Reis Renée76: alternatief Californië.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

nee sorry is me wat te gek, we hebben wel nog gekeken om van te voren nog 2 nachten sequioa erin te plakken maar dat kregen we ook niet helemaal rond.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Iemand ervaring met lake havasu als stopplek. Afgelopen jaar hebben we kingman/laughlin gedaan dus dat stuk hebben we gezien en een leuke zwemplek leek me wel wat voor de kinderen
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

17 juli la LV
18 juli LV- zion
19 juli zion
20 juli zion bryce
21 juli bryce
22 juli bryce capitol reef
23 juli capitol reef
24 juli CR -moab
25 juli moab
26 juli Moab
27 juli moab
28 juli moab-monument valley
29 juli monument valley
30 juli MV-Kingman
31 juli kingman-palm springs
1 aug ps-redondo beach
2 aug redondo beach
3 aug redondo beach -huis

Dit gaat hem worden hebben we besloten . We worden hier enthousiaster van dan van onze eerste route. Cali bewaren we voor een volgende reis.
Ik heb ruim de tijd genomen in moab, daar kan ik voor de kinderen ook leuke dingen verzinnen om te doen.
Van MV naar kingsman wordt een lange rijdag denk ik maar voor een keer is het niet zo erg. Net zoals de eerste dag van LA naar LV. Maar die eerste dag zijn we toch om drie uur wakker
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Van LA naar LV is goed te doen in 1 dag.
Je zou tussen MV en Kingman nog wel een stop kunnen doen. Die volle dag MV is niet nodig, of heb je daar speciale plannen?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Paardrijden met roy black :D we hebben trouwens de san Juan in in Mexican hat. Was qua budget wat vriendelijker
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door IngridZw »

Wij waren afgelopen mei in Lake Havasu. Wel een mooi meer en omgeving, maar we vonden het toen al erg warm daar. Met daarbij een harde woestijnwind die niet prettig was. Kun je nagaan hoe de temperatuur in het hoogseizoen zal zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Stel nou dat we toch maar 1 nacht bij MV doen maar we willen echt paardrijden. Zou dat kunnen? Dan zou ik namelijk die nacht ervoor naar mesa verde kunnen schuiven, dat zou ik namelijk wel heel erg graag willen zien.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Oudste dochter wil toch heel graag sequoia erin hebben dus nu zijn we aan het denken om de route iets om te gooien. Ik twijfel alleen erover of de afstanden te doen zijn.
Los angeles- sequoia
Sequoia
Sequoia - stovepipe wells
Stovepipe wells - Zion
Zion
Zion-capitol reef

En dan de route verder afmaken. Is dit te doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Op zich kan het wel, hoewel die dag naar Stovepipe Wells wel lang is als je in het park overnacht. Waar zou je willen overnachten?
Wel jammer van Bryce; ik zou daar toch een nacht houden, anders heb je wel erg veel lange reisdagen. Heb je nu nog die 2 nachten Monument Valley?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

17 juli la-sequioa
18 juli Sequioa
19 juli sequioa- death valley
20 juli death valley-zion
21 juli zion
22 juli zion- capitol reef
23 juli capitol reef
24 juli CR -moab
25 juli moab
26 juli Moab
27 juli moab
28 juli moab-mesa verde
29 juli mesa verde-monument valley
30 juli MV-Kingman
31 juli kingman-palm springs
1 aug ps-redondo beach
2 aug redondo beach
3 aug redondo beach -huis

Zo zou het dan worden. We hadden 1 nacht monument valley ingeruild voor mesa verde. Als we bryce erin willen dan moeten we ergens anders een nacht weghalen.
We hebben voor bryce skippen gekozen omdat we daar afgelopen zomer paard gereden hebben dus het op zich redelijk uitgebreid gezien hebben (was prachtig). In zion zijn we weggeregend dus daar hebben we niet alles kunnen doen. De rest is nieuw voor ons en nieuw is natuurlijk altijd leuk.
Wij vinden het op zich niet zo erg om wat langere rijdagen erin te hebben, vooral man rijdt graag. Eigenlijk dan vooral even kijken of er een leuke stopplek ergens is dat vooral onze jongste even wat kan bewegen. Die heeft moeite met stilzitten.

Wat ook een mogelijkheid zou zijn is 1 nacht in sequioa, dan willen we graag grant grove cabins, die dag wat zaken bezichtigen en dan die avond het park al uitrijden en dan de tweede nacht bij visalia of omgeving slapen en vanaf daar naar stovepipe wells rijden. Scheelt denk ik wel een uur.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door PSVwally »

Je zou, afhankelijk vd vluchttijden, na aankomst evt al een 2-tal uurtjes naar het noorden kunnen rijden of iig de stad uit tot bij six flags, dat scheelt ook al. En je hebt dan de volgende dag een stuk minder kan op files.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

We komen rond 6 uur aan. Voordeel is wel dat we via dublin reizen, ik heb begrepen dat ze dan de check daar al hebben en niet in LA.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft dan in LA inderdaad niet meer door Immigrations.
Ik vind de route mooi zo. Het ging mij niet zozeer om Bryce maar om nog een stop te hebben langs de UT12 zodat je daar ook nog tijd hebt voor wat uitstapjes. Je zou bijvoorbeeld naar Lower Calf Creek Falls kunnen lopen. Met de twee nachten CR heb je natuurlijk wel een volle dag voor die rit.
Hebben jullie al accommodatie in Torrey? Wij zaten dit jaar in een cabin op Thousand Lakes. Dat is goed bevallen.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

We zitten in de broken spur inn in Torrey. Maar ik hou altijd alternatieven achter de hand mocht ik wat anders leuks vinden.
Ergens een stop maken langs de ut 12 is zeker een optie. Ik neem aan dat we met 2 nachten bij Torrey voldoende tijd hebben voor CR.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Welke wandeling is aan te raden bij mesa verde? Er zijn er verschillende die jemoet reserveren?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

wij willen van Zion naar Capitol Reef rijden. Is het de moeite om bij grand staircase te stoppen onderweg? Is dat te doen voor 1 dag?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Hans B »

Ik zou gaan voor de keuze OF Califorie OFrondje Grand Canyon. Zeker als je zelf aangeefy dat er nog wel een VS bezoekje volgt.
Je eigen route lijkt me wel oke. Ik heb geen idee wat je al gezoen hebt en wat je Must Do's zijn.
Mijn idee:
1 dag LV lijkt mij wel mooi.
Volle dag Bryce is misschien niet nodig tenzij je speciale dingen gaat doen.
Moab 3 dagen kan in 2, maar even wat rust is wel lekker.
Page is meer dan Antelope Canyon.
Joshua Tree is uitgebloeid en erg warm voor wandelen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Renée76 schreef:Welke wandeling is aan te raden bij mesa verde? Er zijn er verschillende die jemoet reserveren?
Wij hebben er twee begeleide tours gedaan, zie daarvoor ons 2008-verslag. Dat waren beide aanraders, maar op zich is een wel voldoende. Wij moesten toen ter plekke in het visitor center reserveren; kijk eens op de NPS-site of dat nog steeds zo is.
Renée76 schreef:wij willen van Zion naar Capitol Reef rijden. Is het de moeite om bij grand staircase te stoppen onderweg? Is dat te doen voor 1 dag?
Wat bedoel je precies met Grand Staircase? Waar zou je willen stoppen?
Wij deden op dat traject de wandeling naar Calf Creek Falls: dat is zeker een aanrader.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

We rijden van zion naar capitol reef. Als ik de route bekijk dan komen we langs het grand staircase escalante national monument. Ik dacht dat is wel leuk om te bezichtigen. bryce zelf slaan we namelijk dit jaar over.
Echter als ik de route bekijk zouden we ook utah scenic byway 12 kunnen rijden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me dat je dan via de UT12 zult rijden. Maar het NM is een ontzettend groot en voor een groot deel moeilijk begaanbaar gebied dus het is me niet precies duidelijk wat je plannen zijn. Misschien heb je iets aan deze brochure.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer