Reis Inge4: Meivakantie 2018 PH-canyons-Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Inge4
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Inge4: Meivakantie 2018 PH-canyons-Vegas

Berichtdoor Inge4 » 14 mei 2017, 10:00

Goedemorgen allemaal,

Afgelopen meivakantie hebben we een fantastisch rondje Californie gedaan van Los Angeles naar Las Vegas via de kust, SF, Yosemite en Sequoia. Plannen om volgend jaar naar het oosten te gaan zijn eigenlijk meteen van tafel geschoven en we willen volgend jaar graag het rondje afmaken en de canyons bezoeken. We reizen met twee kinderen van dan 7 en 9 jaar in een auto langs hotel ed. De kinderen vinden het erg leuk om door de parken te struinen en dingen te bezoeken, maar afgelopen vakantie hebben we ook gemerkt dat elke nacht een nieuw hotel van hen niet perse hoeft :wink:

Ik kom nu tot de volgende route, die volgens mij afhankelijk van de prijzen van de vliegtickets ook als een rondje vanuit Salt Lake city of Phoenix of Las Vegas gedaan kan worden, maar mijn voorkeur gaat uit naar Phoenix-Las Vegas, ook om het weekend in Las Vegas te vermijden.

Dag 1: Ams/Dus/?- Phoenix
Dag 2: Phoenix- Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon- Page
Dag 4: Page
Dag 5: Page- Monument Valley
Dag 6: Monument Valley- Moab
Dag 7: Moab (Arches)
Dag 8: Moab (Canyonlands)
Dag 9: Moab- Capitol Reef
Dag 10: Capitol Reef- Bryce
Dag 11: Bryce -Zion
Dag 12: Zion
Dag 13: Zion- Las Vegas
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas- huis

Graag jullie suggesties, tips, ideeën of alternatieven.

Groetjes Inge

Arno
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Meivakantie 2018: PH-canyons-Vegas

Berichtdoor Arno » 14 mei 2017, 10:10

Prima route in de canyons.

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Meivakantie 2018: PH-canyons-Vegas

Berichtdoor michelly » 14 mei 2017, 10:10

Prima route! Niks meer aan veranderen zou ik zeggen :thumbup:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Inge4: Meivakantie 2018 PH-canyons-Vegas

Berichtdoor Martin & Marianne » 14 mei 2017, 15:54

Inderdaad, niets meer aan veranderen!
Hier een verslag van forumleden met een vergelijkbaar rondje in de meivakantie, misschien heb je daar iets aan.
Wij deden zelf in 2013 Moab, Capitol Reef, en Bryce in mei. Weliswaar zonder kinderen, maar wellicht heb je ook iets aan dat verslag.

Ik kom nu even terug op dat "niets meer veranderen". Wat zijn jullie plannen in Page? Misschien is 1 nacht daar ook voldoende. Dan zou je nog een stop in Sedona kunnen maken.

Marianne

hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Berichtdoor hke » 14 mei 2017, 17:36

mooie route.
Wij zijn ook enkele keren met kids geweest.
in 2012 oa Moab.
In 2010 en 2014 oa Zion en Bryce.
zie onze weblogs voor tips.
- bootje huren op lake poweel vonden onze kids super.

gr Hans

Inge4
Amerika-newbie

Berichtdoor Inge4 » 14 mei 2017, 20:53

Bedankt voor alle linkjes naar verschillende verslagen. Ik ga ze lezen.

Bij Page hebben we het plan naar een van de Antelope canyons te gaan, naar horseshoebend en ergens las ik dat varen op lake powell daar mogelijk was. Dat laatste leek ons ook erg leuk om te doen.
Daarnaast weet ik niet zo goed wat Sedona te bieden heeft, dus tips daarover zijn ook welkom hoor.

Groetjes Inge

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Berichtdoor Hans B » 15 mei 2017, 10:46

DOEN :thumbup:
In 19 x en 890 dagen al 97.000 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor IngridZw » 15 mei 2017, 23:41

Inge4 schreef:Daarnaast weet ik niet zo goed wat Sedona te bieden heeft, dus tips daarover zijn ook welkom hoor.Groetjes Inge

Je kunt Sedona aandoen op weg naar Grand Canyon. Je zult er weliswaar niet veel tijd kunnen besteden aangezien je er niet overnacht maar het is wel een mooie tussenstop en de route is prachtig. Wij vonden Sedona een leuke plaats en het ligt in een schitterende omgeving. Vanuit Sedona rij je vervolgens de scenic route 89A.
Op de site http://www.ontdek-amerika.nl vindt je veel informatie en tips over de stad en haar omgeving. Een voorbeeld:
........ Een van de mooiste winkelcentra is het geheel in Spaanse koloniestijl gebouwde Tlaquepaque commercial center, dit gebied is alleen voor voetgangers toegankelijk. Een andere bijzondere plek in de stad zelf is The Chapel of the Holy Cross. Deze moderne kapel, die qua bouwstijl in een van de rotsen is geïntegreerd, is open voor het publiek. Je kan hier door een grote glaswand achter het altaar naar de prachtige rotsomgeving kijken.

CTJENNN
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Berichtdoor CTJENNN » 16 mei 2017, 15:28

Zeer mooie route! Wij komen net zelf daarvandaan.
Als ik 2 dingen mag aanraden:
Ga voor Lower Antelope. Hier is het one way traffic, waardoor je op z'n minst het gevoel hebt dat je alleen met je groep de canyon bezoekt. Upper is dit steeds in 2 richtingen waardoor je eigenlijk nooit alleen bent (en lower is nog eens goedkoper ook). Boeken hoef je niet op voorhand te doen, wel als je zeker wil zijn dat je niet 3 uur moet staan wachten.

Bezoek met de kids een niet toeristische slot canyon. Dan kan je helemaal alleen met hen gaan ontdekken zonder ook maar iemand in de buurt. Wij hebben zelf Huntress Slot Canyon gedaan en vonden het zalig om eens iets tof te kunnen gaan ontdekken zonder 100 toeristen rond ons. http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... anyon.html voor die specifieke maar er staan er nog een hoopje op...

Onze blog: http://www.offwehuh.com

Have fun!

Inge4
Amerika-newbie

Berichtdoor Inge4 » 17 mei 2017, 10:03

Wederom dank voor de tips. De site ontdek amerika kende ik wel, maar tot nu toe eigenlijk alleen gekeken op het stuk over de nationale parken en niet de bezienswaardigheden. Bedankt voor deze nieuwe schat aan info. Het rondje blijft redelijk staan zoals het er nu uit ziet en ik ben alvast begonnen met het zoeken naar activiteiten. Verder eerst maar eens wachten tot de tickets beschikbaar komen voor deze periode, zodat ik weet welk rondje het precies gaat worden .