Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Zittend in een strandtent afgelopen zondag terwijl de regen op het dak beukte, hebben mijn zus en ik onder het genot van een kop koffie en heerlijke hapjes, eindelijk een reis uitgestippeld door Zuidwest Amerika! Dit staat bij ons al heel lang op de verlanglijst en in een keer kwam het; we doen het gewoon!

Voor het eerst naar het zuidwesten dus. We willen dat het een reis wordt waarin we veel zien, maar niet het Japnner gevoel aan overhouden. Af en toe moet er een dagje zijn dat we even lekker aan een zwembad (oid) kunnen liggen om bij te komen. Onderstaand schema is een eerste opzet. Voorwaarde is ook dat we minimaal in één National Park overnachten.

Qua dagen zitten we nog een beetje te steggelen. Ik heb niet zoveel vakantiedagen in een jaar dus moet zo efficient mogelijk met de tijd omgaan, maar ik werk parttime dus hopelijk kan ik het zo doen dat het me 2 weken aan dagen kosten maar er bijna 3 weg ben. De precieze vertrekdatum hebben we nog niet. September heeft de voorkeur.

Tips, tricks en adviezen zijn zeer welkom!

Dag 1: heenvlucht Amsterdam - Phoenix Intl airport, doorrijden naar Sedona
Dag 2: volle dag Sedona, Slide Rock State Park
Dag 3: rijden naar Grand Canyon
Dag 4: helikopter vlucht Grand Canyon, daarna doorrijden naar Monument Valley. Verblijf het liefst in The View Hotel.
Dag 5: naar Moab, naar de Arches
Dag 6: Moab, raften
Dag 7: naar Bryce Canyon
Dag 8: naar Zion, overnachten in Zion National Park Lodge(heb m hier maar even bijgezet. Het kan dus ook overnachting in een ander NP worden)
Dag 9: Zion
Dag 10: naar Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: naar Death Valley
Dag 13: naar Mammoth Lakes
Dag 14: Mammoth Lakes of naar Yosemite?
Dag 15: Yosemite
Dag 16: naar San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco
Dag 19: terugvlucht San Francisco - Amsterdam
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Op zich is het een vrij goed voorstel, alleen is er niet zo heel veel tijd om aan het zwembad te liggen.

Hetgeen er naar mijn gevoel te veel aan is is Moab. Met de wens om daar een dag aan raften te besteden heb je er te weinig tijd. Page sla je dan weer over.

Ik zou aldus Moab vervangen door Page. In plaats van raften kan je eventueel een kayak of kanot tochtje op Lake Powell doen. Zeker in september zal het "raften" vermoedelijk toch niet erg spectaculair zijn.

Dag 14 zeker al naar Yosemite toe reizen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Dank voor je reactie en tips Marco!

We hadden een raft tocht voor de ochtend gezien in Moab dus dan zouden we 's middags aan het zwembad kunnen liggen :wink:

Wat is er precies allemaal in Page? Wat ik lees gaan de meesten daarheen om The Horseshoe Bend te bekijken?
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Page:
- Horseshoe bend
- Antelope Canyon (upper en lower)
- Lake Powell (in plaats van aan het zwembad kan je ook aan het meer liggen)
- Glenn Canyon dam

Moab:
- Arches
- Canyonlands (2 delen)
- Dead horsepoint SP
- + onderweg naar Bryce: Capitol Reef
(met raften en een middag zwembad kom je dan eigenlijk een dag of twee tekort
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Ja, je zou nog iets kunnen 'winnen' door niet IN death valley te overnachten, maar in Lone Pine/Bishop en dan de dag erna niet overnachten in Mammoth Lakes, maar direct naar Yosemite te rijden.

Ik zou dag dagje zwembad maar voor de weekenden thuis houden als ik eerlijk ben. Het zal op veel plekken erg warm zijn, dus gebruik dat zwembad 's avonds als je bij je hotel bent ipv de middagen. Dan is het verfrissend.

Je zou na het raften in principe nog wel Canyonlands Island in the Sky en Dead Horse SP kunnen doen. Dat zijn (relatief) kleinere parken waar je met viewpoints al heel veel kan zien. Pak de viewpoints en wandel bv alleen in Canyonlands naar de Mesa Arch. Voor Arches moet je echt je auto wel uit.

Page overslaan zou ik overigens niet doen. Ik zou dan eerder die volle dag Sedona eruit gooien. Begin dag 2 in Sedona met Slide Rock park en rij daarna direct naar de Grand Canyon south rim. Dan kan je de kant van Hermits rest nog meepakken die dag. Dan de dag erop 's ochtends de helivlucht en dan via de uitkijkpunten naar de oostkant van het park en naar Page waar je evt of het meer, of de horseshoe bend nog kunt doen (je komt er immers langs net voor je Page binnengaat). De volgende ochtend eerste antelope canyon en dan even omrijden naar het meer. En vroeg in de middag naar Monument Valley. Bij Monument Valley heb je in principe tijd genoeg als je er rond 16u aankomt.

Hou rekening met de tijdzones. Grand Canyon - Monument Valley 'verlies' je een uur (in MV is het een uur later) en tussen Zion en Las Vegas is het een uur vroeger. Daar 'win' je dus een uur.

Overigens ben ik het wel met Marcopstal eens dat Moab eruit en een dag Page erin en bv een extra dag Page voor of je zwemdag (aan het meer) of de boottocht naar Rainbow Bridge puur qua tijd rustiger is. Maar persoonlijk vind ik Canyonlands Island in the Sky misschien wel het mooiste park (qua uitzichten) van het zuidwesten en zal ik je dat echt aanraden te bezoeken.
Een andere optie is om Moab eruit te halen en een nacht Page na de Grand Canyon en een nacht Capitol Reef tussen MV en Bryce te zetten. Dan pak je direct de 2 mooiste wegen in het zuidwesten mee, de ut95 en de ut12

Ook zou je evt. een dag winst kunnen behalen door niet IN Death Valley te overnachten, maar in Lone Pine of Bishop. En dan de dag erna direct door te rijden naar Yosemite ipv de nacht in Mammoth Lakes.

Keuzes, keuzes, keuzes :mrgreen:
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door IngridZw »

Ik zou juist de volle dag Sedona wel laten staan. En er is veel meer dan het Slide Rock state park. Prachtige omgeving waar je mooi kunt wandelen. Wij vonden het winkelcentrum in Mexicaanse sfeer ook erg leuk. Je kunt zoals gezegd tussen Las Vegas en Yosemity (via Death Valley) overnachten in bv Bishop om zo een dag uit te sparen. Moab zou ik eigenlijk bewaren voor eventueel een volgende reis. Eigenlijk zou je daar sowieso 2 volle dagen moeten zijn zodat je ook echt de tijd hebt voor al het moois in die omgeving. (incl. relaxen aan het zwembad) Moab kun je ook heel mooi combineren met Yellowstone, Colorado, Black Hills etc.
Dus ja er valt misschien nog iets te puzzelen aan de route. Aan jullie de keuze.

Wij hadden ook een overnachting in The View MV. Wel prijzig (voordeel was dat we de prijs konden delen :wink: )maar echt schitterend gelegen. Vanaf het balkon de zonsondergang zien is in de vallei is al een ervaring op zich. Hotel moet je wel op tijd reserveren trouwens.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Bedankt allemaal, hier kunnen we zeker mee verder puzzelen.

Het is ook niet zo dat we hele dagen aan een zwembad hoeven te liggen maar net wat PSVwally zegt; zo aan het eind van de dag even 2 uurtjes relaxen.

@IngridZW; we willen toch wel heel graag Moab zien dus die gaat erin in blijven.
Bedankt voor de tip over het hotel, het is ook de bedoeling dat zo snel mogelijk vast te leggen(als de route vastligt :lol: ). Wat prijzen betreft zijn we bereid voor bijzondere locaties meer te betalen en hopelijk kunnen we dat op andere locaties dan weer compenseren.

Page spreekt me ook erg aan, kijken of we dat er goed in verwerkt krijgen. Misschien dat we anders wat aan het einde schrappen en bijv vanaf een andere locatie naar huis vliegen en San Fran voor een volgende (kust)trip laten.

Inderdaad; keuzes keuzes! Wordt vervolgd! :mrgreen:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Hans B »

Mooie rit, maar of je het allemaal gaat halen (qua rijden vaast el), maar qua bezoekjes en wandelen in de parken, ik weet het niet. BV Een dagrit over de prachtige Highway-12 van Moab naar Bryce. Als je toch af en toe uitstapt en bv de Goblin Valley gaat bezoeken, blijft er geen tijd voor Bryce over. Ja de volgende ochtend evenje snel, maar de must do wandeling Navajo/Queens Garden kost toch gauw 3 uur en dan nog een aantal uitzichtpunten en het is al weer ver in de middag.

Moab raften, hou het maar op een float trip (drijf tochtje) echte apids zullen er weinig tot niet zijn.

En voor het overige, het is allemaal wat snel.
Iemand gaf al aan Moab te schrappen.
Je zou ook kunnen nadenken over het Californië deel te schrappen (Yosemite en SF) om al te eindigen bij Las Vegas.

It's up to you.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Nou we zijn druk aan het plannen en puzzelen!

Ondertussen een vraagje; zoals al eerder werd gezegd om tijd uit te sparen door van Las Vegas naar Bishop of Lone Pine te rijden via Death Valley, is er dan genoeg tijd voor Death Valley? We willen natuurlijk het basin met het laagste punt zien maar zijn er nog meer hele bezienswaardige dingen daar behalve trails?

En zijn trips naar Yosemite dan vanuit Lone Pine/Bishop te doen of zou je daar nog voor verkassen? Zo ja, naar waar?

Ik heb ongetwijfeld nog meer vragen maar dit is wat me nu (al werkende aan de planning) te binnen schiet
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

De zaken die voor een bezoek aan Death Valley op de "must see" list zouden moeten staan zijn in volgorde komende van Vegas:

- Dante's View
- Zabriskie Point
- Devil's Golf Course
- Badwater Basin
- Artist Drive
- Furnace Creek/Oasis
- Mesquite Sand Dunes
- Stoveppipe Wells
- Father Crowlye point

Als je vroeg uit Vegas vertrekt is het haalbaar deze zaken te bezoeken en tot Lone Pine of Bishop te rijden.

Yosemite kan je van daaruit niet bezoeken. Het is een tussenstop waarna je via de Tioga Pass Yosemite kan inrijden, maar het is niet direct de bedoeling ook terug te komen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Wat ben je altijd toch snel met reageren Marco, jeetje dankjewel daarvoor.
Marcopstal schreef: Yosemite kan je van daaruit niet bezoeken. Het is een tussenstop waarna je via de Tioga Pass Yosemite kan inrijden, maar het is niet direct de bedoeling ook terug te komen.
Dat klinkt wel heel onheilspellend :blink:

OK alle bezienswaardigheden zijn genoteerd. Het is sowieso de bedoeling om elke dag redelijk vroeg op te staan ook ivm de hitte dus ik denk wel dat we vroeg weg zullen zijn uit Vegas(beetje afhankelijk van hoe gezellig de avond ervoor was :mrgreen:
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Niet onheilspellend ! Maar als je van Bishop naar Yosemite Valley rijdt, dan is dit zonder stops een rit van een dikke 3 uur. Je gaat dus niet zomaar even terugkeren. Lone Pine is nog een uur verder (heen en terug dus 2 uur)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Ik snap je helemaal!

Ergens zitten we er wel over te denken om San Francisco eruit te halen en te laten voor een volgdende reis. Dan kunnen we oa Page erin plannen en hebben we tussendoor iets meer tijd.

Het liefst halen we Yosemite er niet uit. Heeft iemand tips voor het einde van de reis als we wel Yosemite willen doen maar dan bijv van Las Vegas terugvliegen? Want Yosemite lijkt in dat geval niet heel gunstig op de route te liggen en eruit halen willen we liever niet...(zeg maar; gaat gewoon niet gebeuren, zeker niet als je het aan zuslief vraagt :lol: )
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Eens je in Yosemite zit ben je korter bij SF dan bij Vegas.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Ja, als Yosemite erin blijft op het einde kan je beter vanaf San Francisco terugvliegen.
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

En als we (heel hypothetisch...) Yosemite eruit halen? Wat zouden julie dan aanraden voor het stuk vanaf Las Vegas - Death Valley - ??

Is Seqouia of Kings Canyon dan te doen? Of kun je dan beter alsnog van SF terugvliegen? Of LA(wat ik liever niet doe ivm verkeer).

Misschien kunnen we dan beter Death Valley - Las Vegas als eindpunt houden en de rest wat ruimer indelen?
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Marcopstal »

Sequoia/Kings Canyon is vanaf de oostzijde niet bereikbaar, je moet dan onderlangs. De afstand naar SF is ongeveer hetzelfde als vanuit Yosemite. LA of SF is nagenoeg hetzelfde. Vegas blijft een flinke rit.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Hans B »

Het blijft allemaal wat mitsen en maren en heen en weer schuiven, waarbij je er het liefst niks wil afhalen. Overweeg dan om er een week aan te plakken, dat is de enige manier die je voldoende tijd geeft om de gewenste route op een fatsoenlijke manier te doen.
Netto 18 dagen voor én Moab én Yosemite én SF vanaf Phoenix is veel te veel van het goede.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Mademoiselle
Amerikafan
Berichten: 199
Lid geworden op: 14 jul 2017, 13:56
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Amsterdam, NL

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door Mademoiselle »

Wederom bedankt allemaal, langzaam maar zeker wordt het allemaal duidelijk.

Ik vrees toch dat we California gaan schrappen. We zijn het met elkaar eens dat we echt willen genieten van alles wat er te zien en te doen is, en niet onnodig locaties erin moeten proppen om ze dan maar "gezien" te hebben.

En bovendien kunnen we California(Yosemite etc) dan voor een volgende reis bewaren(je moet blijven dromen nietwaar? :mrgreen: )

Daarom ook het nieuwe voorstel, ik hoor graag jullie ideeen/meningen hier weer over.

Dag 1: heenreis Amsterdam - Phoenix, doorrijden naar Sedona
Dag 2: Sedona
Dag 3: naar Grand Canyon
Dag 4: s ochtendsvroeg helicopter vlucht in Grand Canyon, daarna doorrijden naar Page
Dag 5: naar Monument Valley
Dag 6: Monument Valley
Dag 7: rijden naar Moab
Dag 8: Moab
Dag 9: Moab
Dag 10: naar Bryce Canyon(via Capitol Reef)
Dag 11: Bryce Canyon
Dag 12: naar Zion NP
Dag 13: Zion NP
Dag 14: naar Las Vegas
Dag 15: Las Vegas
Dag 16: naar Death Valley
Dag 17: Death Valley
Dag 18: Naar Las Vegas intl airport, terugreis naar Amsterdam
Dag 19: aankomst Amsterdam

Ik weet alleen niet zeker of we 2 nachten Death Valley zouden moeten doen, misschien teveel? We zouden dan of een dag langer in Las Vegas kunnen blijven of de dag helemaal schrappen(afhankeljk van hoe het kosten technisch uitkomt)
Reisverslagen >>> http://mademoiselle-enroute.com/

2020: Minneapolis en dan...???
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mademoiselle: voor het eerst naar het Zuidwesten

Bericht door PSVwally »

Ik zou sowieso een dag bij Capitol Reef zelf toevoegen.
Ik zou dan kiezen om de volle dag Death Valley weg te halen.

Afhankelijk van de aankomsttijd in Phoenix weet ik niet of nog doorrijden naar Sedona verstandig is.

Als laatste zou ik, afhankelijk van de plannen, de volle dag Monument Valley naar Page schuiven. Bij Page is veel te doen. Monument Valley heb je in een paar uur wel gezien. Zonsopkomst en zonsondergang zijn daar wel part of the experience.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer