Reis nicolejacobs: roadtrip Texas en Louisiana.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nicolejacobs
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis nicolejacobs: roadtrip Texas en Louisiana.

Bericht door nicolejacobs »

Hoi,

Ik lees hier altijd goede reistips dus heb besloten mijn reisplan hier ook eens voor te leggen en hoop suggesties en tips te krijgen.
Mijn vriend en ik willen voor de tweede keer een roadtrip door de VS gaan maken.
We gaan een auto huren en willen tussen de 2 en 3 weken weg blijven. Vanwege de temperatuur denk ik dat eind maart/begin april een goede tijd zal zijn.

Dit is de route die ik in gedachte heb:
Dag 1 aankomst Dallas, hotel niet te ver van vliegveld.
Dag 2 Dallas
Dag 3 Fort Worth, daar hotel zoeken, ik wil graag savonds naar de honky tonk.
Dag 4 Fort Worth via hamilton pool naar Fredericksburg
Dag 5 Fredericksburg - big bend NP (slapen in chisos mountains lodge?)
Dag 6 big bend NP
dag 7 big bend NP
Dag 8 big bend - ... we willen richting san antonio, ik vind in 1 keer wel erg lang rijden misschien iemand tips hier? Leuke overnachtingsplek?
Dag 9 .... - San Antonio
Dag 10 San Antonio
Dag 11 San Antonio - Montgomery (ik zou graag een bezoek brengen aan het wolf sanctuary)
Dag 12 Montgomery - Lafayette (swamp boat tour)
Dag 13 Lafayette - New Orleans (onderweg een plantage bezoeken, oak alley?)
Dag 14 New Orleans
dag 15 vertrek richting Nederland

Ik had eerst een route bedacht zonder big bend NP maar dan na New Orleans nog Memphis en Nashville te bezoeken maar aangezien we texas willen zien lijkt me big bend wel een must see en ik vind het dan te veel steden op de route.

Niets staat nog vast, ik ben nog vooral aan het oriënteren dus tips en opmerking zijn welkom!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: roadtrip Texas en Louisiana

Bericht door hemmie »

Je gaat nu erg snel door de Hill country en mist Austin, je zou dat kunnen doen ipv big bend, en dan big bend een keer combineren met andere dingen in west tx en new mexico.
Zoals je nu hebt kan best denk ik, maar ik ben niet overal geweest in vind het lastig om er iets over te zeggen.
Als je naar big bend gast, boek vroeg, die periode is erg druk. Regio Houston bijvoorbeeld heeft half maart spring break, en veel mensen gaan dan naar big bend.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: roadtrip Texas en Louisiana

Bericht door Henriëtte »

Wij hebben in mei van dit jaar een swamp tour gemaakt over Lake Martin. Er zijn daar meerdere organisaties die zo'n swamp tour aanbieden, wij hebben gekozen voor Swamp Tours of Acadiana. Wat we erg fijn vonden, dat was dat hun boot veel kleiner was dan de andere boten die we daar zagen, met die kleine boot kon de gids best diep tussen de bomen door varen. Dat was ontzettend mooi, echt een van de hoogtepunten van onze reis.

We hebben in Plantation Alley vier verschillende plantages bezocht. In Oak Alley was vooral de bekende rij bomen indrukwekkend mooi, de tour door de woning vonden we erg saai. Ook Evergreen Plantation had qua fotografie een aantal bijzonder mooie plekken, maar helaas was de gids ontzettend (extreem) langdradig. Als je geïnteresseerd bent in de slavernijgeschiedenis dan is Whitney Plantation veruit de beste keuze (Laura Plantation komt wat dat betreft op de tweede plaats). Maar qua fotografie zijn deze twee dan weer wat minder.

E.e.a. staat ook uitgebreid beschreven in ons reisverslag 2017 (zie de link hieronder), met foto's.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: roadtrip Texas en Louisiana

Bericht door Hans B »

Eerst naar Big Bend dan helemaal de andere kant op richting New Orleans lijkt mij wel veel tijdens deze korte trip.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
nicolejacobs
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 jul 2017, 16:37
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis nicolejacobs: roadtrip Texas en Louisiana.

Bericht door nicolejacobs »

bedankt voor jullie reacties.
Ik wil toch wel heel graag naar big bend, hoe meer ik erover lees hoe enthousiaster ik word...
misschien is het leuk om bij de caverns of Sonora te stoppen als we van Fredericksburg er naar toe rijden?
Op de terug weg zie ik in verschillende reisverslagen dat er in Del Rio overnacht word dus dat is voor ons misschien ook een goede optie.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer