Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Berichtdoor Hans B » 22 jul 2017, 21:53

Ik lees dat je na het westelijke deel naar New Orleans vliegt.
Je hebt tijd te kort in het westen.
Wat ga je in NO doen, kun je daar niet 1 of 2 dagen weghalen ?
In 20 x en 975 dagen al 103.500 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Berichtdoor Martin & Marianne » 23 jul 2017, 00:34

fannykimpe schreef:we willen ziezo eindigen in Denver eindigen van daaruit binnenvlucht naar new Orleans

Waarom sowieso Denver? Je kunt toch ook vanaf een andere luchthaven naar New Orleans vliegen?
Ik vind die laatste dagen niet zo veel toevoegen. Je ging toch ook nog naar Canada? Dan heb je al veel van de Rocky Mountains gezien en dan zou ik voor de afwisseling meer tijd uittrekken voor het stuk tussen Bryce en Grand Teton. Heb je al naar ons 2015-verslag gekeken voor dat stuk? en voor ons bezoek aan Yellowstone?

Marianne

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 23 jul 2017, 06:26

@ hans inderdaad daarna vliegen we naar new orleans;daar is het de bedoeling

1 new orleans
2 new orleans
3 new orleans
4 new orleans - natchez
5 natchez -
6 natchez - memphis
7 memphis - nashville
8 nashville
9 nashville
10 nasville - atlanta
11 atlanta
12 atlanta - richting kust streek waar ?
13 kust
14 kust
15 kust
16 kust
17 kust
18 vertekken naar huis

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 23 jul 2017, 06:32

@ marianne

inderdaad normaal gingen we een stuk canada doen maar doordat we het te kort vonden en ook oa 2x een binnenvlucht moest doen hebben we besloten deze te schrappen en in de toekomst een volledige maand canada aan te doen.
omdat ik absolut yellowstone wil doen dachten we de route er rond ongeveer zo te doen
ivm denver omdat denver " dichter" naar new orleans toe ligt ook rechtstreekse vlucht,u verslag ga ik nu lezen de laatste tijd al veel gelezen maar komen er niet echt uit wat we best doen

Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Hans B » 23 jul 2017, 08:58

De tijd voor Memphis is erg minimaal, daar zou ik zeker 1 liefst 2 dagen toevoegen.
Verder ben ik geen strandmens dus zou voor mij zeker daar de winst zitten om enkele dagen af te halen ten goede van het westelijke rondje en Mëmphis.

Mijn keuze zou zijn om er twee aparte vakanties van te maken.
1x west en 1x zuid/oost.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 23 jul 2017, 09:30

Die vlucht naar New Orleans kan natuurlijk ook vanaf Salt Lake city. Of vanaf Las Vegas; daar zou ik niet de hele route op afstemmen.
Zonder die paar dagen RMNP en die lange rit ernaartoe heb je meer mogelijkheden om het stuk tussen Las Vegas en Grand Teton op je gemak te doen,
Een rondje Las Vegas is dan ook een mogelijheid; misschien is dat voor de camperhuur vele aantrekkelijker maar ik heb geen idee of je anders met drop off kosten t maken hebt.

Marianne

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 23 jul 2017, 10:03

@ hans
voor memphis hebben wij niet echt veel intresse graceland en dat zal het zo wat zijn
ik heb een dag kust weggenomen om tussen bryce en grand teton te steken

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 23 jul 2017, 10:05

@ marianne is RMNP dan echt niet de moeite om te doen,is toch mooie natuur of ben ik mis,
wat zou jij dan doen vanuit cody,heb intussen een dag extra bij gezet rond grand teton weet nog niet waar ik denk jackson

Hans B
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Hans B » 23 jul 2017, 11:17

fannykimpe schreef:@ hans
voor memphis hebben wij niet echt veel intresse graceland en dat zal het zo wat zijn

O, maar wat te denken van :

een tochtje op een van de paddle boat trips.
Het bekijken van Mud Island River Park
Sun Studio's
The Peabody and the ducks
The Lorraine Motel
een avondje Beale Street
Stax Museum
ja en Graceland heb je ook nog.

Ik vond het veel interessanter dan het bezoek aan de Grand Ole Opry in Nashville.

Maar dat geeft niet, het is jouw reis.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto

Home is were we park it.
Tucson Arizona

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 23 jul 2017, 11:37

dank hans voor de suggesties,maar ik denk dat we het zo houden,
voor mij zou er gerust nog een dagje kust of mogen maar mijn wederhelft zal daar niet akkoord mee gaan heb al een dagje afgesnoept en nog eentje zal ik niet mee weg komen :P

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 23 jul 2017, 14:14

fannykimpe schreef:@ marianne is RMNP dan echt niet de moeite om te doen,is toch mooie natuur of ben ik mis,
wat zou jij dan doen vanuit cody,heb intussen een dag extra bij gezet rond grand teton weet nog niet waar ik denk jackson

RMNP is zeker de moeite waard, maar dat geldt ook voor Yellowstone en Grand Teton, en Bryce etc.
Ik denk dat je net iets te weinig tijd hebt nu, en dan zou het qua route het handigste zijn om dat laatste deel te laten vallen; ook omdat het een lange rit is naar RMNP.
Maar lees je eerst wat meer in. Zijn jullie wandelaars? Vind je het leuk om lange wandelingen in de bergen te maken? Kijk eens in het verslag van Elly (zie hier) om een idee te krijgen van de mogelijkheden. Als je dat aanspreekt dan kun je voor het eerste dele wat minder tijd uittrekken.
Voor GT is Jackson een goede uitvalsbasis maar je kunt ook kijken naar bijvoorbeeld Colter Bay (zie ons 2015-verslag). Ik denk niet dat er veel kampeermogelijkheden zijn in Jackson.

Een voorbeeld:
1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Valley of Fire (camper ophalen)
3 Valley of Fire - Bryce
4 Bryce - Capitol Reef
5 Capitol Reef
6 Capitol Reef - Salt Lake City
7 Salt Lake City - Grand teton
8 Grand teton
9 Grand teton - Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Cody
12 Cody - Yellowstone (via Beartooth Hwy)
13 Yellowstone
14 Yellowstone - Craters of the Moon
15 Craters of the Moon - Salt Lake City
16 Salt Lake City

Marianne

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 23 jul 2017, 18:14

dank u Marianne

ons inlezen ben ik volop mee bezig, maar wat ik wel al denk dat we beter inderdaad via salt Lake city vertrekken en Bryce laten vallen.

zodoende word het zoiets.

1 salt lake city
2 salt lake city + camper en een ritje
3 *
4 *
5 *
6 - grand teton
7 grand teton
8 grand teton - Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone
12 Yellowstone - Cody
13 Cody - *
14 * - RMNP
15 RMNP
16 RMNP - Denver
17 Denver - New Orleans

we houden van de natuur maar om nu echt lange wandelingen te doen, nee dat nu ook niet

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor IngridZw » 23 jul 2017, 23:55

Ik heb het iets aangepast vooral omdat deze route in eerste instantie je voorkeur had. Na alle goed bedoelde tips "back to basis" mocht je toch besluiten om in Las Vegas te starten. Eigenlijk kan dit prima zo. Eventueel kun je nog een dag RMNP skippen om die ergens tussen dag 1 en 5 in te voegen.

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor ingrid1955 » 24 jul 2017, 06:07

Nog een mogelijkheid. Devils Tower, Black Hills, Mount Rushmore is weer heelwat anders dan grand teton en yellowstone

1 salt lake city
2 salt lake city + camper en een ritje
3 - grand teton
4 grand teton
5 grand teton - yellowstone
6 yellowstone
7 yellowstone
8 yellowstone - cody
9 cody - cheyenne 146 miles
10 cheyenne - black hills south dakota 218 miles
11 black hills
12 black hills
13 custer - , custer naar estes park is 331 miles , te doen in 2 dagen
14 - RMNP
15 RMNP
16 RMNP - Denver
17 Denver - New Orleans

Heb Grand Teton op 1 dag gehouden wegens geen superlange wandelingen. Zou toch aan Jenny Lake met de overzet naar cascade canyon gaan en efkes wandelen tot bv Inspiration Point. Doen velen, is dus wel druk maar zowel overzet als wandeling is heel mooi. Daarna vooral het park verkennen met auto en stoppen aan de panoramapunten. En mits een vroege overzet ( en geen wind) : prachtige weerspiegeling Tetons.
Afbeelding
Jacques

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 24 jul 2017, 09:23

dank jullie Ingrid(s) voor de voorstellen.
ik had inderdaad ook de black hills opgemerkt en zien er wree tof uit, maar dacht dat deze niet haalbaar zouden zijn maar op deze manier zou ik het zeker zien zitten al zou ik wel denk ik van Cody rijden naar black hills om zo een extra dag nog bij Yellowstone te steken

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor IngridZw » 24 jul 2017, 10:54

fannykimpe schreef:1 Las Vegas
2 camper ophalen alles doen wat er te doen valt en een stukje rijden richting Bryce
3 tussenstop - Bryce
4 Bryce - tussenstop richting grand Teton
5 tussenstop- grand teton
6 grand teton
7 grand teton - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone -
11 Yellowstone Cody
12 Cody - tussenstop Rocky Mountains
13 Rocky Mountains
14 Rocky Mountains
15 Rocky Mountains - Denver (camper ingeven)
16 Denver binnenvlucht naar new Orleans

Wat denken jullie van deze route of nog een dag minder RMNP en bij Yellowstone steken

De route ontbrak bij mijn vorige reactie. Dus nogmaals om te laten zien dat het wel kan vanaf Las Vegas. Maar uiteindelijk is het jullie beslissing.

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor Old Faithful » 24 jul 2017, 14:22

Ik had een beetje hetzelfde idee als ingrid1955, maar dan als rondje Denver - Denver. Scheelt ook weer in de achterlatingskosten.

1 Naar - Denver
2 Denver - Cheyenne (met voldoende tijd - early bird? - zou je ook naar Fort Laramie N.M. of Scotts Bluff N.M. kunnen rijden)
3 Cheyenne - South Dakota
4 South Dakota - South Dakota
5 South Dakota - South Dakota
6 South Dakota - Sheridan* (via Devil's Tower N.M.)
7 Sheridan - Cody (via Bighorn Canyon N.R.A.)
8 Cody - Yellowstone (eventueel via Beartooth Pass)
9 Yellowstone - Yellowstone
10 Yellowstone - Yellowstone
11 Yellowstone - Grand Teton
12 Grand Teton - Grand Teton
13 Grand Teton - Vernal* (via Flaming Gorge N.R.A.)
14 Vernal - ZW ingang RMNP (via Dinosaur N.M.)
15 ZW ingang RMNP - RMNP
16 RMNP- Denver
17 Denver - New Orleans

* Hier kun je met een camper ook voor een overnachting in de buurt kiezen.
Op dag 15 zou je de Trail Ridge Road door het park kunnen rijden. Afhankelijk van het tijdstip waarop je de camper in moet leveren en je vertrek naar New Orleans, kun je dag 16 nog grotendeels in RMNP doorbrengen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 24 jul 2017, 15:35

dank jullie voor de helpende tips/ route is een grote hulp
de route van ingrid 1955 zal het ongeveer worden, black hills spreekt me erbij aan en is op deze manier voor ons zeker haalbaar
zal wel 2 weken opschuiven blijkbaar vanaf 5 september 2018 is de camper prijs voor meer dan de helft goedkoper wegens een festival eind aug en september, en voor het werk zal het nog beter zijn om pas de 11 september te vertrekken

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 04 aug 2017, 10:56

Wat denken jullie hier van
1 denver
2 denver-cheyenne
3. Cheyenne-black hills
4 black hills
5 black hills
6 black hills - buffalo
7 buffalo - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - grand teton
12 grand teton
13 grand teton - rock springs
14 rock springs - rocky mountains
15 rocky mountains
16 rocky mountains - denver

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 04 aug 2017, 14:37

We gaan onze route toch salt lake / denver houden, ik dacht onze dorp off kosten ze te kunnen laten vallen maar door de meer mijl we af zouden leggen moeten we meer mijl kopen en zo komt het zelf duurder uit en laten we het zoals het was