Drie jaar geleden heb ik samen met een vriend al zoiets gedaan, toen was het grote doel de hike naar The Phantom Ranch in de Grand Canyon.
Nu gaan Carlijn en ik een soortgelijk tripje doen. The Phantom Ranch zullen we niet aan doen, hopelijk wel een stuk van de SKT.
Wij gaan weer 11 dagen, precies zoals al drie jaar geleden en dat beviel prima. Heerlijk rustig onderweg en in de parken.
Wij willen nu ook naar Death Valley, drie jaar geleden zat dit niet in de route.
1. Thuis - Las Vegas
2. Las Vegas - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - Moab
5. Moab
6. Moab - Bryce
7. Bryce - Zion / St. George
8. Zion / St. George - Death Valley
9. Death Valley - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas - thuis
Het is een vrij standaard route die natuurlijk sterk afhankelijk is van de weersomstandigheden net zoals onderstaande mogelijke activiteiten:
Grand Canyon: gedeelte SKT, Hermit rd rijden, helicopter tour.
Page: The Wave, nog maar eens weer proberen. Poging 4 denk ik. The Horsshoe bend.
Moab: Onderweg naar Moab, Natural Bridges National Monument en verder Arches NP, Canyonlands NP, hike naar Corona Arch,
Bryce: Onderweg via Ut12, Magic sunset.
Zion: Observation Point? Of wellicht overslaan en door naar Snow Canyon State Park en Yant Flat
Death Valley: Hike Mesquite Flat Sand Dunes, Mosaic Canyon Trail
Als iemand nog leuke tips heeft? Bijvoorbeeld voor Page. We zullen geen Kalaman achtige taferelen / activiteiten uithalen
Is bijvoorbeeld Waterholes Canyon te doen in onze periode? Hetzelfde geldt voor Yant Flat.
Ik probeer tzt wat foto's hier te posten. Een uitgebreid verslag zal er niet komen denk ik.