Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Richard033: Woestijnen in een week tot 10 dagen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis Richard033: Woestijnen in een week tot 10 dagen
Hallo Allemaal,
Na net terug gekomen te zijn van 10 dagen Panama met mijn jongste zoon(14), wil ik binnenkort met de oudste zoon(17) een reisje maken. De jongste wou graag de jungle in, en dat is in Panama prima gelukt. De oudste wil naar een woestijn. Woestijnen genoeg in de wereld maar gezien de huidige omstandigheden in de wereld wil ik liever een wat veiligere en ontwikkelde omgeving bezoeken.
Heeft iemand een sugestie route voor een week tot 10 dagen door de verschillende woestijnen en eventueel de Grand Canyon waarbij we niet iedere dag hoeven te rijden?
Na net terug gekomen te zijn van 10 dagen Panama met mijn jongste zoon(14), wil ik binnenkort met de oudste zoon(17) een reisje maken. De jongste wou graag de jungle in, en dat is in Panama prima gelukt. De oudste wil naar een woestijn. Woestijnen genoeg in de wereld maar gezien de huidige omstandigheden in de wereld wil ik liever een wat veiligere en ontwikkelde omgeving bezoeken.
Heeft iemand een sugestie route voor een week tot 10 dagen door de verschillende woestijnen en eventueel de Grand Canyon waarbij we niet iedere dag hoeven te rijden?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Woestijnen in een week tot 10 dagen
Misschien kun je wat meer toelichting geven? Wat versta je precies onder woestijn en wat zou je er willen doen? In de zomer zul je denk ik vooral in de auto zitten en niet meerdere dagen op dezelfde plek willen blijven.
Je kunt eens naar een one way LA - Phoenix kijken. Dan kun je naar Joshua Tree, Death Valley en de Grand Canyon. En afhankelijk van de tijd die je overal neemt kun je daar nog het een en ander aan toevoegen.
Ook een park als de GC is trouwens desert net als veel andere parken in het zuidwesten.
Marianne
Je kunt eens naar een one way LA - Phoenix kijken. Dan kun je naar Joshua Tree, Death Valley en de Grand Canyon. En afhankelijk van de tijd die je overal neemt kun je daar nog het een en ander aan toevoegen.
Ook een park als de GC is trouwens desert net als veel andere parken in het zuidwesten.
Marianne
-
- Amerikafan
Re: Woestijnen in een week tot 10 dagen
Day 1: Phoenix
Day 2: Phoenix to Sedona
Day 3: Sedona to Willliams
Day 4: Grand Canyon
Day 5: Williams to Lake Mead, Nevada
Day 6: Mojave
Day 7: Death Valley
Day 8: Las Vegas
Ik heb dit op een andere site gevonden en een beetje aangepast. Lijkt mij om te beginnen een leuk stukje rijden en niet al te ver van elkaar. En dan op twee plekken een nacht extra. Phoenix en Las Vegas?
En wat voor mijn zoon een woestijn is maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hij heeft er natuurlijk wel ideeen over maar krijgt het pas te zien als alles geboekt is. Het moet wel een beetje een verassing blijven, en met deze trip wel wat verschillende woestijnen te pakken.
Day 2: Phoenix to Sedona
Day 3: Sedona to Willliams
Day 4: Grand Canyon
Day 5: Williams to Lake Mead, Nevada
Day 6: Mojave
Day 7: Death Valley
Day 8: Las Vegas
Ik heb dit op een andere site gevonden en een beetje aangepast. Lijkt mij om te beginnen een leuk stukje rijden en niet al te ver van elkaar. En dan op twee plekken een nacht extra. Phoenix en Las Vegas?
En wat voor mijn zoon een woestijn is maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hij heeft er natuurlijk wel ideeen over maar krijgt het pas te zien als alles geboekt is. Het moet wel een beetje een verassing blijven, en met deze trip wel wat verschillende woestijnen te pakken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Richard033: Woestijnen in een week tot 10 dagen
Mohave en death valley liggen best nog een stuk uit elkaar. Ik zou dan van de GC bv naar Laughlin gaan of van de GC via route66 naar ongeveer Essex en vanuit daar naar het noorden Mohave desert in en dan overnachten in Baker of Primm
- Dutch Dunes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Of als je van cactussen houdt: Zuid Arizona, omgeving Tucson met Saguaro NP. Of iets verder naar het westen Organ Pipe Cactus NM. Erg mooi daar!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Als je bij "woestijn" het idee hebt van heel veel zand, dan kom je in het zuidwesten wel enigszins bedrogen uit. Hier en daar vind je wel relatief kleine plekken waar zand overheerst, zoals de Sand Dunes in Death Valley bvb.
Death Valley zelf heeft veel verschillende "woestijngebieden", alleen ga je daar dan best in het voor of najaar naartoe want in de zomer kan je weinig gaan wandelen door de grote hitte.
Als met Mohave het National Preserve wordt bedoeld valt dit nog wel mee vanuit Death Valley hoor. Vanuit Death Valley is het twee uur tot Baker (ook door de woestijn heen met immense vergezichten en een kaarsrechte weg) en iets verder begint het preserve. Alleen is het van Williams over Lake Mead naar Mohave best een flinke rit om.
Sedona naar Williams en vervolgens Grand Canyon is ook niet zo interessant. Vanuit Sedona kan je gerust in één keer naar de GC.
Death Valley zelf heeft veel verschillende "woestijngebieden", alleen ga je daar dan best in het voor of najaar naartoe want in de zomer kan je weinig gaan wandelen door de grote hitte.
Als met Mohave het National Preserve wordt bedoeld valt dit nog wel mee vanuit Death Valley hoor. Vanuit Death Valley is het twee uur tot Baker (ook door de woestijn heen met immense vergezichten en een kaarsrechte weg) en iets verder begint het preserve. Alleen is het van Williams over Lake Mead naar Mohave best een flinke rit om.
Sedona naar Williams en vervolgens Grand Canyon is ook niet zo interessant. Vanuit Sedona kan je gerust in één keer naar de GC.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
De mooiste parken betreft woestijnlandschap (van wat ik gezien heb) vind ik Joshua Tree, Valley of Fire en Arches. En dat ligt voor een rondje van tien dagen nou net een beetje ver uit elkaar.
In jouw geval zou ik zoiets doen:
1: Thuis - San Diego / LA
2: San Diego / LA
3: San Diego / LA - Palm Springs (wandeling palm canyon / Aerial tramway)
4: Palm Springs / Joshua Tree
5: Joshua Tree - richting Grand Canyon
6: ? - Grand Canyon
7: Grand Canyon - Valley of Fire
8: Valley of fire - Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas naar huis.
Hmm, Grand Canyon ligt wel een beetje uit de route op deze manier.
En zo zijn er vast veel meer mogelijkheden
Succes! Fout kun je bijna niet gaan, zoveel moois in de omgeving.
In jouw geval zou ik zoiets doen:
1: Thuis - San Diego / LA
2: San Diego / LA
3: San Diego / LA - Palm Springs (wandeling palm canyon / Aerial tramway)
4: Palm Springs / Joshua Tree
5: Joshua Tree - richting Grand Canyon
6: ? - Grand Canyon
7: Grand Canyon - Valley of Fire
8: Valley of fire - Las Vegas
9: Las Vegas
10: Las Vegas naar huis.
Hmm, Grand Canyon ligt wel een beetje uit de route op deze manier.
En zo zijn er vast veel meer mogelijkheden

Succes! Fout kun je bijna niet gaan, zoveel moois in de omgeving.
Het is waarschijnlijk vloeken in de kerk, maar heb je al eens aan Oman gedacht? Een prachtig land, veilig, veel echte woestijn en veeeeeel goedkoper!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
White Sands in New Mexico? voor het echte woestijngevoel...? een witte dan nog wel. en combineren met zuid arizona?
Namib woestijn ..; Namibia !
Als we dan toch alternatieven geven: Jordanië!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van Stovepipe Wells naar bv Hole in the wall in de Mohave Desert gaat is het toch, met een korte tussenstop al wel een uur of 4 rijden.Als met Mohave het National Preserve wordt bedoeld valt dit nog wel mee vanuit Death Valley hoor.
Overigens als je ook een leuk woestijngebied wilt bezoeken, Anza Borrego Desert state park
-
- Amerikafan
Tips genoeg
Ik ga er de komende dagen dieper induiken, Oman, Namibie en Jordanie zijn ok erg interesant. Maar ik wil niet alleen enorme zandvlaktes zien. En de VS trekt me toch wat meer. Waarschijnlijk kort ik het te bezoeken lijstje nog in, het is de bedoeling om in 2019 nog 1 keer een grote VS reis te maken met het hele gezin waarbij we dan de andere dingen kunnen bekijken.

Ik ga er de komende dagen dieper induiken, Oman, Namibie en Jordanie zijn ok erg interesant. Maar ik wil niet alleen enorme zandvlaktes zien. En de VS trekt me toch wat meer. Waarschijnlijk kort ik het te bezoeken lijstje nog in, het is de bedoeling om in 2019 nog 1 keer een grote VS reis te maken met het hele gezin waarbij we dan de andere dingen kunnen bekijken.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Voor jordanie kan je een verslag vinden via de link hieronder - kijk bij andere continenten
een GROTE aanrader - ik hou van amerika maar die combinatie van woestijn -cultuur -geschiedenis - lekker eten - vriendelijke mensen in Jordanie is toch heel fijn
een GROTE aanrader - ik hou van amerika maar die combinatie van woestijn -cultuur -geschiedenis - lekker eten - vriendelijke mensen in Jordanie is toch heel fijn
Fair enough en een goede keusRichard033 schreef:Tips genoeg![]()

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
- Contacteer:
Wij waren afgelopen maart 4 weken in Tucson. Prachtig en we hebben ons er geen dag verveeld. Schitterende natuur en zo veel te zien en te doen. We gaan er zeker weer naar toe.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 2873 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 39 Reacties