Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door PSVwally »

Wat zijn je plannen rond Page? Zeker in November zal het niet echt bijzonder zijn om iets aan het meer te doen (of je moet als die excursies nog gaan in November de Rainbow bridge bezoeken). Zeker als je niet ingeloot wordt voor de wave

En waar liggen je overnachtingsplekken? Death Valley - Zion = 5u rijden en een uur tijdverschil. Dan ben je dus al 6u kwijt. Het is vroeg donker, dus je tijd voor Zion is echt zeer beperkt.
Dag 10 en 11 november. Het is een uur of 6 rijden zonder stops naar JT vanuit Grand Canyon Village. Wederom, vroeg donker, dus niet veel tijd voor JT.

Afhankelijk van je plannen zou ik 1 dag Page weghalen en deze of rond Zion (of evt. Yant Flat bij st. George doen en de volgende dag een stukje naar Zion rijden) of rond Joshua Tree inplannen om meer tijd te hebben in de parken.
Je hebt in de ochtend voor de rit naar Monument Valley ook nog wel tijd om iets rond Page te doen. Als je in de herfst rond 15u bij MV bent heb je normaal gesproken tijd genoeg. Ook hier weer afhankelijk of je speciale plannen hebt natuurlijk.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door Hans B »

Vlotte route, maar he it's up to you.
Tucson eruit is prima, zou ik bij een volgende bezoek doen.
Hier en in de omgeving zijn wel tientallen leuke dingen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door ohjajoh? »

Bedankt voor jullie reacties.
@PSVwally
Helaas ben ik uitgeloot voor the wave.
Zal ik dan aan 1 dag genoeg hebben in Page? Ik wilde eigenlijk een kanotocht maken maar misschien is het daar te koud voor in november.
Er zijn wel nog kanotochten beschikbaar in november zag ik.

Ik heb nog geen hotels geboekt dus ik kan nog switchen.

Ik zal even helemaal uitschrijven wat mijn plannen zijn.
3-11 aankomst
4-11 Death valley: badwater/artist drive/dante's view/zabriskie point
5-11 Zion: the narrows/scenic drive/observation point
6-11 Bryce: Navajo/Queens Garden loop/inspiration point
7-11 Page: lower antelope canyon/horseshoe bend
8-11 Page/kanotocht halve dag???
9-11 Monument valley: valley drive/wildcat trail
10-11 Grand Canyon: Bright angel trail
11-11 Joshua tree: hidden valley/keys view/barker dam nature trail
12-11 LA: La Rams 13 uur
13-11 vertrek LA om 19 uur. Misschien nog even naar Santa Monica pier of Venice beach 's morgens

Mooie tip Yant Flat, dat ziet er geweldig uit. Dank je wel. Dat zou ik dan 5-11 kunnen doen en 1 dag Page laten schieten.
Ik zou ook naar Valley of fire kunnen gaan, daar ben ik ook nog niet geweest.
Heb je misschien nog een alternatief voor Grand Canyon? Of is de Bright angel trail compleet anders dan de Kaibab trail? Ik ben bang dat het een beetje hetzelfde is.
En voor JT, is daar op de route van GC naar LA nog een alternatief voor? JT lijkt me niet zo heel geweldig, ik ga er eigenlijk alleen maar naartoe omdat de route GC - LA anders te lang is.
Kingman, Oatman, Williams en route 66 heb ik vorig jaar al gedaan.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door Hans B »

Voor de meeste van alle activiteiten die je per dag noemt, ben je de hele dag bezig.
Hoe kom je van A naar B, 's nachts ....

Welke kayak tocht wil je in Page maken, die naar de Antelope Canyon?
Reken dan maar op 5 uur
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door PSVwally »

En voor JT, is daar op de route van GC naar LA nog een alternatief voor? JT lijkt me niet zo heel geweldig, ik ga er eigenlijk alleen maar naartoe omdat de route GC - LA anders te lang is.
JT is eigenlijk een omweg als je de snelste weg tussen de GC en LA zoekt...Je kan gewoon kijken hoe ver je komt lijkt mij. Vroeg vertrekken en je zal best in de late middag iets bij JT kunnen doen.

Wat ik op een flink aantal dagen in je route zie is dat je echt vergeet dat je ook naar die parken of plekken toe moet rijden. En dat het in November echt al vroeg pikdonker is. Vooral aan het begin dag 4 en 5

Zoals 5-11: nogmaals, het is afhankelijk van waar je overnacht 4,5 a 5u pure rijtijd van DV naar Springdale. Daar komt een uur bovenop vanwege de tijdzone. Dus stel je vertrekt om 8u uit death valley en je zou daar niets meer hoeven te bekijken, dan ben je om 14u in Springdale. Hoe je dan die dag the Narrows en Observation Point wilt doen is mij een volstrekt raadsel. OP kost je al zeker tussen de 4 en 6 uur namelijk. Laat je er de minimale tijd over doen en rond 18u terug zijn, dan zal het dus al donker worden. The narrows in November zal ook erg koud zijn. Deze wandeling kan je natuurlijk zo lang of kort maken als je wilt, maar dat lijkt me echt niet meer te doen op deze dag. Net als de rest vd scenic drive.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door ohjajoh? »

Jullie hebben zeker een punt, het is een race tegen de klok.
Maar zo doe ik het eigenlijk elke keer. Om 5-6 uur opstaan en om 6-7 uur op pad.
3 a 4 uur rijden vind ik geen enkel probleem. Ik vind de route ergens naartoe vaak leuker dan de bestemming zelf.
Zou het zo dan beter zijn?
In de meeste gevallen kom ik rond 10-11 uur in de morgen aan, dan heb ik nog de hele dag.
dag 1 aankomst LA
dag 2 Death Valley 4 uur rijden
dag 3 Valley of fire 3 uur rijden
dag 4 Zion 2,5 uur rijden
dag 5 Bryce 1,5 uur rijden
dag 6 Page 2,5 uur rijden
dag 7 Monument valley 2 uur rijden
dag 8 Grand Canyon 3 uur rijden
dag 9 Joshua tree 6 uur rijden
dag 10 LA 2 uur rijden
dag 11 vertrek
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door ohjajoh? »

Zo, hotels zijn ook geboekt. Dag 9 heb ik omgegooid. Ik ga niet naar Joshua Tree, maar ik ga van Valle naar Vegas. Daarna door naar LA op dag 10.
Als je langs een kermis rijdt, kan je er net zo goed weer even een kijkje nemen.
Ik heb 10 verschillende hotels voor rond de €600 in totaal, ik ben er blij mee. Alles annuleerbaar en betalen op locatie.
Lekker om in november te gaan als de prijzen laag zijn.
Er zitten een aantal hotels tussen, waar ik veel van verwacht, vooral qua ligging. O.a Best Western Plus Ruby's Inn in Bryce Canyon, Super 8 Lake Powell en Goulding's Lodge in Monument Valley.
Laatste dag weer in Calabasas, is me super goed bevallen vorig jaar.
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ohjajoh?: rondje LA - LA in november.

Bericht door ohjajoh? »

Ben net terug, wat een geweldige vakantie. Absolute hoogtepunt was lower Antelope canyon.
Wat is het daar ontzettend mooi! Super gids ook, ze nam alle tijd, maakte de mooiste foto's, we zijn een uur en een kwartier beneden geweest.
Ik had iets meer tijd in Zion willen hebben. 's Morgens naar observation point gelopen, daarna was het te laat om the Narrows te doen.
Ik had meteen spullen moeten huren in Springdale 's morgens. Er waren wegwerkzaamheden, waardoor 's middags terugrijden te lang zou duren.
Maar goed dat is iets voor volgende keer. Zion vond ik ook erg mooi.
Achteraf vond ik Death valley, Valley of fire en Monument Valley (erg toeristisch, voor $5 foto op een paard, etc) tegenvallen. Ook Bright Angel trail in GC vond ik tegenvallen. Je hebt constant hetzelfde zicht op de canyon, van bovenaf tot aan Indian Garden. South Kaibab trail vond ik veel mooier. Maar goed, dat is persoonlijk. Vooral ook omdat sommige parken er echt bovenuit steken. Je raakt erg verwend op een gegeven moment.
Joshua tree heb ik overgeslagen, ik was bang dat na al het mooie natuurgeweld van de vorige parken, dit ontzettend zou tegenvallen.
Daarvoor in de plaats ben ik een dag naar LV geweest. Helaas, daar is mijn auto opengebroken.
Laatste nacht weer overnacht in Calabasas, mijn favoriete stadje in Californie. Wat is het daar heerlijk relaxt. Geweldige bioscoop daar ook met electrisch bedienbare fauteuils. Dag 10 in San Bernardino eerste McDonalds bezocht en naar El Matador beach in Malibu geweest.
En dag van vertrek in Santa Monica doorgebracht, ook heerlijk daar.
Kortom, weer een topvakantie! Op naar de volgende :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer