Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Mrvanilla »

In aanvulling van RoelB kun je ook kijken naar de Maswik Lodge en de Yavapai Lodge, ook prima accommodaties in GCNP. Ik vind dit park een van de weinige plaatsen waar overnachten in het park zelf een echte meerwaarde heeft, omwille van de zonsopgang/ondergang.

Maar zoals hierboven ook geschetst zijn er genoeg mensen die Williams prima vinden liggen en daar valt ook wat voor te zeggen. Het is een afweging die je zelf moet maken. Prijs/kwaliteit vs locatie. In het park slaap je vanaf ongeveer $90-100 ex tax (voor dat tarief vaak geen badkamer) maar zit je prachtig qua locatie. In Williams zul je voor dat geld doorgaans een beter hotel kunnen vinden met veel eetgelegenheden. Dus; keuzes :)
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook in het park gaan zitten, zeker voor 1 nacht. De goedkope Maswik Lodge South is niet open volgend jaar maar de Bright Angel Lodge is qua ligging en prijs een aanrader.
Ik zou niet in Bishop overnachten maar verder doorrijden. Zeker als je om moet rijden is Mammoth Lakes of Lee Vining of Bridgeport beter.
Waar ligt je hotel voor Bryce?
In Moab is het Bowen Motel misschien iets?
Heb je in Yosemite een heated tent? Zo nee dan zou ik dat alsnog proberen. Je hebt anders geen stopcontact in de tent.

Marianne
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

Bedankt voor de tips allemaal we gaan het nog eens bekijken met de raadgevingen :)

@Marianne: is er dan nog een andere manier om je spullen zoals gsm op te laden in het park zelf als de tent geen stopcontact heeft? We hebben namelijk een 2 single bed non-heated tent cabin. Maar er waren tijdens het boeken wel nog heated tents vrij dus we kunnen eventueel wel nog eens kijken.

Het hotel voor Bryce is the america's best value inn en ligt in Tropic, van wat ik zag op de kaart is dat vlak aan Bryce Canyon.

Bishop hadden we vooral ook gekozen omdat die naar onze mening goedkopere hotels had dan Mammoth Lakes of Lee Vining, vandaar de keuze om daar te stoppen.

@MrVanilla: idd keuzes :) Het is best moeilijk als je er nog nooit bent geweest om een inschatting te maken of iets haalbaar of doenbaar is. Daarom is dit forum ook zo handig :)

@roelb: we gaan het in de gaten houden of we dan wat beter vinden idd voor Vegas. Is het dan gewoon minder luxe in NY NY of is het gewoon in het algemeen een minder hotel?
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door roelb »

Het NYNY blink nu niet uit in faciliteiten. In Vegas wil je toch ook juist een mooi zwembad? En niet in een hotel dat zodanig goedkoop is dat het vol zit met pubers..
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door markro »

Kimdum schreef:@roelb: we gaan het in de gaten houden of we dan wat beter vinden idd voor Vegas. Is het dan gewoon minder luxe in NY NY of is het gewoon in het algemeen een minder hotel?
Misschien kunnen voor het New York-New York Hotel de beoordelingen van de forumleden jou nog van dienst zijn, zie: https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... s+Vegas-NV

En voor andere hotels in Las Vegas (NV): https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... s&staat=NV
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

We zijn ondertussen al overgeschakeld naar het Paris hotel ipv NY NY voor Las Vegas.

Maar we gaan het nog wat in de gaten houden. Tis nog lang wie weet welke deals er nog uit de bus vallen :)
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door SanFran »

Wij hebben ook een keer in hotel Paris overnacht. Is een prima hotel met een fijne ligging op the strip. Verder kun je idd nog even in de gaten houden of er nog luxere hotels voor een leuke prijs voorbij komen :thumbup:
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
vinceG
Amerikakenner
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 apr 2013, 10:53
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: amsterdam

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door vinceG »

Jullie hebben nog genoeg tijd, dus gewoon regelmatig even de hotels reviewen en kijken of er andere leuke aanbiedingen te krijgen zijn.
Je gaf aan dat Moab erg prijzig werd. Is het Inca inn niet beschikbaar voor jullie data? (vaak alleen te boeken via hun eigen website)
Prima motel voor een prima prijs met ontbijtje en zwembad!
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Old Faithful »

Of anders https://www.bowenmotel.com/

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

We hebben uiteindelijk voor de Inca Inn gekozen. Was inderdaad de goedkoopste optie en scheelde hem al serieus wat in prijs dus thanks :)
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

We zijn ondertussen bezig met het verder indelen van onze dagen. We maken vooral een algemene planning op en dan een lijstje van dingen die we zeker niet willen missen. Maar we lopen een beetje vast bij MOAB.

Wat moeten we daar zeker gaan doen? We hebben 2 volle dagen en komen van Monument Valley naar Moab toe dus hebben dan ook zeker nog een halve dag over. Daarna gaan we van Moab naar Capitol Reef. Ik vermoed dat we op 1 dag Arches NP gaan doen en de andere dag Canyonlands. Zijn er dingen die jullie kunnen aanbevelen in die omgeving? Leuke wandelingen? Is Canyonland goed bereikbaar met de auto?

Alvast bedankt :)
Anne-Marie86
Amerika-ontdekker
Berichten: 83
Lid geworden op: 22 jun 2015, 21:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Anne-Marie86 »

Vanuit Monument Valley richting Moab kun je het Needles gedeelte van Canyonlands bezoeken. Wij hebben dat vorig jaar in omgekeerde volgorde gedaan. Voor je 2 volle dagen kun je inderdaad op 1 dag Arches bezoeken en de andere dag Dead Horse Point SP en Canyonlands Island in the Sky gedeelte.
Ons reisverslag van onze reis naar Amerika (zomer 2016) vind je op: http://bazannemarie.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Martin & Marianne »

Kimdum schreef:Zijn er dingen die jullie kunnen aanbevelen in die omgeving? Leuke wandelingen? Is Canyonland goed bereikbaar met de auto?
Welk deel van Canyonlands heb je gepland? Ook het Needles-deel? Heb je al eens op de NPS-site gekeken voor een kaart van het park? Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl voor de bezienswaardigheden in de parken.
Wij vonden in Arches de Fiery Furnace Walk erg leuk. Dit is ene wandeling met een ranger door een gebied waar je normaal gesproken niet komt. Niet alleen een mooie wandeling maar ook een leuke manier om iets over het park te leren.
De wandeling moet gereserveerd worden, zie ook http://www.nps.gov/arch voor meer informatie.
Kimdum schreef: @Marianne: is er dan nog een andere manier om je spullen zoals gsm op te laden in het park zelf als de tent geen stopcontact heeft? We hebben namelijk een 2 single bed non-heated tent cabin. Maar er waren tijdens het boeken wel nog heated tents vrij dus we kunnen eventueel wel nog eens kijken.
Ik weet niet of je al iets anders hebt gereserveerd? Je kunt op een aantal plekken wel iets opladen, er is bijvoorbeeld een ruimte waar je kunt zitten, waar de nodige stopcontacten zijn. Maar die ruimte wordt wel intensief gebruikt.
Opladen kan ook in de auto.

Marianne
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

@Anne-Marie86 : bedankt voor de info. Dan gaan we zeker het Needles gedeelte al proberen mee te nemen als we naar Moab rijden.

@Marianne: ondertussen was dat probleem al opgelost. We hebben een heated cabin gekregen. Ons deposit was er al afgegaan, dus had een mailtje gestuurd of ze onze reservatie konden veranderen van een non hetaed naar een heated en dat hebben ze dan ook gedaan :) En best snel. Goeie service dus :)

Momenteel hebben we nog niets gepland voor Canyonlands. Ik ga zeker eens op de site kijken en op de kaart om ons te orienteren en te kijken wat we kunnen doen. En voor de Fiery Furnace gaan we zeker eens kijken of ons dat ook aanspreekt.
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

Ondertussen is het nog maar twee maanden (yay!) voor we vertrekken maar we zitten met nog een aantal vragen.

Betreffende Yosemite: Gezien Mariposa Grove weer open gaat op 15 juni (de dag dat we naar Yosemite Valley rijden via Tioga Pass) willen we deze graag meepikken. Wat is het beste moment om dit te doen? We komen via de Tioga Pass in Yosemite Valley, hebben dan twee volle dagen Yosemite en gaan dan van Yosemite naar San Francisco.

Is het het beste om even door te rijden de dag dat we de Tioga Pass doen? Of doen we dat op het moment dat we naar San Francisco rijden? OF kan het eigenlijk ook gewoon op 1 van de 2 dagen dat we in Yosemite zijn? Welke is het meest praktisch?

We willen ook Panorama Trail naar beneden lopen. Dienen we de bus voor Glacier Point ruim van te voren reserveren of kan dat bijvoorbeeld evengoed nog net voor we vertrekken oid?

In Monterey doen we een walvissenjacht. We hebben besloten om dat in de ochtend te doen dat we van Monterey naar Morro Bay rijden. Omdat we onze eerste echte rijdag toch rustig aan willen doen en zodat we ons niet hoeven op te jagen. Is het aan te raden om deze tour ook vroeg te boeken? Of kunnen wij het ons riskeren om naar de plaats van de tour te gaan op het moment dat we in Monterey aan komen en daar ter plaatse reserveren voor de volgende dag?
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6129
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Old Faithful »

Is het het beste om even door te rijden de dag dat we de Tioga Pass doen? Of doen we dat op het moment dat we naar San Francisco rijden? OF kan het eigenlijk ook gewoon op 1 van de 2 dagen dat we in Yosemite zijn? Welke is het meest praktisch?
Ik zou de Mariposa Grove bezoeken op de dag dat je naar San Francisco rijdt. Die dag heb je daar tijd genoeg voor.
Ik zou het zeker niet doen op de dag dat je via de Tioga Pass aankomt. Zeker als je nog naar Bodie en Mono Lake wilt, krijg je die dag je tijd toch wel vol. Het is nog best een eind van de vallei naar de Mariposa Grove en terug. Ik zou proberen dat heen en weer rijden te vermijden en dus via Highway 41naar San Francisco rijden. Je komt dan langs de Mariposa Grove.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Kimdum
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 22 jan 2017, 10:35
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Kimdum »

Bedankt voor de info, dan plaatsen we een bezoek aan Mariposa Grove op het einde als we naar San Francisco rijden!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Ron Notenboom »

Het hotel voor Bryce is the america's best value inn en ligt in Tropic, van wat ik zag op de kaart is dat vlak aan Bryce Canyon.
Voor een bezoek aan Bryce Canyon NP is Tropic een prima overnachtingsplek, maar ik zou de America's Best Value Inn persoonlijk niet adviseren.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door IngridZw »

Wij hadden in Tropic een overnachting in Pioneer Lodge in een soort van cabin. Is ons goed bevallen ook vanwege het zwembad en de ruimte van het perceel. Je kunt er ook kamperen en op het perceel is een restaurant waar je goed kan eten (met live muziek)
Iets ten noorden van Tropic aan de linkerkant van de weg is de Mossy Cave Trail. Dit is een erg leuke wandeling en het kost je niet veel tijd. Wij hebben deze trail gelopen na aankomst in Tropic.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Linda85
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 feb 2012, 14:29
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Kimdum: Eerste reis naar Amerika LA - LA

Bericht door Linda85 »

Ik ben blij dat ik nog even meelees! Dacht bij het bericht van Martin en Marianne;
Wij vonden in Arches de Fiery Furnace Walk erg leuk. Dit is ene wandeling met een ranger door een gebied waar je normaal gesproken niet komt. Niet alleen een mooie wandeling maar ook een leuke manier om iets over het park te leren.
Oja, daar zou ik ook nog even naar kijken! Dus ik gebruik het linkje en heb nu het allerlaatste (reserveerbare) plekje op de dagen dat ik er ben voor de Fiery Furnace Walk! Heel blij mee, want doordat ik alleen ga reizen zou ik zo'n wandeling betreft de veiligheid niet kunnen doen. Bedankt weer eens lieve mede forummers!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer