Reis P4tty: (Zuid)-Westen per trein - route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
P4tty
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 apr 2017, 23:09
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis P4tty: (Zuid)-Westen per trein - route.

Bericht door P4tty »

Hallo! Wat een fijne site :). Ik hoop hier op wat meningen/tips om een knoop door te kunnen hakken voor een rondreis in juni. Ter achtergrond: ik heb een jaar in New York gewoond en ben eerder in SF en Yosemite geweest. In juni moet ik een aantal dagen in LA zijn en wil hier een rondreis aan vastplakken. Autorijden in mijn eentje doe ik helemaal niet graag en daarom wil het bij de trein/bus houden. Uit wat ik inmiddels heb uitgezocht blijkt het treinsysteem niet zo verschrikkelijk als ik dacht, dus een mooie uitdaging ;).

Het dilemma is een beetje: ga ik voor een compact stuk binnen Californië met veel kust, of pak ik er een stuk scenic train ride bij met de Amtrak California Zephyr richting Denver... Plan A zal een stuk goedkoper zijn en minder lange reisdagen in de trein, maar wel alleen de kustplekken die ik nog niet eerder heb gezien (ik ben niet per se een enorme strandganger). Plan B spreekt me wel aan, omdat ik meer variatie heb in plekken die nieuw zijn, maar het stuk trein van Sacramento naar Glenwood Springs is ruim 20 uur in de trein (met schijnbaar dus fantastische uitzichten en een hele ervaring op zich) en een roomette kost ruim 500 dollar (vs. 100 in coach). Slapen in coach zie ik niet zo zitten, of heeft iemand zeer goede ervaringen toevallig? Ik heb ook gekeken naar de optie Grand Canyon, maar ook dat is een overnight train en GC heeft alleen connectie met LA, waardoor het erg lang heen en weer reizen is. North Lake Tahoe (Tahoe city) kan ik via Truckee bereiken; is dat nog iets om te overwegen of weinig toegevoegde waarde tov bijvoorbeeld Santa Barbara als alternatief? Graag jullie advies! Zie ik goede opties over het hoofd? Ik houd wat betreft vakantie niet erg van grote steden en zoek het daarom meer richting natuur of kleinere plaatsen. San Francisco is geen must, maar is logisch om mee te nemen ivm treinverbindingen. Yosemite zou ik alleen willen opgeven als er een ander NP voor in de plaats zou komen.

Plan A
Dag 1: LA - Santa Barbara (2,5 uur, aankomst 12:40)
Dag 2: Santa Barbara
Dag 3: Santa Barbara
Dag 4: Santa Barbara - Monterey (7 uur, aankomst 19:30)
Dag 5: Monterey, evt. day trip naar Carmel, whale watching, misschien toch auto huren voor 17 mile drive
Dag 6: Monterey
Dag 7: Monterey - SF (4 uur, aankomst 22:30)
Dag 8: SF
Dag 9: SF
Dag 10: SF - Yosemite (9 uur, aankomst 16:00)
Dag 11: Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - SF (6 uur, aankomst 22:15)
Dag 14: SF - huis

Plan B
Dag 1: LA - Monterey (9 uur, aankomst 19:30)
Dag 2: Monterey
Dag 3: Monterey - SF (4 uur, aankomst 22:30)
Dag 4: SF
Dag 5: SF - Yosemite (9 uur, aankomst 16:00)
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite
Dag 8: Yosemite - Sacramento (6 uur, aankomst 16:00)
Dag 9: Sacramento -
Dag 10: - Glenwood Springs (22 uur, aankomst 12:10))
Dag 11: Glenwood Springs
Dag 12: Glenwood Springs - Denver (6 uur, aankomst 18:40)
Dag 13: Denver
Dag 14: Denver - huis

Alvast dank voor het meedenken!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer