Reis USA-2018: route mei 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
USA-2018
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2017, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door USA-2018 »

Hoi Allemaal,

Op de planning staat een rondreis Zuid-West Amerika voor mei 2018, tickets zijn reeds geboekt.
3 mei vliegen we van DUS naar LAX en op 25 mei retour LAX - DUS.

Graag huren we een Ford Mustang om rond te reizen, overnachten doen we deels in hotels, deels op campings met een tentje. Op dit moment zijn er nog geen accommodaties geboekt, dus de hele reis kan nog worden aangepast.

Graag ontvang ik tips op de voorgestelde route zodat het een onvergetelijke reis zal worden.

3 mei - DUS - LAX - Malibu
4 mei - Malibu - Needles (tips over betere overnachtingsplakken in de buurt zijn welkom)
5 mei - Needles - Route 66 - Grand Canyon
6 mei - Grand Canyon - Page
7 mei - Page - Monument Valley
8 mei - Monument Valley - Moab
9 mei - Moab - Capitol Reef
10 mei - Capitol Reef - Bryce
11 mei - Bryce - Zion
12 mei - Zion
13 mei - Zion -Las Vegas (aankomst Las Vegas in de avond zodat er een hele dag in Zion / onderweg is)
14 mei - Las Vegas
15 mei - Las Vegas
16 mei - Las Vegas - Bishop
17 mei - Bishop - Yosemite
18 mei - Yosemite
19 mei - Yosemity - San Francisco
20 mei - San Francisco
21 mei - San Francisco - Monterey
22 mei - Monterey - Pismo Beach
23 mei - Pismo Beach - LA
24 mei - LA
25 mei - LA - DUS (avondvlucht)
26 mei - Aankomst DUS
Laatst gewijzigd door USA-2018 op 09 aug 2017, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Route Mei 2018

Bericht door Anne-Marie86 »

Mooie reis, wordt sowieso onvergetelijk. Je gaat er nu wel bij een aantal plekken erg hard doorheen.

In mei kan de Tiogapass in Yosemite nog dicht zijn, dus houdt hier rekening mee. Dan zul je een andere route moeten nemen.
Voor Moab vind ik dat je te weinig tijd neemt, je hebt daar minimaal 2 volle dagen nodig om een beetje een indruk te krijgen van de omgeving (o.a. Canyonlands en Arches). Een van die dagen zou ik dan bij Vegas eraf halen. Maar ook voor San Francisco (met een c ;-) ) is je tijd wat te kort en voor Yosemite eigenlijk ook. Bekijk de voorbeeldroute eens op het forum. Ik zou Moab er nu uit halen en bewaren voor een volgend keer.

Ik ken de Ford Mustang en de kofferbakruimte daarvan niet goed, maar wij hebben vorig jaar ook in het zuidwesten gekampeerd en hadden toch wel een Midsize SUV nodig om alle kampeerspullen mee te kunnen nemen. Succes met voorbereiden! Lees ook veel reisverslagen om ideeën op te doen voor hotels en activiteiten. Jouw plaatsen hebben wij vorig jaar (m.u.v. Needles) ook bezocht, wellicht kun je nog tips halen uit ons reisverslag.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Old Faithful »

De tijd voor Moab met o.a. Arches N.P., Canyonlands N.P., Dead Horse Point S.P. en Ut-128 is naar mijn mening veel te kort. Ik zou daar minstens drie overnachtingen plannen. In dit geval zou ik het bewaren voor een eventuele volgende reis. Je zou van Monument Valley via de mooie Ut-95 naar Capitol Reef kunnen rijden. Als je onderweg (veel) tijd besteedt aan Goosenecks S.P., Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges N.M., Little Wild Horse Canyon of Goblin Valley S.P., kun je de extra overnachting in Torrey plannen, zodat je een hele dag voor Capitol Reef N.P. hebt. Een andere optie is om die gewonnen overnachting te plannen tussen Las Vegas en Yosemite. Dat wordt dan:
Las Vegas - Death Valley
Death Valley - Mammoth Lakes/Lee Vining/Bridgeport
Mammoth Lakes/Lee Vining/Bridgeport - Yosemite.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Sentinel »

Wij gaan dit voor het eerst naar het zuid-westen. Onderstaande is op uitzoekwerk wat ik heb gedaan en de informatie van het forum uiteraard.

Hoe laat kom je aan op LAX?
Je rijd namelijk eerst een stukje naar het noorden (Malibu) om vervolgens de volgende dag naar het oosten te rijden (needles).
En als je via San Francisco langs de kust naar LA rij, kom je er weer langs Malibu.
Je kunt op dag van aankomst misschien ook al een klein stukje richting Needles rijden zodat je net uit de drukte van LA bent. Dan kun je in plaats van Needles ook doorrijden naar Kingman. Dat is een beetje afhankelijk wat je wilt doen van LA naar Kingman.
Kingman is goedkoper dan Needles en Kingman lijkt mij ook leuker dan Needles

Ik heb geen ervaringen met MOAB maar de verhalen lezende heb je daar nu te weinig tijd voor.
Die dag kun je misschien gebruiken voor Capitol reef.
Monument valley - Capitol reef (over de moki dugway)
Capitol reef
Capitol reef - Bryce

En houd er rekening mee dat een aantal passen van Bishop naar Yosemite nog dicht kunnen zijn. Tioga Pass zal zeer waarschijnlijk nog dicht zijn en de Sonora pass kan ook nog dicht zijn.
Je moet dan een nog noordelijker pass pakken wat kan betekenen dat het een lange reisdag wordt. Zet de verschillende routes van Bishop -> Yosemite eens in google maps en kijk wat de reistijden zijn.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Hans B »

Maak je reis wat relaxter en gooi zoals Old Faithful zegt Moab eruit.
Arches is 1 1/2 dag
Canyonlands is 1 dag
Dead Horse is 1/2 dag
Als je tenminste iets van deze parken wil zien.

Malibu is ook niet in de richting van de Grand Canyon, daar xou je op het laatst nog een kijkje kunnen nemen.

Of je voldoende tijd voor Capitol Reef hebt ....... ?
Grand Canyon - Monument Valley - Page is dan de betere route.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
xlies
Amerikafan
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 okt 2016, 12:48
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door xlies »

Zoals hierboven al voorgesteld, haal moab en Capitol reef eruit. Dan win je twee dagen, zet die bijvoorbeeld bij Page en tussen Las Vegas en Yosemite. Of een extra dag LA aan het einde bijvoorbeeld.

Wij hebben ook hotels en campings gecombineerd, misschien heb je iets aan ons reisverslag (is nog niet helemaal af maar alle overnachtingsplekken staan er wel in)
Rondreis zuid-west 2017: http://www.rovitravels.nl
USA-2018
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2017, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door USA-2018 »

Bedankt voor alle reacties! Ik zal de route nogmaals bekijken en wellicht Moab eruit halen.

Malibu is de eerste overnachting bij vrienden, vandaar dat we eerst daar naartoe rijden, wellicht iets uit de route.

We landen de eerste dag om 13.05 op LAX, wellicht ook nog een idee om die dag al te rijden richting needles / kingman zodat we een extra dag hebben in de route en dan 1 dag minder Las Vegas te doen?
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Sentinel »

Je kunt de route ook andersom rijden en dan ligt Malibu niet meer uit de route.
En vanuit Malibu dan richting San Francisco rijden met 1 of 2 overnachtingen langs de kust
Anonymous123

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Anonymous123 »

Je moet sowieso nog maar zien of Yosemite begaanbaar is begin mei.
Daarom zou ik Yosemite zo laat mogelijk doen, misschien meer kans dat die open is, maar blijft allemaal gokken.
Je zou ook juist kunnen kiezen voor Moab ipv Yosemite om zo het risico uit de weg te gaan???
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite is wel begaanbaar in mei - en ook zeer de moeite waard in die periode - maar de Tioga Pass is een groot risico. Je kunt ook overwegen om Yosemite en SF over te slaan en meer tijd uit te trekken voor Moab, Capitol Reef etc. Misschien nog een uitstapje naar Colorado.
Kijk eens in ons 2013-verslag voor een route in mei.

Marianne
USA-2018
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 aug 2017, 09:33
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door USA-2018 »

Ik heb n.a.v. jullie tips de route aangepast en Moab eruit gehaald, een extra overnachting in Page en een extra overnachting tussen Las Vegas en Mono Lake, dit ten koste van 1 nacht Las Vegas. Het plan is om naar Torrey te rijden via de US-95 en dan een dag later vanaf Torrey de US-12 naar Bryce te rijden.

Als jullie nog goede tips voor de route hebben of tips voor campings / motels hoor ik het graag.

3-5-2018 Düsseldorf - LA
4-5-2018 LA- Kingman
5-5-2018 Kingman - Grand Canyon
6-5-2018 Grand Canyon - Page
7-5-2018 Page
8-5-2018 Page - Monument Valley
9-5-2018 Monument Valley - Torrey
10-5-2018 Torrey - Bryce
11-5-2018 Bryce - Zion
12-5-2018 Zion
13-5-2018 Zion - Las Vegas
14-5-2018 Las Vegas
15-5-2018 Las Vegas - Death Valley
16-5-2018 Death Valley - Mono Lake
17-5-2018 Mono Lake - Yosemite
18-5-2018 Yosemite
19-5-2018 Yosemite - San Francisco
20-5-2018 San Francisco
21-5-2018 San Francisco - Monterey
22-5-2018 Monterey - Prismo Beach
23-5-2018 Prismo Beach - LA
24-5-2018 LA
25-5-2018 LA - DUS
26-5-2018 DUS aankomst
Sentinel
Amerikafan
Berichten: 259
Lid geworden op: 06 mar 2006, 11:20
Locatie: Amersfoort

Re: Reis USA-2018: route mei 2018.

Bericht door Sentinel »

Wij gaan dezelfde periode en je moet op -- 17-5-2018 Mono Lake - Yosemite -- er rekening mee houden dat de Tioga Pass en Sonora Pass dicht zijn.
Dan moet je nog een stuk naar het noorden rijden voor de volgende pas en daarmee kan dit een erg lange dag worden.

Mijn hotel van de nacht ervoor kan ik annuleren. Mochten de passen dicht zijn pak ik een hotel wat verder richting Lake Tahoe ligt. Zorg dat je dus flexibel bent rond deze dagen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer