Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NickyenSanne
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door NickyenSanne »

Hoi allemaal,

Na jaren van wachten op onze droom, staat deze nu op het punt van uitkomen.
We willen een rondreis maken in mei 2018 naar het zuidwesten. Na wat te hebben ingelezen hebben we ook een offerte opgevraagd.
Daar is onderstaand reisplan uit komen rollen.
Nu is mijn vraag: wat vinden jullie hiervan als ervaringsdeskundige.
Wat niet geheel onbelangrijk is, we gaan deze reis maken met ons zoontje van dan 3 jaar.
Hij vind autorijden zeker niet erg, maar we vinden dat we ons wel een beetje aan moeten passen aan hem.

Verder zijn leuke tips of must sees voor jonge kinderen altijd welkom.

dag 1 Aankomst SFO
dag 2 San Francisco
dag 3 Yosemite / Sonora
dag 4 Yosemite / Sonora
dag 5 Sequoia
dag 6 Ridgecrest
dag 7 Las Vegas
dag 8 Las Vegas
dag 9 Bryce Canyon
dag 10 Bryce Canyon
dag 11 Capitol Reef
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Mesa Verde
dag 15 Monument Valley / Kayenta
dag 16 Monument Valley / Kayenta
dag 17 Grand Canyon / Flagstaff
dag 18 Grand Canyon / Flagstaff
dag 19 Palm Springs
dag 20 San Diego
dag 21 San Diego
dag 22 Los Angeles / Marine del Rey
dag 23 Los Angeles / Marine del Rey
dag 24 LA Vlucht terug

Bedankt voor jullie reacties.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Amerika Reis Mei 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is een typische reisbureauroute: te weinig tijd op sommige plaatsen, te veel op andere. Meer aandacht voor de prijzen van de accommodatie dan op ligging. Er ontbreekt ook enige kennis of vermogen om mee te denken: eind mei is er een kans dat de Tioga Pass open is - daarom zou ik de route omdraaien.
Belangrijkste tip: stel de route samen met hulp van het forum en boek de accommodatie zelf. Eventueel boek je de vlucht en autohuur via een reisbureau maar ook dat kun je goed zelf doen.

Sonora is geen goede uitvalsbasis voor Yosemite. Kijk zelf eens op googlemaps naar de reistijd: het is 2 uur rijden naar Yosemite Valley.
Voor Sequoia heb je zo geen tijd. Voor meer rust zou je een extra nacht Yosemite kunnen doen.
Tussen Las Vegas en Bryce (waar 1 nacht voldoende is) kun je Zion bezoeken. Als je graag wandelt is 2 nachten daar een aanrader.
Voor de omgeving van Moab zou je wel een dag meer kunnen uittrekken. Mesa Verde is interessant maar met een kind van 3 zou ik die extra mijlen niet maken.
Waarom 2 nachten voor MV wordt uitgetrokken is mij onduidelijk; je hebt daar aan een halve dag meer dan voldoende.
De Grand Canyon bezoeken vanuit Flagstaff betekent erg veel extra rijden. Kijk ook hiervoor eens op googlemaps naar de reistijd: voor de GC gebruik je Grand Canyon Village. Kijk eens op www.grandcanyonlodges.com voor een overnachting in het park. Je zult daar aan 1 nacht waarschijnlijk wel voldoende hebben.

Wanneer willen jullie precies gaan? Hou rekening met het Memorial Day weekend: dan is het overal erg druk en/of duur.

Marianne
NickyenSanne
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Amerika Reis Mei 2018

Bericht door NickyenSanne »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie!
Plan was om 9 mei te vertrekken zodat we wat bonus vakantie dagen hebben met hemelvaart en pinksteren.
Echter is er nog niets geboekt en zijn we ook niet perse gebonden aan Mei. We willen wel graag buiten de ''grote vakantie'' gaan nu het nog mogelijk is voor ons.

Wandelen vinden we leuk, maar zeker geen must en ook met een kleine van 3 zullen de tochten wel binnen de perken blijven.
Maar als ik je goed begrijp zou Mesa Verde schrappen 1 nacht MV laten vervallen en 1 nacht GC en daarvoor in de plaats 1 dag langer Yosemite
dan hebben we nog een dag te vervangen. Persoonlijk lijkt me de rit van GC naar Palm Springs misschien iets te lang heb je daar nog een tip voor qua tussenstop?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Amerika Reis Mei 2018

Bericht door PSVwally »

Je doet in iets meer dan 3 weken eigenlijk een route die je in 2 reizen van 3 weken zou kunnen/moeten doen.

Kijk eens naar de voorbeeldroute waar je met 3 dagen meer idd een nacht Monument Valley kan toevoegen. Maar verder zou ik eerder meer tijd, misschien zeker omwille van de kleine, ergens doorbrengen dan veel meer toe te voegen.

Sonora ligt idd niet goed voor Yosemite. Als je niet in het park wilt/kan overnachten kijk dan naar El Portal, Mariposa of Oakhurst. Dat scheelt iig al weer een uur.

1 nacht Sequoia, zeg ik als ervaringsdeskundige met 1 nacht... te weinig! Vergeet zeker Kings Canyon niet. Maar als je de standaardroute doet kan je uit de 3 Extra dagen hier een nacht bij zetten.
Overigens kan je de route omdraaien, ook dan heb je geen zekerheid over de Tioga Pass.

Ridgecrest kan als tussennacht. Persoonlijk zou ik voor Lone Pine kiezen. Veel leukere plaats.

Ik zou dag 9 echt voor Zion uittrekken. Normaal zou ik daar zelfs 2 nachten doen, maar 1 nacht Zion en 1 nacht Bryce kan ook natuurlijk. Bryce kan je in 3/4e dag een goed beeld van krijgen.

Moab kan een dag meer.
Je kan ook vanuit Capitol Reef Canyonlands en Dead Horse SP aandoen en dan naar Moab rijden en de dag erna Arches doen.

2n Monument Valley en 2n Grand Canyon met een klein kind kan hoor, maar zeker het 1e park heb je in een uur of 4 wel gezien.
Ik zou daar een nacht Page tussen zetten met Antelope Canyon en Hoseshoe Bend (kleine vasthouden, geen afrastering bij afgrond).

Ik zou afhankelijk van wat je in San Diego wilt doen die stad eruit halen en de duo nachten Bryce, Monument Valley en de GC en dit dus elders bijzetten.

Met 2n Grand Canyon zou ik wel richting Palm springs rijden (Of omgeving). Met 1 nacht zou ik naar Kingman rijden
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Amerika Reis Mei 2018

Bericht door Markstaal »

Tussen de Grand Canyon en Palm Springs zou je voor Kingman kunnen kiezen en een klein stukje route 66 kunnen rijden (Seligman - Kingman).

Verder zou ik er ook voor kiezen om het zelf uit te stippelen. In 2014 hadden wij ook een reis naar het zuidwesten icm een reisbureau geboekt. Dit jaar alles zelf geregeld en me laten leiden door het advies van het forum. Al met al hebben we betere plaatsen waar we overnachten en genoeg tijd voor de bezienswaardigheden. En het zelf uitstippelen is ook een stukje voor pret :wink:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door Old Faithful »

Hartelijk welkom op het forum. :hello2:

Voor het gemak een linkje naar de voorbeeldreis KLIK HIER
Op de site van forumlid Henriëtte en haar man vind je veel informatie KLIK HIER.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Anonymous123

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door Anonymous123 »

Hoi NickyenSanne,


Boek aub geen reisbureau reis!
Je bent bijna altijd een stuk duurder, slaapt meestal op plekken waar je teveel tijd kwijt bent om te reizen..
Gewoon ons voor tips vragen hoe je je vakantie los kan boeken, zonder die reisbureaus die niet weten waar ze over praten :thumbup:
NickyenSanne
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door NickyenSanne »

Bedankt iedereen!

Plan van het reisbureau is inmiddels over boord gegooid.
Na wat huiswerk ga ik zelf een route in elkaar zetten.
Hoor graag dan weer jullie feedback.
NickyenSanne
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 aug 2017, 20:47
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door NickyenSanne »

We hebben de route aan de hand van google en jullie reacties aangepast.
Met in ons achterhoofd dat we reizen met een kleine, hebben we besloten om sommige dingen open te laten voor een volgende reis :wink:
Reisperiode 09-05-18 t/m 01-06-18

Wat denken/vinden jullie van onderstaande route:

Aankomst LA
LA
LA
LA - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page
Page
Page - Bryce
Bryce
Bryce - Zion
Zion- Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Ridgecrest
Ridgecrest - Sequoia
Sequoia
Sequoia - Yosemite
Yosemtie
Yosemtie - San Francisco
San Fransico
San Fransico
SFO Vlucht terug

Indien de tioga pass open is, waar we een beetje vanuit hopen te gaan eind mei:
Aankomst LA
LA
LA
LA - Kingman
Kingman - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page
Page - Bryce
Bryce
Bryce - Zion
Zion- Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - lone pine
Lone pine -Yosemite
Yosemite
Yosemite - sequoia
Sequoia
Sequoia - Santa Cruz
Santa Cruz - San Francisco
San Fransico
San Fransico
SFO Vlucht terug
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Het kan in principe prima zo, maar kijk eerst eens wat je overal wilt doen. Waarom 2 nachten Grand Canyon? En waarom twee nachten Bryce en maar 1 nacht Zion? En wat wil je 2 volle dagen in Page doen? Probeer eens naar een invulling van die dagen te gaan kijken. Als je die twee nachten GC zo houdt zou ik de eerste dag wat minder kilometers maken. Kingman is dan al aardig ver.
Ik had al gewaarschuwd voor het Memorial Day weekend; in de eerste optie zit je dan in Yosemite; dat is niet ideaal - op zijn zachtst gezegd. Ik zou dat echt proberen te vermijden.
Als het weer het toelaat zal men proberen de Tioga Pass voor dat weekend open te krijgen. Het blijft echter een gok. De Sonora Pass is wel een mooi alternatief, dan hoef je de rest van de route ook niet aan te passen.
Als de pas open is zou ik liever een nacht minder Las Vegas doen en die gebruiken voor ene extra stop op weg naar Yosemite. Bijvoorbeeld Death Valley en dan Lee Vining of Mammoth Lakes. Van Lone Pine naar Yosemite (waar zou je willen overnachten?) is aardig ver en geeft je weinig tijd voor de Tioga Pass en andere bezienswaardigheden onderweg.
Wij zijn in 2013 in dezelfde periode in het zuidwesten geweest; kijk eens in ons verslag voor bijvoorbeeld Zion, Yosemite en Sequoia in die periode.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door Marcopstal »

In de plaats van Kingman kan je eventueel voor Needles kiezen, maar als je vroeg vertrekt uit LA is Kingman wel haalbaar want buiten een stukje route 66 via Oatman is er op die route niet zoveel te beleven en dan ben je de volgende dag ook op een mooi uur in de GC.

Als je aan de GC geen grote wandelingen plant dan kan één nacht hier volstaan, zeker als je dan bvb twee nachten Page voorziet.

In Page kan je je uiteraard wel twee volle dagen bezighouden, maar in principe heb je aan één volle dag al meer dan genoeg.

Zion vraagt in ieder geval meer tijd dan Bryce.

Vanuit Las Vegas zou ik toch ook wat meer tijd aan Death Valley spenderen en de route naar Yosemite wat meer spreiden. Probeer inderdaad Memorial Day in Yosemite te voorkomen. Als je in de vallei logeert en je bent er al voor het weekend dan gaat het nog, maar op zaterdag aankomen lijkt me toch wat riskant.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anonymous123

Re: Reis NickyenSanne: Amerikareis mei 2018.

Bericht door Anonymous123 »

Mijn advies:

Aankomst LA
LA
LA
LA - Kingsman
Kingsman - GC
GC - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Bakersfield
Bakersfield - Sequoia
Sequoia
Sequoia - Yosemite
Yosemite
Yosemite
Yosemite - Monterey
Monterey - San Francisco
San Fransico
San Francisco Vlucht terug
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer