Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ManonLeijten
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2017, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door ManonLeijten »

Hoi forumleden,

We gaan in april 2018 met twee jongens, tegen die tijd bijna 3 en 5 jaar, met de camper rondreizen. We zijn nu aan het oriënteren, erg leuk!
De route hebben we in grote lijnen uitgestippeld. We denken dat het een mooie route is. Niet voor niks is er deze forum en zouden we de meningen/tips van anderen graag willen horen om de reis onvergetelijk te kunnen maken.

Routeoverzicht
dag 1 (8 april): San Francisco
dag 2: San Francisco
dag 3: San Francisco
dag 4: camper ophalen en naar Yosemite National Park
dag 5: Yosemite National Park
dag 6: Sequoia / Kings Canyon
dag 7: Sequoia / Kings Canyon
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Page
dag 11: Page
dag 12: (tussenstop) Williams, vanuit Williams via route 66 (Selingman-Kingman) naar Lake Havasu
dag 13: Lake Havasu
dag 14: Lake Havasu
dag 15: Joshua Tree
dag 16: Anaheim (Disneyland)
dag 17: Anaheim
dag 18: Santa Monica
dag 19: Santa Monica
Vertrek dag 20 (27 april): camper inleveren in Los Angeles en vertrek vanuit Los Angeles

We zitten te overwegen om in Yosemite Park te overnachten met de camper, zonder voorzieningen (water en elektra). Is dit te missen? Of is het handiger om op RV-camping, buiten het Yosemite Park, te staan met voorzieningen?
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Route West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door Marcopstal »

De camper ophalen en dezelfde dag nog naar yosemite rijden lijkt me wat ambitieus. Dan heb je zeker en vast een early bird nodig. Zoniet dan ben je inclusief boodschappen meestal maar tegen een uur of 17 echt de baan op en dan is het nog best ver rijden.

Vergis je ook niet aan het weer, begin april zal je als je op hoogte komt best nog wel frisse temperaturen tegenkomen en is er ook nog kans op een sneeuwbui. Bvb Seki ligt best op hoogte !

Ik ontbreek zowiezo Death Valley in jullie plan, dat vind ik toch wel een must, zeker in die periode.

Twee dagen Page lijkt me teveel zo vroeg op het jaar en willen jullie dan niet naar de Grand Canyon ? Lake Havasu zou ik zeker niet zolang blijven, ik zou er persoonlijk zelfs niet heengaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ManonLeijten
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2017, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door ManonLeijten »

We zitten inderdaad te overwegen om Early Bird te nemen. Anders zouden we een tussenstop moeten maken.

In het voorjaar en najaar is het aangenaam om naar West-Amerika te gaan. Inderdaad in de hoger gelegen gebieden, Yosemite en Sequoia, kan het fris zijn. Daar heb ik even niet bij stilgestaan. Daarentegen heb je de mooie watervallen door de smeltende ijs/sneeuw. Is het onverstandig om begin april naar Yosemite te gaan?

We willen met de route rekening houden met de kinderen en hebben daarom gekozen voor Page en Lake Havasu (tussenstop naar Joshua Tree) om bij het water te zitten en lekker rustig aan te doen. Misschien dat we twee dagen Joshua Tree van maken en één dag Lake Havasu. Alles is mogelijk. We zijn ook blij met deze forum om onze reis zo optimaal mogelijk te kunnen maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door Marcopstal »

Het is niet onverstandig begin april te gaan als je weet wat je mag verwachten. De watervallen zullen inderdaad stevig zijn, maar het water zal zeer koud zijn en ook de rivier zal hoog staan. Zaken zoals Glacier Point zijn mogelijks nog niet bereikbaar. Alles hangt natuurlijk af van wat voor winter het wordt.

In april mag je in Sequoia een temperatuur van een 12 graden celcius verwachten en 's nachts kan het nog vriezen.

Je zal in die periode wel bij het water kunnen zitten, maar om ook in het water te gaan zal het nog te koud zijn. (watertemperatuur zelf ook).
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Schrijf je route eens in een van/naar schema op, dan zie je beter waar je en volle dag hebt. Zo is je tijd voor Sequoia heel beperkt als je nog de lange reisdag naar Las Vegas hebt. Het zou ook mooi zijn als je daar nog een tussenstop had, in Death Valley bijvoorbeeld.
Kamperen in Yosemite is prachtig, je kunt best een paar dagen zonder voorzieningen.
Jammer om wel naar Page te rijden maar geen bezoek te brengen aan Zion en Bryce.
Willen jullie wel naar de grand Canyon? En zo ja, waarom dan geen overnachting daar?

Marianne
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door Mrvanilla »

Zoals Marc al aangeeft; het is niet onverstandig om naar Yosemite te gaan. Begin april is echter wel vroeg. Als je weet wat je kunt verwachten hoeft dit geen probleem te zijn. De kans dat het erg fris is is groot, net als de kans dat het weer zeer grillig kan zijn (mist, regen, zelfs sneeuw is niet ondenkbaar). Daarnaast zijn wegen als de Tioga Pass en Glacier Point Road nog zeker gesloten.

In Sequoia/Kings Canyon geldt hetzelfde; de Kings Canyon Scenic Byway zal waarschijnlijk nog gesloten zijn. Heb je met al deze factoren geen moeite dan kun je dit gebied prima bezoeken.

Overigens zal het water van Lake Powell ook nog zeker niet geschikt zijn om te zwemmen ivm de temperatuur.

Veel plezier met voorbereiden.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door PSVwally »

We willen met de route rekening houden met de kinderen en hebben daarom gekozen voor Page en Lake Havasu (tussenstop naar Joshua Tree) om bij het water te zitten en lekker rustig aan te doen.
Lake Havasu durf ik niets over te zeggen (wordt voornamelijk gebruikt voor watersport), maar Lake Powell bij Page ga je begin April echt nog niet aan of in willen liggen. Veelste koud. Ik was er eind April en op een enkel bootje na waren wij de enige die over het strand liepen. Maar het water was echt ijskoud door al het smeltwater. Je zou wel een overnachting op Lone Rock beach kunnen doen denk ik.

Dat je bepaalde zaken overslaat om wat rustiger te kunnen doen is prima, wij deden dat ook met zion en bryce de eerste keer, maar nu heb je bv zeer weinig tijd voor de grand canyon. En van Sequoia naar Vegas met de camper, kortste route is zeker al meer dan 8u pure rijtijd.

Ik zou de prioriteiten en 'rust'plekken wat verleggen of anders indelen zodat je onderweg wat meer rust hebt.
ManonLeijten
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2017, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door ManonLeijten »

Dank voor alle tips. Naar aanleiding van de tips hebben we de reisschema aangepast. Sequoia hebben we laten vervallen en daar Bisschop en Death Valley erin gestopt. Dit maakt de reis naar Las Vegas aangenamer met de kinderen. We willen graag alles zien, maar we moeten helaas een keuze maken tussen al die mooie gebieden/natuurparken. Ook hebben we gekeken naar de route die te doen is. Zo slaan we Zion en Bryce over en kiezen we voor Page en vervolgens de route 66 (weer wat anders dan alleen nationale parken voor de kinderen). Is Joshua Tree de moeite waard of kunnen we beter extra dag Santa Monica pakken om zo de vakantie lekker rustig af te sluiten?

dag 1: Amsterdam --> San Francisco (8 april)
dag 2: San Francisco
dag 3: San Francisco
dag 4: San Francisco --> Yosemite National Park
dag 5: Yosemite National Park
dag 6: Yosemite National Park --> Bisschop
dag 7: Bisschop --> Death Valley
dag 8: Death Valley --> Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Las Vegas --> Page
dag 11: Page
dag 12: Page --> Williams
dag 13: Williams --> Kingman (route 66)
dag 14: Kingman --> Joshua Tree
dag 15: Joshua Tree
dag 16: Joshua Tree --> Anaheim
dag 17: Anaheim (Disneyland)
dag 18: Anaheim --> Santa Monica
dag 19: Santa Monica
dag 20: Santa Monica --> Los Angeles --> Amsterdam (28 april)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ManonLeijten: West-Amerika april 2018 met twee kinderen

Bericht door Martin & Marianne »

Bishop ligt niet op de route. Je zou voor Lone Pine kunnen kiezen.
Wat zijn jullie plannen bij Page? Wel jammer om Zion over te slaan als je er wel langs rijdt. En waarom geen Grand Canyon? Daar rij je nu ook min of meer langs. Dag 13 is maar een kort stuk. Wat wil je die dag doen? Route 66 lijkt mij voor de kinderen niet bijzonder interessant.
Joshua Tree is in die tijd van het jaar wel mooi denk ik.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer