Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

Volgend jaar zomer willen we met onze twee kids, dan 14 en 16 jaar oud, weer een reis maken door het zuidwesten. In 2013 hebben we een camperreis gemaakt vanuit SA-Highway 1-Yosemite-Route 66-Grand Cayon-Monument Valley-Page-Bryce-Zion- LAX.
Onze kinderen willen heel graag terug naar Las Vegas (shoppen en relaxen) en verder willen ze wat avontuurlijks doen, zoals raften en mountainbiken. Wij willen heel graag naar Yellowstone. Ook Death Valley willen we graag zien. Als we vliegen van of naar Las Vegas kan dit als we eerst een auto huren en vervolgens pas de camper ophalen.
Met dat in het achterhoofd ben ik aan het zoeken geslagen, reisverslagen gelezen en reisschema's bekeken. We hebben 3 weken.

Heel globaal ziet de reis er als volgt uit:

Las Vegas (Death Valley)
Las Vegas-Capitol Reef
Capitol Reef- Moab
Moab-Mesa Verde
Mesa Verde-Denver
Denver-Rocky Mountain
Rocky Mountain-Cody
Cody-Yellowstone
Yellowstone- Grand Teton
Grand Teton- Salt Lake City of Las Vegas

Ik zit vooral nog te kijken of het verstandig is om vanuit Salt Lake City terug te vliegen (scheelt reistijd) of toch door te rijden naar Las Vegas. Dat is een hele afstand en aangezien we Bryce, Zion al gezien hebben...
Heeft er iemand nog aanvullingen en/of tips om weer wat verder te komen met de planning?
Is dit haalbaar in 3 weken en dan willen we minimaal 3/4 dagen Yellow Stone en Las Vegas aandoen.
Ook als iemand al eens zo'n soortgelijke reis gemaakt heeft en hiervan een reisverslag heeft, houd ik me aanbevolen!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellow stone

Bericht door Old Faithful »

Ik ben bang dat je toch wel enkele wensen zult moeten laten vallen. Je kunt het beste beginnen met een route van dag tot dag uit te schrijven.
1. Vlucht naar Las Vegas
2. Las Vegas - Death Valley
3. Las Vegas
4. Las Vegas -
Je ziet dan snel wat haalbaar is.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
hke
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 23 aug 2009, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellow stone

Bericht door hke »

Hallo

de reis die jij graag wilt maken hebben wij niet gemaakt.
Wij zijn wel met 2 kinds in Yellowstone, GT, Moab, etc geweest.
in 2012.
We hebben toen ondermeer geraft in Gardiner.

wij hebben hele goede herinneringen hieraan.

Voor een indruk zou je ons 2012 weblog kunnen bekijken.

gr Hans en succes.
gastxyz

Re: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellow stone

Bericht door gastxyz »

1. reis naar Las Vegas (auto ophalen)
2. Las Vegas - Death Valley
3. Death Valley - Las Vegas (auto inleveren)
4. Las Vegas - Valley of Fire (Camper)
5. Valley of Fire - Torrey
6. Torrey (Capitol Reef)
7. Torrey - Goblin Valley - Moab
8. Moab
9. Moab
10. Moab - Cortez (Mesa Verde)
11. Cortez (Mesa Verde / Hovenweep)
12. Cortez - Ouray (Million $ hwy)
13. Ouray - Black Canyon of the Gunnison SR - Grand Junction
14. Grand Junction - Colorado NM - Rifle Falls - Rifle
15. Rifle - Denver
16. Denver
17. Denver - Nederland - Estes Park (Rocky Mountains NP)
18. Estes Park
19. Estes Park - Cody (rijdag)
20. Cody
21. Cody - Yellowstone
22. Yellowstone
23. Yellowstone
24. Yellowstone - Jackson (Grand Teton)
25. Jackson
26. Jackson - Salt Lake City
27. Salt Lake City - Las Vegas
28. Las Vegas
29. Las Vegas - Thuis
30. Thuis

Schrappen maar.
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

Net de reacties vluchtig bekeken. Ik ga de tips en de voorstellen eens bekijken en de reis wat verder definitief maken.

@ Old Fatful, bedankt voor de tip, ik had zelf ook al gedacht dat het wat veel was. Zeker met al die indrukken. Ik ga ermee aan de slag om het per datg uit te schrijven.
@ Hans, ik ga het reisverslag zeker bekijken kom ik vast weer interessante dingen tegen.
@ Arno., dat is een mooie reis en idd zie ik nu wel in dat er geschrapt moet gaan worden. Ook jouw input neem ik mee!

Wat me trouwens nog opvalt is dat de prijzen ten opzichte van 2013, flink zijn gestegen. Zeker de camperhuur en de overnachtingen. Wat betreft de vliegtickets. Is het 'goedkoper' om een retour vlucht te boeken, dus LAX heen vliegen en weer terug vanaf LAX of maakt het niet uit om naar LAX te vliegen en terug vanaf bijv. Salt Lake City. Buiten natuurlijk het feit dat je dan drop off kosten betaald.
Victorfan
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 09 aug 2017, 16:00
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Victorfan »

Wij hebben ongeveer dezelfde reis in gedachten , maar gaan wel 30/31 dagen. Wij vliegen waarschijnlijk op Las Vegas heen en terug voor (nu gezien) euro 560. Ook ik heb gekeken met heen las Vegas en terug vanuit Denver of Salt lake maar dat is toch beduidend duurder (op dit moment) plus wij hebben familie in de buurt van Vegas, dus we vinden het fijn om bij hun de reis te beginnen en te eindigen.
Drop off is er niet altijd. Hangt van de maatschappij af.
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

@ Victor, wat fijn dat jullie zo lang kunnen gaan! Ik ben aan het schrappen geslagen en waarschijnlijk komt Las Vegas (met Dead Valley) te vervallen. Heel jammer, maar dat hebben we al gezien en aangezien wij helaas geen 30 dagen hebben moet je keuzes maken.

Onze reis ziet er nu als volgt uit:

1: NL-Denver
2: Denver
3. Denver-Estes
4. Estes
5. Estes-Cody
6. Cody
7. Cody-Yellowstone
8. Yellowstone
9. Yellowstone
10. Yellowstone-Grand Teton
11. Grand Teton
12. Grand Teton- Idaho/Twin Falls
13. Falls-Salt Lake City
14. Salt Lake City-Capitol Reef
15. Capitol Reef
16. Capitol Reef-Moab
17. Moab
18. Moab-Mesa Verde
19. Messa Verde-Grand Junction
20. Grand Junction-Denver
21. Denver-NL

Nu gaan we met 2 pubers (14 en 16 jaar) en deze heren willen niet alleen wandelen en uitzichtpunten bekijken. Het mag gerust wat stoerder en ze willen ook graag winkelen. Nu heb ik ondertussen al een aantal dingen gevonden om te doen:
- Denver, Water World
- Paardrijden met of zonder een cooking (waar kan dit het beste?)
- Raften (Waar kan dit het beste?)
- Outlet in Salt Lake City

Heeft er iemand nog tips voor het reisschema en nog veel belangrijker is dit haalbaar met een camper?
Heeft er iemand nog 'things to do' met 2 puber zonen?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door PSVwally »

Ok, ik zou met een camperreis echt wat aanpassingen maken.

Welke dag haal je de camper op? Die dag ga je niet heel veel tijd meer hebben voor RMNP, dus heb je daar eigenlijk maar 1 dag voor.
Estes Park - Cody met een camper is toch wel een uur of 8.5 a 9 zuivere rijtijd, dus zonder stops. Verder mis je op deze manier eigenlijk ook de trail ridge road.
Ik zou RMNP verschuiven naar het einde van je trip.

Afhankelijk van je ophaaldag zou ik die dag dan al naar Cheyenne of Casper rijden.

Je tijd voor Yellowstone kan, maar is wel echt de minimale tijd in mijn ogen.

Ik zou gedurende je volle dag Capitol Reef al naar Moab rijden en daar 3 nachten nemen, of/en Mesa Verder of Grand Junction uit je route halen.
Vanaf Mesa Verde kan je wel de mooie route Durango - Silverton - Montrose rijden.

In dat deel na SLC zou ik de aanpassingen maken en dan via Rocky Mountain NP en de trail ridge road terug naar Denver rijden.

Hou wel voor ogen dat je dag 22 pas thuis komt.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door IngridZw »

Ik zou dan ook nog Idaho?Twin Falls eruit halen en deze nacht gebruiken voor Moab. Hier kun je trouwens raften al zal de rivier in die periode vrij rustig zijn.
Haal je op dag 2 de camper op ?. Dan is het wellicht handiger om alvast richting Cody te rijden zodat je die lange afstand wat kunt overbruggen. RMNP zou ik ook voor het laatst bewaren.
In Salt Lake City hebben we gewinkeld in City Creek Center. Dit ligt tegenover Temple Square. Dit is een heel mooi winkelcentrum, mooi aangelegd en veel keuze in winkels.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

Bedankt weer voor jullie suggesties en tips. Ik heb het een en ander nog eens bekeken en kom nu op het volgende uit.

1: NL-Denver
2: Denver-Cheyenne/Casper
3. Cheyenne/Casper-Cody
4. Cody
5. Cody-Yellowstone
6. Yellowstone
7. Yellowstone
8. Yellowstone-Grand Teton
9. Grand Teton
10. Grand Teton- Idaho/Twin Falls
11. Falls-Salt Lake City
12. Salt Lake City-Capitol Reef
13. Capitol Reef-Moab
14. Moab
15. Moab
16. Moab-Grand Junction
17. Grand Junction-Estes
18. Estes
19. Estes
20. Estes-Denver
21. Denver-NL

@PSVWally, ik realiseer me dat we 1 dag later in Nederland aankomen. Dat zal hopelijk bij de baas geen problemen opleveren! :P
@IngridZw, de falls willen we heel graag zien, dus die willen we er heel graag in laten. Dat winkelen in SLC trekt ons wel aan, dus die heb ik genoteerd.

Heeft er verder iemand nog tips voor onze reis in juli/aug 2018 met 2 pubers? En is bovenstaande planning nu haalbaar?
Lisa70
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 16 sep 2014, 16:10
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Lisa70 »

Tips voor pubers:
Cody --> rodeo.
Moab is eigenlijk 1 grote playground voor (grote) kinderen. De speedboat tour van Moabjett op de colorado river was super. Jeep huren en zelf shafer trail/potash road (met Thelma and louise point), pucker pass, gemini bridges rijden is ook aan te raden. De sunset tour (Hells Revenge) van Dan Micks guided jeep tours is een prachtige ervaring.
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

@Lisa70, bedankt voor de vele tips, ik ga eens kijken welke ons het meeste aanspreken.

Omdat camperhuur erg duur is, zijn we aan het kijken of het mogelijk is om een gedeelte van de reis met de auto te reizen. Welk gedeelte is hier het beste geschikt voor, van Denver tot Salt Lake City (begin van de reis) of van Salt Lake City tot Denver?
En dan denk ik aan reisafstanden wat met een auto natuurlijk veel sneller gaat en het overnachten. Op welk gedeelte van de reis kun je, en we willen niet kamperen met een tent, beter een cabin of hotel boeken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom niet de hele reis met de auto doen en dan met een tent kamperen? Omruilen lijkt me omslachtig en je hebt dan kans op drop off kosten.
Ik denkt dat in Moab de meeste winst te behalen is als je daar gaat kamperen. De hotelprijzen liggen daar erg hoog.
Wat de route betreft zou ik een extra dag Yellowstone wel mooi vinden.
Waarom Estes Park (geen Estes) en niet in RMNP overnachten?
Voor raften kun je eens naar de Snake River kijken.
In Capitol Reef is de Sulphur Creek wandeling wellicht iets. Kijk daarvoor en voor andere activiteiten met tieners eens naar de verslagen van Elly op http://www.michelly.nl.

Marianne
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

@Marianne, we kamperen normaal gesproken elk jaar met een caravan in Europa en willen in Amerika niet kamperen met een tent. Dus dat gaat over...
Het raften op Snake River ga ik zeker verder uitzoeken, dat ziet er leuk uit en vinden onze boys vast 'vet cool'!
Het reisverslag van Elly heb ik ondertussen gelezen, hun rondje Denver vind ik een mooi uitgangspunt voor onze reis met pubers.

Verder heb ik nu verschillende reizen samengesteld op basis van bovenstaand schema en dan aangepast aan de aankomst/vertrek plaats. Afhankelijk van de vliegtickets ga ik het dan verder uitwerken. De prijzen van de vliegtickets heb ik nu een tijdje gevolgd, maar de prijs blijft schommelen net boven de 800 euro per persoon. Wat is een mooie prijs voor tickets vanaf DUS, AMS, BRU naar Las Vegas, Denver of Salt Lake City? Dan weet ik wanneer ik kan toeslaan! :D
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door IngridZw »

Ik neem aan dat je vanaf Grand Junction via de Trail Ridge Road naar Estes Park wilt rijden. Dit is één van de mooiste wegen waarbij je naar een hoogte van 3700 meter rijdt. Dat kost je dus wel een aantal uurtjes omdat je onderweg ook nog regelmatig wilt uitstappen om van het uitzicht te genieten.
Ik zou je daarom aanraden om een overnachting te plannen in bv Grand Lake i.p.v. door te rijden naar Estes Park. Grand lake is een leuke plaats, in een mooie omgeving en aan het gelijknamige meer waar je eventueel nog wat kunt zwemmen. Je kunt er ook nog een wandeling maken naar de Adams watervallen.
De volgende ochtend kun je dan op je dooie gemakt de Trail Ridge Road rijden.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

En als je dan bij Frisco of Dillon van I-70 af gaat en US-6 neemt, kom je die dag toch al over de 3655m hoge Loveland Pass.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door PSVwally »

Als je kosten wilt bespraren zou ik zeker niet gaan goochelen met de camper om te wisselen voor een auto. Pak de auto icm hotels/motels/cabins of pak een camper met campings. Op de steden na kan je overal wel in cabins overnachten al is dit niet persé goedkoper dan hotels.
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

@ PSVWally, bedankt voor de tip. Zullen dus een keuze moeten maken! :thumbup:
@ Old Faithful, mooi zo'n hoge pas, gaan we er zeker inpassen. :D
@IngridZw, ik word hier zo blij van, al die gratis tips en weetjes! :clap:

Ik heb de globale reis nu op papier staan. En er zijn 2 luchthavens (Denver, Salt Lake City) waarop we kunnen vliegen. Evt. zou Las Vegas ook nog kunnen, voor de heenreis en dan terug vanaf Salt Lake of Denver. Ook zijn we nog wel wat flexibel met de dagen. We willen toch iets langer dan de 21 dagen, waarschijnlijk 23 dagen.
Wat me opvalt is dat de vluchten nog erg duur zijn en dat er nog sites zijn waar de terugvlucht, die in augustus zal plaatsvinden, nog niet wordt aangeboden. Effe geduld dus nog (wat ik heel lastig vindt!)! Als ik wat meer weet kom ik graag weer terug voor advies en tips!
Crool
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 dec 2012, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Crool »

Weer terug van effe weggeweest. :P
We zijn er ondertussen wel uit dat we vanaf Denver willen vertrekken en aankomen, met de camper gaan en een aantal dagen langer. Vanwege jullie tips om RMNP op het einde te zetten hebben we de route maar meteen helemaal omgegooid, we gaan nu van linksom. Verder hebben we een aantal dingen geschrapt en een aantal toegevoegd.
Onze route ziet er nu als volgt uit:

18-7-2018 Denver, heenvlucht
19-7-2018 Denver - richting Moab (bijv. glenwood springs), circa 250 km
20-7-2018 Glenwood springs- Moab, circa 325 km
21-7-2018 Bezoek Arches NP
22-7-2018 Bezoek Canyon Lands (excursie jeep of raften??)
23-7-2018 Moab - Fruita (Capitol reef), cica 225 km
24-7-2018 Fruita - Salt Lake City, circa 350 km
25-7-2018 Salt lake city (shoppen)
26-7-2018 Salt lake city - Idaho Falls, circa 350 km
27-7-2018 Idaho Falls - Jackson, circa 160 km
28-7-2018 Jackson (Grand Teton)
29-7-2018 Jackons - Yellow Stone, circa 50 km
30-7-2018 Yellow Stone (paardrijden)
31-7-2018 Yellow Stone (wyoming river trip, raften)
1-8-2018 Yellow Stone
2-8-2018 Yellow Stone - Sheridan (via Cody), circa 325 km
3-8-2018 Sheridan - Rapid City (mount rush more), circa 400 km
4-8-2018 Rapid City - Schottsbluff, circa 325 km
5-8-2018 Scottbluff- Estes Park (Rocky Mountains), circa 300 km
6-8-2018 Estes Park (Grand Lake)
7-8-2018 Grand Lake (Trail Ridge Road)
8-8-2018 Grand Lake - Denver (schieten??), circa 160 km
9-8-2018 Denver (waterpark)
10-8-2018 Denver, terugvlucht

Wat vinden jullie van deze route? Nog tips, aanvullingen en/of vragen?
We zitten verder te twijfelen of we meerdere dagen achter elkaar rond de 300 km rijden of dat we bijv. van rapid city in 1 lange reisdag doorrijden naar Estes Park wat circa 600 km is. Ergens heb ik gelezen dat je circa 60/70 km per uur haalt met een camper. Dat wil dan zeggen dat je circa 10 uur onderweg bent. Is dat te doen?

Verder nog twee 'losse' vragen:
1. Ik heb gelezen dat in Denver veel schietclubs zitten omdat er ook veel wapens worden gemaakt in de buurt. Weet iemand een mogelijkheid om ergens in Denver te gaan schieten met onze boys van 14 en 16?
2. Verder is er momenteel een vlucht, retour Denver voor € 620 euro per persoon met BA (overstap in Dallas heen en Londen Heathrow terug), wat vinden jullie van die prijs in het hoogseizoen?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Crool: juli/aug 2018 Las Vegas-Denver-Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Ik zie dat je Rapid City (Mount Rushmore) hebt toegevoegd. Dit past heel goed in een rondje Denver - Denver. Zoals jij het doet zou ik het echter niet doen. In die omgeving heb je naast Mount Rushmore o.a. ook nog Custer S.P.(kijk of je met de camper door de tunnels kunt), Badlands N.P., Wind Cave N.P. en het Crazy Horse Memorial. In mijn ogen is het jammer dit allemaal over te slaan als je toch in de buurt bent. Je moet ook veel kilometers (en enkele dagen) omrijden voor die ene dag Mount Rushmore. Dat doe je vrij gehaast, tussen Yellowstone en de Black Hills worden meestal twee stops gepland. Je hebt ook geen tijd voor de Beartooth Pass, Cody, Bighorn Canyon N.R.A. en Devils Tower. Ik zou die lus weglaten of er (veel) meer tijd voor nemen.

Ik vind $620 een mooie prijs naar Denver in het hoogseizoen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer