Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Ik ben met een route beschrijving bezig en mijn idee om via Winslow te rijden vanaf Monument Valley bracht op de volgende vraag...

De route van MV naar GC is rechtstreeks natuurlijk korter dan via Winslow. Op Google Maps wordt een vrij korte weg aangegeven. Ik lees echter ook ergens dat er in de zomer een weg wordt afgesloten waar alleen bussen mogen rijden. Is het de bedoeling om vanaf MV via Williams naar GC te rijden? Dan wordt het omrijden via Winslow al een een stuk minder dramatisch meer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

De weg die in de zomer afgesloten is voor eigen vervoer is de weg naar Hermits rest; daar heb je niet mee te maken. Je rijdt via Desert View en de Desert view Drive (de 64) naar grand Canyon Village; die weg is altijd open.

Marianne
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Dank je Marianne. Dan laten we Winslow voor wat het is. Scheelt teveel tijd. Ik zet de muziek van the Eagles wel op dan haha.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

De dag van vertrek komt steeds dichterbij. Nog even.... we hebben er zo'n zin in!

Ik kom nog steeds interessante dingen tegen waar we eventueel ook willen kijken.

Vanaf Bryce naar Page is niet al te ver, dus we komen bijtijds aan in Page. Daar willen we Horse Shoe Bend bekijken en Canyon X. Het lijkt me dat een beetje zwemmen 's middags ook nog wel tot de mogelijkheden behoort dan. Heb ik dat juist?

De volgende ochtend naar MV om bij Gouldings Lodge te slapen. Daar zullen we niet direct terecht kunnen in ons appartement en hier begint mijn twijfel nu. Ik kom eigenlijk nu pas tot de ontdekking dat het beroemde foto punt van MV voorbij Gouldings ligt en te zien is vanuit Mexican Hat bij Forrest Gump Point. Al zoekende kwam ik ook Goosenecks State Park, Moki Dugway en Mulay Point Overlook tegen daar "in de buurt". Dat ziet er allemaal geweldig uit. Zou dat allemaal te combineren zijn? Vanuit Page doorrijden naar Mexican Hat dit allemaal bekijken en daarna terug naar Gouldings?
Uiteraard willen ook nog even door MV rijden. Of slapen bij Hat Rock Inn en de volgende onderweg naar GC en 's ochtends eerst even die rit door MV doen? of is alles gewoon te ambitieus?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Het heeft niet veel zin om in de ochtend meteen naar MV te rijden; dus ja, je kunt prima nog een aantal zaken aan de andere kant van MV meenemen. Hoeveel je kunt doen is erg afhankelijk van hoe laat je vertrekt, hoe snel je alles hebt gezien etc. Ik zou dat ter plekke bekijken. Noteer wat de mogelijkheden zijn, je ziet vanzelf wel wat wel en niet lukt.
Voor een mooie zonsondergang is het wel aan te raden om op tijd in MV te zijn. En als je daar dezelfde dag nog de scenic drive wilt rijden moet je rekening houden met de sluitingstijd. Je kutn dat ook de volgende ochtend doen, maar waarschijnlijk is het licht aan het eind van de dag mooier.
Waarom zou je bij Hat Rock Inn willen overnachten? Dat maakt toch weinig uit vergeleken met Gouldings?
Kijk eens naar ons 2017-verslag voor onder ander het strand bij Page, MV en Gooseneck SP.

Marianne
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Mooie foto's allemaal weer Marianne.

Hat Rock zou optie zijn als het bijvoorbeeld te laat zou zijn om nog naar MV te rijden, maar inderdaad zeker met het oog op de volgende dag vertrek naar GC is eigenlijk beter.
Hoeveel tijd neemt die scenic route bij MV zo ongeveer in beslag? We moeten vanuit daar ook naar GC en onderweg zal daar ook wel wat te zien neem ik aan.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Mrvanilla »

Gooseneck State Park, Moki Dugway en Muley Point kun je prima doen op die dag. Misschien zelfs nog Valley of the Gods.

Je kunt dan in de late middag weer richting MV rijden, kort stoppen bij Mexican Hat Rock en Forrest Gump Point en dan de Scenic Drive rijden. Duurt een uurtje of twee denk ik.

Prachtige omgeving!

Veel plezier.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

MichelAngelo66 schreef:We moeten vanuit daar ook naar GC en onderweg zal daar ook wel wat te zien neem ik aan.
Nou, onderweg niet echt. Maar je zult wel tijd in het park zelf willen doorbrengen die dag lijkt me. Overnacht je in GC Village? Je zult wat tijd willen nemen voor de viewpoints tussen Desert view en de Village. En misschien ook al de busrit naar Hermits Rest, of een stuk naar beneden lopen.

Marianne
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Trails »

Vergeet ook niet Navajo NM op weg van Page naar Monument Valley. Wij vonden dit echt de moeite waard.
Zie hier onze dagen in dit gebied:
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
http://www.schoutenjanssen.nl/nl/westen ... 20okt.html
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Goeie tips, thanks. Toch erg handig zo'n forum :clap:

Ik ga het aanpassen in mijn roadbook. Bijtijds weg uit Page en richting Mexican Hat.

Alle tips als Navajo NM, Goose Necks, etc komen op de lijst en dan gaan we wel zien wat we kunnen doen qua tijd. Ik zag dat MV scenic drive open is tot 20.00 uur dus tijd zat :roll: Hebben jullie nog tips m.b.t. leuke lunch plek? Diner zal wel in Gouldings worden.

Volgende dag naar direct naar GC. We slapen daar in Tusayan bij Red Feather Lodge overigens. Als de tijd er is lopen we een klein stukje naar beneden.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Mrvanilla »

In Page lunch kopen en smiddags lekker oppeuzelen bij Muley Point, in mijn optiek het mooiste uitzichtpunt van de regio!
Groetjes,
Daniel
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Dat klinkt goed Daniel. Mulay Point gaan we zeker meepakken als ik de foto's zo bekijk op tripadvisor.

Even terug naar Page. Wij gaan Lower Canyon overslaan. Hoorde van een klant, die net terug was uit die contreien, dat het een soort optocht was binnen. Mooi maar je mag nergens langer dan 10 seconde staan. Sorry daar gaan we geen tientallen $ voor neerleggen. Wij willen Canyon X doen daarvoor in de plaats. Moet je dat reserveren of is mijn indruk juist (tripadvisor verslagen) dat je daar ook op de bonnefooi aan kan kloppen?
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Ivm met de branden in Yosemite zijn we bezig om een plan B te vinden voor een deel van onze route. Wat zouden jullie als Back-up hanteren?

Nu is het plan:

7/8 Santa Cruz - Fresno (via Moss Landing waar we walvis Tour willen doen. Dus wat later aankomen in Fresno)
8/8 Fresno - Oakhurst (was nog in afwachting van een annulering in het park om daar eventueel te overnachten. We willen Mariposa uitgebreid bezoeken voor de Seqouia bomen en nu dus terug naar Oakhurst of liever direct naar park.)
9/8 Oakhurst - Yosemite park in Housekeeping Camp
10/8 Yosemite Park - Bridgeport (via Tioga Road)
11/8 Bridgeport - Olancha (via Bodie, Ancient Bristlecone Pine Forest, Alabama Hills)
12/8 Olancha - Las Vegas (via Death Valley, Badwater, Dantes View, Zabrisky Point en eventueel Titus Canyon)

Nu is de vraag.... Als we Yosemite uit de plannen halen, kunnen we dan beter Noord of Zuid om?

Noord neem ik aan dan via Lake Tahoe en zo via Bridgeport de route oppakken. Dan heb ik onderweg drie nachten in te vullen, maar waar is er dan wat interessants?

Zuid kan via Kings Canyon denk ik, maar waar slaap je dan het best? Daarnaast valt dan Bodie weg en Ancient Forest. Dan pas vanaf 12/9 weer de originele route. Daarentegen wel dan de Seqouia bomen.

Jullie ideeën zijn van harte welkom.
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door SanFran »

Als ik moet kiezen tussen Seki of Lake Tahoe zou ik zeker voor Seki kiezen. En dan zou je kunnen kijken of er nog iets in het park zelf vrij is, en anders three rivers.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Eerst: lees eens dit topic door voor alternatieven. En dit.
En bedenk dat er nog heel veel kan gebeuren tussen nu en 7 augustus.

Ik begrijp je huidige planning niet zo goed, wat is de bedoeling van Fresno? Dat is toch anders dan wat je eerst had gepland? Het is maar 1 uur rijden van Fresno naar Oakhurst, dus waarom rij je niet meteen naar Oakhurst?
Maar goed: een paar alternatieven (die misschien niet nodig zijn):

Met Sequoia:
7-aug Santa Cruz - Fresno
8-aug Fresno - Kings Canyon (of weer Fresno)
9-aug Kings Canyon - Three Rivers
10-aug Three Rivers
11-aug Three Rivers - Olancha
12-aug Olancha - Las Vegas

Het mooiste zou zijn als je iets in Kings Canyon kunt vinden. Grant grove ligt goed voor beide parken. Cedar Grove is ook erg leuk. Maar het zal wel vol zitten. Of kijk naar de Wuksachi Lodge in sequoia. Voor reserveringen: https://www.nps.gov/seki/planyourvisit/lodging.htm
Kijk voor het park eens in ons 2006-, 2013- en 2017-verslag.

Met Lake Tahoe:
7-aug Santa Cruz - South Lake tahoe
8-aug South Lake tahoe
9-aug South Lake tahoe - Bridgeport
10-aug Bridgeport - Bridgeport
11-aug Bridgeport - Olancha
12-aug Olancha - Las Vegas

Je kunt ook nog een tussenstop doen op 7 augustus, bijvoorbeeld in Sonora. En dan misschien maar 1 nacht Bridgeport. Maar twee nachten daar is wel mooi; dan zou je de oostkant van Yosemite nog kunnen bezoeken. Of een van de bronnen daar. En Bodie.
Bij Sonora kun je naar het Columbia SHP (zie ons 2006-verslag). En naar de Calaveras Big Trees SP als je sequoia's wilt zien. Zie daarvoor ons 2013-verslag.
Zonder Lake Tahoe kan het ook. Dan heb je wat meer tijd overal en dan kun je via de Sonora Pass (de CA108) naar Bridgeport rijden.

En als Yosemite wel te doen is zou ik het zo doen:
7-aug Santa Cruz - Oakhurst
8-aug Oakhurst - Yosemite Village
9-aug Yosemite Village
10-aug Yosemite Village - Bridgeport
11-aug Bridgeport - Olancha
12-aug Olancha - Las Vegas

Marianne
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Fresno zit in mijn huidige route omdat ik doorrijden naar Oakhurst vanaf Moss Landing misschien net te ver vind. We willen daar komend vanuit Santa Cruz die Whale Tour doen en lekker wat eten daarna. In Fresno heb ik daarbij een mooi hotel gevonden met zwembad tegen een zeer goede prijs. Dat vind ik niet in Oakhurst. Het stukje Fresno Oakhurst dat we de volgende ochtend extra moeten rijden boeit ons niet zo. Vandaar.

Nu laat ik Oakhurst waarschijnlijk sowieso vervallen. Of ik kom er niet, omdat ik afwijk van de geplande route of omdat ik eenextra nacht in het park op Housekeeping boek. Dat laatste doe ik waarschijnlijk voor de zekerheid toch. Cancelen als de Valley toch niet fatsoenlijk te bezoeken blijkt kost dan $10. Dat is te overzien.

Verder zal het afhangen van beschikbare onderkomens. Bij Kings Canyon wordt het lastig als ik het even snel heb bekeken. Wel een mooi gebied overigens. Anderzijds twijfel ik over Lake Tahoe. Dat wordt denk ik vooral watersporten? Ik heb geen idee wat ik daar kan verwachten. Dat Calaveras ziet er overigens ook mooi uit.
Vanessa007
Amerikafan
Berichten: 275
Lid geworden op: 20 sep 2017, 18:53
Contacteer:

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Vanessa007 »

MichelAngelo66 schreef:Wij willen Canyon X doen daarvoor in de plaats. Moet je dat reserveren of is mijn indruk juist (tripadvisor verslagen) dat je daar ook op de bonnefooi aan kan kloppen?
Je zou het erop kunnen wagen maar ik zou voor alle veiligheid toch reserveren... Tevens zou ik Canyon X bezoeken na Page, het ligt immers op de weg naar MV. De rest van de dag kan je dan nog Gooseneck, Moki Dugway en Muley Point doen en dan overnachten in Hat Rock Inn in Mexican Hat. Dan heb je een namiddag rust in Page, geloof me, je gaat het nodig hebben! De dag nadien kan je dan MV doen, neemt +- 2u in beslag en daarna door naar GC.
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

@ Vanessa. We gaan je suggesties meenemen in ons roadplan.

We hebben onze route in het eerste deel flink omgegooid i.v.m. de branden bij Yosemite. We hebben besloten om onderlangs naar Death Valley te rijden. Yosemite hebben we vervangen voor King's Canyon en Sequoia National Park. Zijn daar nog must sees of wijst zich dat vanzelf? We hebben ons daar nog niet goed over kunnen inlezen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door Martin & Marianne »

Een plan lijkt me wel handig. Waar overnacht je?
Ik vind de Kings Canyon Scenic byway een aanrader; je rijdt dan naar Cedar Grove waar je ene aantal wandelingen kunt maken (zie ons 2006- en 2013-verlsag).
In Grant Grove Village kun je naar de Grant grove, een mooie, kleine en goed bereikbare grove met de een na grootste sequoia (de General Grant Tree).
In sequoia is de General Sherman Tree een aanrader, en de Congress Trail. De Parker groep is ook erg mooi. Zie hiervoor ons 2013- en 2017-verslag.

Kijk ook eens op mijn wandelsite voor wandelingen.

Marianne
MichelAngelo66
Amerikafan
Berichten: 143
Lid geworden op: 31 jul 2014, 19:22

Re: Reis MichelAngelo66: met het gezin Zuidwest juli 2018.

Bericht door MichelAngelo66 »

Dank je Marianne. Mooie parken. We zullen het die groepjes bomen ook zeker meenemen. Ziet er wel spectaculair uit.

We hebben vooralsnog niet de meest ideale slaapplekken in de buurt. Vanuit Fresno bezoeken we Kings Canyon om daarvandaan naar Visalia te rijden. Vanaf daar bezoeken we dan weer Sequoia. Qua voorzieningen en prijzen hebben we mooie overnachtingen, maar qua reistijd niet ideaal. Maar ik heb ze zo mooi mogelijk uitgerekend via Google Maps, voor ons is nog acceptabel. Maar we houden ook de lodges in de parken in de gaten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer