Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Koel87
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2017, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door Koel87 »

Aanstaande vrijdag vertrekken we voor het eerst naar de VS voor een mooie rondreis door het westen. Voor mijn vriendin wordt het de 2e keer, die is een aantal jaren geleden al eens 3 weken naar de oostkust geweest. Onderstaand is voorgenomen reisschema. Ik heb het zo zorgvuldig mogelijk gepland, waarbij we overal hopelijk genoeg tijd hebben om alles te zien. We zijn allebei meer doeners dan dat we 3 weken in de ligstand gaan, vandaar het volle schema. Rijtijden zijn inclusief stops voor sightseeing, eten, e.d. (geschat uiteraard).

Mochten jullie nog tips/tricks/aanvullingen hebben, horen we die uiteraard graag! :thumbup:

Dag Datum Waar Reistijd
Vrijdag 25-08-2017 Amsterdam > San Francisco 14 uur
Zaterdag 26-08-2017 San Francisco
Zondag 27-08-2017 San Francisco > Monterey > San Luis Obispo 7 uur
Maandag 28-08-2017 San Luis Obispo > Los Angeles 6 uur
Dinsdag 29-08-2017 Los Angeles
Woensdag 30-08-2017 Los Angeles > San Diego 2 uur
Donderdag 31-08-2017 San Diego
Vrijdag 01-09-2017 San Diego > Palm Springs (Joshua Tree) 3 uur
Zaterdag 02-09-2017 Palm Springs > Grand Canyon 8 uur
Zondag 03-09-2017 Grand Canyon
Maandag 04-09-2017 Grand Canyon > Page 3 uur
Dinsdag 05-09-2017 Page > Moab 5 uur
Woensdag 06-09-2017 Moab (Arches & Canyonlands)
Donderdag 07-09-2017 Moab > Kanab 6 uur
Vrijdag 08-09-2017 Kanab (Zion & Bryce)
Zaterdag 09-09-2017 Kanab > Las Vegas 3 uur
Zondag 10-09-2017 Las Vegas
Maandag 11-09-2017 Las Vegas > Lone Pine (via Death Valley) 4 uur
Dinsdag 12-09-2017 Lone Pine (Sequoia)
Woensdag 13-09-2017 Lone Pine > Mammoth Lakes 2 uur
Donderdag 14-09-2017 Mammoth Lakes
Vrijdag 15-09-2017 Mammoth Lakes > Mariposa 3 uur
Zaterdag 16-09-2017 Mariposa (Yosemite)
Zondag 17-09-2017 Mariposa > San Francisco 3 uur
Maandag 18-09-2017 San Francisco > Amsterdam 14 uur
Dinsdag 19-09-2017 Amsterdam
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Koel87: Rondreis door het westen van de VS

Bericht door MichelH »

Ligt alles al vast qua overnachtingen?

Je reistijd inclusief sightseeing, eten/drinken, tanken en af en toe een pauze is erg optimistisch.

Zondag 27-08-2017 San Francisco > Monterey > San Luis Obispo 7 uur

Het mooiste stuk van highway 1 ligt tussen Monterey en San Luis Obispo. Laat dat nou net het stuk zijn waar de weg is afgesloten.
Voor de beste route, zie http://www.bigsurcalifornia.org/highway_conditions.html

Maar daar ga je dus al langer dan 7 uur over doen. Sowieso wordt over het algemeen aangeraden de kustroute op te splitsen in 2 overnachtingen.

Verder kijkend naar je route heb je sowieso te weinig tijd in Moab, daar worden minstens 3 dagen aangeraden.
Kanab ligt niet ideaal voor Zion & Bryce, beter is om Springdale (Zion) of Tropic (Bryce) aan te houden als overnachtingsplaats.
Dus dat wordt veel op en neer rijden als je Kanab aan houdt.

Las Vegas - Lone Pine is al 4 uur en 10 minuten via Google Maps. Reken dus nog op 3-4 uur extra voor stops, bezienswaardigheden, evt. een wandeling, eten/drinken.
In Lone Pine zijn geen sequoia's te zien, wel heb je daar vlakbij het Bristlecone Forest.

De extra overnachting in Mammoth Lakes heeft niet echt veel nut. Er is daar niet veel te zien en je kunt die dag beter ergens anders besteden.

Al met al zal het hier en daar racen zijn. Sommige keuzes zijn wat ongelukkig. Heb je deze route van een reisbureau gekopieerd?
Ongetwijfeld zal het mooie reis worden, maar er had zoveel meer in kunnen zitten. Wat dat betreft had je je route beter enkele maanden geleden hier neer kunnen zetten.

Alvast heel veel plezier!
Koel87
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2017, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Koel87: Rondreis door het westen van de VS

Bericht door Koel87 »

Allereerst bedankt voor je uitgebreide reactie! :thumbup:

We hebben, op de eerste 2 nachten na, niets vastgelegd qua overnachtingen. Juist omdat we ons niet op die manier willen vastleggen.
De planning staat dan ook zeker open voor diverse wijzigingen, echter heb ik rekening proberen te houden met de hotspots die we aan willen doen. Ik heb me hierin inderdaad laten inspireren door reizen van bureau's/sites en tips van vrienden/collega's.

Globale route die we willen doen in 23 dagen:
SF > LA > SD > Joshua Tree NP > Grand Canyon > Antelope Canyon > Arches NP > Canyonlands NP > Bryce Canyon > Zion NP > LV > Death Valley > Yosemite > SF.

Als ik jou mag geloven, kan ik bijvoorbeeld Sequoia NP en Mammoth Lakes overslaan, wat alweer een paar dagen oplevert.

Over Highway 1/Big Sur. Een groot deel hiervan is inderdaad (helaas, helaas :( ) afgesloten voor verkeer. Dit moeten we dus overslaan, wat wel weer een aantal uren rijden scheelt. Van LA naar San Luis Obispo is rechtstreeks 'slechts' 3,5 uur, maar we trekken er evengoed de hele dag voor uit, inclusief een tussenstop in Monterey en wat stukken binnendoor. Dat we in de avond pas aankomen in SLO is geen probleem, hier gaan we alleen slapen aangezien er verder niet veel te doen is. De volgende dag trekken we alweer vroeg verder ri LA, ook zoveel mogelijk via mooie wegen met een aantal tussenstops (Santa Barbara, wijnboerderijen, Malibu, Santa Monica).

Ik zie een 'reisdag' niet echt als dusdanig, omdat het plan is om onderweg veel te stoppen voor bezienswaardigheden. Het kan dus inderdaad dat we s'ochtends om 08:00 ergens vertrekken en om 20:00 weer aankomen, terwijl het een 'stukje' is van 3 uur (als je snapt wat ik bedoel :) ).

Ik ga morgen mijn planning eens aanpassen en dan deel ik hem hier weer, jouw tips en wellicht die van andere meenemend!

Thanks again en alvast bedankt voor de tips die mogelijk nog komen! :thumbup: :clap: :D
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Koel87: Rondreis door het westen van de VS

Bericht door IngridZw »

Het is inderdaad jammer dat je je route niet eerder had voorgelegd aan het forum. Dan had je ook kunnen weten dat het heel lastig zal zijn om qua accommodatie nog iets te vinden wat ook nog gunstig ligt t.o.v. de nationale parken. Het zou zonde zijn als je daar nu tijdens je reis teveel tijd moet insteken. Maar hopelijk heb je nog geluk.
Om vanaf Kanab en Bryce en Zion te bezoeken is haast ondoenlijk. Je reist op die manier vele kilometers op en neer. Ik zou vanaf Moab (via Capitol Reef) kijken naar een overnachting bv in Tropic. Daarna de volgende dag via Bryce Canyon naar een overnachting in de buurt van Zion NP. Misschien dat in Springdale nog een kamer vrij is in Zion Park motel. Deze is vrij gunstig qua prijs en daar kun je met de shuttle bus naar het park.
Succes en veel plezier.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door MichelH »

Koel87 schreef: Globale route die we willen doen in 23 dagen:
SF > LA > SD > Joshua Tree NP > Grand Canyon > Antelope Canyon > Arches NP > Canyonlands NP > Bryce Canyon > Zion NP > LV > Death Valley > Yosemite > SF.

Als ik jou mag geloven, kan ik bijvoorbeeld Sequoia NP en Mammoth Lakes overslaan, wat alweer een paar dagen oplevert.
In je originele planning heb je 26 dagen inclusief de reisdagen.
Het punt is meer dat je bij Lone Pine geen sequoia's kunt bezichtigen. Dat kan wel in Sequoia & Kings NP of bij Mariposa Grove in Yosemite NP (momenteel afgesloten meen ik).
Mammoth Lakes is een prima plek om te overnachten, maar gezien je route is het niet verstandig daar 2 overnachtingen te plannen. Eén overnachting is voldoende.

Daarnaast zal overnachten in de Nationale parken een hele uitdaging worden aangezien je niets hebt geboekt, dus ik ga even uit van de dichtstbijzijnde plaatsen waar je hopelijk wel accommodatie kunt vinden in de onderstaande route.

1: AMS - San Francisco
2: San Francisco
3: San Francisco - San Luis Obispo (andere overnachtingsmogelijkheden: Cambria/Morro Bay/Pismo Beach)
4: San Luis Obispo - Los Angeles (Ik zou de 101 hier nemen en evt. Solvang nog bezoeken)
5: Los Angeles
6: Los Angeles - San Diego
7: San Diego
8: San Diego - Kingman (via Joshua Tree NP)
9: Kingman - Grand Canyon (overnachting in Grand Canyon Village/Tusayan)
10: Grand Canyon
11: Grand Canyon - Page
12: Page - Monument Valley (overnachten Kayenta)
13: Monument Valley - Moab (via Mexican hat)
14: Moab
15: Moab
16: Moab - Bryce Canyon NP (Via Hanksville, Fruita, Torrey, overnachten in Tropic/Cannonville)
17: Bryce Canyon NP - Zion NP (overnachten in Springdale)
18: Zion NP - Las Vegas
19: Las Vegas
20: Las Vegas - Lone Pine/Bishop/Mammoth Lakes (via Death valley NP)
21: Lone Pine - Yosemite NP (overnachten in El Portal)
22: Yosemite NP
24: Yosemite NP
25: Yosemite NP - San Francisco
26: San Francisco - AMS

Keuze genoeg met het aantal dagen dat je hebt om ergens anders naar gelang je voorkeur langer te verblijven. Evt. extra dag Zion, Las Vegas of Page bij plakken en inruilen voor iets anders.

Succes met het vinden van accommodaties!
Koel87
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2017, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door Koel87 »

Wederom bedankt voor de uitgebreide reactie! :thumbup:

Ik had reeds het één en ander aangepast in de originele planning, lijkt op wat MichelH nu voorstelt en waar ik zeker een aantal tips uit ga gebruiken. Er zit vooral iets meer rust in. We gaan het meemaken, de reis wordt sowieso spectaculair en heel erg mooi.

Qua accommodaties maak ik me niet superdruk. Had wel al gezien dat hier en daar het aanbod wat beperkter is en dat het één en ander al vol zit en waar nog plek is, wat duurder is. Ik hoef echter niet per se midden in/op 10 minuten van een park te overnachten, als ik een uurtje moet rijden, vind ik dat helemaal geen probleem. In Nederland zit ik soms net zo lang in de auto om op mooie plekken te komen en vaak is de weg er naar toe ook al hartstikke mooi! Ik heb daarom ook stadjes/dorpjes buiten de parken uitgekozen, aangezien de prijzen daar wat lager liggen en alles evengoed bereikbaar is. Daarnaast is er via AirBNB tegenwoordig ook een heleboel interessants beschikbaar, waardoor je juist weer op hele interessante plekken komt, tegen redelijke prijzen.

Ik kan jullie niet genoeg bedanken voor de tijd die jullie hebben genomen voor de reacties, dus nogmaals! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch wat gaan vastleggen. Jammer om je tijd te verdoen met zoeken.
De route van Michel is mooi. In plaats van Kayenta kun je ook kijken naar Mexican Hat. Wij vonden de San Juan Inn prima. Tipi Village is misschien ook een idee.
Ik ben op toeristische plaatsen nog geen goedkope airbnb tegengekomen. Mochten jullie wat interessants vinden dan ben ik daar wel benieuwd naar!

Marianne
Anonymous123

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door Anonymous123 »

Koel87 schreef:Ik hoef echter niet per se midden in/op 10 minuten van een park te overnachten, als ik een uurtje moet rijden, vind ik dat helemaal geen probleem.
1 uur rijden is al gauw 2 uur, aangezien je ook graag terug wilt. Dus ik zou zeker niet op een uur van een park gaan zitten, maar voor hotels gaan kijken die eventueel nog annuleerbaar zijn mochten je plannen veranderen, maar waardoor je wel verzekerd bent van een goede plek tov een park. Betekent ook meestal dat je geen zonsondergang/opkomst mee kan pakken, omdat je nog wel stukje moet gaan rijden....

Ik vind het iig altijd zonde van de tijd om uren in de auto te zitten voor een park te bezoeken.
amboly
Amerikafan
Berichten: 267
Lid geworden op: 25 mar 2015, 20:36

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door amboly »

En in het donker rijden is in het Zuid-Westen bepaald geen pretje...
Anonymous123

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door Anonymous123 »

Nope, en de zon gaat die periode al ruim voor 20:00 naar beneden volgens mij!
ReisM
Amerikafan
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 apr 2015, 19:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door ReisM »

Koel87 schreef: Ik hoef echter niet per se midden in/op 10 minuten van een park te overnachten, als ik een uurtje moet rijden, vind ik dat helemaal geen probleem.
Toch, vergis je hier niet in. In bijv. Yosemite en Sequioa moet je vanaf de rand van het park nog rustig 30-60 minuten rijden voordat je in bijv. de Valley resp. Giant Forest bent, de plaatsen "waar het allemaal gebeurt".

In Zion moet je met de shuttlebus het park in, vanaf de ingang tot het achterste gedeelte van het park zit je bijna 45 minuten in de bus (die je uiteindelijk ook weer terug moet). Dus dan is het wel fijn als je vlakbij de park-ingang je accommodatie hebt en niet dan ook nog eens een uur moet rijden.

Wij waren blij dat we telkens in/dichtbij de parken verbleven, wij vonden de afstanden echt groter dan dat we vooraf hadden ingeschat.
Koel87
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 aug 2017, 12:02
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door Koel87 »

Nog even een reactie na onze fantastische reis door het westen van de VS! :thumbup:

Qua accommodaties is alles prima gelukt! Zijn vooral via AirBNB op ontzettend gave plekken terecht gekomen. In San Diego (wat een GAVE stad trouwens!!!) bij een hele aardige host gezeten die ons overal mee naar toe heeft genomen, bij de Grand Canyon in de middle of nowhere in een tentenkamp geslapen, in Kanab bij een gastvrij gezin in een supermooi tuinhuis overnacht en nabij Yosemite in een stacaravan naast het huis van een hele aardige mevrouw. Overal werden we gastvrij ontvangen, is supergoed bevallen!

Maar wat een mooi land, zo weids, divers en bizar tegelijkertijd. Alle National Parks hadden hun eigen charme en waren stuk voor stuk beeldschoon. Van het verbluffende Grand Canyon, het bizarre Joshua Tree, naar het woeste Yosemite en de verzengende Death Valley. Ook de steden zijn ons goed bevallen, LA hebben we niet veel van gezien maar wel genoten van Universal Studio's, het charmante San Francisco (op de hoge prijzen en vele zwervers na), het bizarre Vegas (waar we na 2 dagen wel weer genoeg van hadden :D ) en met het al eerdere genoemde San Diego als hoogtepunt. Balbao Park, San Dieg Zoo, het vliegdekschip en de fantastische host maakten dit tot één van de (vele) hoogtepunten van de reis.

We hebben ons redelijk aan mijn geposte schema gehouden, met een extra stop in Page voor Horseshoe Bend en slot canyons en toch Mammoth Lakes als tussenstop tussen Vegas en Yosemite. In de laatste hebben we nog wat hotsprings en een spookstadje bezocht, dus het was de stop zeker waard!

Het rijden, ook s'avonds, ging prima. Amerikanen hebben een stuk relaxtere houding op de weg, dus van de in dit topic genoemde problemen met rijden in het donker hebben we niks ervaren. Sowieso was het rijden van en naar diverse bestemmingen een avontuur op zich, waar je je ogen maar bleef uitkijken. Ik zal niet ontkennen dat we sommige afstanden inderdaad onderschat hebben, maar dat heeft ons plezier geen moment in de weg gestaan.

Onze uiteindelijke trip:
SF > LA > SD > Palm Springs/Joshua Tree > Grand Canyon > Page > Moab > Kanab > Vegas > Mammoth Lakes > Yosemite > SF
Onderweg tussenstops/overnachtingen gehad in San Luis Obispo, Kingman, Oakhurst, delen gereden van Highway 1, Route 66 en Death Valley.

Conclusie, fantastische reis met een hoop hoogtepunten! :thumbup: :D

Een aantal foto's op mijn Instagram!
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Koel87: rondreis door het westen van de VS.

Bericht door markro »

Goed om te lezen dat jullie een fijne reis hebben gehad. Dank voor de terugkoppeling.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer