Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Ik neem aan dat jullie dan SLC-Grand Teton-Yellowstone-Black Hills-RMNP-Denver doen? In dat geval zou ik kijken of je tussen Yellowstone en de Black Hills een tweede stop in Cody kunt plannen. Van Yellowstone naar Buffalo op één dag lijkt me vrij ambitieus, zeker met een camper.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door fannykimpe »

@ old faithful
onze route zal worden

1 SLC landen
2 SLC camper oppikken en rit naar bear lake
3 bear lake - grand Teton
4 grand teton
5 grand teton - Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone - ofwel cody ofwel buffalo zal moment vd dag zijn zien we het zitten of niet om door te rijden
10 ------- - black hills
11 black hills
12 black hills
13 black hills - via Custer - Estes park hier is het ook het moment vd dag nemen we een tussen stop of niet
14 Rocky Mountain
15 Rocky Mountain
16 Rocky Mountain - denver
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door Old Faithful »

Rijden jullie bij een stop in Cody de volgende dag door tot de Black Hills? Dat zou in mijn ogen betekenen dat je het probleem naar de volgende dag verplaatst. Je hebt dan ook zeker geen tijd voor Devils Tower. Houd er rekening mee dat de 14a door de Bighorn Mountains op veel plaatsen niet echt opschiet. Bij het verlaten van Yellowstone N.P. zou je via de Beartooth Pass kunnen rijden, maar dat kost wel meer tijd. Plannen jullie misschien nog een bezoek aan Bighorn Canyon N.R.A.?

Waarom overnachten jullie bij RMNP in Estes Park en niet in het park? Dat lijkt mij net de charme van het reizen met een camper.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door fannykimpe »

@ old faithful

het is wel de bedoeling om dan vanuit cody naar black Hills te rijden, als er voor ons eens een volle dag rij dag in zit is dit voor ons geen probleem, dit zou de enigste dag zo zijn.
het is inderdaad de bedoeling om via de beartooth pass te rijden naar cody,en we plannen geen bezoek naar bighorn canyon.
is de bedoeling om inderdaad in rmnp in het park te overnachten, ik denk dat we hier beter op dag 13 in de late middag zouden vertrekken vanuit black Hills naar een tussenstop richting rmnp
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door fannykimpe »

wat denken jullie hier overste doen of badlands eruit laten is laatste stuk van de route

Yellowstone - cody daarna nog wat door rijden 1u of 2u dat zien we de dag zelf wel

? - devil's tower - badlands

badlands - black hills

black hills - late middag mount Rushmore

Mount Rushmore - via Custer park naar cheyenne

cheyenne - Rocky Mountains

Rocky Mountains

Rocky Mountains - denver
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door Hans B »

Als je in Cody bent zou ik toch zeker een bezoek willen brengen aan het Buffalo Bill museum, de gunfight en de rodeo.


Maar dat vergt wel weer wat improvisatie in de rest van de route.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door fannykimpe »

@hans
het museum gaan we zeker bezoeken,maar de rodeo volgens mijn info vind niet meer plaats de periode dat wij gaan namelijk de 3de week v september en de gunfight denk ik is niet echt iets voor ons
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door Hans B »

O dat van de rodeo wist ik niet.
Ik zie ook dat het maar tot 31 augustus is.

Gunfight is grappig maar als je nog een lange rit voor de boeg hebt zou ik die ook overslaan.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door fannykimpe »

@hans
vind jij dit stuk oke of beter badlands eruit laten
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door IngridZw »

Wij bezochten Badlands aan het begin van onze reisroute. Jullie bezoeken het park aan het eind van de route en dan kan het zijn dat na al het moois dat jullie al hebben gezien het park wellicht wat tegenvalt (?). In ieder geval was het voor ons niet het hoogtepunt van de reis. Badlands eruit halen geeft je wel meer ruimte tussen Cody en Black Hills.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
fannykimpe
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 jul 2017, 07:53

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door fannykimpe »

@ingridzw

dank voor reactie,
daarmee dat ik twijfel of het de moeite is en we niet beter badlands ervan tussen laten
en beter ergens de dag anders gebruiken
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Bericht door Hans B »

Lastig te adviseren Badlands wel of niet.
Je hebt al zoveel moois gezien dat het idd op het laatst zou kunnen tegenvallen.
Ik zou het in het schema laten en kijken of je er tijd voor hebt.
Black Hills zijn ook meer dan alleen Mt.Rushmore.
Crazy Horse, Jewel Cave, Wind Cave, Lead, Deadwood .....
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer