Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Niet per definitie. Het hangt er helemaal van af hoe lang je ergens bent en wat je onderweg nog wilt doen. Met bijvoorbeeld twee nachten Zion kun je in de loop van de ochtend vertrekken, en onderweg de Canyon Overlook Trail lopen. Ik zou hoe dan ook proberen ruim voor zonsondergang in Bryce aan te komen. Idem voor de Grand Canyon; neem nog het laatste licht van de dag mee; dan zijn ie beide parken op hun mooist. Wij waren in september 2011 net op tijd bij de GC; we konden nog net een aantal viewpoints meenemen langs de Desert view Drive.

Ik zou eerst eens een aantal overnachtingen in de GC vastleggen nu er nog iets vrij is. Leg gewoon meerdere nachten vast en maak dan een definitieve route. De nachten die je niet nodig hebt kun je gratis annuleren.

Marianne
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door sennevr »

Nogmaals dank.

Misschien een raar vraagje, maar hoeveel tijd spendeer je zoal in de Grand Canyon en Bryce Canyon?

Rijd je beide parken door met de wagen? Ik heb wat opzoekwerk gedaan, en de meeste mensen zeggen dat beide parken het interessantst zijn met de wagen. Wat is jouw visie hierover?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dat je het meeste ziet als je gaat wandelen. Zie voor de mogelijkheden in de parken mijn wandelsite. En kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl.
Je zult in de GC je auto niet of nauwelijks gebruiken. Kijk eens naar mijn 2011-verslag en ons 2013-verslag voor ons bezoek aan de GC en aan Bryce; dan krijg je een beter beeld van de parken en een mogelijke dagindeling.
Ik begrijp echt niet waar je hebt gelezen dat Bryce en de GC het interessants zijn met de wagen.
Heb je al meerdere reisverslagen gelezen? En reisgidsen bekeken? Kijk ook eens op de NPS-sites; http://www.nps.gov/brca en http://www.nps.gov/grca voor Bryce en de Grand Canyon. Je vindt hier onder maps ook een kaart van het park. Bekijk die ook eens.

Marianne
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door sennevr »

Marianne,

Vooral op Tripadvisor werd me dit wijsgemaakt. Na het bekijken van jouw website ben ik er wel van overtuigd dat wandelen de beste manier is! Schitterende website trouwens. Hoe het nu ingepland staat zouden we ongeveer arriveren bij de Grand Canyon om 11u-12u. Geeft dit nog genoeg tijd voor een mooie wandeling, of beter vroeger arriveren? Hetzelfde geldt voor de Bryce Canyon. Is één dag voldoende voor beide parken?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt op mijn site zien hoe lang er voor de verschillende wandelingen staat, dus je kunt het zelf uitrekenen.
Lees je goed in en kijk wat jullie leuk vinden. De een vindt één nacht GC meer dan genoeg, de ander vindt twee nachten het minimum. Je zult zelf moeten bekijken hoeveel tijd jullie nodig hebben.

Heb je naar mijn voorstel voor de route gekeken? Of hou je vast aan een week LA? En heb je over Death Valley nagedacht?

Marianne
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door sennevr »

Ik heb jouw route eigenlijk volledig overgenomen. We twijfelen nu nog wel over het aantal dagen in LA, dit moeten we eens grondig bekijken. Over Death Valley twijfelen we ook nog een beetje. Momenteel ben ik bezig met de laatste hand te leggen aan de route die begint van Las Vegas. Ik heb net jullie reisverslagen gelezen van 2011 en 2013 (zeer leuk om te lezen trouwens), en ik ben hier wel veel wijzer door geworden.

Is er een specifieke reden waarom je één dag langer zet bij Zion, en niet bij de andere parken?
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Hans B »

Wanneer je reist ligt helemaal aan je eigen programma.
Soms zal het in de ochtend zijn soms in de namiddag.
Ik zou wel proberen te voorkomen om te rijden als het donker is.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door sennevr »

Hallo iedereen. Bedankt voor alle reacties! Dit heeft ons erg geholpen. We hebben geopteerd voor 5 dage LA i.p.v. 7. Zo ziet onze reisroute er momenteel uit:

Dag 1: zaterdag, 02/09: Düsseldorf - Amsterdam - Los Angeles
Aankomst LA

Dag 2: zondag, 03/09
LA

Dag 3: maandag, 04/09
LA

Dag 4: dinsdag, 05/09
LA

Dag 5: woensdag, 06/09
LA

Dag 6: donderdag, 07/09
LA

Dag 7: vrijdag, 08/09: Los Angeles – Las Vegas (408 km - 4u)

Dag 8: zaterdag, 09/09: Las Vegas

Dag 9: zondag, 10/09: Las Vegas – Zion NP (257 km – 2u40)

Dag 10: maandag, 11/09: Zion NP

Dag 11: dinsdag, 12/09 Zion NP – Bryce Canyon (120 km – 1u30)
's morgens naar Bryce Canyon rijden

Dag 12: woensdag, 13/09 Bryce Canyon – Page (Horseshoe Bend, Antelope canyon) (246 km – 2u40)
tegen de vroege avond naar Page rijden

Dag 13: donderdag, 14/09 Page (Antelope) – Grand Canyon (van Williams 180km – 2u)
Antelope Canyon (Lower of Upper? Welke vinden jullie het interessantst?)
Stoppen bij Page (Horseshoe Bend)
tegen de late namiddag vertrekken naar Grand Canyon voor scenic views (Desert View Drive)

Dag 14: vrijdag, 15/09 Grand Canyon

Dag 15:zaterdag, 16/09 Grand Canyon – Los Angeles (700 km – 7u30)

Dag 16: zondag, 17/09: Los Angeles - Düsseldorf
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Marcopstal »

De Horseshoe bend ligt op de weg richting Grand Canyon. Je bent dus al de goede richting uit.

Antelope Canyon: beide zijn de moeite. Upper is drukker dan lower. Voor de Upper blijf je op vlak terrein, voor de Lower moet je via een ladder afdalen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Voor wat jullie plannen betreft is het nog steeds veel dagen LA, maar goed, de rest is goed te doen zo. Je kunt nog wel overwegen om een deel van de nachten LA naar het laatst te schuiven, zeker as dat betekent dat je voor de GC nog wel iets in het park kunt vinden. Je kunt dan ook voor meerdere locaties kiezen in LA, zodat je zo weinig mogelijk heen en weer rijdt.
Las Vegas is in het weekend minstens 2 tot 3 keer zo duur als buiten het weekend; ook een reden om iets te gaan schuiven.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Marcopstal »

Daar had ik inderdaad niet naar gekeken. In Las Vegas zit je op vrijdag en zaterdag, dan betaal je zowiezo de hoofdprijs en dat kan tot 3 x zo duur zijn. Dan lijkt het me ook stukken beter om de dagen LA op te delen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anonymous123

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Anonymous123 »

sennevr schreef: Mijn plannen in LA zijn als volgt:
- Universal Studios
- Santa Monica (en omgeving)
- Venice (canals)
- Downtown LA
- Griffith Observatory (En wandeling door Griffith Park)
- Hollywood/Beverly Hills
- Runyon Canyon
5 dagen LA vind ik persoonlijk erg veel. Zeker voor bovenstaande dingen die je wilt doen....
Ik zou een dag bij Page en Las Vegas zetten.
Wij vonden LA veruit de minste stad van alle steden die we hebben gezien in de US.

Niet heel de topic gelezen dus misschien al aan bod gekomen, maar waarom eindig je niet in LA? je bent toch vroeg wakker door de jetlag, dus kan je net zo goed al gelijk gaan rijden.
Dan valt Las Vegas ook niet in het weekend!
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Marcopstal »

Er is inderdaad reeds eerder in deze topic aangegeven dat eigenlijk voor de wensen 2 dagen LA volstaan. Dat is nu misschien wat heel kort om "rustig" van een aantal zaken te genieten, maar 5 dagen vul je er zowiezo niet mee.

Afhankelijk van het tijdstip van aankomst kan je op de eerste dag nog enkele zaken doen of je kiest ervoor om al richting Vegas te rijden en aan de noord-oostzijde van LA te overnachten. Eerst naar Vegas gaan geeft alvast voordeel ivm de kost voor de hotels.

Universal studio's daar kan je ongeveer een dag mee vullen. Als je in Hollywood of directe omgeving logeert dan kan je dat combineren met de Walk Of Fame (vind ik in de avond toch altijd het meest interessant).

Santa Monica heeft niet echt een omgeving behoudens Venice dan. Je kan natuurlijk ook even tot Malibu gaan, maar dat is dan met de wagen want het is algauw een 50 km. In Santa Monica heb je de pier en de 3rd street Promenade en ja kan natuurlijk van daaruit fietsen of wandelen richting Venice.

Venice Canals ? Verwacht er niet te veel van. Er is het hoofdkanaal naar Marina Del Ray toe welke enkele km lang is, daarop staan 4 kanalen van een 300 meter lengte die op het einde met elkaar verbonden zijn over een 200 m. Dat is het. Leuk overdag is de Venice Beach Boardwalk.

Griffith Park, Runyon Canyon, Hollywood en Beverly Hills is perfect op één dag te doen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Old Faithful »

sennevr schreef: Dag 13: donderdag, 14/09 Page (Antelope) – Grand Canyon (van Williams 180km – 2u)
Antelope Canyon (Lower of Upper? Welke vinden jullie het interessantst?)
Stoppen bij Page (Horseshoe Bend)
tegen de late namiddag vertrekken naar Grand Canyon voor scenic views (Desert View Drive)
Van Page naar Grand Canyon Village is ruim 3 uur pure rijtijd. Je wilt stoppen bij Horseshoe Bend, voldoende tijd hebben voor enkele uitzichtpunten langs de Deser View Drive, (je moet ook nog naar Williams ?) en het is midden september al vroeg donker. Ik zou dus eerder dan "tegen de late namiddag" uit Page of bij Horseshoe Bend vertrekken.
Het is 3,5 uur pure rijtijd, als je de snelste route naar Williams rijdt, je komt dan niet bij de Grand Canyon.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
sennevr
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 feb 2017, 19:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door sennevr »

Dankjewel iedereen.

Ik ga zeker rekening houden met de tips en aanbevelingen.
Kroep
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 jul 2017, 23:46
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door Kroep »

Hoi.
En is je reis goed bevallen? Ben me aan het voorbereiden en je route zag er leuk uit.
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Reis Sennevr: LA - Las Vegas - Bryce Canyon - Zion - Grand Canyon - LA

Bericht door MichelH »

Oh, ik zie dat de reis er al op zit. :mrgreen:
Heel mijn verhaal voor niets getypt.

Hopelijk veel plezier gehad?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer