Reis Renée76: alternatief Californië.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

En dan de ut12 met alle zijwegen, is dat de moeite waard voor een dag?
We vertrekken in de ochtend vanuit zion. Rijden naar naar Torrey. Hebben dus een hele dag voor die rit.
Wat een extra optie zou zijn de dag ervoor al vertrekken in zion. Al een stuk van de ut 12 rijden. En dan de dag erna de rest van de weg. Ik heb begrepen dat met zijwegen etc je je makkelijk meer dan een dag kunt bezighouden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien heb je hier iets aan: https://scenicbyway12.com/
Je zult je er inderdaad wel een dag of meer kunnen vermaken.
Hebben jullie de Canyon Overlook Trail in Zion al eens gelopen? Is ook leuk om mee te nemen onderweg. Of de Pine creek Fall.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Canyon overlook trail afgelopen jaar gedaan, zeker de moeite waard. De ander is nieuw. Die zoek ik op
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

schema Capitol reef

Bericht door Renée76 »

We hebben komende zomer 2 overnachtingen staan in Capitol Reef. we komen van Zion af en rijden dan door naar Moab. Ik ga dus even uit van 1 tot 1,5 dag voor Capitol Reef. maar wat kunnen we het beste daar doen gezien onze beperkte tijd. Ik begrijp dat het in feite bestaat uit 2 delen? kun je beide doen in 1 dag en wat is dan de handigste volgorde?

* Note mod (Marco): berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Graag in het vervolg de vragen over de route/reis in dit routetopic plaatsen a.u.b.
Vin.cent

Re: schema Capitol reef

Bericht door Vin.cent »

Kan je niet beter al je vragen centraal stellen? Je hebt een topic over je reis: viewtopic.php?f=36&t=68737, maar ook echt werkelijk een shit-load aan losse topics nu die makkelijk in je algemene topic kan(deze, Wat allemaal doen in Moab, Camping buiten Yosemite national park, Lower Antilope Canyon: bezoeken met gids/reserveren?.........) ipv het vervuilen van het forum.
Je gaat er echt geen beter antwoord door krijgen om alles los te plaatsen.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Vanessa007 »

Feit dat er geen antwoord komt op zijn vraag bewijst misschien dat het niet altijd beter is om alles in één reistopic te zetten...
Heb dezelfde ervaring, heb al enkele dagen geleden een vraag gesteld in mijn reistopic maar tot op heden nog geen antwoord!
Ik snap dat het dan misschien een overload aan vragen wordt maar ik zal ook vlugger een topic openen waar ik iets over weet of meer wil over weten dan alle reistopics apart te openen om te kijken of er iets interessants is bijgekomen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Ik ben juist aparte draadjes gaan maken omdat er geen antwoorden kwamen in een reistopic. Was al bang dat ik te veel vragen stelde dn mensen geen zin meer hadden om te antwoorden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind een apart draadje voor een vraag die niets met de route te maken heeft niet gek. Voor vragen over wat te doen in Capitol Reef is een apart topic wel handig. Ook handig als je iets zoekt over een specifiek park. Als ik bijvoorbeeld zoek naar Capitol Reef (in alleen de onderwerptitels) krijg ik dit: dit. Misschien vind je daar ook al wat handige tips.
En Vin.cent: als iets niet goed gaat kun je ook via de ! even een moderator inlichten; dat is wat vriendelijker dan jouw bericht nu.
Ik vind het wel altijd onhandig als mensen een route in stukljes knippen en in verschillende topics vragen stellen over delen van de route; het is meestal wel zo prettig om het geheel te kunnen zien en beoordelen, en ook is het handig als je weet waar iemand van houdt, hoe het gezelschap er uit ziet, wanneer de reis plaats vindt etc.

@Vanessa: soms is er niemand die jou kan helpen. Misschien ook even de zoekfunctie gebruiken?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Ik heb nog een andere vraag. We rijden van sequioa naar death valley. We willen in de ochtend nog 1 wandeling doen in sequioa en dan gaan rijden. Nu hebben we gepland om naar Bakersfield te rijden. Daar overnachten. Door te rijden naar stovepipe wells, overnachten. De dag erna doorrijden naar zion. Nu had ik gehoopt op dat stuk valley of fire mee te kunnen nemen maar ik ben eigenlijk bang dat dat niet gaat lukken. Van stovepipe wells naar zion is toch 5 uur rijden. Wat we ook zouden kunnen doen is sequioa-ridgecrest-overnachting buiten Vegas-zion. Maar dan hebben we dus geen overnachting in Death Valley.
Wat is jullie mening hierover
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

ik haal mijn reis maar even wee rnaar boven.

we hebben wat twijfelpunten. de eerdere had ik hier boven al neergezet maar geen antwoord op gehad.

een ander is de volgende, we gaan dan nu van vegas via Zion (2 nachten) naar CR.
De kans is groot dat we geen lange wandelingen kunnen doen in Zion. Man heeft behoorlijke rugproblemen. we hebben afgelopen zomer al wat korte gedaan. we wilden eigenlijk daar stoppen voor de narrows. mocht dat weer niet lukken dan angels landing of observation point. maar die laatste vallen al weg.

ik heb het idee dat we met 1 volle dag CR het eigenlijk wat krap gepland hebben.

nu twijfel ik kan ik niet beter het volgende doen:
20-7 vegas via valley of fire, kolob canyons etc naar panquitch.
21-7 Panquitch via UT 12 naar CR
21-23 capitol Reef

is 2 volle dagen CR niet leuker en beter dan nu halfslachtig Zion doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Renée76 schreef:Wat we ook zouden kunnen doen is sequioa-ridgecrest-overnachting buiten Vegas-zion. Maar dan hebben we dus geen overnachting in Death Valley.
Hoe ga je dit nu doen? Een overnachting in Las Vegas. En daarvoor?
Een overnachting in DV is wel mooi, maar het moet wel passen. Jullie hebben DV nog helemaal niet bezocht? Wil je daar verder nog tijd aan besteden? En waar overnacht je in Sequoia (eerst de o, dan de i)? Het maakt nogal wat uit of je van Grant Grove komt of van Three Rivers.

Van LV via VoF en Kolob Canyon naar Panguitch is een aardig volle dag. Als je gaat wandelen zal het wellicht wat te veel worden. Je zou ook in Cedar City kunnen overnachten. Maar dat is ook afhankelijk van wat je onderweg nog wilt doen de volgende dag.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

We hebben een overnachting in Grant Grove. Willen ‘s morgens eerst wat wandelen en dan naar ridgecrest rijden. Daar overnachten en de dag erna naar Vegas rijden. Overnachting in death valley hebben we afgelopen zomer al een keer gedaan. We hoeven niet perse in Vegas te zitten. Gewoon ergens na Death valley gunstig tov valley of fire.
We hebben nu dus zowel een overnachting in ridgecrest als een overnachting in death valley en 1 in Vegas staan. maar even dubbel geboekt zolang we twijfelen.

We hebben nu dus dit
18-7 grant grove- bakersfield
19-7 bakersfield-DV
20-7DV -Zion
20-7 tm 22-Zion
22-7 tm 24-7 capitol reef
24-7 tm 28-7 moab

We willen maken
18-7 grant grove/ ridgecrest
19-7 ridgecrest - Vegas
20-7 Vegas panquitch of omgeving
21-7 panquitch via UT 12 naar CR
21-7 tm 24-7 CR
24-7 tm 28-7 moab
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik schrijf het even per dag op, dan zie je beter hoe lang je overal zit:

18-jul Grant Grove - Bakersfield
19-jul Bakersfield - DV
20-jul DV - Zion
21-jul Zion
22-jul Zion - Capitol Reef
23-jul Capitol Reef
24-jul Capitol Reef - Moab
25-jul Moab
26-jul Moab
27-jul Moab
28-jul Moab -

Nieuw:
18-jul Grant Grove - Ridgecrest
19-jul Ridgecrest - LV
20-jul LV - Panguitch
21-jul Panguitch - Capitol Reef
22-jul Capitol Reef
23-jul Capitol Reef
24-jul Capitol Reef - Moab
25-jul Moab
26-jul Moab
27-jul Moab
28-jul Moab -

Ik vin het niet zo gek om Zion over te slaan in jullie geval. Ik zou dan zelf niet voor Ridgecrest kiezen maar liever voor Lone Pine, hoewel dat wel iets om is. Zijn jullie al naar de Alabama Hills geweest?
Of je het allemaal voor de tijd in CR moet aanpassen weet ik niet. Je hebt veel tijd voor Moab dus je zou op de 24e ook nog een groot deel van de dag aan CR kunnen besteden.
In de eerste route heb je nog bijna ene hele dag voor Sequoia. Dat heb je in de tweede route niet. Wil je dan door Sequoia rijden of via de (snellere) CA180 het park uit?

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Reis Renée76: alternatief Californië.

Bericht door Renée76 »

Sequioa is de tweede dag in de vs. We komen dus 16 juli aan in LA. Rijden de 17e al vroeg naar sequioa. Willen dan die dag nog wat wandelen. En dan de 18e, Als ik kijk naar onze ervaring van afgelopen jaar dan zijn we om 5 uur wakker :wink: we wilden dan al vroeg wat gaan wandelen. Dochter hoopt nog op wat ontmoetingen met beren. We denken aan tokopah falls en Little baldy. ( verdeeld over twee dagen wel) Maar dat is ook afhankelijk van de rug van man. En dan begin van de middag via three rivers het park weer uitrijden. Lone pine hebben we ook naar hotels zitten kijken maar ik dacht dat dat nog verder rijden was dan ridgecrest. Alabama hills stond eigenlijk op de planning voor afgelopen jaar maar vanwege koffergedoe toen is dat nuet gelukt. Ik moest kleren gaan kopen :oops:
Zion hebben we ingepland omdat de narrows vorig jaar niet mogelijk was. We hebben toen als vervanging wat korte wandelingen gedaan. Observation point en angels landing zit er dus waarschijnlijk niet in.
We zitten nu ons echter af te vragen of we liever niet gewoon iets doen wat volledig nieuw is dan iets te doen wat halfslachtig herhaling is. Het is niet zo dat er veder niets te zien is. Zoveel moois daar in de omgeving.
Een extra dag CR was ik aan het denken omdat we graag een stuk de cathedral valley loop zouden doen maar dan hou je niks over voor de rest van het park. De dag erna rijden we de 24e rijden we inderdaad door naar moab maar we willen met vrienden afspreken bij een staatspark op die route.

Is even de vraag of panquitch handig is. Er liggen ook wat hotels rondom panquitch lake zag ik. Prachtige omgeving.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer