Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jespervn
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door Jespervn »

Wij zouden graag een roadtrip maken door het zuidwesten van Amerika. De planning is om dit in september/oktober 2018 te doen. Dit duurt nog een behoorlijke tijd, maar het is nooit te vroeg om alvast lekker weg te dromen.
Het heeft onze voorkeur om heen en terug op LA te vliegen en dan met een camper rond te reizen tegen de richting van de klok in en dan onder andere Grand Canyon, LV, SF en LA aan te doen. Hieronder heb ik een eerste opzet gemaakt voor een rondreis.

Dag 1 Amsterdam Los Angeles
Dag 2 Los Angeles Twentynine Palms
Dag 3 Twentynine Palms Kingman
Dag 4 Kingman Grand Canyon South
Dag 5 Grand Canyon South Grand Canyon North
Dag 6 Grand Canyon North Monument Valley
Dag 7 Monument Valley Arches
Dag 8 Arches Dead Horse Point
Dag 9 Dead Horse Point Capital Reef
Dag 10 Capital Reef Bryce
Dag 11 Bryce Zion
Dag 12 Zion Zion
Dag 13 Zion Las Vegas
Dag 14 Las Vegas Las Vegas
Dag 15 Las Vegas Mammoth Lake
Dag 16 Mammoth Lake Yosemite
Dag 17 Yosemite Yosemite
Dag 18 Yosemite San Francisco
Dag 19 San Francisco San Francisco
Dag 20 San Francisco Monterey
Dag 21 Monterey Pismo Beach
Dag 22 Pismo Beach Los Angeles
Dag 23 Los Angeles Los Angeles
Dag 24 Los Angeles Los Angeles
Dag 25 Los Angeles Amsterdam

Graag hoor ik of dit een goed reisschema is en of ik bepaalde plekken te kort ga bezoeken. Is het de moeite waard om Sequoia NP te bezoeken en waar is die in bovenstaand schema in te passen?
Het streven is om op dag 2 de camper op te halen en deze op dag 22 in te leveren, waarna we Los Angeles nog enkele dagen induiken.
Ook zijn we niet gebonden aan de genoemde rustplaatsen, maar
Wij zijn niet de personen om lange wandelingen te gaan maken, maar uiteraard zien we wel in dat het noodzakelijk is om her en der stukken te wandelen door met name de NP. Maar complete dagwandelingen zien wij niet zitten.

Ik hoor graag jullie reacties.

Groet, Jesper
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door SanFran »

Mooie plannen! Ik zou grand canyon north rim laten vallen, dat zijn behoorlijk wat extra km's. Je zou dan bijvoorbeeld page nog kunnen toevoegen. Voor Moab zou een extra dag ook mooi zijn, je hebt daar ook nog Canyonlands. Las Vegas - Mammoth Lakes is een behoorlijk eind met een camper, op de route heb je ook nog diverse bezienswaardigheden. Ik zou op dat stuk een extra stop doen. Huur je de laatste dagen een auto in LA, als je de camper hebt weggebracht? Sequoia zou ik in deze route niet meer toevoegen, dan wordt het naar mijn mening echt te vol. Of je moet Moab laten vallen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou de North Rim ook laten voor wat het is. Dat is vanuit de South Rim een uur of vijf rijden en vervolgens moet je weer vijf uur naar Monument Valley rijden. Daarnaast is het niet veel mooier dan de South Rim in mijn beleving, al is het wel een stuk rustiger. De dag die je dan overhoud zou ik, zoals hierboven ook al geadviseerd, toevoegen bij Moab.
Groetjes,
Daniel
Jespervn
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door Jespervn »

Bedankt voor de reacties.
Ik heb jullie feedback deels in proberen te passen.
Op dag 4 rijden we dan meteen van Kingman naar Grand Canyon South. Hier hebben we dan nog een groot deel van de dag en de zonsondergang. Is het dan nog aan te raden een extra dag in Grand Canyon te blijven, of meteen de volgende dag doorrijden naar Page? Page heb ik nu dan toegevoegd als extra overnachting tussen Grand Canyon en Monument Valley.

ik twijfel er nog over wat ik met dag 7, 8 en 9 doe. Op dag 7 kunnen we namelijk al het een en ander in de buurt van Moab doen, dan op dag 8 Arches NP en op dag 9 bijvoorbeeld nog naar Canyonlands en dan die dag nog rijden naar Capital Reef.

Ik zit er aan te denken om na Las Vegas via Death Valley door te rijden naar Lone Pine ipv Mammoth Lake (iets minder ver rijden dus) en dan die dag erna iets meer te rijden vanuit Lone Pine t/m Tioga Road.
Sequoia Park laten we dan maar links liggen, want anders wordt het wel erg vol.

Ik heb op eerdere forums gelezen dat Las Vegas niet aan te raden is in het weekend. Maakt het voor San Francisco en Los Angeles nog uit wanneer je hier bent?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door PSVwally »

Las vegas is duurder in het weekend. Zeker als je in een hotel wilt overnachten. Aan de andere kant moet je toch ergens zijn in het weekend en in Vegas is genoeg te beleven.

SF en LA zijn ook gewoon prijzig als je op de places to be wilt zitten. Je zou voor SF naar Marin campground kunnen kijken. In La zou ik zeker een auto huren en bv naar airbnb kijken
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door Hans B »

De Grand Canyon North Rim zou ik laten voor wat het was.
Een dag extra South Rim hangt van je eigen ideeën af, wil je wat wandelen bv naar Hermits rest (13km) en terug met de bus, of een uurtje of 1½ afdalen, dan komt er al gauw een dag bij. Ben je tevreden met enkele uitzichten, dan is een dag extra niet nodig.
Ik denk dat je Page wel even in moet plannen, al is het alleen voor de mooie Horseshoe Bend en Antelope Canyon.
In Arches liggen de bogen niet bij de ingangspoort, maar helemaal achter in het park, een flink stuk rijden en daar toch wel enkele wandelingen maken.
Als je niet naar Canyonlands gaat, zou ik Dead Horse ook laten voor wat het was. Of beide (kost een dag) of niet.

Verder zou ik liever een dag je extra voor de route nemen dan in LA verblijven, want het gaat allemaal wel erg snel.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door Marcopstal »

Vergeet inderdaad de GC North Rim. Met een camper is het zelfs eerder tegen de 7 uur rijden aan vanaf de South Rim.

Dag 2 kan overigens ook link zijn in functie van het tijdstip dat je de camper kan ophalen: ophalen, uitleg + boodschappen, voor jet het weet is het 17 uur en dan is Twentynine Palms al ver.

Met de dag die je wint zou je Page kunnen invoegen. Alhoewle ook Moab een extra dag zou kunnen gebruiken.

Vergeet niet dat LA bezoeken zonder auto niet echt een optie is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
marietta
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2015, 11:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door marietta »

Tip : ga in LA eens naar het LA Breda tarpit museum . Ernaast is het LACMA , ook mooi. Er zijn dagen waarop de musea gratis zijn.
marietta
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 mei 2015, 11:51
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door marietta »

Sorry , die spellings controle is vervelend .Ik bedoelde LA Brea Tarpits.
Jespervn
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Jespervn: LA - LA september 2018?

Bericht door Jespervn »

Bedankt voor jullie input tot zover. Ik vind het heel bijzonder dat ik, als nieuweling op dit forum, zo goed geholpen word voor het samenstellen van mijn reis.
Ik ga de feedback verwerken en kom weer bij jullie terug als mijn reis steeds meer vorm begint te krijgen.

N.B. Tips voor uitstapjes/mooie plaatsen zijn altijd welkom :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer