Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Janremie
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Janremie »

Hallo allemaal,

Ik ben super enthousiast want we gaan een planning maken voor onze reis naar het zuidwesten.
Zelf ben ik er een keer geweest maar dan alleen in Arizona.
Nu heb ik mijn vrouw ook enthousiast gekregen en staan de data vast. Ticket is nog niet geboekt, maar ik zag al wat mooie prijzen voorbijkomen voor heenweg AMS-San Fransisco en terug vanuit Phoenix.

We kiezen er bewust voor om vanuit een andere plek terug te reizen. Zo bespaar je je de terug rit naar de aankomst plek. Nu snap ik wel dat je niet de zelfde rit terug hoeft te nemen als dat je de heenweg hebt genomen. Dus als de tickets zodanig goedkoper zijn bij een zelfde vertrek en aankomst stad dan sluiten we dat niet uit.

We gaan 2,5 tot 3 weken. Globaal hebben we een idee waar we heen gaan en waar langs. Dit moet er ongeveer zo uit zien:

San Francisco
Via de kust route naar
Los Angeles
Via death valley naar
Las Vegas
Via de grand canyon en Sedona naar
Phoenix

We willen niet elke dag veel in de auto zitten, we gaan dan ook niet naar Amerika om zoveel mogelijk te zien, maar we willen er ook van kunnen genieten. Wandelen en hiken vinden we erg leuk.

Zo willen we in elke stad ook wel een aantal dagen blijven en verkennen.

Ik ben erg benieuwd wat jullie hiervan vinden en misschien wel aan of afraders vanaf jullie kant.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door ohjajoh? »

Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dit een hele rare vorm van vakantie plannen.
Als ik naar de VS ga, zoek ik eerst een bepaald gebied waar ik graag naartoe wil.
Ik duik daar helemaal in om te kijken wat er voor mij te doen is, of het mee aanspreekt en of het haalbaar is met de auto qua afstanden. Heb ik een route uitgestippeld, ga ik zoeken naar tickets en pas ik eventueel de route aan als ik een voordeliger ticket vind.
Dan zoek ik naar hotels en huurauto en als ik dat gevonden heb, begin ik te boeken. Vlucht, huurauto en dan hotels.
Maar dan weet ik wel globaal wat ik ga doen en heb ik een dag planning.
Je gaat toch niet eerst op zoek naar tickets en dan kijken of hier vragen wat je gaat of kunt doen?
Wat iemand anders leuk vindt, vindt jij misschien helemaal niks.
Je route lijkt me niks mis mee, maar zoek eens op hier, via google, tripadvisor e.d wat voor jou de beste stops zouden zijn.
Zo zal jullie vakantie er totaal anders uitzien dan de mijne, ik vind het geen probleem om 3-4-5 uur per dag in de auto te zitten.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Mrvanilla »

Hi, welkom op het forum. Leuke plannen!

Wanneer zijn jullie van plan te gaan? Op dit moment is het lastig de kustweg in zijn geheel te rijden, dus houd daar rekening mee. Je kunt een hoop doen in drie weken maar als je graag rust wilt inbouwen dan kies er bewust voor een hoop over te slaan. Dat kan!

Globaal zou je aan een route als deze kunnen denken:

1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Monterey (eventueel met een whale watch en een bezoek aan het prachtige aquarium)
5. Monterey - Pismo Beach (even goed kijken naar de route hier)
6. Pismo Beach - Los Angeles
7. Los Angeles
8. Los Angeles
9. Los Angeles - Lone Pine (via Alabama Hills)
10. Lone Pine - Death Valley - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Grand Canyon
14. Grand Canyon (South Kaibab Trail of Bright Angel Trail)
15. Grand Canyon - Sedona - Phoenix
16. Phoenix
17. Phoenix
18. Phoenix - Huis
Groetjes,
Daniel
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Linda85 »

Dag Janremie!

Leuk dat je ook gaat (ik mag bijna weer!)! Als ik je plannen zo bekijk denk ik dat er nog wel iets bij kan, zonder dat je perse elke dag in de auto hoeft te zitten, als je tegen 3 weken gaat. Je zou kunnen kiezen om via de North Rim van de Grand Canyon te gaan, wat mij betreft is die kant mooier, rustiger en meer geschikt om te wandelen en van de natuur te genieten, en op die manier kun je eventueel Zion, Bryce en Page mee pakken.
Ik denk dat je heel veel kunt hebben aan het routeplan van het 'basis' rondje wat hier op het forum staat, dat is een heel prima rondje en kun je makkelijk naar wens aanpassen. http://www.allesamerika.com/rondreis-zu ... erika.html

Veel plezier met uitzoeken wat je wilt doen! Linda
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Mrvanilla »

Eens met Linda, de North Rim is naar mijn mening niet mooier (net zo mooi), maar maakt wel meer indruk door de relatieve rust daar. Maar: het hangt wel af van de periode waarin je gaat, aangezien deze enkel geopend is tussen mei en oktober.
Groetjes,
Daniel
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Marcopstal »

ohjajoh? schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dit een hele rare vorm van vakantie plannen.
Ik denk het. Op zich is er helemaal niets mis met het idee van TS, integendeel zelfs:

- Hij zag al mooie prijzen voor een AMS- SFO en PHX - AMS
- Hij kiest momenteel bewust om geen rondje te maken maar sluit het niet uit als hij voor vluchten nog een betere deal kan maken.
- Hij heeft al een aantal duidelijke wensen: SF, kustroute, LA, death Valley, Vegas, GC, Sedona

Je kan toch perfect kijken wat voor deal van vluchten je kan maken om vervolgens dit in te vullen en dan nadien de details zoals overnachtingen boeken er aan toe te voegen.

Het tijdstip van de reis is met deze route niet superbelangrijk, maar toch, het geeft een idee. Zoals reeds gemeld is de kustroute bvb momenteel een "probleem". Nu heb je natuurlijk nooit garanties als je vooraf plant. Kennissen van mij kregen deze week (2 dagen voor afreis) bericht van hun hotel voor Yosemite dat de boeking geannuleerd werd. Reden: het hotel is ingenomen door brandweerlui die ingezet zijn voor de Detwiler Fire.

De route van Mrvanilla is een mooi voorbeeld. Alhoewel ik op het einde geen 3 nachten in Phoenix zou gaan zitten.

Het idee van de North Rim volg ik iets minder. Tijd voor Page, Bryce en Zion toe te voegen lijkt er mij niet direct. En het is er wel rustiger, maar er zijn ook wel heel wat minder faciliteiten.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Mrvanilla »

Eens mbt Phoenix, vond er ook niet veel aan. Het was meer omdat TS aangaf graag enkele dagen op een plek wilde zitten, bij voorkeur in de steden.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door MichelH »

Wat ik vooral mis in je wensenlijstje zijn de Nationale Parken terwijl je aangeeft van wandelen/hiken te houden.
Zo mis ik Yosemite NP, Zion NP en Bryce NP wat bij uitstek wandelparken zijn, terwijl je die in 18 dagen makkelijk haalt van San francisco naar Phoenix.

Ik zou zeker eens kijken of dit je aanspreekt en of je dan de kustroute wilt opofferen om dit te bewerkstelligen.

Zomaar een heel ander voorstel:

1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite - Bishop (via Mono Lake, evt. Bodie ghosttown)
7. Bishop - Las Vegas (via Death Valley)
8. Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP - Bryce Canyon NP
13. Bryce Canyon - Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Sedona
17. Sedona - Phoenix
18. Phoenix -huis

Naar gelang je voorkeuren kun je in bovenstaand schema nog wel wat schuiven en heb je in mijn optiek een mooiere route, met veel wandelmogelijkheden.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Marcopstal »

MichelH schreef:Wat ik vooral mis in je wensenlijstje zijn de Nationale Parken terwijl je aangeeft van wandelen/hiken te houden.
Hiken kunnen we inderdaad associëren met natuur. Wandelen daarentegen kun je ook best wel in steden doen.

In je voorstel verlegt de nadruk zich wel nogal veel naar natuur tov steden en zijn er best wat zaken van het lijstje van TS geschrapt. Maar, het is uiteraard een alternatief.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door MichelH »

Marcopstal schreef:
MichelH schreef: In je voorstel verlegt de nadruk zich wel nogal veel naar natuur tov steden en zijn er best wat zaken van het lijstje van TS geschrapt. Maar, het is uiteraard een alternatief.
Klopt, maar deels ingegeven doordat TS aangeeft van wandelen/hiken te houden en anderzijds om gebieden aan te geven waarmee de TS wellicht nog onbekend mee is. Toen ik de eerste keer naar het zuidwesten ging had ik ook nog nooit van Zion en Bryce gehoord, laat staan hoe ik wist hoe ik Yosemite moest uitspreken. :lol:
Dus wellicht voor de TS de afweging waard om eens te kijken naar alternatieven. Geen must.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Old Faithful »

In de route van MichelH zou je eventueel de overnachting in Sedona weg kunnen laten en vervangen door een overnachting in Monument Valley (tussen Page en Grand Canyon natuurlijk).

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Janremie
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jul 2017, 18:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Janremie »

Tijdstip ben ik inderdaad vergeten te vermelden. Het wordt mei 2018, duurt nog even dus.
ohjajoh? schreef:Het zal wel aan mij liggen maar ik vind dit een hele rare vorm van vakantie plannen.
Ik probeer in deze fase nog flexibel te zijn en hoop daarmee wat te kunnen besparen op de reis.
Op dit moment is het lastig de kustweg in zijn geheel te rijden
Wat is de reden hiervan, en moet ik er vanuit gaan dat dat aankomend mei nog steeds of weer het geval is?

De route zoals jij hem hebt geschetst is inderdaad redelijk naar mijn idee. Een aantal dagen per stad lijkt mij dan ook lekker. Als ik het zo lees kan ik Phoenix misschien wat minderen en die dagen ergens anders bij doen. Of een extra bestemming toevoegen.
Je zou kunnen kiezen om via de North Rim van de Grand Canyon te gaan, wat mij betreft is die kant mooier, rustiger en meer geschikt om te wandelen en van de natuur te genieten, en op die manier kun je eventueel Zion, Bryce en Page mee pakken.
Ik denk dat je heel veel kunt hebben aan het routeplan van het 'basis' rondje wat hier op het forum staat
De North rim zal ik zeker overwegen, vooral in combinatie met Zion NP.
Ook die basis route zal ik even bestuderen thuis.

Ik zou zeker eens kijken of dit je aanspreekt en of je dan de kustroute wilt opofferen om dit te bewerkstelligen.

Zomaar een heel ander voorstel:

1. Huis - San Francisco
2. San Francisco
3. San Francisco
4. San Francisco - Yosemite NP
5. Yosemite NP
6. Yosemite - Bishop (via Mono Lake, evt. Bodie ghosttown)
7. Bishop - Las Vegas (via Death Valley)
8. Las Vegas
9. Las Vegas
10. Las Vegas - Zion NP
11. Zion NP
12. Zion NP - Bryce Canyon NP
13. Bryce Canyon - Page
14. Page - Grand Canyon
15. Grand Canyon
16. Grand Canyon - Sedona
17. Sedona - Phoenix
18. Phoenix -huis
Hiermee mis ik wel Los Angeles, hoewel ik het dan inruil voor Yosemite. Hier zal ik het thuis even over moeten hebben, maar ik houd het in gedachten.
Wat mij wel leuk leek is om bij los Angeles six flags aan te doen. Maar misschien dat ik een alternatief kan vinden.

Echt super bedankt voor de vele tips en het meedenken! Ik ga thuis gelijk aan de hand van de tips wat moois uitwerken en dan zal ik het hier posten.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Martin & Marianne »

Linda85 schreef: Je zou kunnen kiezen om via de North Rim van de Grand Canyon te gaan, wat mij betreft is die kant mooier, rustiger en meer geschikt om te wandelen en van de natuur te genieten, en op die manier kun je eventueel Zion, Bryce en Page mee pakken.
Toch even een kanttekening hierbij: de North Rim is inderaad heelrijk rusitg, maar qua wandelingen en activiteiten is de South rim ook echt wel aan te raden. Ook als je naar de SR gaat kun je Zion en Bryce meenemen, ik denk dat dat heel weinig shceelt aangezien de NR behoorljk afgelegen ligt.

Misschien heb je iets aan ons 2013- en 2015-verslag om beide delen van de Grand Canyon met elkaar te vergelijken.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Trails »

We zijn afgelopen maart 4 weken in Tucson geweest en zijn een weekend naar Phoenix geweest.
Phoenix op zich zouden we niet meer doen want dat vonden we veel te druk maar Lost Dutchman SP vonden we geweldig.
Je kunt ook mooi wandelen in White Tank Mountain Regional Park. Dit ligt aan de oostkant van Phoenix.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Marcopstal »

Janremie schreef:
Op dit moment is het lastig de kustweg in zijn geheel te rijden
Wat is de reden hiervan, en moet ik er vanuit gaan dat dat aankomend mei nog steeds of weer het geval is?
De Highway 1 is momenteel onderbroken door een aantal landverschuivingen e.d. ingevolge de natte winter. Alhoewel een deel eind september weer open zal gaan is het onduidelijk of doorgaand verkeer mogelijk zal worden, laat staan wanneer. Dit hoeft niet alles onmogelijk te maken aangezien er wel een aantal alternatieven zijn, maar deze kosten uiteraard wat extra tijd. Overigens toont dit aan hoe onvoorspelbaar de natuur kan zijn. Wie weet wat een eventueel volgende "natte winter" met zich meebrengt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Janremie: San Francisco - Phoenix

Bericht door Hans B »

Mijn voorstel Jan Remie,
maak er maar drie weken van 21 dagen.
Dat geeft je prima de ruimte om MrVanilla's route te volgen tot en met Las Vegas.
Daarna het 2e deel zoals MichelH aangeeft maar in dagen iets oprekken via Zion, Bryce, Page en Grand Canyon South rim, dagje Sedona en terugvliegen vanaf Phoenix of eventueel via Las Vegas.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer