Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis LindaZ: LA - SF (hulp bij een paar puzzelstukjes)
Reis LindaZ: LA - SF (hulp bij een paar puzzelstukjes)
Hallo allemaal!
Op 20 april aanstaande vertrekken wij voor 17 dagen naar Zuidwest Amerika. We kunnen door werk en zwangerschap niet langer of op een ander moment dus dit is het! We beseffen echt: kort, dus keuzes maken hoort bij het programma. Wegens mijn zwangerschap gaan we geen hele heftige of lange hikes doen. We gaan genieten van de mooie landschappen en de leuke steden. Ik wil graag wat hulp bij onze routepuzzel!
Even wat informatie vooraf:
* ik ben ten tijde van de reis 20 weken zwanger: geen heftige hikes gaan we doen
* de keuzes die we hebben gemaakt zijn gemaakt omdat ik al eens de hoogtepunten van het ZW heb gezien, mijn partner nog niet. We maken dus een combinatie van hoogtepunten en zaken die ik nog niet gezien heb
* We hebben niet lang de tijd, dat beseffen we, en we beseffen ook dat dat inhoudt dat je keuzes moet maken
De route die we tot nu toe hebben:
Dag 1: Los Angeles (aankomst laat in de middag)
Dag 2:Los Angeles
Dag 3: LA - San Diego
Dag 4: San Diego - ??
twijfel: overbrugging naar Grand Canyon: Lake Havasu City of wellicht in de ochtend een bezoek aan Joshua Tree NP en na het bezoek verder richting bv. Williams óf bv. een dorpje langs de Route 66 (Kingman, Seligman..?)
Dag 5: ?? (bezoek Grand Canyon NP)
Dag 6: omgeving Grand Canyon - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Mesa Verde NP
Dag 9: Mesa Verde NP - Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Capitol Reef NP
Dag 12: Capitol Reef NP - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Las Vegas (evt. bezoek aan Zion)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - San Francisco (binnenlandse vlucht)
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Dusseldorf
Graag uw advies over bovenstaande route.
Zelf dacht ik, wat meer rust in de route in te bouwen door bijvoorbeeld Capitol Reef over te slaan (keuzes, keuzes...) Is er nog een ander punt in de route waar we wat meer rust kunnen inbouwen of een wijziging kunnen aanbrengen?
San Diego ben ik zelf nooit geweest, het lijkt me leuk een dagje in La Jolla en downtown door te brengen.
Ik zou het echt supertof vinden als jullie ons van advies willen voorzien!
We horen het graag!!
Groetjes, Linda
Op 20 april aanstaande vertrekken wij voor 17 dagen naar Zuidwest Amerika. We kunnen door werk en zwangerschap niet langer of op een ander moment dus dit is het! We beseffen echt: kort, dus keuzes maken hoort bij het programma. Wegens mijn zwangerschap gaan we geen hele heftige of lange hikes doen. We gaan genieten van de mooie landschappen en de leuke steden. Ik wil graag wat hulp bij onze routepuzzel!
Even wat informatie vooraf:
* ik ben ten tijde van de reis 20 weken zwanger: geen heftige hikes gaan we doen
* de keuzes die we hebben gemaakt zijn gemaakt omdat ik al eens de hoogtepunten van het ZW heb gezien, mijn partner nog niet. We maken dus een combinatie van hoogtepunten en zaken die ik nog niet gezien heb
* We hebben niet lang de tijd, dat beseffen we, en we beseffen ook dat dat inhoudt dat je keuzes moet maken
De route die we tot nu toe hebben:
Dag 1: Los Angeles (aankomst laat in de middag)
Dag 2:Los Angeles
Dag 3: LA - San Diego
Dag 4: San Diego - ??
twijfel: overbrugging naar Grand Canyon: Lake Havasu City of wellicht in de ochtend een bezoek aan Joshua Tree NP en na het bezoek verder richting bv. Williams óf bv. een dorpje langs de Route 66 (Kingman, Seligman..?)
Dag 5: ?? (bezoek Grand Canyon NP)
Dag 6: omgeving Grand Canyon - Page
Dag 7: Page - Monument Valley
Dag 8: Monument Valley - Mesa Verde NP
Dag 9: Mesa Verde NP - Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab - Capitol Reef NP
Dag 12: Capitol Reef NP - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon - Las Vegas (evt. bezoek aan Zion)
Dag 14: Las Vegas
Dag 15: Las Vegas - San Francisco (binnenlandse vlucht)
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco - Dusseldorf
Graag uw advies over bovenstaande route.
Zelf dacht ik, wat meer rust in de route in te bouwen door bijvoorbeeld Capitol Reef over te slaan (keuzes, keuzes...) Is er nog een ander punt in de route waar we wat meer rust kunnen inbouwen of een wijziging kunnen aanbrengen?
San Diego ben ik zelf nooit geweest, het lijkt me leuk een dagje in La Jolla en downtown door te brengen.
Ik zou het echt supertof vinden als jullie ons van advies willen voorzien!
We horen het graag!!
Groetjes, Linda
Laatst gewijzigd door LindaZ op 27 mar 2017, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Reis LindaZ: LA - SF (hulp bij een paar puzzelstukjes)
Veel keuzes heb je nog niet gemaakt, het is best een super druk programma. Los van het feit dat je geen hikes wil doen moet je er toch rekening mee houden dat je van de wagen tot een bepaald punt soms best wel een eindje moet wandelen.
Als het op dag 3 de bedoeling is LA - SD - LA te doen zou ik dit ten stelligste afraden. Daarvoor is het iets te ver. Dus wil je San Diego aandoen, voorzie dan een overnachting aldaar.
LA of San Diego - Grand Canyon is net haalbaar op één dag, maar beter is om (zeker via Joshua Tree) niet verder dan Needles of Kingman te gaan.
In deze zou ik je ten stelligste afraden om Moab en Capitol Reef aan te doen. Je bent nu iedere dag bijna aan het rijden van park naar park en je hebt nergens echt ruimte over. Op die wijze zal het echt wel vermoeiend zijn. Zion is een echt wandelpark, maar dit eventjes bezoeken tussen Bryce en Vegas in is niet aangewezen.
De binnenlandse vlucht vind ik een beetje zonde. Veel tijd voor een beetje tijd in SF.
Als het op dag 3 de bedoeling is LA - SD - LA te doen zou ik dit ten stelligste afraden. Daarvoor is het iets te ver. Dus wil je San Diego aandoen, voorzie dan een overnachting aldaar.
LA of San Diego - Grand Canyon is net haalbaar op één dag, maar beter is om (zeker via Joshua Tree) niet verder dan Needles of Kingman te gaan.
In deze zou ik je ten stelligste afraden om Moab en Capitol Reef aan te doen. Je bent nu iedere dag bijna aan het rijden van park naar park en je hebt nergens echt ruimte over. Op die wijze zal het echt wel vermoeiend zijn. Zion is een echt wandelpark, maar dit eventjes bezoeken tussen Bryce en Vegas in is niet aangewezen.
De binnenlandse vlucht vind ik een beetje zonde. Veel tijd voor een beetje tijd in SF.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dank je Marco. Nee San Diego was een typfout. Het is de bedoeling daar te overnachten.
Ik zou het vooral zo simpel mogelijk en vooral zo makkelijk mogelijk voor jezelf maken als je zwanger bent.
Ik zou misschien zelfs de keuze maken op Moab te vergeten en tijd te hebben voor Zion, San Diego en Page extra.
Je probeert een route van 3 á 4 weken in 17 dagen te doen en je moet jezelf afvragen of dit is wat je inderdaad wilt?
Ik zou misschien zelfs de keuze maken op Moab te vergeten en tijd te hebben voor Zion, San Diego en Page extra.
Je probeert een route van 3 á 4 weken in 17 dagen te doen en je moet jezelf afvragen of dit is wat je inderdaad wilt?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met 20 weken kun je alles doen hoor, je bent zwanger, niet ziek, en voorbij de ochtendmisselijkheid normaal gesproken.
Jammer dat je niet in LV eindigt; dat had je wat meer tijd en rust gegeven.
Als je graag naar Moab wilt dan kan dat, het is een mooie periode voor Moab. Maar je mist dan wel tijd voor Zion. Ik zou beginnen met Mesa Verde te laten vallen. Je kunt ook San Diego laten vallen, zeker als Moab een must is. Wil je wel naar SD dan zou ik Moab laten vallen. Trek in elk geval tijd uit voor Zion; het ligt op de route en het is jammer om daar alleen maar doorheen te rijden. Met een overnachting in MV en in Capitol Reef heb je met 2 nachten Moab al 2 volle dagen; dat kan voldoende zijn hoewel een extra overnachting ook niet gek is.
Hebben jullie al naar accommodatie gekeken?
Kijk voor Moab, Capitol Reef en Bryce eens in ons 2013-verslag. Wij waren er toen in mei. Bryce zal nog koud zijn.
Marianne
Jammer dat je niet in LV eindigt; dat had je wat meer tijd en rust gegeven.
Als je graag naar Moab wilt dan kan dat, het is een mooie periode voor Moab. Maar je mist dan wel tijd voor Zion. Ik zou beginnen met Mesa Verde te laten vallen. Je kunt ook San Diego laten vallen, zeker als Moab een must is. Wil je wel naar SD dan zou ik Moab laten vallen. Trek in elk geval tijd uit voor Zion; het ligt op de route en het is jammer om daar alleen maar doorheen te rijden. Met een overnachting in MV en in Capitol Reef heb je met 2 nachten Moab al 2 volle dagen; dat kan voldoende zijn hoewel een extra overnachting ook niet gek is.
Hebben jullie al naar accommodatie gekeken?
Kijk voor Moab, Capitol Reef en Bryce eens in ons 2013-verslag. Wij waren er toen in mei. Bryce zal nog koud zijn.
Marianne
Hoi Marianne,
Dank voor je reactie!
Wat bedoel je met de volgende zin?
"Met een overnachting in MV en in Capitol Reef heb je met 2 nachten Moab al 2 volle dagen; dat kan voldoende zijn hoewel een extra overnachting ook niet gek is."
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt...sorry!
Mesa Verde en capital reef laten vallen en dan toch naar Moab?
Ik hoop dat je dit nog leest!
Dank voor je reactie!
Wat bedoel je met de volgende zin?
"Met een overnachting in MV en in Capitol Reef heb je met 2 nachten Moab al 2 volle dagen; dat kan voldoende zijn hoewel een extra overnachting ook niet gek is."
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt...sorry!
Mesa Verde en capital reef laten vallen en dan toch naar Moab?
Ik hoop dat je dit nog leest!
Met een overnachting in MV en in Capitol Reef heb je met 2 nachten Moab al 2 volle dagen; dat kan voldoende zijn hoewel een extra overnachting ook niet gek is.
Deze zin bedoel ik!
Deze zin bedoel ik!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Meestal wordt aangeraden om 3 nachten Moab te doen, dus 2 volle dagen. Jij hebt nu maar 2 nachten. Dat betekent 1 volle dag. Maar je hebt ook nog een halve dag op de dag dat je van Monument Valley komt en een halve dag als je naar Capitol Reef rijdt.
Ik zou sowieso Mesa Verde laten vallen. Als je Moab er in houdt zou ik ook Capitol Reef er in houden; daar rij je langs als je naar Bryce gaat, en een overnachting daar is wel mooi.
Marianne
Ik zou sowieso Mesa Verde laten vallen. Als je Moab er in houdt zou ik ook Capitol Reef er in houden; daar rij je langs als je naar Bryce gaat, en een overnachting daar is wel mooi.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
ZRe: Reis LindaZ: LA - SF (hulp bij een paar puzzelstukjes)
Het is een mooie route, maar wel druk voor 17 dagen. Ik zou San Diego schrappen en vanuit LA direct richting Grand Canyon gaan.
Na Page en MV zou ik Mesa Verde schrappen en doorrijden naar Canyonlands bij Moab. De dag erna besteden in Arches.
Na Bryce zou ik zeker tijd vrij maken voor Zion.
Succes met puzzelen!
Na Page en MV zou ik Mesa Verde schrappen en doorrijden naar Canyonlands bij Moab. De dag erna besteden in Arches.
Na Bryce zou ik zeker tijd vrij maken voor Zion.
Succes met puzzelen!
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Je zou nog een extra dag van je route kunnen afsnoepen door i.p.v. 2 nachten Grand Canyon dit terugvoeren naar 1 nacht. Ik neem aan dat je alleen voor de uitzichtpunten gaat ? Dan heb je met 1 overnachting normaal gesproken voldoende tijd. Bovendien rijdt je de volgende dag via de oostkant het park uit. Je kunt dan ook nog een aantal viewpoints zien.
Als je voorkeur uitgaat naar San Diego zou ik daar wel een extra dag toevoegen. Tenminste als je echt wat van de stad wilt zien. Nu krijg je er alleen maar een glimp van te zien en dat is jammer want de stad heeft heel wat te bieden. Met alleen 1 overnachting kun je San Diego denk ik beter overslaan.
Mesa Verde is interessant (wij zijn er ook geweest) maar ik zou Zion NP er niet voor willen inruilen.
Kortom er valt inderdaad nog wel wat aan de route te puzzelen.
Als je voorkeur uitgaat naar San Diego zou ik daar wel een extra dag toevoegen. Tenminste als je echt wat van de stad wilt zien. Nu krijg je er alleen maar een glimp van te zien en dat is jammer want de stad heeft heel wat te bieden. Met alleen 1 overnachting kun je San Diego denk ik beter overslaan.
Mesa Verde is interessant (wij zijn er ook geweest) maar ik zou Zion NP er niet voor willen inruilen.
Kortom er valt inderdaad nog wel wat aan de route te puzzelen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht