Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Gerrie1967 »

Hallo,

Wij zijn inmiddels 3x in the USA geweest. En je kunt zeggen dat we inmiddels een beetje verslaafd zijn. :wink:

Voor 2018 staat er weer 4 weken op de planning. Daarbij willen we een combinatie maken van dingen die we eerder gezien hebben en nieuwe zaken. Het zijn weer flink wat km's die we zullen afleggen met de huurauto.
Ik zet de grote lijnen even hier neer. Dan hoop ik dat de ander "verslaafden" mij tips kunnen geven omdat ik in september wil gaan boeken. Ik ben met name op zoek naar mooie routes (wil best stuk omrijden) interresante dingen op de route, leuke hotels, B&B's en vooral geen snelweg!

Ik ben heel benieuwd, want onze trip in 2015 is enorm leuk geweest door toedoen van jullie tips :

Nou hier gaan we dan!

1. Landen op Denver. Graag tips omgeving
2. Yellowstone NP en omgeving: Graag tips over parken en overnachten. En aantal dagen daar verblijven.
3. Salt Lake city omgeving. Iemand tips over racen op de zoutvlaktes?
4. Arches NP onbekend
5. Canyonsland NP onbekend
6. Bryce is bekend
7. Page ((Horsehoe en Antilope bekend)
8. Las Vegas bekend
9. Death Valley bekend
10. Yosemite NP bekend
11. Sequoia tree park onbekend
12. Joshua tree park is bekend
13. Via Palmsprings naar San Diego, graag tips, onbekend.
*dan slaan we Los Angeles over
14. Langs de kustweg omhoog naar San Francisco. Tips voor overnachten welkom. Omgeving Monterey is bekend.
Walvisspotten gedaan bij Monterey, maar zoek een wat kleinere boot ipv grote boten met grote aantallen mensen.

Ik ben blij met alle tips. Maar naast de "do" is de "don't" misschien net zo belangrijk.
Route is nu rond de 5500 km maar dat is geen probleem. We zijn wat gewend.
Mocht de route anders moeten, zegt het gewoon even. Opbouwende kritiek levert vaak mooie momenten op.

Mocht iemand tips willen over Oost Canada...... we zijn na 8x goed bekend.

Bedankt alvast!

Groet Gerrie
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Het westen net even anders

Bericht door PSVwally »

Qua tijd zit je met 4 weken en je mustsees denk ik wel aan het maximum.

Doordat je bv de kustweg mee wilt pakken mis ik bepaalde zaken die eigenlijk op je route liggen.

Zoals Rocky Mountain NP, de Black Hills, Grand Teton NP.
En voor deze 3 zaken kan je makkelijk al een week uittrekken.

Je gaat vanaf San Diego de kustweg doen. Ook al sla je LA over, je moet er wel dwars doorheen. Kan je zo een halve dag kosten.

Ga je met auto of camper? Zijn er bekende zaken die evt wel gemist kunnen worden deze keer?

Ik heb in 2013 een route van LA naar Denver gemaakt met veel van jouw to do punten. Ik had 23 dagen en dat was imo achteraf veel te kort

Ik zou afhankelijk van waar je komt zeker 3 volle dagen voor Yellowstone uittrekken. Dus misschien wel 4 nachten
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Het westen net even anders

Bericht door elninjoo »

Je hebt 14 punten en 28 reisdagen. Dat lijkt me veel te kort. In Yellowstone heb je al n dag of 5 nodig. Zou de laatste punten skippen als je al vaker in t zuidwesten bent geweest en meer tijd inplannen voor Yellowdton/Teton
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij te veel voor 4 weken. Schrijf het eens uit in een van/naar schema per dag, dan zie je snel genoeg wat er wel of niet mogelijk is.
Waarop wil je naar Page, wat zou je daar willen doen? Het ligt niet echt op de route, dus dat zou ik overslaan. Hetzelfde geldt voor Joshua Tree; als je daar al geweest bent waarom dan daarvoor nog een omweg maken? Het is ook wel afhankelijk van de periode wanneer je wilt gaan. Is dat al bekend?
Tussen Moab en Bryce zou ik nog een stop plannen in Capitol Reef. Of ben je daar al geweest? Je zou via de UT95 kunnen rijden (zie ons 2013-verslag).
En tussen Yellowstone en SLC kun je Grand Teton meenemen.
Je kunt de volgorde op het laatst ook zo doen: Yosemite - Sequoia - SF - kust - LA.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Hans B »

Je hebt 14 punten genoemd voor 28 dagen.
Heenvlucht 1 dag terugvlucht 2 dus netto 25 dagen ??
Yelowstone minimaal 3 volle dagen (4 nachten) .....

Het is niet zo zeer de 5500km afstand maar wat is er onderweg allemaal te zien.
Ik denk dat je te veel hooi op je vork neemt, tenzij je veel moois voorbij wil rijden.

Als een groot westelijk deel al gezien is waarom dan niet naar onbekendere streken.
Black Hills, Mt.Rushmore, Badlands, Rocky Mountain NP, Crazy Horse, Jewel Cave, Bighorn Mtn, etc ...
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Gerrie1967 »

Bedankt psvWilly, Hans, Martin en Marianne, Elninjoo. Ik was al bang dat het wat veel was. Maar ik ben blij dat jullie mij de spiegel weer even voorhouden. Waarom Page en Vega enz enz.....omdat dochterlief ook met haar schoonfamilie rondreist, en wij elkaar hier ergens mooi zouden kunnen treffen. Zij gaan niet noorderlijker.

Yellowstone en omgeving ga ik even goed bekijken, ik neem jullie advies serieus. Mijn man vind San Fransisco de mooiste stad van USA, daarom wil ik daar eindigen. Misschien moeten we dat loslaten en via San Diego naar LA vliegtuig pakken.

Het is trouwens voor september 2018. Dus nog even genoeg tijd :P en we gaan met de auto

Wat is jullie advies voor regio Denver-Yellowstone- Grand Teton enz als ik uitga van een dag of 6/7 en wil eindigen in Salt lake city?

Bedankt weer!
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Hans B »

Zoals ik al schreef ben je voor Yellowstone al 3 volle dagen kwijt + minimaal 1 dag Grand Teton + aanrij route vanaf Denver 2 dagen en eind naar Salt Lake City 1 dag, dan zijn je 6/7 dagen om dus ook hier geen tijd voor andere dingen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door IngridZw »

Voor de hoogtepunten (geyser bassins, Mammoth Hotsprings, watervallen etc.) zouden 2 volle dagen Yellowstone ook genoeg kunnen zijn. Wij waren er in juni voor 3 nachten. Voordeel was wel dat het 's avonds lang licht was en wij zodoende ook in de vroege avonduren het één en ander hebben gezien. En wij hebben in het park overnacht wat ook scheelt natuurlijk qua reistijd. Ik zou daar dan ook z.s.m. iets vastleggen.
Denver ligt nogal ver uit de route. Misschien starten of eindigen in Salt Lake City, al zal dat waarschijnlijk duurder zijn.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Hans B »

Twee is wel erg minimaal.
Bij Old Faithful en de geyser basins daar in de buurt is minimaal 1 dag.
Dan heb je nog Norris, Mammoth, Canyon, Lake, Hayden Valley, Mud Vulcano, West Thumb, Lamar Valley dat is op 1 dag niet te doen
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Tipsy_1 »

vraag is of je perse elk geyser basin wil zien natuurlijk.
Mijn man en ik hebben daar een andere mening over ;-)

Als je niet perse elke blauwe bron of pruttel put wil zien is twee op zich OK.
1 voor de oost kant en 1 voor de west kant bvb (waarbij ik zelf de oostkant eigenlijk het knapste vindt)
of 1 voor de bovenste loop en 1 voor de onderste

Wij hebben nu ook Yellowstone (was wel onze tweede maal) op twee dagen gedaan en dat was voldoende.
Wij hebben Norris (vonden we heel knap op onze 1ste reis) overgeslagen trouwens. (wegens files - het was daar echt niet te doen)

Als je lange wandelingen wil maken, kan je weken in Yellowstone blijven want die zijn er genoeg.

Tis een kwestie van voorkeur en keuzes maken....
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door roelb »

Waarom doe je niet een rondje LAS-LAS. Dan kun je het zo plannen dat je je dochter ergens ontmoet (paar dagen gezellig met z'n allen in Las Vegas, kun je ook samen nog wat doen zoals een show, comedy club, etc). In die 4 weken heb je dan voldoende tijd om een leuk rondje doen met Yellowstone te doen zonder al te veel haast.

Maar dan moet je alles in CA en Arizona gewoon vergeten.

Ik zou qua route zeggen: Las Vegas, Salt Lake City, Craters ot moon, Yellowstone, Grand Teton, Mt Rushmore, Badlands, Rocky Mountain NP, Moab (Arches/Canyonlands) en dan onderlangs (Monument valley) of bovenlangs (Capitol Reef, Bryce) terug naar Las Vegas.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Hans B »

Ik denk dat Gerrie eerst maar even wat knopen moet doorhakken.
LAX, Las Vegas, Denver, Yellowstone, familiebezoek en wat er allemaal al niet is voorbij gekomen.
Bepaal zelf eens wat 100% moet.

Het gaat niet om het afleggen van de afstand, maar om uit de auto te komen en de tijd die het kost om al het moois te zien.
Bedenk : Less is More.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Gerrie1967 »

Ja, jullie hebben gelijk, het is teveel. En natuurlijk zal het niet allemaal worden wat ik heb opgeschreven :D. Knopen doorhakken zal ik zeker doen, maar ik heb nog een paar weken voordat ik de tickets in september ga boeken. Hotels direct erachteraan.

Ik ben jullie dankbaar voor alle adviezen. In 2015 is het ook een succes geworden, juist door alle tips van dit forum!

Ik heb de kaart er weer bij gepakt. Yellowstone, San Diego en San Francisco zijn een must. (Nee, zeker niet alle geisers in Yellowstone)
Geschrapt hebben we nu Las Vegas, Death Valley, Yosemite NP en Sequoia tree park.

Ik dacht dat op Denver vliegen het makkelijkst was vanuit NL om bij Yellowstone te komen trouwens.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door IngridZw »

Met 4 weken zou globaal de route Denver - Rocky Mountains - Yellowstone - Grand Teton - Salt Lake City - Reno - Lake Tahoe - San Francisco - San Diego (via de kust) wel mogelijk moeten zijn denk ik. Je moet het even uitschrijven van dag tot dag. In onderstaande (voorbeeld) route zit je nog lang niet aan je limiet. Dus nog voldoende dagen over om her en der de route uit te breiden.
Dag 1 Denver
Dag 2 Denver RMNP
Dag 3 RMNP
Dag 4 Tussenstop Yellowstone
Dag 5,6,7 Yellowstone
Dag 8 Yellowstone - Grand Teton
Dag 9 Grand Teton
Dag 10 GT - Salt lake City
Dag 11 SLC - Reno
Dag 12 Reno - Lake Tahoe
Dag 13 Lake Tahoe
Dag 14 Lake Tahoe - San Francisco
Verder via de kust naar San Diego
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Gerrie1967: het westen net even anders.

Bericht door Gerrie1967 »

Super bedankt Ingrid!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer