Reis info@miee.nl: San Francisco - Salt Lake City.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
info@miee.nl
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2017, 02:27
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis info@miee.nl: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door info@miee.nl »

Beste mensen,
als dit niet de bedoeling is om hier een vraag te stellen, dan hoor ik het van jullie. Ik ben aan het reizen in de USA en vertrek morgenvroeg met de auto op de terugweg vanuit San Francisco naar Salt Lake City, en weet niet precies wat de beste weg terug is, de heenweg heb ik al de WEST80 gevolgd om zo snel mogelijk in SF te kunnen zijn. Mijn voorkeur gaat volledig uit naar de natuur en onderweg nog wat mooie plekken ( forest ) meepikken.
Bijvoorbeeld Zion park, wel is het zo dat ik maandagmorgen dien ik in SLC airport te staan, tenzij ik mijn vlucht nog omboek. Hebben jullie een goed idee? Ik reis alleen met de auto, heb nog vier dagen en rij max 5 - 6 uur per dag.
Let me know of jullie suggesties hebben voor mij.
Deel graag met jullie mijn reisverslag ( heb Idaho - Nevada - Wyoming - Utah al achter de rug ) amazing Trip...
Thanks Yvette Peters
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: San Francisco terugweg met eindbestemming Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dus 3 volle dagen. Dat wordt nog lastig. Uitgaande van Zion heb je een aantal mogelijke routes: onderlangs via Bakersfield en Las Vegas, bovenlangs via de US 50 (maar als je de I80 al hebt gedaan zou ik dat niet doen) of de iets langere route onder Lake tahoe langs, via Bishop en Death Valley.
De verdeling zou dan zo kunnen:
do SF - Bishop (via de 50 of de 88, Mono Lake)
vr Bishop - Las Vegas (via Death valley)
za Las Vegas - Springdale (Zion)
zo Springdale - SLC
ma SLC

of onderlangs:
do SF - Lone Pine (Alabama Hills)
vr Lone Pine - Las Vegas of St George (via Death Valley)
za Las Vegas - Springdale (Zion)
zo Springdale - SLC
ma SLC

Het zijn wel redelijk lange dagen en je tijd voor Zion is heel beperkt. Bovendien zal Zion erg druk zijn in het weekend.
Je zou ook alleen het Kolob-deel van Zion kunnen bezoeken. Dan kun je op zaterdag overnachten in bijvoorbeeld St George, en dan via de I15 naar SLC.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis info@miee.nl: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Hans B »

San Francsico - Lake Tahoe via de 50, maar ik weet niet of de 50 sneeuw vrij is.
Lake Tahoe - Ely de 50 verder volgen
Ely - SLC via Great Basin ook de 50 en dan de 6

Volgens Google totaal 800 mile in 13 uur netto reistijd, houd je ook nog wat tijd over voor sightseeing.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis info@miee.nl: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je die route neemt zou je een stuk van de 49 mee kunnen nemen. In plaats van de 50 kun je ook de 88 nemen. In Nevada is Great Basin dan een mogelijke stop, met een overnachting in de Baker Inn.
De 50 heeft wel iets, maar als je de 80 al hebt gereden zou ik toch niet weer door Nevada rijden.

Maar ik neem aan dat je al een keuze hebt gemaakt en al onderweg bent. Ik ben benieuwd wat het wordt!

Marianne
info@miee.nl
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2017, 02:27
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: San Francisco terugweg met eindbestemming Salt Lake City.

Bericht door info@miee.nl »

Martin & Marianne schreef:Je hebt dus 3 volle dagen. Dat wordt nog lastig. Uitgaande van Zion heb je een aantal mogelijke routes: onderlangs via Bakersfield en Las Vegas, bovenlangs via de US 50 (maar als je de I80 al hebt gedaan zou ik dat niet doen) of de iets langere route onder Lake tahoe langs, via Bishop en Death Valley.
De verdeling zou dan zo kunnen:
do SF - Bishop (via de 50 of de 88, Mono Lake)
vr Bishop - Las Vegas (via Death valley)
za Las Vegas - Springdale (Zion)
zo Springdale - SLC
ma SLC

of onderlangs:
do SF - Lone Pine (Alabama Hills)
vr Lone Pine - Las Vegas of St George (via Death Valley)
za Las Vegas - Springdale (Zion)
zo Springdale - SLC
ma SLC

Het zijn wel redelijk lange dagen en je tijd voor Zion is heel beperkt. Bovendien zal Zion erg druk zijn in het weekend.
Je zou ook alleen het Kolob-deel van Zion kunnen bezoeken. Dan kun je op zaterdag overnachten in bijvoorbeeld St George, en dan via de I15 naar SLC.

Marianne
Wat fijn dat je de moeite neemt om te reageren, ik ondertussen na 10 uur rijden in Sierra Forest belandt ( Mammoth Lake) ,
blijf hier vrijdag om te rusten en hiken om zaterdag en zondag terugweg te nemen naar SLC.
Thanks
info@miee.nl
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2017, 02:27
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis info@miee.nl: San Francisco - Salt Lake City.

Bericht door info@miee.nl »

Martin & Marianne schreef:Als je die route neemt zou je een stuk van de 49 mee kunnen nemen. In plaats van de 50 kun je ook de 88 nemen. In Nevada is Great Basin dan een mogelijke stop, met een overnachting in de Baker Inn.
De 50 heeft wel iets, maar als je de 80 al hebt gereden zou ik toch niet weer door Nevada rijden.

Maar ik neem aan dat je al een keuze hebt gemaakt en al onderweg bent. Ik ben benieuwd wat het wordt!

Marianne

Wat fijn dat je de moeite neemt om te reageren, ik ondertussen na 10 uur rijden in Sierra Forest belandt ( Mammoth Lake) ,
blijf hier vrijdag om te rusten en hiken om zaterdag en zondag terugweg te nemen naar SLC.
Thanks
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer