Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben benieuwd welke accommodatie je hebt gevonden. Misschien Yosemite West? Dat zal ook niet goedkoop zijn.
In het park zijn de tenten in Half Dome Village het goedkoopst. Geen luxe, maar wel een prima ligging. Zie daarvoor www.travelyosemite.com.
Hou er rekening mee dat het eind september vroeg donker is en de dagen dus kort.

Marianne
Gast

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door Gast »

De tenten in Half Dome Village lijkt mij wel super gaaf, weet alleen of mijn vriendin dat leuk vind gezien de beren :-) Heeft er iemand ervaring met deze tenten? Is dit te doen qua temperatuur en zijn de gedeelde badkamers hygiënisch? Update: Na het lezen van de recensies op trip advisor, denk ik toch niet dat dit iets voor ons is. Er zijn namelijk heel veel recensies dat de toiletruimtes zeer slecht schoon gemaakt worden. Dan rijden we liever iets verder. Onze voorkeur gaat nu naar el portal uit.

Verder heb ik nog een aantal hotels gevonden op de volgende plekken:
- Cedar Lodge in El Portal
- Diverse in Buck Meadows, Mather en Fish Camp
- Big Trees Lodge (8308 Wawona Rd, Yosemite Valley, CA 95389)

Is het na zonsondergang nog wel verantwoord om te rijden in Yosemite? Stel je wil 's avond nog naar een leuk dorpje in de buurt. Of is dit af te raden?

Het enige waar ik nog mee zit is, mocht de Tioga Pass toch afgesloten zijn op 30 september is er dan nog een goede alternatieve route wat te doen is in 1 dag? Google Maps geeft nu namelijk aan dat de route van Bishop naar Half Dome Village 7 uur bedraagt. Die route gaat dan helemaal via Bakersfield :o
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten 2 jaar geleden in een tent. Ik vond dat goed te doen. Het sanitair is alleen open voor gasten en was bij ons erg netjes. Maar dat kan natuurlijk verschillen. Als je niet gewend bent om te kamperen zul je wat kritischer zijn. Als iemand met stoffige slippers op een natte vloer loopt zal het er snel vies uitzien maar is dat erg? Je kunt ook kijken of er een cabin with bath vrij is of komt. Jullie zitten er wel in het weekend dus wel druk.
El Portal is qua ligging op zich prima zolang er geen rotsen naar beneden vallen. :wink: Op dit moment is de 140 afgesloten vanwege een rockfall en dat gebeurt bijna elk jaar wel eens.
Je kunt nog wel rijden na zonsondergang maar er is geen verlichting in het park dus het is aardedonker. Als je naar een leuk dorp wilt (maar die heb je niet echt) is het wel zo handig om daar dan ook te overnachten. Het voordeel van dichtbij het park zitten is dat je geen tijd kwijt bent met heen en weer rijden.
De Tioga Pass is normaal gesproken echt wel open. En anders kun je de Sonora Pass nemen.

Marianne
Gast

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door Gast »

We hebben ons reischema nog wat aangepast. We gaan voor de route via de Tioga pass (bedankt voor de tips), verder hebben we de overnachting in San Diego geannuleerd, deze plakken we in Vegas erbij. De aangepaste route is als volgt:

- Dag 1 - Aankomst Los Angeles
- Dag 2 - Los Angeles
- Dag 3 - Los Angeles
- Dag 4 - Los Angeles -> Palm Springs
- Dag 5 - Palm Springs -> Las Vegas
- Dag 6 - Las Vegas
- Dag 7 - Las Vegas -> Grand Canyon
- Dag 8 - Grand Canyon -> Las Vegas
- Dag 9 - Las Vegas
- Dag 10 - Las Vegas -> Bishop (via Death Valley)
- Dag 11 - Bishop -> Yosemite (via de Tioga Pass en slapen ergens in de buurt van el portal)
- Dag 12 - Yosemite
- Dag 13 - Yosemite -> San Francisco
- Dag 14 - San Francisco
- Dag 15 - San Francisco
- Dag 16 - San Francisco -> vlucht

De onlogische stap van LV -> GC -> LV, zit er nog wel in. De hotels in LV en GC lagen al vast en we vinden dit niet erg om hiervoor extra te rijden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door PSVwally »

Vegas - GC - Vegas is opzich ook prima te doen hoor.

Als je nog een leuke route van Palm Springs naar avegas zoekt. Eerst via Amboy en old route66 naar Essex. Daar de highway passeren en via het Mojave Desert National Preserve naar Cima (al dan niet via hole in the wall = dirtroad) en dan naar Vegas
Gast

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door Gast »

Bedankt voor de tip PSVwally, ziet er op internet al uit als een zeer mooie route. Heb hem genoteerd!
Gast

Re: Reis nieuwenhuisen: roadtrip september 2017.

Bericht door Gast »

PSVwally schreef:Als je nog een leuke route van Palm Springs naar avegas zoekt. Eerst via Amboy en old route66 naar Essex. Daar de highway passeren en via het Mojave Desert National Preserve naar Cima (al dan niet via hole in the wall = dirtroad) en dan naar Vegas
We hebben vandaag deze route gereden (op dirtroad na) en dit was inderdaad een zeer leuke en mooie route. We hebben vlak voor Vegas ook meteen “the seven magic mountains” meegenomen. Nogmaals dank voor de tip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer