Aangezien onze Canada-reis helaas niet door kan gaan ( ) maar we natuurlijk wel weg willen, hebben we gisteren tickets geboekt naar het zuidwesten. Prima tickets gevonden (begin juni) en geboekt voor 450 euro van Dusseldorf naar SFO, we hebben drie weken de tijd. De route is nu als volgt opgezet:
1. Dus - SFO
2. SFO - Gilroy (Half Moon Bay, Pigeon Point Light Station, Ano Nuevo SP, Santa Cruz, Natural Bridge State Park, Outlet)
3. Gilroy - Oakhurst (Pinnacles NP)
4. Oakhurst - Half Dome Village (poging 3(!!) om de Panorama Trail te lopen)
5. Yosemite - Lake Tahoe (hopelijk via Tioga Pass)
6. Lake Tahoe
7. Lake Tahoe - Susanville
8. Susanville - Redding (Lassen Volcanic NP)
9. Redding - Crater Lake NP
10. Crater Lake NP - The Dalles (Cascade Lakes Scenic Byway, Smith Rock SP)
11. The Dalles - Portland (Columbia River Gorge)
12. Portland
13. Portland - Mt Rainier NP
14. Mt Rainier NP
15. Mt Rainier NP - Port Angeles (Olympic NP)
16. Port Angeles - Forks (Olympic NP)
17. Forks - Astoria
18. Astoria - Coos Bay
19. Coos Bay - Crescent City
20. Crescent City - Mendocino
21. Mendocino - SFO
22. SFO
Tips zijn zeer welkom, bijvoorbeeld over Lassen Volcanic NP. We zijn daar rond 10 juni, is het daar dan doorgaans begaanbaar? En wat is daar leuk om te doen? Tips voor Lake Tahoe?Alvast dank!
Ik zou rekening houden met sneeuw, zeker op veel wandelpaden en misschien ook op sommige wegen nu er dit jaar zo veel sneeuw is gevallen. In de afgelopen 36 jaar is de doorgaande weg elf keer na 10 juni open gegaan. Zie https://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/ ... update.htm Op deze site kun je ook de vorderingen van het sneeuwvrij maken volgen.
Op https://www.nps.gov/lavo/planyourvisit/conditions.htm staan links naar sites waar je de toestand van wegen en wandelpaden kunt zien.
Planning a summertime visit? Please be aware of the following:
The park is often covered in snow through April and May. Many trails are covered until July!
April snowstorms are not uncommon.
Road clearing operations begin in March, with sections opening as progress is made. Even with roads cleared, ground is often covered with significant snow, obscuring trails. Roads and trails are often closed or snow-covered through June.
Higher elevation trails such as Lassen Peak, Bumpass Hell, and Kings Creek Falls are often snow-covered through much of July.
Hiking can necessitate the use of sturdy footwear, trekking poles or more advanced winter equipment such as crampons or ice axe.
Is het uberhaubt de moeite waard dit park? Word er zelf niet al te enthousiast van (op basis van plaatjes en informatie). Anders kunnen we er net zo goed langs af rijden en een dagje langer Yosemite bijvoorbeeld.
Lassen Volcanic de moeite waard? Ik zeg altijd:"als je er dan toch vlak langs komt ..........." Ik vond de wandeling naar Bumpass Hell wel de moeite waard maar dan moet je hem wel kunnen doen.
Mt St Helens is inderdaad een aanrader en het kan heel goed zoals jij het beschrijft. John Day Fossil Beds N.M. is ook een optie, al je er de tijd voor zou hebben.
Houd ook rekening met sneeuw op andere plaatsen, zoals Mount Rainier N.P. In 2008 waren de meeste wandelpaden midden juli nog onbegaanbaar vanwege de sneeuw. In dat geval zou het park op doorreis bezoeken ook voldoende kunnen zijn.
Ik zou sowieso proberen flexibel te zijn. Ik vond Crater Lake bijvoorbeeld prachtig, maar bij zwaarbewolkt weer lijkt het mij niet echt de moeite waard.
Mocht je door veranderingen in de route toch een hotel dichter bij Mt St Helens zoeken, die vind je langs I-5 in St Helens, Kelso, Longview of Castle Rock. In 2012 was de Econolodge in Keslo ons goedkoopste hotel. Ik had me er niet veel van voorgesteld maar dat viel echt reuze mee. Ik zie daar nog steeds prijzen rond $50. Dat maak je niet vaak meer mee.
Ben al meerdere malen in dit stuk van Amerika geweest en vind het één van de mooiere gebieden.
Enkele tips om te bezoeken:
- McArthur-Burney Falls Memorial State Park Nabij Lassen Volcanic NP.
- Hellgate Jetboat Excursions Een schitterende boottocht op de Rogue River, nabij Grants Pass.
- Mount St. Helens natuurlijk, ook al genoemd. Overnachten kan in Kelso.
- Seattle met een bezoek aan Pike Place Market, Space Needle en de Boeing fabriek.
- Fort Bragg, een rit met de Skunk Train naar Northspur en terug. Een rit van zo'n 3,5 uur.
Houd inderdaad nog rekening met de sneeuw in Lassen Volcanic NP (al 2x meegemaakt dat park nog deels dicht was ivm sneeuw) en Mount Rainier NP.
Wij hadden in 2006 nog aardig wat sneeuw zo hier en daar medio juli. Goede schoenen zijn dan wel handig, die hadden wij toen nog niet waardoor we bijvoorbeeld de Bumpass Hell trail niet konden lopen. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor Lassen, Crater Lake etc.
In 2015 deden wij onder andere Crater Lake, en Redwoods in juni.
Yosemite is dan natuurlijk prachtig; misschien iets dichter bij de vallei overnachten als je de PT wilt doen?
Wij vonden Lassen echt zalig! We hebben er ook wel onze tijd voor genomen. Vooral top omdat het wat rustiger is dan bepaalde andere plekken en als je je ogen houdt zie je niet enkel bij Bumpass Hell vulkanisch gebrobbel.
Wij vonden het vulkanisch gebied bij Warner Valley (volledig off the beaten track) echt de moeite!
Misschien haal je wat inspiratie uit ons reisverslag (link hieronder 2015 reis)
Ook verschillende andere plaatsen die je noemt deden wij toen aan.
Bvb bij Mount st helens deden we een helicopter vlucht (een aanrader!)
Mount Rainier vonden wij niet heel erg bijzonder.
Crater Lake was magnifiek, hier hebben we ook wel echt onze tijd voor gepakt om er van te genieten.
Reno ligt ook op de route en was voor ons de onverwachte highlight van de trip.
Enfin, dan kan je als je wil eens nalezen in ons verslag
Ik volg even mee, deze kant hebben wij ook nog niet gehad, ziet er leuk uit.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
@ Tipsy, dank voor de tips. Ik heb je reisverslag zojuist gelezen en heb er een hoop tips uit kunnen halen! De helicopter tour gaan we zeker doen. Best prijzig maar lijkt me fantastisch.
Ik heb cabin nummer 9 ook geboekt bij Union Creek Resort .
1. Dus - SFO - Gilroy (aankomst SFO 14 uur, doorrijden naar Gilroy)
2. Gilroy (Half Moon Bay, Pigeon Point Light Station, Ano Nuevo SP, Santa Cruz, Natural Bridge State Park, Outlet)
3. Gilroy - Oakhurst (Pinnacles NP, Condor Gulch Overlook / High Peaks Trail, Bear Gulch Cave Trail)
4. Oakhurst - Half Dome Village (poging 3(!!) om de Panorama Trail te lopen)
5. Yosemite - Lake Tahoe (hopelijk via Tioga Pass zo ja: May Lake & Mt Hoffmann Trail, Tuolomne Meadows Trail, Tuelomne Grove, Mono Lake Park)
6. Lake Tahoe
7. Lake Tahoe - Susanville
8. Susanville - Redding (Lassen Volcanic NP, afwachten wat er open is. Bumpas Hill Basin, Lassen Peak Trail, Devastated Area Interpretative Trail, Paradise Meadows, Cold Boiling Lake, Kings Creek Meadows)
9. Redding - Crater Lake NP
10. Crater Lake NP - The Dalles (Cascade Lakes Scenic Byway, Smith Rock SP, Misery Trail)
11. The Dalles - Portland (Historic Columbia River Gorge scenic byway, Elowah Falls, Horsetail Falls, Wahkeena Falls, Multnomah Falls, Bridal Veil Falls, Latourell Falls)
12. Portland
13. Portland - Mt Rainier NP (Mt Saint Helens; Johnston Ridge Observatory, Forest Learning Center, Helicopter Tour, Mount Rainier NP)
14. Mt Rainier NP (Kijken wat open is. Skyline Trail, Nisqually Vista Trail, Trail of the Shadows, Grove of the Patriarchs Trail)
15. Mt Rainier NP - Port Angeles (Victorian Port Townsend, Puget Sound Express Orca Tour, Hurricane Ridge)
16. Port Angeles - Forks (Olympic NP, Deer Park, Rainshadow Loop Trail, Lake Crescent, Sol Duc Falls Trail, Second Beach Trail.)
17. Forks - Astoria (Rialto Beach, Hoh Rain Forest, Hall of Mosses Trail en The Spruce Trail, Ruby Beach, N. Shore Road, South Shore Road, The Worlds Largest Spouce Tree)
18. Astoria - Coos Bay (Cape Disappointment State Park, Twilight Eagle Sanctuary, Haystack Rock, Ecola Viewpoint, Indian Beach, Cannon Beach, Hug Point Falls)
19. Coos Bay - Crescent City (Jedediah Smit Redwoods Statepark, Howland Hill Road, Stout Grove Trail)
20. Crescent City - Mendocino (Newton B. Drury Scenic Pkwy, Avenue of the Giants)
21. Mendocino - SFO
22. SFO
- Wat is leuk te doen in Lake Tahoe? Wij dachten aan fietsen rondom Emeral Bay.
- Iemand advies over bezienswaardigheden tussen Redding en Crater Lake? Aangezien er in Crater Lake nog veel gesloten zal zijn denk ik niet dat we daar heel veel tijd nodig zullen hebben.
- Wat zijn de leuke dingen om te zien bij een dagje Portland?
Wij hebben de gewone boottocht gedaan en vonden dat een leuke afwisseling tijdens onze reis. Wij hadden dan ook wel erg mooi weer. Dus geen dinnercruise of iets dergelijks (kan jij wel doen, verras je vrouw eens ).
Bovendien maakten wij een rondrit met de auto rond Lake Tahoe en deden op deze manier leuke kleine plaatsjes aan het meer aan.
En wij maakten een wandeling (een uurtje) over de Tallac Historic Site (website), door een bosrijk gebied aan de zuidpunt van het meer met meerdere historische gebouwen. Je kan hier aan de oever van het meer komen. (Ik heb hier geen verslag van online staan, het was in 2003.)
Aan Emerald Bay ligt de historische woning Vikingsholm (kasteeltje) en dat kan op gezette tijden bezocht worden. Bovenaan langs de weg parkeren en dan via een steil pad naar het huis aan de oever van het meer lopen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.