Reis Fam Slomp: Een paar vragen.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
FamMandersGoesUSA
Amerikafan
Berichten: 134
Lid geworden op: 06 apr 2015, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door FamMandersGoesUSA »

Hoi hoi
Wat een super leuke plannen hebben jullie!! Wij hebben nu onze laatste avond in las vegas en morgen vliegen we terug! We hebben een geweldige vakantie gehad van drie en een halve week!

Wij hebben een auto gehuurd en bij aankomst bij de Walmart een tent gekocht om vooral in de Nationale parken te kunnen kamperen. Dit is geweldig dan sta je midden in de natuur. We hebben ook regelmatig een Cabin gehuurd op een camping, vooral de KOA campings zijn ons goed bevallen. Dit zijn vaak campings met een klein zwembadje erbij: altijd leuk voor de kids.

We hebben aan het begin van de vakantie een gasbrander gekocht om op te kunnen koken en een hele grote koelbox. Zo hebben we uit eten afgewisseld met zelf koken. Wij zijn met vieren gemiddeld 200 dollar per,dag kwijt geweest excl overnachtingen!
Veel plezier met de voorbereidingen!
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Dank je wel.

We hebben het nu geregeld op het werk dus nu kunnen we echt gaan plannen.

Moet zeggen dat een rondreis vanuit New York me ook super lijkt.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door hemmie »

Ik vind het met een gezin ook al veel schelen of een hotel ontbijt inbegrepen heeft, en wat dat inhoudt. Vaak kost een hotel met ontbijt niet of nauwelijks meer, en als het dan een 'hot breakfast' is (en reviews lezen geeft je ook vaak een idee van wat er is) kun je meestal een stevig ontbijt eten, waardoor je ook geen hele uitgebreide lunch nodig hebt. Bij een camper zul je dat ontbijt niet inbegrepen hebben (alhoewel, we hebben wel eens op een camping gestaan waar bepaalde dagen van de week gratis pannenkoeken waren, maar dan moet je echt geluk hebben), dus dan verlies je weer een deel van de 'winst' door zelf te koken.
Er wordt heel vaak voor de lunch gesproken over een Subway broodje, vind ik met een gezin toch ook best nog wel aantikken. Brood, beleg en fruit van de supermarkt is dan toch goedkoper.
Terug in Texas!
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Renée76 »

Wij zijn net terug van de westkust, voor eten en drinken hadden wij 150 euro gereserveerd staan per dag. Hier vielen ook kleine uitgaven onder zoals souveniertjes.we zijn ook rond de 150 per dag gebleven.
BIANCAW
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:36

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door BIANCAW »

Hoi,
Ik zie dat je uit gaat van 6000 euro voor 2 weken. Je wilt niet in het hoogseizoen omdat dat te duur is. Vorig jaar zijn wij 4 weken midden in het hoogseizoen geweest. Wij waren voor onze complete reis 7200 euro kwijt dit was inclusief alles. Het is dus best te doen in het hoogseizoen. Veel succes met plannen :thumbup:
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Oh echt Bianca?
Ik had al naar camperprijzen gekeken in augustus, maar dit is echt het dubbele van de kosten in mei.
Wat voor soort reis hadden jullie? Auto of camper?
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Renée76 schreef:Wij zijn net terug van de westkust, voor eten en drinken hadden wij 150 euro gereserveerd staan per dag. Hier vielen ook kleine uitgaven onder zoals souveniertjes.we zijn ook rond de 150 per dag gebleven.
Dank je wel voor je reactie. Ik vind €150 best een boel geld. Ga je dan iedere dag uiteten?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door PSVwally »

Wat is de route die je evt. zou willen doen, dan kunnen we toch gewoon eens meekijken naar slaaplocaties en prijzen?

Vliegtickets had je zelf voor 350, dus dan zit je op 4x 350 = €1400 (als je met 4 bent?)

Standaard SUV van 28apr - 11 mei = zeg €450 (ik kijk dan even op drive-usa)
Parkenpas = €80
Benzine zeg even €250

Je kan besparen door een koelbox aan te schaffen en net als hier brood en beleg en dergelijke mee te nemen en als je dan een stuk gaat wandelen of dergelijke wat broodjes smeren voor in de rugzak en een (paar) fles(sen) drinken meenemen.

Hotels zal gemiddeld tussen de 100 en 125 euro per nacht liggen. Ene keer wat duurder, andere keer wat goedkoper afhankelijk van waar je wit zitten. Voor sommige locaties is het handiger en mooier om wat meer te betalen, elders kan je daar soms bij tussennachten wat op besparen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Renée76 »

Fam Slomp schreef:
Renée76 schreef:Wij zijn net terug van de westkust, voor eten en drinken hadden wij 150 euro gereserveerd staan per dag. Hier vielen ook kleine uitgaven onder zoals souveniertjes.we zijn ook rond de 150 per dag gebleven.
Dank je wel voor je reactie. Ik vind €150 best een boel geld. Ga je dan iedere dag uiteten?
Ja minimaal 1 keer. We hadden geen eigen kookgelegenheid dus dan moet je wel.
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Dan zou een camper het voordeliger maken denk ik, omdat je dan vaker eigen eten kunt maken.
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

PSVwally schreef:Wat is de route die je evt. zou willen doen, dan kunnen we toch gewoon eens meekijken naar slaaplocaties en prijzen?

Vliegtickets had je zelf voor 350, dus dan zit je op 4x 350 = €1400 (als je met 4 bent?)

Standaard SUV van 28apr - 11 mei = zeg €450 (ik kijk dan even op drive-usa)
Parkenpas = €80
Benzine zeg even €250

Je kan besparen door een koelbox aan te schaffen en net als hier brood en beleg en dergelijke mee te nemen en als je dan een stuk gaat wandelen of dergelijke wat broodjes smeren voor in de rugzak en een (paar) fles(sen) drinken meenemen.

Hotels zal gemiddeld tussen de 100 en 125 euro per nacht liggen. Ene keer wat duurder, andere keer wat goedkoper afhankelijk van waar je wit zitten. Voor sommige locaties is het handiger en mooier om wat meer te betalen, elders kan je daar soms bij tussennachten wat op besparen.
Super bedankt voor het meedenken.

Ik denk dat de tickets in totaal zo'n €1600 gaan kosten. Inclusief alle toeslagen en verzekering.

Auto schat ik op max €500 inderdaad.

Hoe werkt zo'n parkenpas, kun je dan in ieder park?

Overnachten gemiddeld 14x €125=€1750

Benzine €250

Totaal €4100

Daar komt dan nog al het eten en drinken en uitjes bij.
En vooral dat laatste vind ik lastig inschatten.
We gaan een keer naar een attractiepark/dierentuin/bootje varen oid. Maar wat zijn de kosten in de parken?
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Renée76 »

Fam Slomp schreef:Dan zou een camper het voordeliger maken denk ik, omdat je dan vaker eigen eten kunt maken.
Die is echter wel weer duurder in huur en bezine. Ik heb zelf al een keer berekend dat het qua kosten uiteindelijk niet veel uitmaakt
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Hmm okee.

Beide lijkt me leuk. Voor kinderen is een camper misschien leuk en minder gedoe?
gastxyz

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door gastxyz »

Misschien wel, maar ik denk dat ze een afwisseling tussen hotels, cabins en kamperen ook wel leuk vinden.
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

Da's ook waar.
BIANCAW
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 mei 2015, 16:36

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door BIANCAW »

Wij hadden een auto een mini van gehuurd. En hebben een combinatie van hotels en camping gedaan wel met tent. Wij vonden dit echt een geweldige ervaring. Wij hadden een tent gekocht bij de walmart. Deze tent was met een paar minuten op te zetten dus dat was het werk ook niet. En hier bespaar je dus veel geld op. Overnachten in de nationale parken is namelijk rond de 20-30 per nacht. Sommige goedkoper sommige duurder. Ik ben zelf blij dat wij geen camper hadden maar dat is denk ik heel persoonlijk. Het gedoe met parkeren overal, reistijd is langer enz. Maar goed dat is persoonlijk. Hotels die wij geboekt hadden waren nooit duurder dan 100 per nacht, behalve Las Vegas. Altijd op gunstige locaties en vaak met magnetron of kookgelegeheid. Ik heb dan het overgrote deel wel zelf eten gekookt op de campings. De kinderen konden dan heerlijk spelen/zwemmen. Er zijn zat makkelijke dingen te koken die zo klaar zijn en ook nog eens gezond zijn :wink:
Succes!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Old Faithful »

Fam Slomp schreef: Hoe werkt zo'n parkenpas, kun je dan in ieder park?
De pas is o.a. geldig voor alle National Parks, National Monuments en National Forests, maar niet voor State Parks en gebieden onder beheer van indianen zoals Monument Valley. De toegang tot Mount Rushmore N.M. is gratis maar je betaalt daar wel $10 parkeergeld.

Je koopt een America The Beautiful Pass aan de ingang van het eerste park dat je bezoekt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door PSVwally »

Ik zou als ik jou was gewoon eens een offerte bij tioga tours of jan doets ofzo opvragen voor een camperreis. Dan kan je dat vergelijken.

Eten en drinken kan je zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. Voor €10 pp heb je bij veel fastfoodketens al veel. Verder heb je op sommige plekken ook foodtrucks waar je voor dit bedrag ook al een complete maaltijd hebt. Ga je echt uit eten ben je toch vaak wel duurder uit, maar kan je vaak nog voor 25/30 dollar pp goed eten. En een goedkopere hamburger of pizza is ook altijd wel te krijgen. Een onbijttent met eten en drinken kan je ook makkelijk 10 dollar pp rekenen. Zoals al aangegeven kan een goed hotelontbijt (verschil tussen american en european breakfast bv) je ook al een halve dag op weg helpen en zelf brood, fruit en beleg aanschaffen voor in een koelbox kan ook al schelen.

Ik heb tijdens mijn reizen nog niet echt heel veel zaken bezocht waar extra voor betaald moet worden. Veel is gratis. Maar soms ontkom je er niet aan:
- Alcatraz : $37.50 voor volwassenen $23 voor kinderen tm 11
- Antelope Canyon: $25 voor volwassenen $17 voor kinderen... geen idee of hier nou ook nog Navajo fee bij kwam
- Monument Valley Navajo Nation Fee: $20 voor een auto van 4, met meer $6 pp erbij
- Nationale Parken pas (zoals Old Faithful al aangaf ): $80
- Parkeren in de steden hangt echt af van waar je de auto neerzet http://losangeles.bestparking.com/ http://sanfrancisco.bestparking.com/ Las Vegas hangt er vanaf waar je de auto neerzet. MGM hotels kosten tegenwoordig $10 per dag
- fietsen huren in LA tussen de 15 en 30 dollar voor een dag, in SF is het bij blazing saddles volgens mij vanaf $8 per uur afh van welke fiets je neemt en ook iets van 30 dollar voor een hele dag
- In Zion, Bryce, Yosemite en de Grand Canyon rijdt een gratis shuttlebus waarmee je bepaalde plekken kunt gaan bekijken. Bij Bryce kom je dan niet bij het zuidelijkste punt. Bij de Grand Canyon niet bij het meest oostelijke punt. Voor Zion is het meer een bus naar het begin van diverse trailheads en zie je vanuit de bus ook niet heel erg veel. En bij Yosemite rijdt de bus alleen in de vallei. In Mei (behalve rond Memorial Day weekend) zou ik veel nog met de eigen auto doen, behalve Zion waar je echt alleen met de bus Zion Canyon in zou kunnen.
- Hop on off in SF kost $45 voor volwassenen en $36 voor kinderen tm 15 voor 24 uur.
- Startour in LA kost hetzelfde als de bus in SF, maar dan voor 2 of 3 uur

Maargoed, blijft de vraag waar je voorkeuren voor 2 weken naar uit gaan, want je kan natuurlijk niet het 3 weekse rondje rijden in 2 weken :wink:
Fam Slomp
Amerika-ontdekker
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 aug 2017, 06:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door Fam Slomp »

We waren even afgedwaald naar New York en Miami maar komen nu toch weer uit op het westen.

We hebben al aardig duidelijk wat we willen...

Huurauto en overnachten op campings in een tent of cabin. Overnachten buiten de parken willen we in hotels/bnb en een paar nachten op een ranch lijkt ons ook super.

Qua bezienswaardigheden houden we meer van natuur en dieren dan van grote steden. Maar rondje Hollywood wil ik wel zien als we er toch zijn.
Activiteiten als een bootje huren, op zoek naar dolfijnen, keer naar een dierentuin.
Maar ook de afwisseling met lekker zwemmen moet er zijn.

Ik heb geen idee of dit realistisch is. We willen in ieder geval niet dagelijks uren in de auto. Maar Las Vegas moet er sowieso bij zitten :)

Zal Tioga nog eens mailen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 2 weken voldoende voor Westkust?

Bericht door PSVwally »

Nogmaals, zet je routeplan eens neer. Dolfijnen en walvissen zou je langs de pacific een boottocht kunnen doen. Maar met enkele nachten ranch en LA en Las Vegas ben ik benieuwd welke parken je toe wilt voegen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer