Reis Helwin4: rondreis zuidwest USA aug 2018 met gezin.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Helwin4
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Helwin4: rondreis zuidwest USA aug 2018 met gezin.

Bericht door Helwin4 »

Volgend jaar augustus gaan we voor het eerst met onze twee zonen van dan 18 en 16 een rondreis maken door een aantal zuidwestelijke staten van Amerika. Vertrek naar San Francisco, retour vanaf Los Angeles, met een huurauto (Dodge Grand Minivan). De bedoeling is om te gaan kamperen in de nationale parken en de overige bestemmingen in een hotel/motel te overnachten. Kampeerspullen nemen we gedeeltelijk zelf mee, de rest kopen we daar. Ik heb inmiddels al vele uren aan leeswerk er op zitten en heb naar aanleiding daarvan een route uitgestippeld. Alhoewel het volgens mij om het standaard rondje gaat, ben ik toch benieuwd naar jullie meningen/tips:

1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Big Sur
5. Big Sur - Merced (familiebezoek)
6. Merced - Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite - Mammoth Lake
9. Mammoth Lake - Death Valley
10. Death Valley - Las Vegas
11. Las Vegas - Zion
12. Zion
13. Zion - Bryce
14. Bryce - Page
15. Page
16. Page - Monument Valley
17. Monunent Valley - Grand Canyon South Rim
18. Grand Canyon South Rim - Seligman
19. Seligman - Havasu Falls
20. Havasu Falls - Needles
21. Needles - Los Angeles
22. Los Angeles
23. Los Angeles
24. Los Angeles Amsterdam

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Havasu Falls en het kamperen in augustus in de parken. Is dit te doen gezien de warmte? Ik sprak laatst iemand die net terug was vanuit o.a. Page, Monument Valley en Bryce en die vertelde dat ze bijna iedere avond regen en onweer hadden gehad. Daar heb ik nog weinig over gelezen. Waren die buien en onweer gewoon toeval of is dit standaard voor die periode?

Groet, Helga
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondreis zuidwest USA aug2018 met gezin

Bericht door PSVwally »

19. Seligman - Havasu Falls
20. Havasu Falls - Needles
Je weet dat je voor de Havasupai een permit nodig hebt?
http://theofficialhavasupaitribe.com/
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html

Ik vind het verder een leuke trip. Persoonlijk zou ik zeker een dag las Vegas meer inplannen. Ook voor de zonen denk ik leuk om een dagje in zo'n zwembad te kunnen liggen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Rondreis zuidwest USA aug2018 met gezin

Bericht door Franciscus »

Helwin4 schreef: Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Havasu Falls en het kamperen in augustus in de parken. Is dit te doen gezien de warmte? Ik sprak laatst iemand die net terug was vanuit o.a. Page, Monument Valley en Bryce en die vertelde dat ze bijna iedere avond regen en onweer hadden gehad. Daar heb ik nog weinig over gelezen. Waren die buien en onweer gewoon toeval of is dit standaard voor die periode?
Wij kampeerden begin augustus 2 nachten in Kodachrome Basin SP, vlakbij Bryce. Daar 2 dagen hetzelfde beeld; zon in de ochtend, in de loop van de middag steeds bewolkter, aan het einde van de middag een stevige stortbui (zelfs met hagel, donder en bliksem) en dan de hele avond bewolkt. Tijdens de regen koelde het hard af, ook de nachten waren behoorlijk fris. Een vriend van me was een paar weken eerder in die omgeving en had hetzelfde weerbeeld. Overigens is kamperen in Kodachrome Basis SP wel een goede optie, prachtig gelegen kampeerterrein met het schoonste sanitair dat ik deze vakantie heb gezien. Op een klein half uur rijden van Bryce.

In Mammoth Lake hebben we ook gekampeerd; Twin Lakes Campground. Ook een aanrader. Ook daar kun je rekenen op frisse nachten.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
Helwin4
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Rondreis zuidwest USA aug2018 met gezin

Bericht door Helwin4 »

Dank voor de reacties.

@PSVwally Ik weet dat er inderdaad een permit voor Havasu Falls nodig is. Ik moet ook nog even uitzoeken wanneer ik kan boeken voor de Supai Lodge.
En een extra dag Las Vegas is misschien inderdaad wel fijn zo halverwege de reis. Gaan we bespreken.

@Franciscus Leuk die tips voor campgrounds. Alleen een beetje jammer dat het verhaal over die regen en onweer lijkt te kloppen :lol: . Ik ben in principe een mooi-weer-kampeerder dus ik ben blij dat ik dit toch nu al weet. Een gewaarschuwd mens telt voor twee immers :wink: .
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Reis Helwin4: rondreis zuidwest USA aug 2018 met gezin.

Bericht door amboly »

Wij hebben in september en oktober gekampeerd en slechts 1 dag regen gehad. Dat was in LA.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Helwin4: rondreis zuidwest USA aug 2018 met gezin.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben nog nooit regen gehad n Bryce, het kan dus ook goed gaan. :wink:
Misschien een dag minder Page? wat zijn de plannen daar? Ik zou ene extra dag Yosemite wel mooi vinden. Daar kun je je tijd goed gebruiken, zeker als je bijvoorbeeld ook naar de Mariposa Grove wilt.
Je weet hou het reserveren daar gaat?
In Page en MV zal het erg heet zijn om te kamperen. In Zion ook wel. In Yosemite is het 's nachts heerlijk qua temperatuur.

Marianne
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Helwin4: rondreis zuidwest USA aug 2018 met gezin.

Bericht door michelly »

Ik zou me echt niet teveel zorgen maken om eventuele regenbuien. Wij hebben al verschillende reizen gekampeerd en echt wel af en toe wat regen gehad maar nooit (jawel 1x in Texas :wink: ) zo erg dat het problemen gaf. Over het algemeen zul je gewoon prima weer hebben. Kijk voor onze ervaringen eens op http://www.michelly.nl
Helwin4
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2017, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Helwin4: rondreis zuidwest USA aug 2018 met gezin.

Bericht door Helwin4 »

Dank voor de fijne berichten wat betreft de hoeveelheden regen! Het kan dus ook anders. Overigens was ik niet van plan het kamperen er voor achterwege te laten. We wisselen het af met hotels en dan vind ik het prima.

@ Marianne: de plannen voor Page zijn vooralsnog de (Lower) Antelope Canyon, Horseshoe Bend en eventueel kayakken op Lake Powell. Voor Monument Valley heb ik bedacht dat we misschien beter in een (The View) cabin kunnen overnachten. Zal ook wel heet zijn maar toch anders dan een tent. En bij Page wil ik een keer kamperen op de Lone Rock Campground. Erg primitief en warm maar het lijkt me wel bijzonder zo voor een keer. De tweede overnachting dan in een hotel. We hoeven het ook niet te overdrijven... Wat we precies in Yosemite gaan doen weet ik nog niet. En ik weet hoe het reserveren werkt.

@ Michelly: ik heb al een aantal verslagen van je gelezen via andere berichten :thumbup: . Ben net begonnen aan je stuk over Yosemite van 2015.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer