat heb je dus helemaal geen tijd voor Yosemite.
Sequoia overslaan lijkt me verstandig. Voor sequoia's in Yosemite kun je ook naar de Merced Grove kijken, zie hiervoor ons 2015-verslag (bij 25 juni). Misschien ook een dag minder Las Vegas zodat je voor Zion ook wat meer tijd uit kunt trekken. Misschien nog een kleine omweg via Valley of Fire tussen Zion en LV?

Marianne
USA_Jensen
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2017, 15:39
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door USA_Jensen »

Bedankt voor jullie reacties! We twijfelden al aan Sequoia omdat dit niet helemaal op de route ligt dus deze gaan we nu schrappen. Wij wisten ook niet dat er in Yosemite ook Sequoia's zijn dus bedankt voor deze tip!

Zoals het er nu naar uitziet gaan we inderdaad een dag minder naar Las Vegas en we zullen waarschijnlijk ook Sedona laten vallen. Dat betekent dat we van Joshua Tree direct richting de Grand Canyon zullen rijden. Dit scheelt weer een dag en ook de nodige reistijd. :)
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door Tipsy_1 »

Onze eerste zuidwest reis was aan een gelijkaardig tempo. Voor een impressie zie ons resiverslag via de link hieronder van 2010. Het was een supertrip en ik vond het allemaal goed te doen maar "pittig" is het wel. Zorg dat je de overnachtingsplaatsen met zorg kiest als je aan dit tempo rijdt. IN of zo dicht mogelijk bij de parken. Bvb Springdale of het park zelf voor Zion en niet St George. Bij de Grand Canyon en niet Flagstaff of Williams. Daar spaar je veel tijd mee uit.

Wij hadden wel ook een overnachting aan de oostkant van Yosemite.

Als je nu een 1 overnachting vrij maakt, dan kan je die inplannen bvb in Mammoth Lakes of Bishop; geeft je meer tijd voor Yosemite om de mooie Tioga pas te rijden (en eventueel verlaten stadje Bodies te bezoeken?). En je hebt lekker veel tijd om ontspannen naar Death Valley te rijden. Fijn dat je daar overnacht. Ik hou erg van Death Valley en het is er heel bijzonder om te wandelen bvb 's ochtends heel vroeg als de hitte al begint te zinderen. Vergeet niet 's nachts omhoog te kijken naar de melkweg! (even wegrijden van het hotel).

Sedona laten vallen is wel OK denk ik ook. Het is er mooi maar Bryce, Zion, Monument Valley,... zijn toch wel bijzonderder.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door IngridZw »

Wij vonden Sedona prachtig maar in jullie geval heeft het geen meerwaarde omdat je er amper tijd voor hebt. Ik zou vanaf LA al verder doorrijden naar bv Needles of Kingman om zodoende de volgende dag wat meer tijd te hebben voor de Grand Canyon. Joshua Tree kun je dan onderweg aandoen. Vervolgens vanaf Needles/Kingman via route 66 (Oatman/Seligman) naar de GC. De dag die je daarmee uitspaart zou ik besteden bij Zion NP.

Een extra dag voor Yosemity is ook zeker aan te raden. Bijv. als je een dag minder Las Vegas doet. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om door Death Valley te rijden (met onderweg een aantal tussenstops) en te overnachten in Bishop of Lone Pine.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis USA_Jensen: Hulp en Tips gevraagd voor reis door Zuidwesten!

Bericht door Tipsy_1 »

ik zou zeker aanraden de overnachting in Death Valley te houden. Net 's avond s en 's ochtends is het er zo prachtig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer