Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
fannykimpe
Amerika-ontdekker

Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Berichtdoor fannykimpe » 21 jul 2017, 19:13

Hallo,

Onze reis zou de bedoeling zijn eind augustus/september 2018, maar inmiddels ben ik al gestart met de planning en graag jullie hulp.
Wat denken jullie:

1 landen Las Vegas
2 camper oppikken en vertrekken naar Bryce
3 Bryce - tussenstop? richting grand teton
4 tussenstop - grand teton
5 grand teton
6 grand teton - Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone - Cody
11 Cody - Rocky Mountains
12 Rocky Mountains
13 Rocky Mountains (Estes)
14 Rocky Mountains (bear lakes)
15 bear lakes - Denver
16 Denver binnenvlucht naar new Orleans

Graag had ik geweten wat jullie ervan vinden en qua afstand of het te doen is in 16 dagen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: hulp/tips gevraagd over onze route las Vegas Denver incl Yellowstone

Berichtdoor Martin & Marianne » 21 jul 2017, 19:44

Ik denk dat de eerste dag niet haalbaar is. Je moet de nodige tijd rekenen voor het ophalen van de camper en voor het inslaan van boodschappen. Geen Zion? Of zijn jullie daar al eens geweest?
En waarom zoveel tijd voor RMNP? Willen jullie veel gaan wandelen? Wat bedoel je met Estes? Estes Park is een plaats bij de ingang van RMNP; ik neem aan dat je met de camper in het park zult overnachten.
Van Cody naar Rocky Mountain NP is een behoorlijke rit, zeker met een camper. Waar wil je die eerste nacht overnachten?

Marianne

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 21 jul 2017, 19:58

Hallo,

ja we zijn nog beetje aan het zoeken, inderdaad Zion zijn we al geweest.Graag zouden we deze keer met een camper reizen hebben we nog niet gedaan en willen deze manier van reizen ontdekken.
Niet nodig RMNP 4 nachten?
Dus de camper oppikken alles inslaan en rijden naar Bryce lukt niet volgens u, wat zouden we dan best doen?
Ja is de bedoeling om in alle np te overnachten in de camper.
Bedoel je de eerste nacht slapen van onze reis? Dit zou in las Vegas zijn.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 21 jul 2017, 20:10

Nee, ik bedoel de eerste nacht RMNP: wil je naar de oostkant rijden of naar de westkant?
Je zult op zich best wel 3 volle dagen in het park kunnen gebruiken, maar als je niet gaat wandelen is het veel.

Marianne

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 21 jul 2017, 20:14

zover ben ik nog niet in de planning oost of west heb me in RMNP nog niet verdiep, ik denk beter te kiezen de kan richting bear Lake
dan kunnen we misschien een dag extra bij steken voor de rit vanuit Cody een tussen stop
kunnen wij alle plaatsen blijven overnachten met de camper?

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Berichtdoor PSVwally » 22 jul 2017, 06:46

Waarom vlieg je niet op Salt Lake City? Nu ga je dag 2,3 & 4 haastwerk doen.

Stel je gaat naar Vegas. Afhankelijk van je camper ophaaltijd(boek earlybird) ben je zeg maar minimaal een uur of 4 bezig met het ophalen en boodschappen doen. Dan is het met de camper, zonder stops, een uur of 4,5/5 rijden naar Bryce. En dan is er het uur extra wat erbij komt vanwege de tijdzone. Dus op z'n vroegst ben je tegen de avond pas bij Bryce Canyon. Dan is het de camper wegzetten en spullen uitpakken. Dus die dag ga je waarschijnlijk niet veel van Bryce Canyon zien.
Dan heb je de volgende 2 dagen om vanuit daar naar Grand Teton te komen welke je ook niet veel tijd voor Bryce meer geeft.

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Re: Reis fannykimpe: hulp/tips gevraagd over onze route Las Vegas - Denver incl Yellowstone.

Berichtdoor fannykimpe » 22 jul 2017, 08:36

dankuwel psvwally
zullen we zeker bekijken hoeven zeker niet perse vanuit las vegas te vertrekken hebben deze al vroeger bezocht
ik dacht dat het wat stom zou zijn vanuit salt lake
city,omdat je eigenlijk moet terug rijden voor bryce

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 22 jul 2017, 09:11

Als Bryce een must is, is Las Vegas wel de beste optie natuurlijk.
Ik zou een nacht minder doen in RMNP en die nacht gebruiken tussen Las Vegas en Bryce. Valley of Fire is misschien een optie.
Kijk voor een mogelijke route tussen Las Vegas en Grand Teton eens in ons 2015-verslag (en dan zonder de Grand Canyon).

fannykimpe schreef:kunnen wij alle plaatsen blijven overnachten met de camper?

Dat zal meestal wel lukken. Google op plaatsnaam en RV park of campground, dan zie je wel of er campings zijn.
Als ik me niet vergis krijg je ook een gids met campings bij de camperhuur.
Het is nog niet zo ver, maar de camping(s) in Yellowstone zul je wel op tijd moeten reserveren. Kijk daarvoor tzt op http://www.yellowstonenationalparklodges.com.

Marianne

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Berichtdoor Hans B » 22 jul 2017, 09:24

Als Bryce een must is, is Las Vegas handiger lijkt mij.

In een camper rij je over het algemeen minder hard dan in een auto.
75 mile op een snelweg, is in een camper 60-65, dus ben je extra tijd kwijt.
Op andere wegen trek er ook maar 15% af.

Het is allemaal wel te doen, maar houd je dan ook bij de genoemde punten.
Voor al het verdere moois wat links of rechts te zien is, is er geen tijd.
In 20 x en 975 dagen al 103.500 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

PSVwally
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Berichtdoor PSVwally » 22 jul 2017, 09:48

Qua afstand is het vanaf SLC en Las Vegas ongeveer even ver. Dus wat afstand betreft maakt het elkaar niet zo veel. Vanaf Vegas zit je met dat uur tijdverschil wat je dus een uur kost. Het is vanaf SLC natuurlijk/inderdaad wel een stuk 'de verkeerde kant' op als je richting de Tetons en Yellowstone wil.

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 22 jul 2017, 11:02

ik denk erover om een dag weg te nemen van Yellowstone en daar tussen las Vegas en Bryce tussen te steken een dag RMNP heb ik al weggenomen om tussen Cody en de RMNP te steken.
vanuit grand Teton is de afstand niet zo ver naar Yellowstone en vanuit Yellowstone naar Cody ook niet dus deze 2 dagen kunnen we grotendeels gebruiken in Yellowstone
dan zou de route zo worden

1 Las Vegas
2 camper ophalen alles doen wat er te doen valt en een stukje rijden richting Bryce
3 tussenstop - Bryce
4 Bryce - tussenstop richting grand Teton
5 tussenstop- grand teton
6 grand teton
7 grand teton - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone - Cody
11 Cody - tussenstop richting rocky mountains
12 tussenstop - Rocky Mountains
13 Rocky Mountains
14 Rocky Mountains
15 Rocky Mountains - Denver (camper ingeven)
16 Denver binnenvlucht naar new Orleans

Wat denken jullie van deze route of nog een dag minder RMNP en bij Yellowstone steken

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Berichtdoor ingrid1955 » 22 jul 2017, 12:42

hallo,

je zit nu aan ongeveer 3,5 dag yellowstone en dat is een minimum. ook al omdat zeker in augustus het heel druk is en ook de bizons wel eens willen tegenwerken : paar uur midden op de weg gaan staan, en dan staat alles en iedereen daar ook een paar uur. zou je als volgt kunnen doen :

dag 1 : bezoek west thumb ( zou je eigenlijk moeten zien bij zonsopgang of zonsondergang, ligt daar prachtig aan het meer), naar old faithful en omgeving.
dag 2 : richting noorden, met o;m. prismatic spring, norris, mammoth, tower/roosevelt met lamar valley
dag 3 : richting canyon met o.m. mount washburn, canyon en hayden valley
dag 4 : richting cody met o.m. via hayden naar lake, fishing bridge, richting cody

dan heb je het park ,,gezien", weet niet of jullie graag veel wandelen want indien ja is een extra dag wel nodig. nu, rocky mountains is ook een geweldig wandelpark, dus dat wordt kiezen.

Persoonlijk vind ik wel dat om Bryce te zien je heel veel extra uren in de camper gaat doorbrengen. Tropic naar Jackson is een goede 900 km, haal je 70 km per uur gemiddeld met een camper ( weet niet of dat realistisch is) zit je dus 2 dagen na mekaar haast 7 uur in de camper, blijft er niets over voor ...... Mits lichte overdrijving , scenic byway 12 zal ook van in de camper natuurlijk genieten zijn, zou je kunnen stellen dat van dag 2 tot en met 5 je haast enkel Bryce ziet, en mogelijk valley of fire. Ik zou naar Salt Lake vliegen , is 450 km van Jackson, win je een paar dagen die je kan gebruiken in grand teton, in yellowstone.

Jacques

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 22 jul 2017, 13:25

Ik zou het ook niet gek vinden om Bryce te vergeten - jullie zijn wel in Zion maar niet in Bryce geweest? - en in SLC te beginnen. Of begin in Las Vegas en neem meer tijd voor het stuk naar Grand Teton. Wat heb je al wel en niet gedaan in die hoek? Heb je de UT12 al eens gereden? En Capitol Reef bezocht? Ik blijf de tijd voor RMNP veel vinden, zeker relatief gezien.
Yellowstone is veel groter en veelzijdiger, daar zul je toch eerder wat meer tijd voor moeten uittrekken.

Marianne

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 22 jul 2017, 13:50

eerst en vooral hartelijk dank voor de reactie is toch een groot hulp middel

hebben we al gezien de streek page,horseshoe,zion niet Bryce,
maar als jullie aanbevelen om deze te schrappen dan doen we dat :thumbup: al had ik graag Bryce gedaan maar wil inderdaad ook niet constant in de camper zitten daarvoor gaan we niet naar Amerika :thumbup:
de u12(ik veronderstel dat dit een weg is)hebben we nog niet gedaan,capitol reef ook niet.
mijn voor keur gaat ook meer naar Yellowstone dan RMNP,maar als we zouden vanuit SLC vertrekken kunnen we de route zo houden met dan terug een dag meer in Yellowstone terug te hebben.
Dan zouden jullie 2 volle dagen RMNP voldoende vinden, dan steek ik de extra dag ergens anders tussen en of zouden jullie deze dag voor iets anders nog gebruiken

ingrid1955
Amerikakenner

Berichtdoor ingrid1955 » 22 jul 2017, 16:33

hallo,

eigenlijk zijn er 2 mogelijkheden :
- vertrekken las vegas, via bryce, ut12, capitol reef ( echt bezoek) naar jackson, grand teton, yellowstone, en terugvliegen vanaf salt lake. heb je wel nog torrey-jackson 750 km als flinke verplaatsing.
- vertrekken salt lake, grand teton, yellowstone, rocky mountains, terugvliegen denver. spijtig : paar dagen te kort om er de black hills in south dakota bij te nemen.

waar hoeveel dagen hangt ook van manier van bezoeken af, van hoeveel je wil wandelen. grand teton is absoluut een ,,wandelpark" waar je verschillende prachtige dagwandelingen kan doen. de meest gekende is zeker cascade canyon, met eerst een mooie overtocht met de ferry van jenny lake. er is ook death canyon, paintbrush canyon, enzovoort. als je zo'n dagwandeling doet heb je zeker een tweede dag nodig om een reeks andere dingen te bekijken ( mormon row, oxbow bend, de kapel, eens dieren spotten langs moose wilson road)

Jacques

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 22 jul 2017, 16:43

we willen ziezo eindigen in Denver eindigen van daaruit binnenvlucht naar new Orleans

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor IngridZw » 22 jul 2017, 17:14

Als je Bryce nog niet hebt gezien zou ik dit persoonlijk zeker in de route opnemen. Echt een uniek park. Je kan Capitol Reef ook overslaan om vanaf Bryce de snelste weg te nemen voor een tussenovernachting in de buurt van Salt Lake City. En vandaaruit naar Jackson/Capitol Reef
Je kan trouwens in ieder park wel meerdere dagen doorbrengen omdat er zoveel te zien en te wandelen is. Maar als je die tijd niet hebt en je wilt toch graag een aantal parken bezoeken moet je gewoon een keuze maken wat je wel of niet wilt zien.
Rocky Mountains zou een dag minder kunnen. Yellowstone is mooi als je daar 3 volle dagen hebt maar ook met een dag minder en een goede indeling kun je de meeste hoogtepunten van het park zien is onze ervaring.

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 22 jul 2017, 19:19

Ik denk dat het zo iets zal worden

1 Las Vegas
2 Las Vegas + camper ophalen alles doen wat moet en een ritje maken dichter naar richting Bryce
3 Bryce
4 Bryce - tussenstop ?
5 tussenstop - grand teton
6 grand teton
7 grand teton - Yellowstone
8 Yellowstone
9 Yellowstone
10 Yellowstone
11 Yellowstone - Cody
12 Cody - tussenstop ?
13 tussenstop - RMNP
14 RMNP
15 RMNP - Denver
16 Denver binnenvlucht New Orleans

Wat denken jullie???

ingrid1955
Amerikakenner

Berichtdoor ingrid1955 » 22 jul 2017, 20:30

hallo,
zoals Ingrid geschreven heeft, je moet een keuze maken. Als Bryce je de vele kilometers en uren in de camper waard is dan is dat voor u de juiste keuze.
Yellowstone ga je zeker heel goed kunnen verkennen, probeer wel de opstoppingen te vermijden. Yellowstone is veel meer dan alleen maar geysers, als je graag dieren spot, vroeg opstaan....

Jacques

fannykimpe
Amerika-ontdekker

Berichtdoor fannykimpe » 22 jul 2017, 20:57

zijn er nog niet volledig uit waar we zullen vertrekken las vegas of salt lake city
voor ons begint de dag altijd vroeg zo was het in onze vorige reizen ook
merci jacques