Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
GeorgianaD
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2017, 11:01

Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door GeorgianaD »

Hallo allemaal,

Na een medisch zwaar jaar hebben mijn man en ik een beetje in een opwelling besloten om voor maart 2018 een wegbreng camper te boeken bij RoadBear van Chicago naar San Francisco. Het idee was om via Denver door Utah langs een aantal parken te rijden en dan via Salt Lake City naar San Francisco, omdat die 2 steden ons enorm aanspreken. Vervolgens ben ik enorm veel reisverslagen gaan lezen en het plaatselijke weer gaan checken en kwam ik er achter hoe koud het overal nog is in maart. Oeps. En ik kwam er achter dat als de camper "winterized" is, we de wc en douche niet kunnen gebruiken. Oeps. Met pijn in het hart (want Salt Lake City stond echt hoog op het verlanglijstje), heb ik toen de route naar het zuiden verlegd. Ik heb geprobeerd er toch nog zoveel mogelijk parken in Utah in te stoppen, ondanks enige ongerustheid over de temperatuur daar, en na Las Vegas langs de oceaan te rijden voor de afwisseling en cultuur. Maar toen kwam ik er achter dat een groot deel van highway 1 in maart 2018 nog afgesloten is. Nu ben ik mijn inspiratie een beetje kwijt en kom ik er niet meer uit. Zouden jullie kunnen helpen en meekijken wat er in maart mogelijk is?

De route zoals ik hem zelf tot nu toe had gemaakt:
5/3 Amsterdam-Chacago
6/3 - 135ml - Chicago-Middlebury-Indianapolis (Anderson-Mounds State Park Campground)
7/3 - 375ml - Indianapolis-St Louis (Onondaga Cave SP)
8/3 - 475ml - St Louis-Oklahoma City (KOA El Reno West)
9/3 - 250ml - Oklahoma City-Amarillo (Palo Duro Canyon SP)
10/3 - 280ml - Amarillo-Albuquerque (Hidden Valley Mountain Park Tijeras)
11/3 - 70ml - Albuquerque-Sandia Crest-Albuquerque (KOA Albuquerque North Bernalillo)
12/3 - 230ml - Albuquerque-Mesa Verde (Mesa Verde RV Resort)
13/3 - 130ml - Mesa Verde-Moab (Canyonlands RV Resort&Campground)
14/3 - 30ml - Moab-Arches (Devilsgarden Campground Arches NP)
15/3 - 240ml - Moab-Escalante (Canyons of Escalante RV Park)
16/3 - 50ml - Escalante-Bryce (North Campground Bryce NP)
17/3 - 90ml - Bryce-Zion (Watchman Campground Zion NP)
18/3 - 50ml - Zion-St George (Hillside Palms RV & Mobile Homes)
19/3 - 160ml - St. George-Valley of Fire SP-Nortshore Road-Las Vegas (KOA at Sam's Town)
20/3 - 20ml - Las Vegas North Premium Outlets (KOA at Sam's Town)
21/3 - 150ml - Las Vegas-Barstow (Calico Ghost Town Campground)
22/3 Calico-San Simeon (San Simeon Campground SP)
23/3 San Simeon-Hearst Castle-Monterey
24/3 Monterey-San Francisco
25/3 San Francisco (China Town)
26/3 San Francisco-Frankfurt
27/3 Frankfurt-Amsterdam

Ik twijfel nog over de lange afstanden in de eerste week. Nu ervaren we reizen ook al als vakantie, maar we hebben nog niet eerder met een camper gereisd, dus ik weet niet zeker of alles haalbaar is.

Ik twijfel nog over Moab, Escalante, Bryce en Zion. Als het 's nachts nog vriest, vriezen dan onze waterleidingen kapot? Maar de indianen verder naar het zuiden spreken ons toch minder aan. Is Monument Valley, Page, Zion een veiliger alternatief of maakt dat weinig verschil? Nu ik Salt Lake City al heb geschrapt, wil ik eigenlijk St George niet meer schrappen. Ik heb een grote interesse in Amish, Mormomen etc.

En ik twijfel enorm over wat we tussen Las Vegas en San Francisco gaan doen nu de kustroute afvalt. Voor de parken lijkt het mij nog wat te koud en bovendien zien we in de week ervoor ook al veel natuur. We willen ook een beetje de bevolking, de grote supermarkten, de restaurants etc ervaren. We gaan ook al flink over onze 3000 mijlen heen, dus extra omwegen moeten het geld wel waard zijn.

We zijn dol op grote musea over natural history, geschiedenis, science, oorlog. Als jullie daar nog tips over hebben, zijn die ook van harte welkom.

Ik zou echt heel erg blij zijn met wat goed advies van ervaringsdeskundigen!
henk_jan
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 30 mei 2017, 10:10
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Chicago-San Francisco in maart

Bericht door henk_jan »

GeorgianaD schreef:
De route zoals ik hem zelf tot nu toe had gemaakt:
5/3 Amsterdam-Chacago
6/3 - 135ml - Chicago-Middlebury-Indianapolis (Anderson-Mounds State Park Campground)
7/3 - 375ml - Indianapolis-St Louis (Onondaga Cave SP)
8/3 - 475ml - St Louis-Oklahoma City (KOA El Reno West)
9/3 - 250ml - Oklahoma City-Amarillo (Palo Duro Canyon SP)
10/3 - 280ml - Amarillo-Albuquerque (Hidden Valley Mountain Park Tijeras)
11/3 - 70ml - Albuquerque-Sandia Crest-Albuquerque (KOA Albuquerque North Bernalillo)
12/3 - 230ml - Albuquerque-Mesa Verde (Mesa Verde RV Resort)
13/3 - 130ml - Mesa Verde-Moab (Canyonlands RV Resort&Campground)
14/3 - 30ml - Moab-Arches (Devilsgarden Campground Arches NP)
15/3 - 240ml - Moab-Escalante (Canyons of Escalante RV Park)
16/3 - 50ml - Escalante-Bryce (North Campground Bryce NP)
17/3 - 90ml - Bryce-Zion (Watchman Campground Zion NP)
18/3 - 50ml - Zion-St George (Hillside Palms RV & Mobile Homes)
19/3 - 160ml - St. George-Valley of Fire SP-Nortshore Road-Las Vegas (KOA at Sam's Town)
20/3 - 20ml - Las Vegas North Premium Outlets (KOA at Sam's Town)
21/3 - 150ml - Las Vegas-Barstow (Calico Ghost Town Campground)
22/3 Calico-San Simeon (San Simeon Campground SP)
23/3 San Simeon-Hearst Castle-Monterey
24/3 Monterey-San Francisco
25/3 San Francisco (China Town)
26/3 San Francisco-Frankfurt
27/3 Frankfurt-Amsterdam
Hej wat leuk zeg, wij gaan een soortgelijke reis maken we vertrekken ook 05-03-18 vanuit AMS naar Chicago. Enig verschil wij zullen de camper in LA afleveren
Zie viewtopic.php?f=19&t=68036 voor onze route opties, misschien dat je hier iets aan hebt. Wanneer je bijvoorbeeld via Denver en Moab reist kun je Salt Lake City wel in de route opnemen.
GeorgianaD schreef: Ik twijfel nog over Moab, Escalante, Bryce en Zion. Als het 's nachts nog vriest, vriezen dan onze waterleidingen kapot?
Daar hebben wij ook meerdere keren over na gedacht, nu is het natuurlijk zo dat de camper die je vanaf fabriek mee krijgt "winterized" is, wat dus inhoud dat er in de water tanks antivries middel zit. Leidingen etc. zullen dan niet kapot vriezen. Wij hebben nu het idee dat we het weer voor vertrek goed in de gaten houden, is het te koud dan maken we gebruik van de faciliteiten op de campgrounds, zodra de minimum temperatuur boven het vriespunt komt en ook blijft gaan we de RV de-winterizen.
GeorgianaD schreef: Maar de indianen verder naar het zuiden spreken ons toch minder aan. Is Monument Valley, Page, Zion een veiliger alternatief of maakt dat weinig verschil?
Hoe moeten we dit opvatten? Je hoeft niet bang te zijn voor indianen die met pijl en boog of tomahawk achter je aan komen :lol:
Alle parken die je noemt daar komen duizenden toeristen per jaar, als het niet veilig zou zijn wist je dat snel genoeg :wink:
GeorgianaD schreef: En ik twijfel enorm over wat we tussen Las Vegas en San Francisco gaan doen nu de kustroute afvalt. Voor de parken lijkt het mij nog wat te koud en bovendien zien we in de week ervoor ook al veel natuur. We willen ook een beetje de bevolking, de grote supermarkten, de restaurants etc ervaren. We gaan ook al flink over onze 3000 mijlen heen, dus extra omwegen moeten het geld wel waard zijn.
Vanaf Las Vegas zit je tegen het eind van de maand, wellicht dat de temperaturen dan ook al wat hoger liggen. Enkele opties;
21/03 Las Vegas - Death Valley (dan mag je er met een RV in.)
22/03 Death Valley - Bishop
23/03 Bishop - Yosemite NP
24/03 Yosemite NP - San Jose

Heel veel succes met de route puzzel!! :thumbup:
Afbeelding
GeorgianaD
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2017, 11:01

Re: Chicago-San Francisco in maart

Bericht door GeorgianaD »

Bedankt voor je reactie en wat leuk dat jullie zo'n vergelijkbare reis gaan doen! We zijn niet bang voor Indianen, hoor. Met veilig doelde ik op de waterleidingen in combinatie met nachtvorst...

Misschien begrijp ik niet helemaal wat "winterized" inhoudt, ik dacht dat dan alle water-gerelateerde voorzieningen in de camper niet werken? De douche en kraan vind ik niet zo erg, douchen kan op de campings en koken kunnen we wel met flessen water, maar ik zou de wc toch wel graag vanaf het begin willen gebruiken.

Is de route via Denver-Moab wel begaanbaar in maart? Of eventueel via Colorado Springs? Ik was bang dat we daar nog op wegversperringen door de sneeuw zouden kunnen stuiten. Toch goed om me nog eens in die optie te verdiepen...
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4815
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door michelly »

Wij hebben vorig jaar vanaf dag 1 alle voorzieningen in de camper gebruikt. Op de eerste campground hebben we het water gevuld. Er zit gewoon verwarming in zo'n camper dus die kan best wel een paar graadjes vorst hebben voordat de leidingen bevriezen.
In de buurt van Middlebury kun je ook al wat Amish zien als dat je interesse heeft. Wij hebben daar wat binnendoor-weggetjes gereden en kwamen geregeld koetsjes tegen of kwamen langs een school met Amish kinderen. Ook de wapperende typische kledij aan de wasdraden vonden we mooi om te zien. Hier ons verslag.
GeorgianaD
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2017, 11:01

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door GeorgianaD »

Hallo Elly,

Jullie verslagen heb ik allemaal van voor naar achter doorgespit. Zo kwam ik oa aan de campground in Anderson. Jullie hebben daar de watertanken van de camper ververst? En vervolgens tijdens koude nachten de verwarming een beetje aangezet?Het hele wintergebeuren is erg nieuw voor ons. We hebben in Nederland een caravan, maar die gebruiken we alleen in de zomer...

Ik ben nu toch de route via Denver aan het bekijken. Alleen bij Spingfield IL kan ik nog niet echt een campground vinden die al open is begin maart. Hebben jullie daar al iets op het oog, Henk Jan?
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door Lizzy84 »

Hoi

Wat leuk! Wij gaan ook in maart een Road Bearcamper wegbrengen. Wij vertrekken iets eerder, op 1 maart uit Amsterdam en eindigen in LA. Wij hebben besloten ook vanwege het weer om de Route 66 te volgen en daarna Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas en dan via of Death Valley of Joshua Tree naar LA.
Een campground in de buurt van Springfield Illinois die open is heb ik gevonden :D
http://doublejcampground.com
Succes met de route!
GeorgianaD
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 aug 2017, 11:01

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door GeorgianaD »

Bedankt voor de campground!
Ik ben erg benieuwd naar jullie route. Hoeveel dagen en mijlen hebben jullie?
Zelf heb ik inmiddels een route over Denver en een route over Albuquerque, waarbij we op dezelfde dag in Moab aankomen. Als ik voor de eerste week nog geen reserveringen maak, kunnen we de keuze nog vrij lang uitstellen...
Lizzy84
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 aug 2017, 22:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door Lizzy84 »

Wij hebben de camper 21 nachten en 3000 mile inbegrepen.
Onze route:
1-3 Amsterdam-Chicago
2-3 t/m 7/3 van Middlebury via St. Louis, Oklahoma, Albuquerque naar Grand-Canyon, overnachtingen liggen niet vast, hangt bijv. ook af hoe ver we de eerste dag komen.
Wij zijn ons bewust dat dit best pittig is qua afstanden. Maar we zijn met 4 volwassen op pad die allemaal kunnen rijden. Vroeg uit de veren en de weg op zullen we maar zeggen. :shock: Gaan wel proberen om elke dag 1 activiteit te ondernemen; korte wandeling of bezoek aan grotten etc.
8/3 GC-Page
9-3 Page-Moab
10-3, 11-3, 12-3 Moab
13-3 Moab- Capitol Reef
14-3 CR- Bryce
15-3 Bryce
16-3 Bryce-Zion
17-3 Zion
18-3 Zion-Las Vegas
19-3 Las Vegas
20-3 Las Vegas-?
21-3 ?
22-3 ?
23-3 inleveren camper LA
24-3 vliegen naar huis.
De vraagtekens worden of via Death Valley of via Joshua Tree, dat weten we nog niet.
Hoop dat je hier wat aan hebt!
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door trudy »

Het alternatief van de route van Henk_Jan kan niet, in zoverre dat je niet van Death Valley via Bishop en Yosemite naar San Francisco kunt. Deze route voert over de Tiogapas en die is echt nog niet open eind maart. Je kunt natuurlijk wel vanaf Las Vegas naar Death Valley en dan 'onderlangs' via Sequoia naar Yosemite.
Coolblue
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2017, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door Coolblue »

Reis Leen en Marja wegbrengcamper 7 maart Middleburry-Los Angeles,
We zijn nog aan het puzzelen waar we de 1e overnachting gaan maken. New Carlisle ( Southbend ) Camping mini mountain,deze is open. Ik heb er een mailtje aan gewaagd.Of Indiana Dunes State park in Westchester. Reizen via Indianapolis is ook een mogelijkheid en ik vraag me af welke route de voorkeur heeft. Nu las ik op de site dat de campground in Anderson,Mounds State park gesloten is ivm het aanleggen van 50 amp. stroom..
Wel heb ik de rest van route helemaal klaar:
Middleburry. ...?
Saint Louis -Springfield
Springfield-Tulsa
Tulsa-Elkcity
Elk city - amarillo
Amarillo-Santa Rosa
Sana Rosa-Albuqueque-
Albuqueque-Gallup
Gallup-Sedona
Sedona-Sedona
Sedona-Grand Canyon
Grand Canyon-Page
Page-Coral Pink State park
Coral Pink State Park-Zion
Zion-Valley of fire
Valley of fire-Las Vegas
Las Vegas-Death Valley
Death Valley-Red Rock Canyon
Red Rock Canyon-Mailbu
Malibu-Los Angeles terugvlucht
Coolblue
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 okt 2017, 08:12
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door Coolblue »

Leen en Marja wegbrengcamper 7 maart
Volgens mij is Mounds State park( Anderson) gesloten, op de site staat dat er 50 amp stroom wordt aangelegd. Je kunt je emailadres achterlaten dan krijg je bericht wanneer ze weer open zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis GeorgianaD: Chicago-San Francisco in maart 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Leen en Marja, vragen over jullie route kun je beter in je eigen topic stellen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer