Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Eva_A: zuidwesten in januari.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eva_A
Amerika-ontdekker

Reis Eva_A: zuidwesten in januari.

Bericht door Eva_A »

Hee allemaal,

Ik ben een paar jaar geleden hier geweldig geholpen en heb toen een fantastische reis gehad waar we het nog vaak over hebben. :thumbup: Dus ik klop hier nu maar weer aan en hoop dat jullie me kunnen helpen. :D

Mijn vriend en ik willen van 25 tot 28 januari 2018 naar een grote muziekbeurs in Anaheim. Natuurlijk zouden we nog wel graag wat van de omgeving zien. We hebben maximaal drie weken de tijd. Ik denk niet dat het nodig is om in januari alle hotels e.d. van tevoren vast te leggen, maar voor het boeken van de tickets (misschien geen retour LAX maar aankomst/vertrek andere stad) lijkt het me wel handig om al een idee te hebben... Behalve dat we die data in Anaheim willen zijn is alles nog open.

Ik heb hier al even zitten zoeken, en zag dat in elk geval heel veel parken dan niet/moeilijk begaanbaar zijn. :( We houden best van wandelen en kamperen maar wel als het daar lekker weer voor is! Ik zag dat het wel een hele goede tijd is voor whale watching. De vorige keer hebben we niet over de Highway 1 gereden en dat ziet er wel mooi uit, heeft iemand daar ervaring mee in januari? Of misschien maar niet vanuit gaan omdat dat hele stuk afgesloten is? En heeft iemand verder nog tips van wat leuk is om heen te gaan in die tijd van het jaar?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Zuidwesten in januari

Bericht door Hans B »

Vrienden van ons verblijven de laatste jaren van november tot april in Tucson Arizona.
Januari is de koudste maand, overdag meestal wel zonnig met 15 graden, s nachts koud tot 0 graden.

Voor parken is het niet de perfecte tijd ze liģgen op hoogte Grand Canyon (2000), Zion (1500), Bryce (2250).
Bezoek wordt lastig imv de weersomstandigheden.

Maar verder vinden zij het in Tucson prima toeven en er is veel te zien en te doen.

Zuid Californie en zuid Arizona zou mijn keuze zijn voor een prima trip.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Eva_A: zuidwesten in januari.

Bericht door Dreamingof »

Net dit bericht (deels) geplaatst in een ander topic:

Wij hebben in de kerstvakantie (plus extra weekje) een reis gemaakt met onze kinderen van 7 en 10 door het zuidwesten van de VS. We zijn gevlogen op Phoenix, doorgereden naar Tucson, vanuit daar een paar wildwest-achtige uitstapjes gemaakt, toen weer naar boven via Sedona naar de Grand Canyon, via Valley of Fire naar Vegas, via Death Valley en Joshua Tree naar LA en langs San Diego weer terug naar Phoenix.
Het was voor ons de eerste keer naar Amerika en we hebben echt genoten! Achteraf vonden we het tempo erg hoog en hadden we op een paar plaatsen langer willen blijven, terwijl ons schema zei dat we door moesten. Juist het feit dat het winter was, was heel relaxed. We hadden in Sedona en de Grand Canyon sneeuw, maar de kinderen hebben ook in korte broek op het strand gespeeld in San Diego en LA en we liepen in zomerkleding in Tucson.
In de natuurparken was het 's morgens fris, maar zodra de zon erbij kwam liep het kwik 10 graden op. We waren wel blij met de tip om niet met een camper te gaan, omdat we die hotels toch wel heel relaxed vonden en geen zin hadden om in de vrieskou in een camper te overnachten.
Als je wilt kan ik onze bloggegevens doorgeven.
Dreamingof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Zuidwesten in januari

Bericht door Dreamingof »

Hans B schreef:Vrienden van ons verblijven de laatste jaren van november tot april in Tucson Arizona.
Januari is de koudste maand, overdag meestal wel zonnig met 15 graden, s nachts koud tot 0 graden.

Voor parken is het niet de perfecte tijd ze liģgen op hoogte Grand Canyon (2000), Zion (1500), Bryce (2250).
Bezoek wordt lastig imv de weersomstandigheden.

Maar verder vinden zij het in Tucson prima toeven en er is veel te zien en te doen.

Zuid Californie en zuid Arizona zou mijn keuze zijn voor een prima trip.
Grand Canyon was inderdaad koud, maar de South Rim is het grootste deel van de winter gewoon begaanbaar.
Saguaro NP (vlakbij Tucson), The Valley of Fire (Las Vegas), Joshua Tree (bij LA) en Death Valley (net onder Vegas) zijn ook prima te doen in de winter.
Ons was inderdaad afgeraden om naar Bryce en Page te gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Eva_A: zuidwesten in januari.

Bericht door kalaman »

Onze mooiste ZW-reizen blijven die tijdens de winter. Zie onze blogs voor meer info/foto's/video's.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer