Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Mrvanilla »

Zo, weer terug op Nederlandse bodem. Altijd weer even wennen. We hebben een prachtige vakantie gehad, mede dankzij de mooie tips die ik ontvangen heb. Ik moet nog wel even het blog afmaken, dat schoot er een beetje bij in de laatste dagen.

Hierbij een korte evaluatie:

Hoogtepunten
- Het weer en de rust Hoewel we vroeg in het seizoen waren hebben we eigenlijk alleen maar mooi weer gehad. We hebben in drie weken tijd geen spatje regen gezien en alleen toen we de Carson Pass overstaken hebben we verse sneeuw zien vallen. Daarnaast was het nergens druk. Ik had niet de verwachting dat het net zo druk zou zijn als op sommige plaatsen in het zuidwesten, maar we hebben nergens last gehad van volle parkeerplaatsen of overvolle trails. Alleen in Smith Rock SP (op een zaterdag) en langs de Oregon Coast (op een zaterdag) was het heel druk en dat vonden wij op die plaatsen niet enorm storend. Voor de rest kwamen we sporadisch mensen tegen, al werd het in Olympic NP, tegen het einde van onze reis, iets drukker. Maar zeker niet vervelend druk, dus dat viel mij reuze mee!

- Lake Tahoe in het voorjaar Ik had niet al te hoge verwachtingen van deze regio maar wat een pracht. Vooral Eagle Lake en Cascade Falls waren juweeltjes, temeer omdat we daar zielsalleen waren. Maar ook de witte stranden die afstaken bij het helder groen/blauwe water en de witte bergtoppen: magnifiek.

- Deer Park Road, Olympic National Park Je moet er even een wat enge dirtroad voor rijden maar als het weer perfect is, en dat was toen wij er waren, is de beloning adembenemend. Voor mij persoonlijk was het een van de mooiste plekken waar ik ooit was. Je bent compleet omringt door bergtoppen, groene velden en in de verte zie je Canada en Mt Rainier liggen.

Mt Saint Helens Deze wil ik even apart benoemen nog. Jeetje wat mooi. Ik had me er niet al te veel van voorgesteld maar we hadden bijzonder mooi weer en zeg nu zelf:

AfbeeldingMt Saint Helens by Mrvanilla, on Flickr

Mindere punten
- Uitgestrektheid en verloedering Je moet soms veel en ver rijden tussen bepaalde bestemmingen. Dit hebben we enigzins kunnen ondervangen door veel Scenic Byways te rijden, waardoor de routes niet al te saai waren. Daarnaast viel het ons op dat enorm veel plaatsen die we passeerden, maar ook waar we sliepen, erg sketchy aandeden. Veel verlaten en vervallen gebouwen, 'bijzondere' types en ook veel mensen gezien die in auto's sliepen en dergelijke. Nu wil ik niet blind zijn voor dit soort zaken, maar het viel mij op dat dit hier meer lijkt voor te komen dan in de gebieden die we bezochten in bijvoorbeeld Utah en Arizona.

- Gebrek aan wildlife We hebben niet veel wildlife gezien, althans in verhouding tot onze andere Amerikareizen. Dit zou kunnen komen door het feit dat we vroeg in het seizoen waren of dat het er gewoon minder wildlife leeft of zichtbaar is. De beer die we zagen maakte wel wat goed, net als de paar bald eagles.

- Redwood National Park Hoewel die hoge bomen best indruk maken en we er ook de mooie Boy Scout Trail liepen, vond ik dit park toch best weinig bieden. Toegegeven, het was onze laatste bestemming dus dan ben je al wat verwend en verzadigd. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Sequoia NP heeft dit park ook echt alleen maar bomen te bieden. We liepen bijvoorbeeld ook de Trillium Falls Hike om eens wat anders dan bomen te zien. Helaas, de waterval die we zagen was niet meer dan een snelstromend beekje. Daarnaast is het park een chaos van State Parks en gammele weggetjes die ik niet in het NPS systeem vind passen.

Al met al een hele mooie reis gemaakt dus. Ik zou niet zo snel nog eens deze regio bezoeken, al zou ik Mt Rainier nog wel beter willen ontdekken, wellicht eens in combinatie met Canada. Er is minder variatie dan bijvoorbeeld het zuidwesten en na een tijdje raak je minder onder de indruk van die prachtige bergtoppen en heldere meren (en de 12000 watervallen die we zagen).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door markro »

Zo, nu al weer terug, wat is dat snel gegaan.
Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door PSVwally »

en de 12000 watervallen die we zagen).
Je hebt ze geteld :mrgreen:

Welkom terug
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Inges »

Oh dan heb je een paar watervallen overgeslagen hoor! ;-) Welkom terug!

Ik heb jullie gevolgd op jullie blog (alleen de laatste dagen ontbreken nog ;-)) en heb er goede tips weer van opgeschreven. Erg leuk.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door michelly »

Ik hoop dat wij over een paar weken net zo'n mooie blauwe luchten hebben als jullie gehad hebben. De foto's zijn iig prachtig. Bedankt voor het verslag!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef:
Je hebt ze geteld :mrgreen:
Inges schreef:Oh dan heb je een paar watervallen overgeslagen hoor!
Bij 12000 ben ik de tel inderdaad kwijt geraakt! :lol:

@Elly; ik hoop het ook voor jullie, maar dat zal vast wel goed komen!
Groetjes,
Daniel
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Anneleen »

Ik heb genoten van jullie reisverslag! En deze korte evaluatie hier vind ik bijzonder nuttig. Ooit wil ik die kanten ook eens op, maar als ik je goed begrijp zou een rondje Seattle met een stuk Canada erbij misschien meer variatie bieden?
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Ik kan je wel ergens volgen in je feedback, bvb dat punt over verloedering, dat was ons ook opgevallen. en nu tijdens onze reis in juni (mid west) nog gezegd tegen elkaar dat we dat eigenlijk bijna niet gezien hadden.
En ook dat een reis vol bergen en meren je een soort "gewenningsgevoel" geeft. Misschien een aanrader om bergen/meren te proberen te combineren met deserts van het zuidwesten?
Ook ik was niet heel wild van redwoods hoewel ik blij ben dat ik het gezien heb. Wij hebben goede herinneringe aan redwoods maar dat kwam door de salmon run en de vele zeeleeuwen die we in actie zagen......

Wel heel jammer van de sneeuw bij Crater lake en Lassen - dat had ik zelf niet verwacht zelfs niet deze tijd van het jaar. Voor mij waren dat twee highlights van onze NW trip van 2015 dus die heb je wel gemist....

Leuk je verslag te lezen ! ik onthou vooral dat lake tahoe de moeite is! :thumbup:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Mrvanilla »

Anneleen schreef:Ik heb genoten van jullie reisverslag!
Mooi zo :thumbup:
Anneleen schreef: maar als ik je goed begrijp zou een rondje Seattle met een stuk Canada erbij misschien meer variatie bieden?
Ik durf het je niet te zeggen, want ik ben nog nooit in Canada geweest. Maar wat ik ervan weet zijn dat ook vooral bergen en meren. Het mooie van het zuidwesten is dat je in een paar uur van Yosemite naar Bryce rijdt en je een totaal verschillend landschap hebt. En weer een paar uur verder ben je in de woestijn van Arizona.

Dat gezegd hebbende: het noordwesten heeft wel degelijk variatie hoor! Het is slechts in vergelijking met het zuidwesten dat het wat minder variatie heeft. Maar door zaken als Lava Beds NM en Pinnacles NP toe te voegen is het ons nog best gelukt om wat variatie in te bouwen. Met terugwerkende kracht hadden we misschien beter een route van SF naar Seattle moeten doen zodat we tijd hadden om de steden Portland en Seattle aan te doen. Een paar dagen stedelijk gebied had ook voor variatie gezorgd. Maar goed, wij zijn niet echte stadsmensen dus onze voorkeur is natuur.

@Tipsy: Ja, ik het zuidwesten of in Wyoming kom je ook wel eens door dorpen waarvan je denkt: goh, laten we hier mee gauw doorrijden. Maar in het noordwesten viel het gewoon op dat het vrijwel overal was. Ook toeristenplaatsen zijn wat krakkemikkig.

Het noordwesten is alleen lastig te combineren met het zuidwesten, tenzij je heel veel km's wilt maken en ik vond deze reis wat dat aangaat al best pittig.

Qua Lassen en Crater Lake is het inderdaad jammer. Het was ook wel uitzonderlijk hoor. Het gebeurd vaak dat lang niet alles open is rond deze rijd, maar dat er vrijwel niets open is kwam dit jaar gewoon door de lang aanhoudende winter. Lassen zou ik nog wel eens willen bezoeken, maar het staat niet bovenaan de wishlist.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door PSVwally »

South Dakota en Nebraska hadden ook veel van dat soort dorpen waarvan ik niet het idee had dat de welvaart daar in positieve zin aanwezig was hoor.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

mmm dat vond ik eigenlijk nogal meevallen op basis van wat ik gezien heb. Toch langs de wegen die wij gereden hebben.
In het noordwesten kom je op de gekste plekken daklozen en bedelaars tegen. Deze reis in juni heb ik welgeteld 1 dakloze gezien (toch voor zover ik het door had).
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Felicitas »

Anneleen schreef:maar als ik je goed begrijp zou een rondje Seattle met een stuk Canada erbij misschien meer variatie bieden?
Een andere optie is om eens te kijken naar oost Oregon. Wij vonden Steens Mountain en Alvord Desert zeer de moeite waard en heerlijk onontdekt. En ook heel mooi is het gebied rond Joseph (Wallowa Mountains, Hells Canyon Recreation Area, Zumwalt Prairie, Wallowa Lake). Heel anders weer dan de westkant van Oregon en Washington. Ik zou daar graag nog eens naar toe gaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

DAG 18: CRESCENT CITY – EUREKA

Als we wakker worden is het wat mistig buiten en best wel fris. We gebruiken de heerlijke kamer om rustig wakker te worden en maken dan gebruik van het uitgebreide ontbijt dat dit hotel aanbiedt. Als we de koffers in de auto hebben liggen halen we nog even wat verse koffie en koersen we naar de kust.

Iets ten zuiden van Crescent City ligt Prairie Creek Redwoods State Park, ook weer onderdeel van Redwoods National Park. We rijden hierheen via de onverharde Coastal Drive, tot we aan
Kijk, dat noem ik nou eens een cliffhanger! Wat is daar gebeurd? Ontvoerd door buitenaardse wezens? Opgeslokt door een walvis? Meegenomen door een Russische onderzeeër? Elvis tegengekomen?

Laat ons niet in onzekerheid.

Martin
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Tipsy_1 »

Opgegeten door de zeeleeuwen?
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door SanFran »

weer een mountain lion tegengekomen?
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vergat de meest voor de hand liggende cliffhanger: aan een cliff gehangen?

Martin
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Inges »

Ik zit ook met smart te wachten idd. ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Mrvanilla »

:lol: :lol:

Jullie vergeten nóg een zeer voor de hand liggende optie:
Bigfoot.jpg
Bigfoot.jpg (12.83 KiB) 1518 keer bekeken
Maar helaas, het echte verhaal is veel treuriger.

Ik ben een trouwe kameraad verloren. Een kameraad die er altijd was als je de juiste knop in wist te drukken. Een kameraad die alles wist en kon vinden. Een kameraad die precies wist waar ik was, wat ik deed en wat ik ging doen. Helaas begon mijn kameraad vorige week wat vergeetachtig te worden; hij was ineens minder snel in zijn denken en doen. En toen ineens was er geen leven mee te bekennen. Ik raakte in paniek, ben naar een speciale dokter gerend; maar het mocht niet meer baten. Een bug, waarschijnlijk opgelopen in de Verenigde Staten van Amerika, droeg een heftig virus over. Een virus waar mijn vriend nooit van zou kunnen herstellen. Ik moest een lastige beslissing nemen maar ik heb het gedaan: de stekker eruit getrokken.

Na een plechtige maar prachtige dienst heb ik mijn vriend zijn welverdiende rust gegeven.

Rest in Peace HP Probook 450, bedankt voor de mooie jaren!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

You'll stay with me?' Until the very end,' said James.” ― J.K. Rowling, Harry Potter and the Deathly Hallows.

Ai, Daniël, dat is een tragisch gebeuren. Sterkte. Om de bekende filosofe Beyoncé Knowles te citeren: “Thank God I found the GOOD in goodbye”. Hopelijk vind je snel de TOP in een nieuwe laptop want we wachten met spanning op het verslag van je ontmoeting met Big Foot!

Martin
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Mrvanilla: Zuid- en noordwest Amerika

Bericht door Mrvanilla »

Zeker! Ik heb al een waardige vervanger op het oog. Het zal in het begin even aftasten worden en we zullen elkaar zeker moeten gaan leren kennen...vooral omdat ik wat bi-curious ben geworden en van een Windows naar een Mac zal gaan overstappen...

Maar na de wittebroodsweken kunnen jullie mijn avonturen met Sasquatch en zijn schoonmoeder zeker gaan lezen op mijn blog!
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer