Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door ViRe »

We zijn bezig met het uitstippelen van een route met een camper voor de zomervakantie 2018. Al eerder gekeken naar een campervakantie maar elk jaar toch weer wat anders gekozen (er zijn zoveel mooie dingen!). Maar de zomervakantie 2018 willen we echt met een camper op pad. Onze route gaat van Las Vegas naar Denver. Hoog op het verlanglijstje staat de Grand Canyon. En we willen graag een paar dagen rustig verblijven op campings in de buurt Aspen en de Rocky Mountains.
In Las Vegas willen we graag 2 hele dagen zijn om o.a. te shoppen en bij te komen van de vluchten. We huren dan ook een auto.

Is onderstaande route haalbaar? Of missen we nog wat onderweg?
We reizen met 2 kids van 6 en 10 jaar.

En in Denver: is een auto huren noodzakelijk of is het ook goed te doen met bijv taxi of OV zoals bijv. in SF?

Dag 1. Aankomst Las Vegas - (hotel/appartement)
Dag 2. Las Vegas (hotel/appartement)
Dag 3. Las Vegas (hotel/appartement)
Dag 4. ophalen camper - rijden naar Kingman
Dag 5. Kingman - Grand Canyon
Dag 6. Grand Canyon - Monument Valley
Dag 7. Monument Valley - Arches
Dag 8. Arches
Dag 9. Arches - Aspen
Dag 10. Aspen
Dag 11. Aspen
Dag 12. Aspen - Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 13. Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 14. Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 15. Rocky Mountain NP (Estes)
Dag 16. Rocky Mountain NP - Denver
Dag 17. inleveren camper - Denver - hotel/appartement
Dag 18. Denver (hotel/appartement)
Dag 19. Vertrek naar huis
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Vito »

Persoonlijk vind ik dat je echt veel te weinig tijd voor de omgeving van Moab inplant. Je mist daar al Canyonlands wat echt prachtig is, imo nog mooier dan de Grand Canyon en verder is daar ook zo veel te doen, juist met kinderen.
Ik zou daar zeker wat meer dagen inplannen.
Imo mogen er gerust wat dagen af van Aspen en Rocky Mountains NP. Maar het blijft natuurlijk persoonlijk.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Hans B »

Je geeft aan graag de Grand Canyon te willen bezoeken, maar je komt aan na een behoorlijke rit uit Kingman en rijdt de volgende dag al weer weg om naar Monument Valley te rijden ???

Moab met Arches, Canyonlands, Dead Horse is toch ook zeker meer dan 1 dag waard ???

Verder verblijf je bijna een week in Aspen en Estes Park.
Bedenk goed wat je daar allemaal wil gaan doen.

Als ik meerdere dagen op een camping verblijf huur ik een auto.
Wat dat betreft kun je in Denver de camper alvast wegdoen in een hotel verblijven.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Marcopstal »

Kingman - Grand Canyon vind ik nu niet zo een enorme rit.275 km, 3 uur rijden en je staat in de Village. Afhankelijk uiteraard van wat je onderweg wil zien en wat de exacte plannen in(aan) de Grand Canyon zijn is één nacht al dan niet voldoende.

Voor Moab ben ik het eens dat hier de tijd ontbreekt. Moab is inderdaad veel meer dan Arches.

De tijd in Aspen zou ik ook niet besteden. Ik ben er twee keer geweest en vond het eerlijk gezegd een beetje een teleurstelling. Het is in de eerste plaats een ski-resort, waar je in de zomer uiteraard niets van merkt. Er wonen amper een 7.000 mensen dus groot is het ook al niet en daaruit voortvloeiend is er geen overvloed aan winkels, restaurants, .....

3 volle dagen RMNP lijkt me ook wat veel.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door ViRe »

De reden waarom we het eerste stuk wat minder doen/sneller gaan is omdat ik denk dat er voor de kids juist minder te doen is bij de "rode stenen". Zeker omdat we er in de zomervakantie zijn en het dan heel heet is en bijv. een wandeling niet echt te doen is. We waren 2 jaar geleden in Valley of Fire Statepark (in oktober) en toen was het al behoorlijk warm om een wandeling te maken. Of heb ik dat mis?
Suggesties voor de route zijn natuurlijk welkom!
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door PSVwally »

Het zal overal warm zijn....
omdat ik denk dat er voor de kids juist minder te doen is bij de "rode stenen".
Er is evenveel te doen dan in de berggebieden hoor. Zeker rond Moab is genoeg te zien en te beleven. Het is natuurlijk wat je zelf voor ogen hebt, maar ook ik zou er zeker 1 nacht Moab bijdoen die ik dan van RMNP af zou halen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Er is meer dan genoeg te doen; je zou nog een nacht in Moab zelf kunnen toevoegen, dat is ook leuk ter afwisseling. Of 1 nacht Arches en 2 nachten Moab. Of maak na Arches een stop in Grand Junction. Dat geeft je iets meer tijd om nog iets rond Moab te doen, en voor de rit via de UT128. Kijk eens in ons 2013-verslag daarvoor. Wij hadden toen maar 2 nachten Moab en hebben toch aardig veel gedaan daar. Maar midden in de zomer is het inderdaad wel erg heet voor lange wandelingen. Maar je zou ook eens kunnen kijken of raften iets is.
In 2008 waren met met de kinderen 3 nachten in Moab, in de zomer. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Marianne
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Vito »

Raften, jeep/buggy rijden, gewoon lekker zwemmen in de rivier .... In Moab is echt zoveel te doen.
En Canyonlonds is zonde om over te slaan.
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Anneleen »

Aspen zelf is misschien niet echt interessant (ik zou het niet weten, want wij zijn er alleen door gereden), maar de streek errond, bijvoorbeeld Maroon Bells Recreation Area, is prachtig. Je kan er hele mooie wandelingen maken. Er zijn meren en rivieren om bij te rusten en de kinderen wat te laten spelen. Je vindt er ook heel mooie campings, midden in de natuur. In die buurt heb je ook Glenwood Springs waar je kan raften en/of fietsen huren. Als je in Glenwood Springs fietsen huurt, word je weg gebracht naar een plek hogerop en dan fiets je langs de rivier naar beneden. Onderweg kan je stoppen bij Hanging Lake. Mooie wandeling naar een prachtig plekje. Zorg er dan wel voor dat je bij de fietsenverhuurder fietssloten mee krijgt. Rifle Falls State Park ligt ook niet zo ver van Aspen en is een rustig park met mooie watervallen en een camping naast een rivier waar de kinderen in kunnen spelen.
ViRe
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 okt 2013, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door ViRe »

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga de route nog eens bekijken en aanpassen. Zeker wat meer tijd inplannen in Moab/Canyonlands/Arches.
Anneleen: jouw weblog is ook erg handig! Ik heb er al even op gekeken en wat tips eruit gehaald.
Hoe ver van tevoren hadden jullie alle tours in Moab gereserveerd? En de fietstour in Glenwood Springs?
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis ViRe: Las Vegas-Denver met camper.

Bericht door Anneleen »

Dat moest ik even opzoeken :-).
Jeeptour in Canyonlands (Moab) gereserveerd bij Navtec Expeditions. Halve dag 4x4 tour. In januari gereserveerd.
Fietsen was in combinatie met raften: voormiddag raften en namiddag fietsen. Dat was bij Whitewater Rafting en dat pakket hebben we ook in januari vastgelegd.
Of dat al zo vroeg moet, weet ik niet. De route lag toen vast en daarom begon ik toen al activiteiten in te plannen.
In Arches NP (Moab) hebben we de Fiery Furnace tour geboekt, 6 maanden vooraf.
Fijn dat ons reisverslag nuttig blijkt te zijn!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer