Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ekroeze
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:36

Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door ekroeze »

Hallo Allemaal,

Dit jaar gaan wij voor de 2e keer met onze kinderen naar het westen van de USA. We hebben enorme zin om weer naar dit fantastische land af te reizen!! In 2011 hebben we "the best of west" gedaan (San Francisco, Yosemite, Grand Canyon, Zion Brice, LA en via high way one weer terug naar SF). Dit jaar maken we eerst een tussenstop in New York en vliegen daarna door naar Denver. Daar vertrekken we met de camper allereerst richting Monument Valley, Moab. Daarna is nog in te vullen. En daar kan ik jullie hulp wel bij gebruiken :D .

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en suggesties voor ons rondje met de camper (we hebben 3 weken)
Ik ben vooral benieuwd naar jullie suggesties vanaf bijvoorbeeld Moab richting SLC en van SLC naar Yellowstone. In Yellowstone willen we zeker wat tijd reserveren. Ik ben ook benieuwd naar de suggesties van Yellowstone weer terug richting Denver. Bijvoorbeeld, red je het nog om Mount Rushmore als tussenstop te nemen (is volgens mij niet helemaal op de route).

Alvast super bedankt voor jullie reactie alvast!

Groet, Edwin
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rondje Denver Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver

Bericht door PSVwally »

Wanneer ga je, dat is denk ik al belangrijk om te weten. In de zonsverduisteringsperiode zal het namelijk moeilijk worden op een aantal dagen nog plek te gaan vinden. Heb je 3 weken voor het rondje, of gaan daar nog dagen voor NY vanaf? Hoe laat kom je aan in Denver vanuit NY, kan je die dag je camper bv nog ophalen? Dan kan je dat al een dag elders schelen.

Is SLC een must? Je kan ook vanaf Moab via Vernal en Dinosaur naar Grant Teton en dan naar Yellowstone. Dat scheelt km's.

Of de Black Hills erbij kunnen hangt helemaal van jullie eigen plan af. Als je de black hills erbij pakt zou ik ook Badlands niet vergeten. Dan zou ik zeker 3 dagen in die omgeving blijven. Je bent, zeker met de camper 2 dagen aan het rijden vanaf Yellowstone naar de Black Hills. Ik zou nooit helemaal naar de BH rijden voor alleen Mt. Rushmore.

Je zou kunnen beginnen, of eindigen met Rocky Mountain NP.

Vul eerst eens je eigen plan een beetje in, zeker ook met de vliegreisdagen.
ekroeze
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:36

Re: Rondje Denver Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver

Bericht door ekroeze »

Hallo Paul,

Dank je wel voor je (snelle) reactie!
Donderdag 10 juli 2017 halen we de camper op en donderdag 10 aug 2017 leveren wij hem weer in. Dus we hebben 21 dagen de camper.
De zonsverduisteringsperiode is volgens mij op 21 augustus, dan zijn we (helaas) weer terug. Dat bedoel je toch?

Nee SLC is absoluut geen must.

Wat is trouwens slim om te doen? Direct vanuit Denver naar Monument Valley en daarna naar Moab en dan richting Yellowstone?

En wat zou jij op dit stuk zeker doen?

Dank alvast!

Groet
Edwin
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Hans B »

Voorzetje, schiet er maar op :
Bijlagen
Naamloos.png
Naamloos.png (10.07 KiB) 2956 keer bekeken
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

ekroeze schreef:Donderdag 10 juli 2017 halen we de camper op en donderdag 10 aug 2017 leveren wij hem weer in. Dus we hebben 21 dagen de camper. De zonsverduisteringsperiode is volgens mij op 21 augustus, dan zijn we (helaas) weer terug. Dat bedoel je toch?
10 juli moet 20 juli zijn neem ik aan?
Rondom de 21 augustus zal het lastig zijn om nog iets te vinden, maar daar heb je geen last van.
Monument Valley ligt iets uit de route, hoe zou je van Denver naar MV willen rijden, wil je dan nog iets in Colorado meenemen?

Een voorzetje:

20-jul Denver ?
21-jul ? - South Dakota
22-jul South Dakota
23-jul South Dakota
24-jul South Dakota - Sheridan
25-jul Sheridan - Cody
26-jul Cody - Yellowstone
27-jul Yellowstone
28-jul Yellowstone
29-jul Yellowstone
30-jul Yellowstone - Grand teton
31-jul Grand teton - Vernal
1-aug Vernal - Moab
2-aug Moab
3-aug Moab
4-aug Moab - Monument Valley
5-aug Monument Valley - Durango
6-aug Durango - ?
7-aug ? - Rocky Mountain NP
8-aug Rocky Mountain NP
9-aug Rocky Mountain NP - Denver
10-aug Denver

Je kunt ook overwegen om na Grand teton via Capito Reef naar MV te rijden, dan rij je via de mooie UT95. En dan naar Moab en via de I70 richting RMNP.

Marianne
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Hans B »

Ik wordt ook een beetje op het verkeerde been gezet met de data.
Zo beter .......
Bijlagen
Naamloos.png
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ekroeze
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:36

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door ekroeze »

Hallo Marianne en Hans,

Super bedank!! Dit helpt mij enorm!!
Jullie kiezen uitdrukkelijk om eerst richting Yellowstone af te reizen. Hebben jullie daar een reden voor?

En hebben jullie ervaring met het reserveren in Yellowstone? Is het een must om dit vooraf te doen?
Ik wil graag in het NP park zelf staan, al is het zonder hooked up. Ik kan op de site van Yellowstone geen bijzonderheden vinden over vroeg reserveren. Hoe noodzakelijk is vroeg reserveren?
(Ik weet van mijn vorige trip dat het niet te doen was om te reserveren in Yosemite (3 computer ingelogd op de tijdslot en niet gelukt)).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,
Edwin
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Martin & Marianne »

De richting maakt helemaal niet uit. Wel zou ik RMNP op het laatst doen, dan heb je minder last van de hoogte. Als je dan vanuit Moab komt kun je via de westingang het park binnen rijden.
Wij hebben al een camping gereserveerd in Yellowstone voor augustus. Het gaat redelijk snel dus kijk eens wat de mogelijkheden zijn en hoeveel er nog vrij is (via www.yellowstonenationalparklodges.com).

Marianne
Gebruikersavatar
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 feb 2015, 12:51
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Met een camperreis heb ik geen ervaring, maar misschien heb je nog iets aan mijn route :)
http://www.stripesandstars.nl/route-ron ... in-states/
Ik zou ook zeker Badlands National Park niet overslaan. Zo mooi daar!

Veel voorbereidingsplezier!
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Hans B »

ekroeze schreef:Hallo Marianne en Hans,
Super bedank!! Dit helpt mij enorm!!
Jullie kiezen uitdrukkelijk om eerst richting Yellowstone af te reizen. Hebben jullie daar een reden voor?
En hebben jullie ervaring met het reserveren in Yellowstone? Is het een must om dit vooraf te doen?
Ik wil graag in het NP park zelf staan, al is het zonder hooked up. Ik kan op de site van Yellowstone geen bijzonderheden vinden over vroeg reserveren. Hoe noodzakelijk is vroeg reserveren?
Ik heb nu al gesererveerd voor Yellowstone (augustus).
Het is een stuk relaxter reserveren dan Yosemite.
Yellowstone heeft veel meer en grotere campings.
Maar beter safe than sorry, dus als je exacte data hebt ....

Een reden om eerst het rondje linksom te maken, nee niet echt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ekroeze
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:36

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door ekroeze »

Allemaal enorm bedankt.

Erg leuk om jullie suggesties te horen. Dank daarvoor!
Het wordt een geweldige trip!

Als jullie nog verder suggesties hebben dan hoor ik deze graag !!

Groet, Edwin
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Quinta »

Hallo Edwin, even een vraag. Hebben jullie vanuit Moab de bezichtigingen gewoon met de camper gedaan of een auto gehuurd ?

Groet, louise
ekroeze
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:36

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door ekroeze »

Hallo Louise,

Alle parken in de buurt van Moab zijn zeer goed te doen met een camper. Eigenlijk is alles binnen de VS buiten de grote steden gemaakt voor campers. :thumbup: Ik zou zeker geen auto huren!
Quinta
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 29 jun 2014, 17:03
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: maastricht
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Quinta »

Dankjewel voor je reactie. Weer een van de vraagtekens opgelost. :thumbup:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Hans B »

Ik maak hierbij wel even een kanttekening en dat betreft het parkeren van campers.
In vele parken en andere plekken is de parkeer gelegenheid niet overdadig.
Zeker met de wat grotere 'jongens' is het ronduit lastig en soms onmogelijk.
Vooral wanneer auto's de parkeerplekken gebruiken die voor campers bestemd zijn.

De N.P.'s in Moab en omgeving en Yellowstone zijn een crime.
Gelukkig hebben Bryce, Zion en Yosemite free shuttles.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
ekroeze
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 jun 2011, 18:36

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door ekroeze »

Wij zijn vorig jaar in MOAB en Yellowstone geweest. Parkeren in de NP's tijdens hoogseizoen is natuurlijk wat moeilijker, maar ik heb mijn camper (25te) overal prima kunnen parkeren.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis ekroeze: rondje Denver - Monument Valley - Moab - SLC -Yellowstone - Denver.

Bericht door Hans B »

25ft kun je met een beetje passen en meten nog wel redelijk kwijt op een parkeerplaats, 40ft wordt een ander verhaal.

t is maar even dat je het weet en er rekening mee houdt.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer