Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Wilko12 »

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik hebben besloten deze zomer een mooie reis te gaan maken naar het zuidwesten van Amerika. Het is kort dag, dat weten we, maar we zouden toch graag wat opmerkingen over onze route krijgen en eventuele tips voor aanpassingen/hotels etc.

Dag 1: woensdag 19 juli Vlucht naar LA: aankomst 19:00 vervolgens auto ophalen
Dag 2: donderdag 20 juli Van LA --> Lake Havasu City (5 uur)
Dag 3: vrijdag 21 juli Lake Havasu City --> Grand Canyon (Of 3,5 uur naar Tusayan of 2,5 naar Williams)
Dag 4: Zaterdag 22 juli Grand Canyon --> Page (2,5 uur)
Dag 5: Zondag 23 juli Page --> Bryce Canyon (2,5 + 0,5 naar hotel in Panguitch?)
Dag 6: Maandag 24 juli Bryce Canyon --> Zion --> St George (1 uur naar Zion, 1 uur naar St george)
Dag 7: Dinsdag 25 juli St George --> Las Vegas (2 uur naar the strip)
Dag 8: Woensdag 26 juli Las Vegas
Dag 9: Donderdag 27 juli Las Vegas
Dag 10: Vrijdag 28 juli Las Vegas --> Death Valley (2u15 min + uur naar hotel, overnachten in Beatty?)
Dag 11: Zaterdag 29 juli: Death Valley --> Bishop (2,5/3 uur rijden)
Dag 12: Zondag 30 juli: Bishop --> Yosemite --> Oakhurst slapen (6 uur als de pas dicht is, anders ?? )
Dag 13: Maandag 31 juli: Yosemite (sommige raden aan hier maar 1 nachtje te blijven, kunnen we deze dag nog ergens anders gebruiken?)
Dag 14: Dinsdag 1 augustus: Oakhurst --> San Francisco (3,5 uur rijden)
Dag 15: Woensdag 2 augustus San Francisco
Dag 16: Donderdag 3 augustus San Francisco
Dag 17: Vrijdag 4 augustus San Francisco --> Cambria (4 uur rijden)
Dag 18: Zaterdag 5 augustus Cambria --> Santa Barbara (2u15 rijden)
Dag 19: Zondag 6 augustus Santa Barbara --> Los Angeles (1u45 rijden)
Dag 20: Maandag 7 augustus Los Angeles
Dag 21: Dinsdag 8 augustus Los Angeles
Dag 22: Woensdag 9 augustus Los Angeles --> Amsterdam


We willen vroeg op om te rijden naar onze volgende bestemming om daar bijv de Grand Canyon/Bryce Canyon/Zion etc te bezoeken om dan aan het eind van de dag door te rijden naar onze nieuwe slaapplaats. Of zouden we hier extra dagen voor uit moeten trekken? Zelfde geldt eigenlijk ook voor Death Valley en Yosemite (waar we tot nu wel 2 nachten blijven).

Verder zijn tips voor goedkope hotels/motels/airbnbs erg welkom. We zijn laat en betalen dus wat meer, dat weten we. Maar we willen toch proberen nog redelijk betaalbare plekjes te krijgen. Zijn er nog buurten waar we zeker geen hotel etc moeten boeken in de grote steden LA, SF en LV?

Alvast bedankt voor jullie tips!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door PSVwally »

Beatty ligt eigenlijk aan de verkeerde kant van Death Valley als je vanaf Vegas komt. Ik zou eerder naar voor het Panamint Springs resort of iets in Lone Pine kiezen.

Ik vind je eerste week erg vol. Al die verplaatsingen met nog een tijdverschil in je chiel. Lake Havasu kan, maar ligt niet helemaal op de route. Ik zou eerder voor Kingman kiezen. Ik zou of bij Bryce of bij Zion een extra nacht nemen.

Maar 1 nacht Yosemite vanaf Bishop?? Ik ben benieuwd wie je dat adviseerd, want dan heb je gewoon nooit tijd genoeg om alles te bekijken.
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Wilko12 »

Hoi Paul,

Bedankt voor je bericht. Ik heb even de kaart bekeken naar de reistijden wat betreft Beatty.
Vegas naar Death Valley --> 2u20min
Death Valley naar Beatty --> 40 min
Volgende dag Beatty naar Bishop --> 2,5 uur

Als je naar jouw opties kijkt:
Vegas naar Death Valley --> 2u20min
Death Valley naar Panamint Springs resort --> 50 min
Panamint Springs resort naar Bishop --> 1u50min

Vegas naar Death Valley --> 2u20min
Death Valley naar Lone Pine --> 1u45min
Lone Pine naar Bishop --> 1 uur

Het is dus ietsjes korter, maar het scheelt +/- een half uurtje. We gaan je opties even goed bekijken, dan kijken we waar het het best betaalbaar is. Of zou jij Beatty om een ander reden echt afraden?

Lake Havasu hebben we gekozen om even lekker te chillen en bij te komen van de lange vlucht. Leek ons een erg mooi plekje en de rit van LA naar Lake Havasu is ongeveer even lang als naar Kingman. Het klopt wel dat we bij Kingman al dichter bij de Grand Canyon liggen, maar Lake Havasu leek ons erg relaxed.

Die extra dag bij Bryce of Zion, waar zou je die vandaan halen? Misschien een dag Las Vegas of Los Angeles minder? Of iets anders overslaan?

Hij was zelf door de Tioga pass gereden(deze verwacht men eind juli wel open toch?) en had aan 1 dag genoeg. Ik dacht echter ook wel langer nodig te hebben om zoveel mogelijk te zien, daarom de extra nacht daar. Die laat ik dan gewoon staan.

Bedankt voor je input!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door PSVwally »

Onthoud dat je op sommige plekken puur bent voor te overnachten en niet om dingen te doen/te bekijken.

Lake havasu is leuk om een dagje op het meer door te brengen, maar in jullie geval is het echt puur een overnachtingsplek.
Ik zou via route66 (topock - oatman - kingman) naar Kingman rijden op dag 1.
Verder is je tijd voor de Grand Canyon al erg beperkt, zeker als je ook nog in Williams zou overnachten, dus die extra tijd vanaf Lake Havasu City is wat zonde. Je hebt je tijd voor de GC echt wel nodig.

Bishop is ook zo'n plek. Als je nou een dag tijd had voor alles rond Lone Pine (mt whitney portal, Alabama hills en rond bishop petrified forest) is het een ander verhaal,maar voor jullie wordt het niets meer dan een overnachtingsplek. Vanaf Beatty zou ik dat nooit op 1 dag doen, overnacht je in Lone Pine of Panamint Springs dan zou je veel van dit kunnen aandoen en bv door kunnen rijden naar mammoth lakes ipv beatty.

Hou er ook rekening mee dat Death Valley groot is. Als ik er een paar highlights uit pak. Dantes View/Zabriskie point/Badwater/Artist drive/Mesquite sand dunes dan is het vanaf Vegas 4u pure rijtijd. Zeg 30min bij dantes view, 15 bij zabriskie, 30 bij badwater, 15min extra voor artist drive en 30 min bij de sand dunes dan zou ik het zonde vinden om naar Beatty te rijden omdat dat dus aan de Vegas kant van death valley ligt.
Het scheelt je de volgende dag gewoon een paar uur rijden....
Hij was zelf door de Tioga pass gereden(deze verwacht men eind juli wel open toch?) en had aan 1 dag genoeg. Ik dacht echter ook wel langer nodig te hebben om zoveel mogelijk te zien, daarom de extra nacht daar. Die laat ik dan gewoon staan.
Is hij ook uitgestapt? Wat heeft hij gedaan in Yosemite? Je kan zeker zo 2 stops langs de tioga pass maken. De tuolumne of merced grove bezoeken, de lower en upper falls in de valley, brideveil falls, wat viewpoint stops langs de rit naar glacier point. En dan heb ik het dus nog niet over de vele korte en lange wandelingen die je naar veel watervallen kan maken... Het is lang winter geweest daar, dus de watervallen zullen ook langer mooi zijn. Ik zou echt mininmaal 1.5e dag, dus 2 nachten in de vallei (of anders aan de westkant in oakhurst of mariposa of el portal) nemen.

En heeft hij tussen Bishop en de tioga pass ook nog Bodie historical town aangedaan???? Ook wel een highlight. Hou die volle dag Yosemite zou ik je echt aanbevelen.

Hou ook rekening met de tijdzones. Van Page naar Bryce krijg je er mee te maken en van St. George (ook al wat ongelukkige overnachtingsplek) naar Las Vegas win je het uur weer terug.

Die rijtijden moet je soms ook met een korrel zout nemen. Dat zijn directe ritten zonder file. Met een beetje pech doe je er al uren over om alleen LA nog maar uit te rijden. Ook rond SF kan het soms helemaal vast staan.

Je kan er voor kiezen om bv die dinsdag dag 7 nog rond Zion door te brengen of om via valley of fire sp naar Las Vegas te rijden. Ik zou echt proberen, ook vanwege de drukte in Zion om dat hotel te veranderen en bv het Zion Motel in Springdale.
Je kan ook de nacht in Santa Barbara er misschien uithalen en van Cambria via Santa Barbara naar LA rijden.
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Wilko12 »

Bedankt voor je reactie Paul.

We hebben besloten om je tip op te volgen en toch voor Kingman te gaan ipv Lake Havasu. Dit scheelt de volgende dag een uur aan reistijd naar de Grand Canyon die we zeker kunnen gebruiken.

Verder hebben we besloten een dag extra in Zion te blijven. We willen dan gaan slapen in Hurricane, springdale was behoorlijk duurder. Hierdoor verblijven we wel maar 2 ipv 3 nachten in Vegas.

Jij zou in de buurt van Death valley dus voor panamint springs of lone pine kiezen ipv Beatty? En wat voor alternatief voor Bishop?

In Yosemite verblijven we ook 2 nachten. Wel in Oakhurst waarschijnlijk, omdat in het park alles of vol of erg duur is.

Zouden we verder nog dingen kunnen veranderen/verbeteren/vergemakkelijken?
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Wilko12 »

Heeft iemand nog tips voor een overnachting bij Death Valley?

Ons eerste plan was als volgt: Las Vegas --> Death Valley (2u20min) Rond 11:00 zijn we dan in Death Valley en dan eind van de dag rijden we door naar Beatty (45 min). De volgende dag hadden we dan gepland om naar Bishop te rijden (2,5 uur).

Aangezien Beatty een mindere keuze lijkt te zijn, zijn we op zoek naar alternatieven. We hebben wat geschiktst gevonden in Lone Pine.
Het plan is dan: Las Vegas --> Death Valley (2u20min) Rond 11:00 in Death Valley dan aan het eind van de dag doorrijden naar Lone Pine (1u45min). Die reistijden vanaf Death Valley naar Lone Pine/Beatty zijn natuurlijk ook compleet afhankelijk van waar je bent in Death Valley. De volgende dag zouden we dan doorrijden naar Bishop (1 uur).

Als we in Lone Pine zitten kost het ons maar een uurtje naar Bishop en we vragen ons vooral af wat onze dagbesteding daar dan zou kunnen zijn. Zijn er nog andere opties om verder te reizen naar bijv Mammoth Lakes? Mammoth Lakes is 1u45 vanaf Lone Pine. Een andere optie zou misschien kunnen zijn om helemaal door te rijden door de Tioga Pass naar Oakhurst en 3 nachten ipv 2 nachten daar te blijven. Ik schat dat deze optie iets van 5 uur kost zonder stoppen? Google Maps geeft die tijd nu niet aan omdat de Tioga Pass dicht is.

PS: Kan iemand mij vertellen hoe lang de rit door de Tioga Pass is vanaf de kant van Bishop tot Oakhurst zeg maar. Zonder stoppen (we gaan er uiteraard vaak stoppen maar dan weet ik wat de echte reistijd zou kunnen zijn)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Old Faithful »

Volgens mijn Garmin is de snelste route 4 uur pure rijtijd, dus niet naar Yosemite Village of Glacier Point.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Mrvanilla »

Wat ik zou doen is heel vroeg vanuit Las Vegas vertrekken en dan helemaal doorrijden tot aan Bishop. Ik deed dat zelf ook in 2015 en vond dat prima te doen. De meeste mensen doen geen grote hikes in Death Valley en met de tijd die je dan hebt kun je prima de meeste bezienswaardigheden van het park bezoeken.

Bijkomend voordeel is dat je dan inderdaad al redelijk dicht bij de Tioga Pass zit én dat je een overnachting wint die je elders kunt inzetten.

Als je dat niet doet zou je inderdaad in Lone Pine kunnen overnachten en vervolgens in Mammoth Lakes. Die dag kun je dan, zoals Paul al aangaf, Alabama Hills bezoeken met een hike naar de Mobius Arch, Lone Pine Lake Trail doen etc.

Succes!
Groetjes,
Daniel
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Wilko12 »

Bedankt voor al jullie tips.

We hebben besloten vroeg te vertrekken uit Las Vegas, door Death Valley, direct door te rijden naar Bishop. De volgende dag rijden we dan via de Tioga Pass naar Oakhurst of Mariposa. Prijzen verschillen weinig, dus we gaan denk ik voor Mariposa omdat dit iets dichter bij Yosemite ligt. We slapen hier overigens 2 nachten.

Dag 1: woensdag 19 juli Vlucht naar LA: aankomst 19:00 vervolgens auto ophalen
Dag 2: donderdag 20 juli Van LA --> Kingman (5 uur)
Dag 3: vrijdag 21 juli Kingman --> Grand Canyon (1u45 naar Williams + 1 uur naar GC. Overnachten in Williams)
Dag 4: Zaterdag 22 juli Williams --> Page (2,5 uur)
Dag 5: Zondag 23 juli Page --> Bryce Canyon (2,5 + 0,5 naar hotel in Panguitch)
Dag 6: Maandag 24 juli Bryce Canyon --> Zion --> Hurricane (1 uur naar Zion, 0,5 uur naar Hurricane)
Dag 7: Dinsdag 25 juli Zion (Slapen in Hurricane)
Dag 8: Woensdag 26 juli Hurricane --> Las Vegas (2,5 uur naar the strip)
Dag 9: Donderdag 27 juli Las Vegas
Dag 10: Vrijdag 28 juli Las Vegas --> Death Valley --> Bishop (Hele dag rijden)
Dag 11: Zaterdag 29 juli: Bishop --> Yosemite --> Oakhurst slapen (6 uur als de pas dicht is, anders ?? )
Dag 12: Zondag 30 juli: Yosemite
Dag 13: Maandag 31 juli: Oakhurst --> San Francisco (3,5 uur rijden)
Dag 14: Dinsdag 1 augustus: San Francisco
Dag 15: Woensdag 2 augustus San Francisco
Dag 16: Donderdag 3 augustus San Francisco --> Cambria (4 uur rijden)
Dag 17: Vrijdag 4 augustus Cambria --> Santa Barbara (2u15 rijden)
Dag 18: Zaterdag 5 augustus Santa Barbara --> Los Angeles (1u45 rijden)
Dag 19: Zondag 6 augustus Los Angeles
Dag 20: Maandag 7 augustus Los Angeles
Dag 21: Dinsdag 8 augustus Los Angeles
Dag 22: Woensdag 9 augustus Los Angeles --> Amsterdam

Tot en met Vegas staat eigenlijk vast nu. We hebben nu de extra dag aan LA toegevoegd, maar deze zouden we ook nog kwijt kunnen in SF of ergens op de route van SF naar LA.

Heeft iemand nog tips voor goede overnachtings plekken in LA en SF? Welke buurten moeten we mijden bijv? We willen hier gewoon de bekendste bezienswaardigheden doen en in LA ook wat winkelen en eventueel een strand dag.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Beetje jammer dat je in het weekend in Yosemite bent, het zal er druk zijn. Ik zou iets boeken wat je kunt annuleren en dan regelmatig kijken of er in Half Dome Village of Housekeeping Camap iets vrij komt (zie http://www.travelyosemite.com). Dat scheelt je heen en weer rijden en parkeerproblemen. Ook vpor de GC zou ik regelmati checken of er eits in het park birj komt (http://www.grandcanyonlodges.com). De Bright Angel Lodge en de Maswik Lodge South kosten rond de 100 dollar, en dat scheelt je heel veel heen en weer rijden.
Wat bedoel je met "als de pas dicht is"? Die zal echt open zijn eind juli.

Voor SF kun je eans kijken naar een van de Motor Inn (bijvorobeeld de Coventy Moto Inn); daar kun je gratis parkeren. Het is wel duur. Een alternatief is om buiten SF te gaan zitten en met het ov of de auto naar de stad te gaan.
Gebruik ook eens de zoekfucntie op het forum: als j zoekt op titel vind je wel iets.
Zoeken op "hotel San Francisco" in de onderwerpregel levert dit op:

Marianne
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk zou ik op de route SF - LA op dit moment niet meer echt gaan stoeien, omdat het wel zeker is dat je grote delen van highway 1 gewoon niet kan rijden, of veel heen en weer moet rijden. Zo ligt Cambria nu ook precies onder de afsluitingen. Ik zou zeker wel nog even de zeeolifanten bij San Simeon gaan bekijken. Het enige wat je hierin in mijn ogen kan doen is een overnachting Monterey doen en daar op de dag dat je van SF komt een walvistocht doet, of naar het aquarium gaat en de 17mile drive doet. Je kan volgens mij nog wel een deel de 1 richting BigSur pakken, maar je zal moeten omkeren vanwege de afgesloten brug.

Mocht je ervoor kiezen om buiten SF te gaan zitten, kijk dan wel of er een BART station in de buurt zit, dat scheelt al veel tijd ivm een bus om je naar het centrum te brengen.
Wilko12
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 mei 2017, 14:45

Re: Reis Wilko12: LA - Vegas - SF - LA

Bericht door Wilko12 »

Bedankt voor jullie reacties Marianne en Paul.

We hebben nog wat weten te bemachtigen bij de Grand Canyon zelf (Maswik Lodge) en in El Portal bij Yosemite.

We zijn nu bezig met de autohuur. Ik had hierover ook al een post gemaakt in een ander forum, maar zal hem ook nog even hier neerzetten. Misschien hebben jullie tips.

Ik heb een vraag over het huren van een auto. Via HolidayCars.com kan ik een Toyota Corolla of gelijkwaardig huren voor € 899.13. Dit gaat dan via Sixt. Omdat mijn vriendin onder de 25 is, betalen we bij Sixt nog een young driver fee van $299 (dit is de max bij Sixt). Bij andere bedrijven liep die fee vaak op tot in de $500.
Nu geven ze aan dat het inclusief de volgende verzekeringen is: Collision Damage Waiver (schade aan huurauto), aanvullende Casco verzekering (incl. diefstal en vandalisme), Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering en Diefstalverzekering. Zie linkje hieronder:
https://ibb.co/kZg2dF

Nu moet ik daarna ook nog uit de volgende dingen kiezen, zie link:
https://ibb.co/mAo9Qv

Voor 21 dagen is dat toch een best bedrag wat er bij komt. Is dit nodig? En waarvoor dient dat laatste eigenlijk, want dat begrijp ik niet als er toch al verzekeringen in de basisprijs zitten?

Alvast bedankt voor de reacties.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer