Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Daika »

Planning
Dag 1 Brussel – Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3 Las Vegas
Dag 4 Las Vegas – Zion National Park
Dag 5 Zion national Park
Dag 6 Zion – Bryce Canyon
Dag 7 Bryce Canyon – Torrey
Dag 8 Torrey – Moab
Dag 9 Moab
Dag 10 Moab
Dag 11 Moab – Glenwood Springs
Dag 12 Glenwood springs – Grand Lake
Dag 13 Grand Lake
Dag 14 Grand lake – Estes Park
Dag 15 Estes Park
Dag 16 Estes Park
Dag 17 Estes Park – Denver
Dag 18 Denver
Dag 19 Denver – Brussel

Het idee is om de eerste dagen bij aankomst een beetje te relaxen in Las Vegas. We houden wel van de sfeer en vinden het geweldig om rond te kuieren op de strip.
Daarna vertrekken we richting Zion national park. Dit park hebben we in 2016 nog bezocht maar toen konden we de Narrows niet meer doen in de namiddag wegens gevaar voor Flash floods. We zouden nu bij aankomst tegen de middag eerst de lower, middle en upperal Emerald pools te doen. We zouden dan de volgende ochtend met de shuttle bus naar de Narrows gaan, omdat de kans op flashfloods in de voormiddag kleiner is. De volgende ochtend bij het vertrekken, nemen we de Canyon overlook trail . Dit hebben we vorige keer niet kunnen doen vermits parkeerplaats vol en geen plaats meer.
Na de Canyon overlook trail richting Bryce canyon. Vorig jaar reeds de Queen Garden trails gedaan, dit jaar staat er een paardrijtrip in de canyon op het programma. Volgende dag richting Torrey voor bezoek aan Capitol Reef. We dachten om de Hitchman bridge trail alvast te wandelen , verder nog geen idee.
Van Torrey verder naar Moab. Vanuit Moab bezoeken we Canyonlands en Arches. In arches staat er uiteraard de wandeling naar Delicate Arch op het programma. Verder willen we een 4 x 4 Sunset tour boeken bij Navtec expeditions. Voor Canyonlands willen we eveneens bij Navtec de Calm River halve dag boeken en enkele trails in Island in the sky district. Nog geen idee welke.
Van Moab vertrekken we richting Glenwood Springs. We twijfelen of we in Fruita/Grand Junction het Colorado national monument gaan bezoeken.
Van Glenwood springs verder naar Grand lake. Hier willen we graag wat trails doen met uitvalsbasis Grand lake. We denken oa aan Adams Falls, Lulu City en Kawuneeche Valley.
Van Grand Lake nemen we de trail ridge road met bezoek aan Alpine visitor center, Alpine ridge trail en andere viewpoints langs de trail ridge road.
Aankomst in Estes Park. Aan de oostkant van de Rocky mountains willen we graag naar Bear lake , de trail naar Mills lake en eventueel de volgende dag Emerald lake.
Wat betreft de wandelingen in Rocky mountains ben ik er nog niet helemaal uit welke trails we zullen doen en vind ik het moeilijk in te schatten hoeveel tijd alles in beslag zal nemen.
In Denver willen we nog graag één dag naar Waterworld gaan en 1 dag de stad bezoeken.
Wat vinden jullie van het programma?
Welke trails kunnen jullie aanraden, vooral dan in Rocky Mountains
Besteed ik voldoende tijd in Capitol Reef?
Iemand nog tips voor hotels in Grand Lake of Estes Park?
Alvast dank voor jullie reacties!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis augustus 2018 Las Vegas naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route!
Ik zou zelf een dag extra nemen in Capitol Reef of Moab, ten koste van een dag RMNP. Je hebt daar nu 4 volle dagen; dat lijkt me heel ruim.
Ik ben zelf no op zoek naar wandelingen daar en ik vond deze site wel handig.

Marianne
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis augustus 2018 Las Vegas naar Denver

Bericht door Daika »

Dag Marianne,

Ik heb inderdaad die link met trails ook gevonden. Handige site!

Ik kan nog een extra dag plannen in Moab of Capitol Reef maar ik zou het dan niet doen ten koste van RMNP. Het is de eerste maal dat we RMNP park bezoeken, en ik wil de trails ook op mijn gemak kunnen doen, zonder me te moeten haasten. Echt genieten van de schoonheid dus.

Ik zag inderdaad dat jullie ook naar RMNP gaan dit jaar, dus ik ben weer erg benieuwd naar je verslag. Gaan er ook wandelingen bijkomen op je wandelsite van RMNP?

Alvast dank voor je reactie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis augustus 2018 Las Vegas naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Ha, ha, die wandelsite is even een probleem; een park toevoegen is erg lastig zoals ik hem nu opgezet heb. Ik heb al een wordpress-versie gemaakt maar ben daar niet helemaal tevreden over. Dus het moet anders. Hoop ik wel in de zomer klaar te hebben dus dan kan RMNP er bij. Net als parken als Yellowstone en Grand Teton.

Misschien heb je ook nog iets aan de verslagen van Ferry: http://ferrymarquart.eu/

Marianne
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis augustus 2018 Las Vegas naar Denver

Bericht door Anneleen »

Colorado NM zou ik wel bezoeken. Erg mooi en veel rustiger dan veel andere parken.

Ons bezoek aan RMNP hebben we noodgedwongen wat moeten inkorten en in de korte tijd daar hebben we ook niet alle wandelingen gedaan die we wilden doen omdat het weer zo slecht was (gietende regen en mist op de Trail Ridge Road). Wat we hebben gedaan was wel de moeite.

Aan de oostkant:
Korte wandeling naar Cub Lake. Daar was het heel rustig.
Lange wandeling naar Nymph Lake, Dream Lake en Emerald Lake, en dan nog verder naar Lake Haiyaha en via de Alberta Falls terug. Heel mooie wandeling. Hier kom je wel meer wandelaars tegen. Bear Lake kan je op deze wandeling ook aandoen, maar dat hebben wij bewust overgeslagen omdat ik had gelezen dat het niet zo speciaal was. Wij vertrokken op de Park & Ride om 8.30 uur en waren om 13.30 uur terug op de Park & Ride. Maar ons wandeltempo ligt bijna altijd hoger dan wat aangegeven staat op de website van de parken, hebben we ervaren.

Aan de kant van Grand Lake zijn we naar de Adams Falls gewandeld, maar die vonden we niet zo spectaculair. We hebben al mooiere watervallen gezien.

Ik vond RMNP een prachtig park. Welke wandeling je ook maakt, het zal altijd de moeite zijn, denk ik.

Wij hebben tijdens onze eerste reis Capitol Reef bezocht, met 1 overnachting op de Fruita Campground in het park zelf. Ik vond dat we daar voldoende tijd hadden. Een dag langer zou je ook wel kunnen vullen. Wij waren wat beperkt in wat we daar konden doen, omdat we met een camper reisden en niet alle wegen toegankelijk zijn voor een camper. De Hickman Bridge Trail is niet zo'n lange wandeling. Wij hebben ook de Chimney Rock Trail, de Cohab Canyon Trail en de Grandwash Trail gedaan. Ik was niet zo'n fan van die laatste, maar de rest van het gezin wel.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis augustus 2018 Las Vegas naar Denver

Bericht door Hans B »

Van dag 12 tm 17 is wel een erg rustig stuk. Als je daar erg veel gaat wandelen prima.
Ik zou iets meer tijd aan het eerste stuk besteden.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis augustus 2018 Las Vegas naar Denver

Bericht door Daika »

Ik kan overwegen om in het eerste stuk een dag bij te plannen. Zou ik dan best in Torrey doen of in Moab. In 2000 heb ik Capitol Reef al bezocht maar ik vond het minder mooi dan bijvoorbeeld Arches. In Canyonlands valt er ook nog wel veel te ontdekken. Misschien moet ik overwegen om in Moab een extra dag te plannen.
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Daika »

Iemand nog tips voor hotels/motels in Grand Lake en Estes Park?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Mrvanilla »

In Estes Park was ik zeer te spreken over de Peak to Peak Lodge.
Groetjes,
Daniel
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Daika »

Hallo allemaal ,

ondertussen de planning nog een beetje aangepast (extra dag voor moab, Colorado NM toegevoegd). Vermits ik al vol ongeduld aan het wachten ben op tickets, heb ik toch reeds gemerkt dat er veel meer opties zijn voor ticketprijzen bij een retour Las Vegas dan via een multicity en terugvliegen vanaf Denver.

Ik heb eens even gekeken om op de terugweg dan andere dingen mee door te nemen. Ik dacht van Denver naar Colorado Springs.
maar van Colorado springs naar Mexican Hat (monument valley zat nog niet in onze planning) twijfel ik welke route ik zou nemen.

Richting Durango of Montrose of andere opties?
maandag 30 juli 2018 Las Vegas (avond aankomst vermoedelijk)
dinsdag 31 juli 2018 Las Vegas
woensdag 1 augustus 2018 Las Vegas
donderdag 2 augustus Las Vegas- Zion
Vrijdag 3 augustus Zion
Zaterdag 4 augustus Zion – Bryce Canyon (1 u 45 minuten rijden)
Zondag 5 augustus Bryce Canyon –Torrey (2 h 30 min)
Maandag 6 augustus Torrey – Moab 2h 40 min
Dinsdag 7 augustus Moab (Arches NP)
Woensdag 8 augustus Moab (Canyonlands NP) 40 minuten
Donderdag 9 augustus Moab -
Vrijdag 10 augustus Moab – Grand junction (colorado national monument) 1 h 40 min
Zaterdag 11 augustus Grand Junction – Grand Lake 4h15 min
Zondag 12 augustus Grand Lake (Adams Falls, Lulu City en Kawuneeche Valley)
Maandag 13 augustus Grand Lake -Estes park (trail ridge road + enkele trails of stops)
Dinsdag 14 augustus Estes park (mills lake, Adams Falls)
Woensdag 15 augustus Estes park (bear lake , dream lake , emerald lake?)
Donderdag 16 augustus Estes Park – Denver Waterworld- Colorado springs

Welke route raden jullie aan tussen Colorado springs en Mexican Hat?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

Hoeveel tijd heb je voor het stuk naar Monument Valley?

Wij hadden deze zomer een vlucht naar SF en terug vanaf Denver voor ongeveer 600 euro. Dat vond ik een heel goede prijs voor het hoogseizoen. Zie jij nu hogere prijzen?
Daika schreef:Iemand nog tips voor hotels/motels in Grand Lake en Estes Park?
De vraag is al oud, misschien heb je al iets, maar inmiddels hebben wij overnacht in Estes Park: in de Discovery Lodge. Dat is ons goed bevallen.

Marianne
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Daika »

Tussen Colorado springs en Mexican hat maximum 3 dagen
Daika
Amerikafan
Berichten: 112
Lid geworden op: 17 apr 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Daika »

Ik kon het niet langer uithouden en heb mijn vlucht geboekt. Retour las Vegas 30 juli tot 21 augustus via tix.be 544€ met british airways. Nu maar hopen dat alles goed verloopt via tix. Heb nog nooit via een broker geboekt en ik moet zeggen dat ik er niet gerust in ben
Wendyp
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 okt 2012, 20:02

Re: Reis Daika: augustus 2018 Las Vegas naar Denver.

Bericht door Wendyp »

Wij hebben vorige keer ook via Tix geboekt prima. Je kunt gewoon bij de luchtvaartmaatschappij zelf inloggen voor het boeken van stoelen etc.... Wij vlogen toen ook met BA.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer