Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Inges »

Grand Canyon kun je sinds gisteren boeken. Dat zou ik je wel aanraden. Ook DV is gisteren beschikbaar gekomen voor Juli 2018 (wij gaan in aug 2018 dus ik moet nog even wachten, GC wel geboekt gisteren)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

De betaalbare Maswik Lodge South is volgend jaar zomer jammer genoeg niet open. Je kunt eens kijken naar de Bright Angel Lodge (zie http://www.grandcanyonlodges.com), of naar de Yavapai Lodge, zie daarvoor http://www.visitgrandcanyon.com.
Je draait inderdaad Bryce en Zion het beste om. Ik zou zelf kiezen voor twee nachten Zion en 1 nacht Page, maar het eerste stuk wordt dan wel iets onrustiger. Misschien een nacht minder Las Vegas? Of vanuit Zion pas laat op de dag naar LV rijden zodat je daar nog bijna een volle dag hebt.
Vergeet niet de Canyon Overlook Trail aan de oostkant van het park (op weg van Bryce naar Zion).

Marianne
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Bryce en Zion ga ik zo omdraaien.
Met GC boeken heb ik probleem. Voor mijn data's krijg ik te zien dat niets beschikbaar is. Zelfde geldt voor DV.
Wat doe ik fout?
Correctie: ik heb het geboekt! GC toch kon ik in Maswik Lodge.Stond gewoon beschikbaar en voor DV lukte vandaag ook. Ik ben weer een stapje verder. :thumbup: :clap:
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Nog een keer heb ik de site van GC Lodging bekeken en ja idd. Maswik zal wel dicht zijn. Waarom bieden we dan kamers aan is voor mij een raadsel. Voor alle zekerheid heb ik een kamer in Thunderbird Lodge geboekt. Annuleren kan nog altijd.
Nu wacht ik om in Yosemite te kunnen reserveren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt Maswik Lodge North en Maswik Lodge South. North is wel open en boekbaar.

Marianne
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Oke, dat verklaart een hoop. Ik heb inmiddels keuze gemaakt en we blijven bij Thunderbird Lodge.
Dank je voor de info Marianne.
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Wij zijn weer een paar stappen dichterbij onze reis.
Overnachtingen in de meeste parken zijn geboekt. Allen Bryce nog. Daar moet ik nog even mee wachten omdat onze cc bijna verloopt en dat is blijkbaar een probleem als ik bij Best Western wil boeken.
Nu ben ik aan het kijken voor de geschikte auto in mooie prijs. Wij denken aan SUV (wij zijn met 4 personen).
Ik weet dat ik op verzekeringen moet letten.Zijn er nog andere aandachtspunten? Ik zie dat Budget een stuk goedkoper is dan AVIS.Is dat ook betrouwbare bedrijf? Of is het beter om wat meer te betalen voor de betere service?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door SanFran »

Ik zou het autohuur topic even doorlezen. Daar kun je superveel informatie vinden. viewtopic.php?f=30&t=67811
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Net gedaan.Dank je wel SanFran! :thumbup:
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door josea »

Ik ben ook druk aan het plannen voor de zomer van 2018 (juli). Tot nu toe heb ik nog geen hotels kunnen boeken via de sites van booking.com e.d. (Behalve Yellowstone, dat ligt al vast). Bij booking.com is juli nog niet vrijgegeven. Mag ik vragen waar jij de hotels geboekt hebt, of heb je ze rechtstreeks benaderd?
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

hallo josea.Ik kan op alle apparaten waar ik booking.com heb staan gewoon voor juli én augustus 2018 boeken. Tot eind juli was alleen juli 2018 beschikbaar maar nu is augustus ook verschenen. De aanbod is nog niet groot maar ik heb wat koopjes kunnen scoren. Ik zal niet weten waar aan dat ligt dat bij jou het anders is.

En nog even een vraag.Om boekingen te doen gebruik ik natuurlijk mijn cc. Deze gaat straks verlopen. Moet ik het nieuwe cc nummer bij reeds gemaakte boekingen ergens wijzigen? Of maakt het niet uit alsmaar geldige cc aanwezig is?
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door josea »

Oh, ik zie het; ik heb het nu ook geprobeerd via booking.com zelf. Ik deed het via Tripadvisor en die gaat nog maar tot eind juni. Wat stom....
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Emootje »

Agnieszka schreef:Wij zijn weer een paar stappen dichterbij onze reis.
Overnachtingen in de meeste parken zijn geboekt. Allen Bryce nog. Daar moet ik nog even mee wachten omdat onze cc bijna verloopt en dat is blijkbaar een probleem als ik bij Best Western wil boeken.
Wij hebben een cabin geboekt bij Bryce Canyon Log Cabins. Ligt in Tropic. Voor de ingang zou je dan wel een (klein) stukje moeten rijden.
Er is echter ook een ingang in Tropic dat ook de moeite waard is. Prijs is niet slecht, misschien kun je daar wel terecht met je cc...
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

:D :D Emootje, deze heb ik ook een paar uur geleden geboekt! Idd is de prijs niet slecht en voor een nacht moet dat wel lukken. Voor de kinderen zou ik liever iets met de zwembad willen hebben maar ach ja...ze overleven het wel. :wink:

Ik ben nu aan het kijken voor iets betaalbaar(=150 euro) in Lee Vinning of in de buurt. Hebben jullie misschien tips?
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Emootje »

Wij zitten (op advies van Marianne) iets hoger, hebben een kamer geboekt bij Virginia Creek Settlement. Ligt tussen de afslag naar Bodie en Bridgeport. 20 minuutjes van Lee Vining. Overigens hebben wij ook zo'n 150 euro als gemiddeld budget per nacht. Best nog een uitdaging in het hoogseizoen...
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Voor sommige overnachtingen, waar we eigenlijk op doorreis zijn, heb ik wat lagere budget om daar in tegen op de plekken waar we langer blijven van wat meer ruimte(ook letterlijk) te kunnen genieten. Ik ga zo naar Virginia Creek kijken.
Nu heb ik probleem met SF. Wij komen van Yosemite dus bedacht ik om misschien in Oakland te gaan overnachten maar ik kan niets betaalbaar én redelijk ruim vinden waar we drie nachten kunnen blijven zonder elkaar af te maken :(
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Emootje »

Bekijk ook eens AirBnB. Wij hebben iets van 5 AirBnB's ertussen zitten. Scheelt echt vele tientjes met hotels en er zitten echt pareltjes tussen...
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Ik heb Virginia Creek gereserveerd :thumbup: en idd. AirBnB in Berkeley op gunstige locatie dicht bij BART. Helemaal tevreden.
Emootje- super bedankt!!!
Agnieszka
Amerika-ontdekker
Berichten: 67
Lid geworden op: 10 jun 2017, 18:53

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door Agnieszka »

Na war tijd afwezigheid ben ik er weer.
Nu verdiep ik me in te vliegtickets prijzen.
Als eerst moet ik zeggen dat geduld niet mijn sterkste punt is daarom ben ik nu al aan het kijken voor de tickets.
Ik merk dat retour tickets AMS-PHX aanzienlijk goedkoper zijn dan meerdere steden tickets.
Is 2240 euro retour voor vier personen een redelijke prijs? Leuke tijden en met BA via Philly.
Of moet ik nog wachten met kopen?? Kan ik bij BA extra ben ruimte reserveren?
Ik vind het allemaal heel spannend.
Graag hoor ik jullie mening.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Agnieszka: Onze eerste USA reis juli 2018

Bericht door PSVwally »

Het nadeel is dat je ook weer terug moet naar Phoenix natuurlijk. Ik vind €560 pp naar Phoenix in Juli overigens niet duur.
Het is wel voor het eerst dat ik hier tegenkom dat vliegen op Phoenix ook al is het een retour goedkoper is dan een multicity. LA - Las Vegas of SF - LA of SF - Las Vegas heb ik tot nu toe altijd goedkoper gevonden dan een retour Phoenix. Ik zie overigens die prijzen wel, maar met alleen maar vreemde vluchttijden met een overnachting erbij op de heenweg? Ik zie wel gunstige tijden voor 100 euro per ticket meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer