Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Linda2017
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2017, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Bericht door Linda2017 »

Beste mensen van dit forum,

Graag wil ik op deze wijze advies inwinnen over een route voor komende zomer.
Tijdsduur: 3 weken
Vertrek en Aankomst: LA
Vliegtickets en Camper zijn al geboekt.

Mijn vragen/ twijfels zijn:
Is San Diego te doen of onnodige extra km's in mijn route? Is de route via Lake Isabella de juiste route om naar Sequoia te rijden?
De plaatsen langs de kust heb ik zomaar geprikt, deze kunnen nog wijzigen. Long Beach in het begin is gekozen om rustig de tijd te hebben om de camper op te halen, boodschappen e.d. Op de terugweg omdat het zo lekker dicht bij het camperinleveradres ligt. Geen idee of Long Beach aan te raden is? Kortom, tips zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!
Linda

Indicatie van de route:
Dag 1 aankomst LA
Dag 2: Long Beach (of andere camping bij het strand)
Dag 3: San Diego
Dag 4: Palm Spring (of een plaats verder?
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Lake Mead
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Lake Isabella
Dag 10: Sequoia
Dag 11: Sequoia
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite
Dag 14: Yosemite
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: Carmel
Dag 18: Sante Maria
Dag 19: Long Beach/ inleveren camper
Dag 20: Hotel LA
Dag 21: terugvlucht Amsterdam
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Bericht door Marcopstal »

Long Beach is op zich wel OK.
San Diego voor één dag heeft niet zoveel nut. Je hebt enkel tijd voor een "impressie".
Als het de bedoeling is op dag 4 Joshua Tree te doen dan kies je beter voor 29palms, dat ligt al wat meer onderweg naar de GC.
Waarom kiezen voor de saaie route onderlangs via Lake Isabelle in plaats van de mooie route via de regio Mammoth Lakes en de Tioga Pass naar Yosemite?
Op dag 19 zal je waarschijnlijk de camper reeds voor de middag moeten inleveren. Maar vanuit Santa Maria heb je nog een uur of 5 te rijden. Dit lijkt me dus niet ideaal. Misschien de camper houden tot dag 20 ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Bericht door PSVwally »

Die ene dag San Diego zou ik eruit halen. Ik zou ipv hetzelfde stuk op en neer van Kingman tot de Grand Canyon en terug een nacht Page erbij doen.

Via Lake Isabella kan op deze manier, je mag wrs niet door Death valley. Je kan ipv Lake Isabella ook kiezen voor een lange rit van Las Vegas naar Mammoth Lakes/Lee Vining/Mono Lake/June Lake (ergens in die regio iig) en dan via de tioga pass eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia NP. Ik ben niet bekend met campings, maar had Yosemite voor de zomermaanden al niet geboekt moeten worden??

Hou idd de inlevertijd voor de camper in de gaten. En wat/hoe ga je je dag 19 en 20 laten vervoeren?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Bericht door Martin & Marianne »

Wanneer gaan jullie precies? Als je na 15 augustus in Yosemite bent kun je nog iets boeken in het park maar als je er eerder bent lukt het niet meer om in het park te staan. Ook in andere parken zul je al problemen hebben om iets te vinden.
Hoewel de route van Las Vegas naar de oostkant van Yosemite niet heel boeiend is zou ik die wel verkiezen boven de route onderlangs omdat je dan wel de Tioga Road meeneemt.

Marianne
Linda2017
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2017, 21:38
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Bericht door Linda2017 »

Bedankt voor de tips allemaal!

Het inleveren van de camper zit ik nog over te dubben, we vliegen pas in de middag. Misschien toch handiger om de laatste dag de camper dan in te leveren.

De route naar Lake Isabel was lukraak gegokt, ik zag zelf welke route ik anders kon nemen om Death Valley te omzeilen. Ik maak mijn route op de site van TiogaTours, de km's worden juist aangegeven maar de route wordt aangegeven via een rechte streep. Hoe stippelen jullie de route uit?

Ik ga de route aanpassen via Mammoth Lakes etc. Ben trouwens erg benieuwd naar de Tioga Pass/Road, lees er steeds over.
De camping zal inderdaad buiten Yosemite geboekt gaan worden, deze hadden we vorige week moeten boeken. Het was overigens binnen 5 minuten al vol.

Het is niet de bedoeling om Joshua Tree aan te doen. Misschien 2 dagen San Diego of juist skippen, dat geeft meer rust in de planning.

Kortom, ik ga weer even puzzelen. Heel fijn dat jullie mee willen denken en jullie ervaringen delen, het wordt onze eerste rondreis dus erg "groen" nog!

Groeten,
Linda
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4813
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Linda2017: rondreis LA/LA met tieners, tips gevraagd.

Bericht door michelly »

Misschien heb je wat aan ons reisverslag van 2015?
Wij deden op de heenweg de route via Lake Isabella en overnachtten op de Redwood Meadows Campground.
Op de terugweg gingen we via de Tioga Road. Zo kun je vergelijken wat je het meest aanspreekt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer