Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door PSVwally »

Is je route nog zo als bij je laatste plan? Dan zou ik t zelf eerder bij capitol reef of moab zetten.
Moapa Valley - Capitol Reef is een kleine 5u rijden als snelste route, maar de mooiste route via de 89 en 12 kost wat meer tijd. Dan blijft er niet veel tijd over voor CR en ook voor Moab heb je echt de minimale tijd
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

Onderstaande route staat al helemaal geboekt. Verschillende accommodaties nog gratis annuleerbaar, maar niet allemaal. In Yellowstone is er ook nog moeilijk iets te vinden voor met 4 personen. Het einde van de reis staat nog open, daar hebben we nog een aantal overnachtingen niets geboekt. Ik hou Old Faithful in de gaten of daar mss nog iets vrijkomt.


9/07/18 Parijs - Montréal - Las Vegas (20u45)
10/07/18 Las Vegas - Mesquite (Valley Of Fire)
11/07/18 Mesquite - Torrey (Capitol Reef)
12/07/18 Torrey (Capitol Reef) - Moab
13/07/18 Moab
14/07/18 Moab - Dinosaur NP
15/07/18 Dinosaur NP - Jackson (Grand Teton)
16/07/18 Jackson (Grand Teton)
17/07/18 Jackson (Grand Teton) - West Yellowstone
18/07/18 West Yellowstone - Missoula
19/07/18 Missoula - Glacier NP (Whitefish)
20/07/18 Glacier NP
21/07/18 Glacier NP
22/07/18 Glacier NP (Whitefish) - Helena
23/07/18 Helena - Billlings
24/07/18 Billings - Cody
25/07/18 Cody - Yellowstone (lake lodge cabin)
26/07/18 Yellowstone (lake lodge cabin)
27/07/18 Yellowstone (lake lodge cabin)
28/07/18 Yellowstone -
29/07/18
30/07/18
31/07/18 - Las Vegas
1/08/18 Las Vegas
2/08/18 Vlucht terug 11h10
3/08/18 Parijs om 9u35
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

We hebben enkele wijzigingen in onze route aangebracht. Vinden jullie deze een verbetering?

- op DAG 2 rijden we al door tot in Cedar City om te overnachten (iplv tot Mesquite) omdat we dan de UT12 gaan nemen en de volgende dag al dichter bij Torrey zijn en deze dag nog Capitol Reef kunnen bezoeken.
- Op DAG 11 rijden we via de going to the sun road door tot in St Mary om te overnachten en blijven daar 3 nachten (iplv in Whitefish) Omdat ik op dit forum gelezen heb dat het oostelijk gedeelte van Glacier veel mooier is dan het westelijk gedeelte. We zijn van plan om van daaruit dan wandelingen te maken. We betalen daarvoor wel 1300$ voor 3 overnachtingen in St Mary Lodge (in het park is er niets meer vrij). Is het die meerprijs waard?
- Op DAG 15 rijden we van Helena naar Gardiner (iplv naar Billings) omdat we daar dan al een stukje van het noordelijk gedeelte van Yellowstone kunnen meepikken en dan de Beartooth Highway kunnen nemen naar Cody.

DAG 1: 9/07/18 Parijs - Montréal - Las Vegas (21u45 aankomst)
DAG 2: 0/07/18 Las Vegas - via Valley Of Fire - Cedar City
DAG 3: 11/07/18 Cedar City - Torrey (Capitol Reef)
DAG 4: 12/07/18 Torrey (Capitol Reef) - Moab (Arches)
DAG 5: 13/07/18 Moab (Canyonlands en Dead Horse Point)
DAG 6: 14/07/18 Moab - Vernal (Dinosaur NP)
DAG 7: 15/07/18 vernal (Dinosaur NP) - Jackson (Grand Teton)
DAG 8: 16/07/18 Jackson (Grand Teton)
DAG 9: 17/07/18 Jackson (Grand Teton) - West Yellowstone
DAG 10: 18/07/18 West Yellowstone - Missoula
DAG 11: 19/07/18 Missoula - St. Mary (Glacier NP)
DAG 12: 20/07/18 Glacier NP
DAG 13: 21/07/18 Glacier NP
DAG 14: 22/07/18 St. Mary (Glacier NP) - Helena
DAG 15: 23/07/18 Helena - Gardiner
DAG 16 24/07/18 Gardiner - Cody
DAG 17 25/07/18 Cody - Yellowstone (lake lodge cabin)
...
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

Dat is behoorlijk prijzig die lodge! Is er niets anders? Kun je het nog annuleren? Ik zou regelmatig checken of er nog iets in het park vrij komt. Of misschien is een cabin op de KOA St Mary iets? Voor een 1-room cabin betaal je 125 dollar per nacht. Wel duur voor wat je krijgt, en je moet zelf slaapzakken meenemen, maar een stuk goedkoper dan die lodge.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

We kunnen nog annuleren, maar er zijn wel al kosten aan verbonden. We zijn wel met 4 (nog 2 tieners mee) en in het hoogseizoen. In Whitefish hadden we een appartement gevonden voor 700$ voor 3 nachten. Was dus goedkoper en hebben we nog open staan, maar we vinden de omgeving van St. Mary mooier om wandelingen te maken. En in die omgeving zijn de mogelijkheden om te overnachten erg beperkt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

JA, dat begreep ik wel. Vind je mijn optie niets? De mogelijkheid die ik gaf is aan de oostkant. Voor 3 keer 125 dollar kun je ook nog 4 slaapzakken aanschaffen, annuleringskosten betalen en dan nog ontzettend veel geld besparen.
En die KOA cabins zijn voor 4 personen.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

Ik zal het eens bekijken Marianne. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Sandra71 »

Wij zijn in de St.Mary Lodge geweest in 2014, begin juli.
http://www.santravel.nl/reisverslagen/a ... kalispell/

We waren er van 3 tot 4 juli, dus ietsjes eerder dan jullie, maar de "going to the sun" route was dicht (nadat hij al open was geweest) wegens sneeuwval op de passen en ging weer open nadat wij al vertrokken waren. Wij zijn dus om het park heen gereden via hwy 2 om via de west ingang alsnog het park in te kunnen. Dit kan natuurlijk ieder jaar anders zijn, maar goed om in het achterhoofd te houden. Zeker als je daar 3 nachten verblijft. Aan de west kant zijn we het park ingereden tot de afsluiting en dat was bij Avalanche Lake trailhead. Die wandeling is wel een aanrader trouwens!

Oh ja, wij zaten in het "motel deel" van de St. Mary Lodge en waren per nacht zo'n $150 kwijt (voor 2 persoonskamer).
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

Martin & Marianne schreef:JA, dat begreep ik wel. Vind je mijn optie niets? De mogelijkheid die ik gaf is aan de oostkant. Voor 3 keer 125 dollar kun je ook nog 4 slaapzakken aanschaffen, annuleringskosten betalen en dan nog ontzettend veel geld besparen.
En die KOA cabins zijn voor 4 personen.

Marianne
We stonden hier nogal twijfelachtig tegenover omdat we bij deze KOA cabins geen eigen toilet en douche hebben, en dat leek ons toch wel een gebrek. Maar omdat het prijsverschil toch wel erg groot is, en er nergens anders iets te vinden is wat redelijk is van prijs (toch wel dure omgeving om te overnachten), hebben we hier nu toch geboekt. Bedankt voor de tip dus. Ben eens benieuwd.

@Sandra71: daar heb ik idd geen rekening mee gehouden, maar ik heb eens gekeken wanneer die passen de vorige jaren afgesloten werden. Op 19/07 werden ze nog nooit afgesloten, maar je weet natuurlijk nooit.
Gebruikersavatar
Sandra71
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 13 apr 2014, 15:20
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Sandra71 »

@Sandra71: daar heb ik idd geen rekening mee gehouden, maar ik heb eens gekeken wanneer die passen de vorige jaren afgesloten werden. Op 19/07 werden ze nog nooit afgesloten, maar je weet natuurlijk nooit.
Ah goed dat je even gecheckt hebt. Ja 19/7 is toch wel ruim 2 weken later dan dat wij er waren. Dus gaat vast goedkomen :).
Ik heb toevallig gisteren weer een you-tube filmpje zitten kijken van Glacier in de zomer. Het is zo mooi daar! Wil zeker nog wel eens uitgebreider terug!
Succes met verder plannen.
Groetjes Sandra
___________________
USA/Canada:
1994/1995/2001/2008/2012/2014/2015/2018
Reisverslagen:
http://www.santravel.nl/reisverslagen/
Youtube:https://www.youtube.com/channel/UCS9pDl ... us3dSwWpmw
Instagram: @santravel.nl
___________________
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

Ik ben de eerste week eens beginnen uitschrijven en ik vrees dat het druk wordt. Ik snap waarom er hier altijd aangeraden wordt om 3 nachten bij Moab te plaatsen, maar ik kan nog weinig schuiven. Tenzij we Vernal laten vallen en in één rit van Moab naar Jackson rijden, maar dat lijkt me dan zo ver. Anderzijds denk ik dat het in deze periode ook wel veel te heet is in de buurt van Moab om er urenlange wandelingen te maken.
Zijn er andere dingen die jullie hierin zouden overslaan, of denken jullie dat dit toch wel haalbaar moet zijn? En zouden jullie op dag 4 nog Dead Horse Point en Canyonlands doen en dan dag 5 houden voor Arches, of eerder omgekeerd?
Tips voor korte hikes, als je overal maar 1 kan kiezen?

DAG 1: 9/07/18 Parijs - Montréal - Las Vegas (aankomst om 22u25)
DAG 2: 0/07/18 Las Vegas - om 8u huurwagen ophalen, Walmart gaan en onderlangs via state route 167 naar Valley Of Fire SP (uitzichtpunten + 1 hike) - Cedar City
DAG 3: 11/07/18 Cedar City - cedar breaks NM (uitzichtpunten) via Panguich, UT12 naar Capitol Reef (scenic drive rijden + 1 hike doen) - Torrey
DAG 4: 12/07/18 Torrey - Goblin Valley (en eventueel Little Wild Horse Canyon?) - Dead horse Point SP en Canyonlands - Moab
DAG 5: 13/07/18 Moab Arches (een paar hikes doen)
DAG 6: 14/07/18 Moab - Dinosaur NP - Vernal
DAG 7: 15/07/18 Vernal - Jackson
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het zo laten; je hebt ook nog de ochtend als je naar Vernal rijdt voor een activiteit in Arches. Je zou dan de Fiery Furnace Hike kunnen doen (wel reserveren); dan ben je om 12 uur klaar. Vroeg genoeg om naar Vernal te rijden.
Of ga heel vroeg in de ochtend naar Delicate Arch (zonsopkomst?); nog lekker koel en misschien ook nog rustig. En misschien nog een andere wandeling voordat je naar Vernal rijdt.
De Fiery Furnace zou je ook in de middag kunnen doen; je loopt daar grotendeels in de schaduw, dus dat is beter te doen dan een andere wandeling. Wij hadden in 2013 ook maar 2 nachten in Moab; kijk eens in ons verlag voor onze indeling. En misschien heb je ook iets aan ons 2008-verslag;toen waren we er met de kinderen.
wil je toch 3 nachten Moab dan kun je ook overwegen om de laatste nacht in Green River te overnachten; je hebt dan een goedkopere overnachting en je bent al een uur dichter bij Jackson.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

Marianne, ik ben fan van je reisverslagen, ze zijn duidelijk en overzichtelijk en de humor is wel fijn :thumbup:

Als we pas 's middags richting Vernal vertrekken, hebben we dan nog de tijd om Dinosaur te doen? Of laten we dat beter vallen? Is die extra tijd in Moab te verkiezen boven Dinosaur?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Hans B »

LIgt er aan wat je allemaal in Dinosaur wil gaan doen.

De quarry bekijken reken op 1u.

Verder kun je er wandelingen maken, maar dat zou ik alleen doen indien je veel tijd hebt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat meer tijd in Moab leuker is, maar je kunt het ook ter plekke bekijken natuurlijk.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

Hallo,

Ondertussen ziet onze definitieve route er als volgt uit:


1. ma 9/07/2018 aankomst LAS VEGAS
2. di 10/07/2018 LAS VEGAS – CEDAR CITY (Valley Of Fire)
3. woe 11/07/2018 CEDAR CITY - TORREY (Cedar breaks, Scenic Byway 12)
4. do 12/07/2018 TORREY – MOAB (Capitol Reef, Goblin Valley)
5. vrij 13/07/2018 MOAB (Canyonlands, Dead Horse Point)
6. za 14/07/2018 MOAB (Arches)
7. zo 15/07/2018 MOAB - JACKSON (rijdag)
8. ma 16/07/2018 JACKSON (Grand Teton)
9. di 17/07/2018 JACKSON – WEST-YELLOWSTONE (West thumb, Old Faithful)
10. woe 18/07/2018 WEST-YELLOWSTONE – BIG FORK (Flathead Lake)
11. do 19/07/2018 BIG FORK – ST.-MARY (West Glacier, Going To The Sun-road)
12. vrij 20/07/2018 ST.-MARY (East Glacier)
13. za 21/07/2018 ST.-MARY (East Glacier)
14. zo 22/07/2018 ST.-MARY – HELENA (Two Medicine)
15. ma 23/07/2018 HELENA - BILLINGS
16. di 24/07/2018 BILLINGS – CODY (Bear Tooth Highway, Rodeo)
17. woe 25/07/2018 CODY – YELLOWSTONE (Lake)
18. do 26/07/2018 YELLOWSTONE (Lake)
19. vrij 27/07/2018 YELLOWSTONE (Lake)
20. za 28/07/2018 YELLOWSTONE – TWINN FALLS (Craters of the Moon)
21. zo 29/07/2018 TWINN FALLS – SALT LAKE CITY
22. ma 30/07/2018 SALT LAKE CITY – LAS VEGAS
23. di 31/07/2018 LAS VEGAS
24. woe 1/08/2018 LAS VEGAS
25. do 2/08/2018 LAS VEGAS vertrek om 11h10
26. vrij 3/08/2018 thuis

Lijkt jullie die route haalbaar? Er zitten een paar langere rijdagen tussen, omdat we dan elders enkele dagen ter plaatse kunnen blijven.
Op google maps ziet het er haalbaar uit, maar het is niet altijd gemakkelijk om rijtijden in te schatten (drukte op de weg, vlot berijdbare wegen,...). daarom lees ik graag ervaringen van mensen die dezelfde trajecten reden.
dag 7: van Moab naar Jackson, is dit goed te doen? Hoelang reden jullie erover, hoeveel stops? Leuke plaatsen onderweg om eens de beentjes te strekken, iets te eten, iets te drinken?
dag 11: Van West-Yellowstone naar Glacier: te doen? Mensen met ervaring?

Hoe zouden jullie Yellowstone indelen? Op dag 9 doen we al het Old Faithful gebied. Dag 17, 18 en 19 logeren we in de lake lodge: hoe zouden we die dagen dan kunnen indelen?

Nog een vraag: in Arches hadden we graag de Fiery Furnace wandeling gedaan met de ranger, maar dit is reeds uitverkocht. Is het riskant om die wandeling op ons eentje te doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me allemaal goed te doen ondanks de lange rijdagen. Moab-Jackson is wel een eind. Wij deden vorig jaar Torrey - Jackson; dat vonden we ook al aardig ver. Maar het kan wel. Wij hebben het eens met een tussenstop gedaan en we reden toen via de I70; dat is een mooie route (zie ons 2008-verslag).
Tussen West Yellowstone en Glacier zou je misschien langs Virginia City kunnen rijden. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ben het eens tegengekomen in een reisverslag (van Felicitas?). Je zou nog kunnen kijken of je die nacht iets in OF kunt vinden; het is voor de geisers wel mooi als je wat dichterbij zit en ook tegen de avond of vroeg in de ochtend daar kunt kijken. Wij hadden met 2 nachten OF al weinig tijd voor het geisergebied; je moet rekening houden met drukte en parkeerproblemen.
Willen jullie nog iets in SLC doen op dag 21? Zo niet, dan zou je misschien Craters of the Moon ook die dag kunnen doen. Dan heb je de dag ervoor nog tijd voor Grand Teton. Wij zaten de nacht voor ons bezoek aan Craters of the Moon in Idaho Falls, we vonden de Sleep Inn daar heel prettig. Zie hier en hier voor ons verslag.

Voor de indeling van Yellowstone: zoals gezegd lijkt mij de tijd voor het geisergebied wat krap zo. Ik zou West Thumb bewaren voor als je van Lake naar Idaho rijdt. En toch eens kijken naar een overnachting bij OF; dat scheelt je toch twee keer ruim een uur rijden (zonder oponthoud).
Willen jullie ook naar Mammoth Hot Springs? Dan kun je een rondje maken (Tower, Mammoth Hot Springs, Norris, Canyon). En de andere dag Canyon zelf. En misschien nog Norirs of de Lamar valley. Het is sowieso wat heen en weer rijden.

Je kunt je eens inlezen over de FF walk. Het lijkt mij niet zo leuk en ook niet aan te raden om die op eigen houtje te doen; je zult wel een permit moeten hebben. Ik zou sowieso kijken of er nog plaatsen vrij komen of ter plekke informeren. Maar goed, er wordt verschillend over gedacht, zie ook dit topic.

Marianne
SuperFieke
Amerikafan
Berichten: 209
Lid geworden op: 07 jan 2016, 15:23
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis SuperFieke: hulp gevraagd bij route.

Bericht door SuperFieke »

We waren idd van plan om op dag 21 SLC te doen, maar in feite zouden we dat eventueel nog op dag 22 kunnen doen in de voormiddag. Het is niet erg als we die dag pas laat in Las Vegas aankomen.
Het zou dan idd nog een idee zijn om op dag 20 nog tijd in Grand Teton door te brengen en/of West Thumb nog te doen.
Maar als we dan op dag 21 van Idaho Falls naar Craters of The Moon gaan, zouden we dan terugkeren naar de I15 om verder naar SLC te rijden, of zouden we dan doorrijden via Twin Falls naar SLC. Dit laatste zal wel meer tijd kosten (en is dat haalbaar?), maar anders missen we Shoshone Falls. Of is dit de omweg niet waard?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer