Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis MarcoUSA: LA-LA.
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Reis MarcoUSA: LA-LA.
Hallo allemaal,
Binnenkort naar Amerika. Een voorlopige planning waarbij de vluchten al wel vast staan. Een mix van natuur en sightseeing....
9 apr LA eta 10.30. Om 13.30 vlucht naar LV
10 apr LV
11 apr LV - bustour GC South Rim
12 apr LV - Outlet shopping
13 apr LV - bustour Horseshoe Bend
14 apr vlucht LV - SF - auto ophalen
15 apr MT Shasta - overnachten in Weed
16 apr SF Lake Shasta - terug richting SF
17 apr SF - Three Rivers
18 apr tour Seq NP
19 apr Kings Canyon - SF
20 apr Hop OnOff SF
21 apr Hop OnOff SF
22 apr SF Highway 1 Pismo Beach
23 apr Pismo Beach omgeving
24 apr Pismo Beach - LA - auto inleveren
25 apr LA
26 apr LA
27 apr LA - einde vakantie
Binnenkort naar Amerika. Een voorlopige planning waarbij de vluchten al wel vast staan. Een mix van natuur en sightseeing....
9 apr LA eta 10.30. Om 13.30 vlucht naar LV
10 apr LV
11 apr LV - bustour GC South Rim
12 apr LV - Outlet shopping
13 apr LV - bustour Horseshoe Bend
14 apr vlucht LV - SF - auto ophalen
15 apr MT Shasta - overnachten in Weed
16 apr SF Lake Shasta - terug richting SF
17 apr SF - Three Rivers
18 apr tour Seq NP
19 apr Kings Canyon - SF
20 apr Hop OnOff SF
21 apr Hop OnOff SF
22 apr SF Highway 1 Pismo Beach
23 apr Pismo Beach omgeving
24 apr Pismo Beach - LA - auto inleveren
25 apr LA
26 apr LA
27 apr LA - einde vakantie
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: LA-LA
Bizarre keuze, vooral met die tussenliggende vluchten.
11/04: ben je zeker dat het een bustour naar de South Rim is ? Dit kan natuurlijk, maar dat is dan wel een uitstap van 15 uur.
Op 13 april maak je dan opnieuw een enorme busuitstap van een 14 uur. Veel tijd voor Las Vegas blijft er op die wijze natuurlijk niet over.
Ik begrijp niet goed waarom je dan niet in LA een wagen huurt, naar de Grand Canyon rijdt om via Page richting Las Vegas te rijden. Van de Grand Canyon naar Page is het immers maar een dikke 2 uur rijden.
Van Las Vegas naar SF zou je ook met de wagen gekunnen hebben. Je passeert dan immers aan Sequoia en Kings Canyon. Weet overigens dat april nog zeer vroeg is en er nog delen van dit park zullen onbereikbaar zijn. Hetzelfde geldt overigens voor Mount Shasta. Ik zie je vooral veel heen en weer rijden van en naar SF.
SF - Pismo Beach via highway 1 kan je vergeten. Op één dag is dit reeds ver, maar door de sluiting op de highway 1 moet je omrijden via de 101 en dus vergt dit extra tijd. Een groot deel van de highway 1 zal waarschijnlijk nog helemaal gesloten zijn.
Wat je een volle dag in en rond Pismo Beach gaat doen is mij een beetje een raadsel.
Op 24/04 lever je in LA de auto in ? Hoe ga je je dan in LA verplaatsen ? Zonder wagen is LA bijna onmogelijk.
Er is misschien een reden voor alles, maar ik zie momenteel vrij nutteloze extra vluchten, veel tijd in bussen en veel tijd in de wagen.
11/04: ben je zeker dat het een bustour naar de South Rim is ? Dit kan natuurlijk, maar dat is dan wel een uitstap van 15 uur.
Op 13 april maak je dan opnieuw een enorme busuitstap van een 14 uur. Veel tijd voor Las Vegas blijft er op die wijze natuurlijk niet over.
Ik begrijp niet goed waarom je dan niet in LA een wagen huurt, naar de Grand Canyon rijdt om via Page richting Las Vegas te rijden. Van de Grand Canyon naar Page is het immers maar een dikke 2 uur rijden.
Van Las Vegas naar SF zou je ook met de wagen gekunnen hebben. Je passeert dan immers aan Sequoia en Kings Canyon. Weet overigens dat april nog zeer vroeg is en er nog delen van dit park zullen onbereikbaar zijn. Hetzelfde geldt overigens voor Mount Shasta. Ik zie je vooral veel heen en weer rijden van en naar SF.
SF - Pismo Beach via highway 1 kan je vergeten. Op één dag is dit reeds ver, maar door de sluiting op de highway 1 moet je omrijden via de 101 en dus vergt dit extra tijd. Een groot deel van de highway 1 zal waarschijnlijk nog helemaal gesloten zijn.
Wat je een volle dag in en rond Pismo Beach gaat doen is mij een beetje een raadsel.
Op 24/04 lever je in LA de auto in ? Hoe ga je je dan in LA verplaatsen ? Zonder wagen is LA bijna onmogelijk.
Er is misschien een reden voor alles, maar ik zie momenteel vrij nutteloze extra vluchten, veel tijd in bussen en veel tijd in de wagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: LA-LA
Wel een bijzondere constructie zo. De binnenlandse vluchten liggen ook al vast? Jammer dat je Death Valley mist, je had prima vanaf Las Vegas via DV en Sequoia naar SF kunnen rijden.
Ik zou in Las Vegas ook een auto huren en dan zelf naar de Grand Canyon rijden. Dan kun je er net zoveel tijd doorbrengen als je wil en je hebt dan ook de gelegenheid om een zonsondergang mee te maken. Dan de volgende dag naar Page en dan weer naar Las Vegas.
Ik zou het tweede deel ook wat anders doen. Wat zijn de plannen overal?
Marianne
Ik zou in Las Vegas ook een auto huren en dan zelf naar de Grand Canyon rijden. Dan kun je er net zoveel tijd doorbrengen als je wil en je hebt dan ook de gelegenheid om een zonsondergang mee te maken. Dan de volgende dag naar Page en dan weer naar Las Vegas.
Ik zou het tweede deel ook wat anders doen. Wat zijn de plannen overal?
Marianne
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
Re: Reis MarcoUSA: LA-LA.
De vluchten liggen al vast daar verander ik helaas niets meer aan. De reviews die ik las over een bustour vanaf LV richting de parken waren niet slecht? Oke, het is een lange zit, maar je ziet in ieder geval de highlights van de parken waar het ons om te doen is. Maar het is nog een planning.... en net wat Marianne al aangaf vanaf LV richting de GC zou ik eventueel ook zelf kunnen doen.
Misschien een optie om de bustour naar Seq en Kings Canyon vanaf LA te doen? Of zelf te rijden natuurlijk....
MT Shasta moet ik dus nog even goed checken of het uberhaupt wel open is?
De route Highway 1 van SF naar LA leek ons mooi en leuk, maar ik begreep dat delen van de route gesloten zijn? Moet dus nog een nieuwe planning voor komen? En Pismo Beach was meegenomen in de planning als halverwege de route? Natuurlijk kan dit nog aangepast worden. Het ging ons meer om de omgeving, Santa Maria, Santa Barbara....
Misschien een optie om de bustour naar Seq en Kings Canyon vanaf LA te doen? Of zelf te rijden natuurlijk....
MT Shasta moet ik dus nog even goed checken of het uberhaupt wel open is?
De route Highway 1 van SF naar LA leek ons mooi en leuk, maar ik begreep dat delen van de route gesloten zijn? Moet dus nog een nieuwe planning voor komen? En Pismo Beach was meegenomen in de planning als halverwege de route? Natuurlijk kan dit nog aangepast worden. Het ging ons meer om de omgeving, Santa Maria, Santa Barbara....
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
Ook niet onbelangrijk, een auto in een grote stad (LA etc) zie ik gewoon niet zitten? Ik boek liever een hotel in de buurt van metro, bus?
En smaken verschillen tenslotte, maar lange stukken autorijden, schitterende wegen hoor, maar dat ben ik na 2 uur al zat. Niet gebruikelijk misschien hier op dit forum, maar wat ik al zei iedereen heeft verschillende voorkeuren toch?
En smaken verschillen tenslotte, maar lange stukken autorijden, schitterende wegen hoor, maar dat ben ik na 2 uur al zat. Niet gebruikelijk misschien hier op dit forum, maar wat ik al zei iedereen heeft verschillende voorkeuren toch?
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu de optie om een auto te huren in Las Vegas en zelf op pad te gaan.
10 april 0800 auto ophalen en 13 april 0800 auto inleveren.
Is het in die periode te doen de GC en Horseshoe zelf te bezoeken?
Misschien te rooskleurig hoor.....maar vanaf Las Vegas airport, zonder stops in 5 uur naar GC......De 11de de hele dag in het park en aan het eind van de dag naar Page? De 12de heel de dag Page en terug richting LV?
10 april 0800 auto ophalen en 13 april 0800 auto inleveren.
Is het in die periode te doen de GC en Horseshoe zelf te bezoeken?
Misschien te rooskleurig hoor.....maar vanaf Las Vegas airport, zonder stops in 5 uur naar GC......De 11de de hele dag in het park en aan het eind van de dag naar Page? De 12de heel de dag Page en terug richting LV?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
De rit Vegas - GC is perfect te doen, je kan nog stoppen aan de Hooverdam en eventueel een stukje route 66 meenemen. Na een nacht aan de GC kan je perfect rustig verder via het park naar Page. Met een nachtje daar heb je de volgende dag voldoende tijd voor de bezoeken en de rit naar Vegas.
LA is inzake openbaar vervoer één van, zoniet de slechtste stad in de VS. Een auto is in LA bijna een must om zaken te zien.
Het verbaasd me een beetje dat je lange stukken rijden snel zat bent, maar dan wel zou kiezen voor ellenlange busuitstappen en dan ook weer lange stukken heen en terug zou gaan rijden i.p.v. kortere etappes te doen in een rondje.
LA is inzake openbaar vervoer één van, zoniet de slechtste stad in de VS. Een auto is in LA bijna een must om zaken te zien.
Het verbaasd me een beetje dat je lange stukken rijden snel zat bent, maar dan wel zou kiezen voor ellenlange busuitstappen en dan ook weer lange stukken heen en terug zou gaan rijden i.p.v. kortere etappes te doen in een rondje.
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
Thanks Marco! Ik ga dus voor de optie rijden vanaf LV.....
Oke dat openbaar vervoer drama in LA wist ik dus niet.....Nee busritten zou een alternatief kunnen zijn, ik las dat die mogelijkheid bestond vandaar....en dan het idee lekker simpel naar buiten staren, blikje bier....nee onzin, maar het kwam gewoon in mij op....
Wat is reeel (plaats) om te rijden vanaf LV richting de entree van Grand Canyon of op een klein stukje rijden de dag erna? Nee maar je hebt gelijk, deze afstanden lijken mij nog te doen....Ik ben gewoon geen liefhebber van urenlang achter het stuur.....als het moet dan moet het.....
Oke dat openbaar vervoer drama in LA wist ik dus niet.....Nee busritten zou een alternatief kunnen zijn, ik las dat die mogelijkheid bestond vandaar....en dan het idee lekker simpel naar buiten staren, blikje bier....nee onzin, maar het kwam gewoon in mij op....
Wat is reeel (plaats) om te rijden vanaf LV richting de entree van Grand Canyon of op een klein stukje rijden de dag erna? Nee maar je hebt gelijk, deze afstanden lijken mij nog te doen....Ik ben gewoon geen liefhebber van urenlang achter het stuur.....als het moet dan moet het.....
-
Marcopstal
- Amerika-expert
Dus moet je zorgen voor af en toe een stop onderweg naar de GC:
Las Vegas - Hooverdam (ongeveer 40 minuten)
Hooverdam - Kingman (1 uur 15 min)
Kingman - Seligman (ongeveer 1 uur)
Seligman - Grand Canyon Village (ongeveer 1 uur 40)
Totaal = ongeveer 4 uur 35 min
Van de GC naar Page rij je nog door het GC National Park waar je diverse stops kan maken. Vanaf de laatste (Desert View) is het 1 uur 45 tot Page. Onderweg kan je nog wel op enkele plaatsen een stop maken voor viewpoints.
Page - Las Vegas = een 4 uur rijden.
Vergelijk het even met je bustours waar je voor beide trips elk een 9 uur met de bus onderweg bent van en naar de locatie (18 uur totaal) Je spaart dus 8 uur rijtijd uit door dit zelf te doen, maar koopt tevens de vrijheid om zelf baas te zijn over je tijd.
Las Vegas - Hooverdam (ongeveer 40 minuten)
Hooverdam - Kingman (1 uur 15 min)
Kingman - Seligman (ongeveer 1 uur)
Seligman - Grand Canyon Village (ongeveer 1 uur 40)
Totaal = ongeveer 4 uur 35 min
Van de GC naar Page rij je nog door het GC National Park waar je diverse stops kan maken. Vanaf de laatste (Desert View) is het 1 uur 45 tot Page. Onderweg kan je nog wel op enkele plaatsen een stop maken voor viewpoints.
Page - Las Vegas = een 4 uur rijden.
Vergelijk het even met je bustours waar je voor beide trips elk een 9 uur met de bus onderweg bent van en naar de locatie (18 uur totaal) Je spaart dus 8 uur rijtijd uit door dit zelf te doen, maar koopt tevens de vrijheid om zelf baas te zijn over je tijd.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Edit: marcopstal was me voor zie ik
Het geeft je in ieder geval al meer tijd bij de GC en Page en je kan zaken zelf plannen.
Ik zou het zo doen.
Las Vegas - Hooverdam, max een uurtje rijden vanaf de strip. Zonder rondleiding in de dam heb je max een uurtje nodig om het te zien. Dan door, al dan niet via route66 naar Seligman om daar te lunchen. Dat is 2,5u rijden.
Na de lunch door naar de Grand Canyon, 1,5u rijden, waar je nog een groot deel vd middag hebt. De volgende dag de ochtend ook nog om de viewpoints op de desert drive, je rijd dan al richting Page. Naar de watchtower viewpoint kan je dan direct doorrijden naar Page om daar de horseshoe bend nog mee te pakken. Dan de volgende ochtend Antelope Canyon, dan nog een viewpoint bij het meer en evt de dam en dan via de 89 via Kanab weer naar Vegas terug.
In Amerika, zeker buiten de steden, ontkom je er niet aan om (grote) stukken te rijden. En het is prachtig vind ik, zeker met ongeveer elke 200-300km een compleet andere omgeving. Laat je daardoor niet tegenhouden om dingen te doen
Het geeft je in ieder geval al meer tijd bij de GC en Page en je kan zaken zelf plannen.
Ik zou het zo doen.
Las Vegas - Hooverdam, max een uurtje rijden vanaf de strip. Zonder rondleiding in de dam heb je max een uurtje nodig om het te zien. Dan door, al dan niet via route66 naar Seligman om daar te lunchen. Dat is 2,5u rijden.
Na de lunch door naar de Grand Canyon, 1,5u rijden, waar je nog een groot deel vd middag hebt. De volgende dag de ochtend ook nog om de viewpoints op de desert drive, je rijd dan al richting Page. Naar de watchtower viewpoint kan je dan direct doorrijden naar Page om daar de horseshoe bend nog mee te pakken. Dan de volgende ochtend Antelope Canyon, dan nog een viewpoint bij het meer en evt de dam en dan via de 89 via Kanab weer naar Vegas terug.
Zoals al aangegeven, LA zonder auto in weinig tijd is niet handig, of je moet alleen de 5 sightseeining citybustours willen doen. De rode metrolijn brengt je nog wel in Hollywood bij de walk of fame, maar je kan niet bij de andere highlights van de stad komen, zoals bv de stranden. De 'gewone' bussen brengen je wel naar de stranden, maar hou rekening dat het lange trage verbindingen zijn. Er rijdt inmiddels wel een soort trambus naar Santa Monica en Venice, maar die stopt ook een km van het strand. In SF en ook in Vegas is een auto niet perse nodig omdat je daar prima ov hebt.Ook niet onbelangrijk, een auto in een grote stad (LA etc) zie ik gewoon niet zitten? Ik boek liever een hotel in de buurt van metro, bus?
In Amerika, zeker buiten de steden, ontkom je er niet aan om (grote) stukken te rijden. En het is prachtig vind ik, zeker met ongeveer elke 200-300km een compleet andere omgeving. Laat je daardoor niet tegenhouden om dingen te doen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het rijden in het zuidwesten is heel relaxed en het scheelt uren heen en weer rijden. Wat ik niet zo goed begrijp is dat je in je andere topic al veel goede suggesties hebt gekregen maar dat je daar niet hebt aangegeven dat je niet zou willen rijden. Als je daar wat meer ingegaan was op de voorstellen die daar gedaan zijn hadden we je beter kunnen helpen. Nu zit je met de vlucht naar SF waardoor aanpassingen erg lastig zijn.
Kijk eens of er accommodatie vrij is in de GC. Ik had je al links gegeven daarvoor. Kijk ook eens in ons 2013- verslag voor de rit van de GC naar Las Vegas en voor het stuk van Page naar de GC.
Het kan nog erg koud zijn daar maar dat heb je ook als je met de bus gaat.
Ik begrijp echt Mt Shasta niet. Je gaat daarvoor een heel eind rijden - wat je niet prettig vindt - terwijl je die tijd ergens anders veel beter kunt gebruiken.
Marianne
Kijk eens of er accommodatie vrij is in de GC. Ik had je al links gegeven daarvoor. Kijk ook eens in ons 2013- verslag voor de rit van de GC naar Las Vegas en voor het stuk van Page naar de GC.
Het kan nog erg koud zijn daar maar dat heb je ook als je met de bus gaat.
Ik begrijp echt Mt Shasta niet. Je gaat daarvoor een heel eind rijden - wat je niet prettig vindt - terwijl je die tijd ergens anders veel beter kunt gebruiken.
Marianne
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
...Mea Culpa....Had ik duidelijker moeten verwoorden!Ik wilde gewoon niet teveel liefhebbers hier op het Forum voor het hoofd stoten. Met respect, maar ik heb gewoon geen zin, geen behoefte, om telang in alle schitterende NP te vertoeven. Natuurlijk wil ik er wel wat van zien, maar bijvoorbeeld San Francisco Alcatraz, of gewoon lekker Hop On met de bus trekt mij ook! Het moeilijke is om dan een juiste mix van natuur/sightseeing te vinden.
Mount Shasta komt eigenlijk van mijn vrouw.....Ze zou daar dolgraag eens naartoe willen....
Mount Shasta komt eigenlijk van mijn vrouw.....Ze zou daar dolgraag eens naartoe willen....
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
@Martin en Marianne
Complimenten voor jullie website!!
Complimenten voor jullie website!!
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
Ik heb nu reserveringen staan voor:
09 apr LV - Downtown Grand
10 apr Flagstaff - Days Inn
11 apr Page - Page Boy Motel
12 apr Page en terug naar LV
13 apr LV
Is het voor april een vereiste om een SUV als huurauto te gebruiken? Of volstaat een goede middenklasser ook?
09 apr LV - Downtown Grand
10 apr Flagstaff - Days Inn
11 apr Page - Page Boy Motel
12 apr Page en terug naar LV
13 apr LV
Is het voor april een vereiste om een SUV als huurauto te gebruiken? Of volstaat een goede middenklasser ook?
-
laanvdj
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Welke auto je huurt is je eigen voorkeur.
Wij huren altijd een SUV omdat we dat lekkerder vinden rijden, de hoge zit, beter zicht enz.
De prijs verschilt vaak niet zoveel.
Wij huren altijd een SUV omdat we dat lekkerder vinden rijden, de hoge zit, beter zicht enz.
De prijs verschilt vaak niet zoveel.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Als je niet te veel op en neer wilt rijden begrijp ik Flagstaff niet helemaal. Dat ligt op 1,5u rijden van Grand Canyon village? Dus evt op en neer al 3 uur.
Is er niets vrij bij de maswik lodge, bright angel lodge? Kijk daarna voor Tusayan als overnachtingsplek, dan Valle of Williams en daarna pas naar Flagstaff zou ik zeggen
Is er niets vrij bij de maswik lodge, bright angel lodge? Kijk daarna voor Tusayan als overnachtingsplek, dan Valle of Williams en daarna pas naar Flagstaff zou ik zeggen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Flagstaff ligt niet op de route. Ik neem aan dat alles in het park vol is of kies je bewust voor Flagstaff? Heb je naar Tusayan gekeken? Als je wel in het park wilt overnachten is het goed om dagelijks even te checken of er iets vrijgekomen is.
Marianne
Marianne
-
MarcoUSA
- Amerika-ontdekker
In genoemde plaatsen is helaas niets meer.....Wat er dan geboden wordt ligt op 30km van bijvoorbeeld Tusayan.....het hoeft echt niet voor niets maar 325euro(Grand Canyon vacation home) is mij een beetje te.....Ik ga kijken of Valle of Williams meer succes is?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In het park zelf zijn heel betaalbare mogelijkheden maar dat is ene kwestie van regelmatig checken of er annuleringen zijn. Of eens bellen, dan lukt het vaak ook wel. Kijk zowel op http://www.grandcanyonlodges.com als op http://www.visitgrandcanyon.com.
Wiliams ligt dichterbij dan Flagstaff, maar wanneer zou je dan naar het park gaan? Vanuit Las Vegas eerst naar het park en dan naar Williams betekent een eind terugrijden. En wil je een zonsondergang meemaken dan moet je in het donker terugrijden. Als je van LV naar Wiliams gaat en dan de volgende dag naar het park rij je niet om, maar ook dan mis je de mooiste uren in het park.
Valle is een optie als er niets in het park vrij komt.
Marianne
Wiliams ligt dichterbij dan Flagstaff, maar wanneer zou je dan naar het park gaan? Vanuit Las Vegas eerst naar het park en dan naar Williams betekent een eind terugrijden. En wil je een zonsondergang meemaken dan moet je in het donker terugrijden. Als je van LV naar Wiliams gaat en dan de volgende dag naar het park rij je niet om, maar ook dan mis je de mooiste uren in het park.
Valle is een optie als er niets in het park vrij komt.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 mar 2017, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 2849 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 11 Reacties