Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis c.vanveenendaal: 1ste Amerikareis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Goedenavond,

Mijn man en ik hebben het plan om volgend jaar naar Amerika te gaan. Ik heb al tickets geboekt. We vertrekken 3 april 2018 naar San Francisco en 29 april vliegen we terug vanuit Orlando. Verder ligt alles nog open. We willen graag de laatste paar dagen in de buurt van Orlando "relaxen" om alles wat we onderweg hebben meegemaakt en gezien te laten bezinken. We willen een auto huren, eventueel een paar dagen een motor en zo nodig een binnenlandse vlucht of een paar dagen een cruise. We hebben totaal geen ervaring met Amerika en een reis als dit. Vandaar dat ik mij heb aangemeld op dit forum. Natuurlijk kunnen we naar een reisorganisatie gaan en alles laten organiseren maar dit is veel leuker en spannender. Heel graag wil ik tips/ideeën ontvangen.
Alvast heel erg bedankt. We kijken er erg naar uit.

Groet, Ciska
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door GinnyUSA »

Waar wil je precies tips voor? Jullie hebben vast wel een idee over wat je wil zien gezien de gekozen vliegvelden. Die liggen trouwens een immens eind bij elkaar vandaan, vanwaar deze keuze?
Gebruikersavatar
GinnyUSA
Amerikafan
Berichten: 390
Lid geworden op: 21 okt 2015, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door GinnyUSA »

Aangezien je bericht in het zuidwesten is geplaatst willen jullie die regio waarschijnlijk bezoeken? Er staan ontzettend veel voorbeelden van reizen van een week of drie in het deel reisschema's en routeplanning in het zuidwesten, heb je daar al gelezen?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door PSVwally »

Welkom op het AllesAmerika forum.
Aparte trip gaan jullie maken, zeker als je behalve de vliegtickets zo te merken nog helemaal nergens over ingelezen bent :wink: Het zal zeker een mooie ervaring worden. Maar jullie gaan wel in een kleine 3.5e week heel Amerika door, waar velen alleen een klein deel in dezelfde tijd gaan doen.

Lees inderdaad eens veel reisverslagen door en verder kijk eens op www.ontdek-amerika.nl naar wat er overal te doen is.

Persoonlijk zou ik de cruise nu al uit je hoofd zetten. Gewoon puur uit tijdgebrek.

Gaan jullie meer voor steden, of voor natuur?
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door covri »

Bijna 5000 km in 3,5 week? Wat jammer. Kun je het nog wijzigen? Alleen om van het westen een beetje te genieten heb je al meer tijd nodig. Omdat het de 1e reis is zou ik kijken om het toch anders te plannen. Of veel meer tijd uitrekken voor deze afstand.

Heb je een al een beetje een idee van je route? Wat je perse wilt zien bv?
Plaats dat es hier zodat daar naar gekeken kan worden met de nodige tips.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door Vito »

Ik zou persoonlijk kiezen voor een rondje Zuidwesten van 18 dagen en dan een binnenlandse vlucht nemen naar Florida om daar nog een week te zijn.
Bestudeer de voorbeeldreis eens en leg dan je route voor.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door Hans B »

Bijzonder om in Orlando, de stad van 101 pretparken te gaan 'relaxen'.
Waarom zou dat niet in het westen kunnen?

Wat is je verdere bedoeling? Een rit van SF naar Orlando?
Als je weinig idee hebt wat er in het westen allemaal te zien en te doen is, ga naar het reisburo en haal eens een brochure op. Gewoon voor wat je allemaal kunt zien en doen hoor, niet voor de routes want die zijn door een reisburo allemaal ingesteld om met de Max Verstappen snelheid voorbij te sjezen.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
ohjajoh?
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 17 mei 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door ohjajoh? »

Ook een manier om een vakantie te boeken :roll:
Gebruikersavatar
elninjoo
Amerikakenner
Berichten: 1456
Lid geworden op: 29 mei 2009, 08:49
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door elninjoo »

Doe 'n rondje SF, Yosemite, Bodie/Monolake, Deathvalley, Las Vegas, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon en pak dan ergens 't vliegtuig naar Orlando.
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door c.vanveenendaal »

De vliegvelden liggen inderdaad ver uit elkaar. Weet ook nog niet hoe we dat gaan invullen, misschien dat Orlando om geboekt gaat worden. We willen in ieder geval een dag of 2 a 3 in SF blijven. Alcatraz willen we graag heen. Kunnen we de tickets daarvoor beter van te voren bestellen? Verder wel een idee over verschillende natuurparken. Las Vegas ook op ons lijstje. We hebben voldoende tijd om dat allemaal goed uit te zoeken. We willen graag de laatste paar dagen ergens lekker relaxen....strand? Zwemmen, zonnen. Tips zijn welkom. Binnenlandse vlucht is prima.
Ook graag tips over het huren van een auto en motor.
In ieder geval bedankt voor alle reacties. We gaan ermee aan de slag :thumbup:
Groet, Ciska
covri
Amerikakenner
Berichten: 719
Lid geworden op: 06 dec 2007, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: son en breugel

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door covri »

Ben toch echt bang dat je te weinig tijd zult hebben voor de wensen die je hebt. Ga kijken of je Orlando kunt omboeken naar bv terug ook vanaf San Francisco of misschien Las Vegas. Je gaat dit echt niet allemaal redden met de wensen die je hebt. Wordt een race tegen de klok. En dat is erg jammer, want er is zoveel moois te zien.......

Gr Anna
heidem
Amerikakenner
Berichten: 428
Lid geworden op: 05 jun 2011, 22:29
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door heidem »

Omboeken? Dan hoop ik dat je daar bij het boeken van de tickets rekening hebt gehouden, want anders zal dat in de meeste gevallen niet meer gaan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door PSVwally »

Alcatraz willen we graag heen. Kunnen we de tickets daarvoor beter van te voren bestellen?
Ik ben niet zo van het moeten, maar.....Alcatraz MOET je (ver) vooraf bestellen. Dit kan vanaf 90 dagen vooraf en ik raad je aan om dit op dat moment ook zo snel mogelijk vast te leggen, anders heb je pech.
Dit is de site om tickets te kopen http://www.alcatrazcruises.com
Over het algemeen kost Alcatraz je overigens tussen de 2,5 en 5u om te bezoeken. Veel langer zal je er niet zijn.

Orlando en strand en relaxen klinken mij wat vreemd in de oren. Al heb je er genoeg waterparken, dan zou ik toch eerder richting Tampa/Clearwater rijden voor strand. Mocht je het omboeken, dan zou je eens kunnen kijken tussen LA en San Diego. Daar liggen ook genoeg prachtige stranden.

Er zijn natuurlijk wel meer mensen die van NY of Miami richting het westen zijn gereden of andersom. Maar dan krijg je denk ik wel meer steden op je route. SF - of richting LA en dan Vegas of via Yosemite en Death Valley naar Vegas - Grand Canyon - Phoenix/Tucson of Albuquerque/Santa Fé - San Antonio - Houston - New Orleans - Florida met evt uitwijken naar Dallas en dan een aantal natuurparken rond de route
c.vanveenendaal
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 jun 2017, 19:19
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door c.vanveenendaal »

Bedankt voor de tips. Ik ga er gelijk mee aan de slag. Ik ga kijken of ik de terugreis kan omboeken.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door jojostravelusa »

Voor een eerste Amerikareis zou ik toch kiezen voor het "standaardrondje". Je ziet dan allerlei high lights in vogelvlucht, waaronder dan SF en LV en een aantal parken. Dan evt. een vlucht naar Florida, maar persoonlijk zou ik het opsplitsten in 2 reizen. 1x West en 1x Florida, met evt. een stukje Deep South erbij.
Vergis je niet in de afstanden in de USA. Het rijdt weliswaar wel relaxed, maar er is zo veel te zien, dat je jezelf echt te kort doet. En dit is gezegd door iemand die bepaald niet vies is van een vol geplande reis, al moet ik bekennen dat wij op onze eerste Amerikatrip 7600 km in 4 weken gereden hebben en daar geen spijt van hebben.
Anonymous123

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door Anonymous123 »

Is inderdaad wel een aparte manier van een vakantie plannen. Je boekt een ticket met terugvlucht dat ongeveer vergelijkbaar is met een bestemming dat op ongeveer dezelfde afstand ligt als Amsterdam - Moskou en terug :shock: :? zonder ook maar na te denken wat je zou willen.

Volgens mij kijk je meestal eerst wat je wilt zien en dan ga je kijken naar je tickets :) Maar ach, het is al gebeurd en als je normale tickets heb gekocht ook niet meer om te boeken in alle waarschijnlijkheid.

Ik zou het nu zo indelen dat je laatste aantal dagen naar Orlando vliegt om hier te "relaxen" (waarom wil je in Orlando relaxen btw? Niet echt de stad voor)
gastxyz

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door gastxyz »

Topicstarter is sinds 26 juni niet meer op dit forum geweest.
Anonymous123

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door Anonymous123 »

Die zal vast geschrokken zijn van de reacties en misschien wel van de tickets die ze geboekt had.

(geen idee waarom iemand deze dan ook weer omhoog gehaald heeft) :D
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door Hans B »

Misschien een idee voor de moderator om een slotje op deze en soortgelijke topics te zetten.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: 1ste Amerika reis.

Bericht door mtl »

Waarom moet dit topic op slot? De reis vindt pas plaats in april. Wie weet komt topicstarter nog terug voor meer vragen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer