Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kiezen voor Bryce of Monument Valley
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Kiezen voor Bryce of Monument Valley
Wij gaan van 13 april tot 13 een rondreis doen. De route staat elders al op de pagina. Nu ben ik eigenlijk toch benieuwd of we vanaf Page beter door kunnen rijden naar Bryce en daarna Zion of is het mooier om van Page naar Monument Valley te rijden en door naar Zion?
Dus eigenlijk is de vraag. Kiezen we voor Monument Valley of voor Bryce?
We zijn met de camper en reizen met ons gezin, bestaande uit 2 kinderen van 3 en 7 en twee volwassenen.
We zullen geen mega grote afstanden wandelen, maar willen wel mooie plekken/uitzicht zien.
24-04-17 vanaf Page naar Bryce
25-04-17 vanaf Bryce naar Zion
26-04-17 Zion
Groetjes Charissa
Dus eigenlijk is de vraag. Kiezen we voor Monument Valley of voor Bryce?
We zijn met de camper en reizen met ons gezin, bestaande uit 2 kinderen van 3 en 7 en twee volwassenen.
We zullen geen mega grote afstanden wandelen, maar willen wel mooie plekken/uitzicht zien.
24-04-17 vanaf Page naar Bryce
25-04-17 vanaf Bryce naar Zion
26-04-17 Zion
Groetjes Charissa
Re: Kiezen voor Bryce of Monument Valley
hallo
dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Monument Valley is erg indrukwekkend naar dat is Bryce ook.
ik zou het beide niet willen missen.
met kids kun je misschien iets meer zien / doen in Bryce.
succes met de keuzes.
dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Monument Valley is erg indrukwekkend naar dat is Bryce ook.
ik zou het beide niet willen missen.
met kids kun je misschien iets meer zien / doen in Bryce.
succes met de keuzes.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ha, ha, dat is een lastige. Ik zou zelf voor Bryce gaan; dat is groter, je kunt er meer op eigen houtje doen (langs de rim wandelen of een stuk naar beneden) en de route is mooier.
MV is prachtig, maar je moet een (dure) tour doen om dichter bij de mittens te komen. Of dat met jonge kinderen iets is weet ik niet.
Het is wel een prachtig gezicht natuurlijk, zeker als je er overnacht en dus de mooiste uren van de dag hebt.
Bryce kan nog behoorlijk koud zijn, dat zou ik wel meewegen. Als je daar geen zin in hebt kun je voor MV kiezen.
Hou er wel rekening mee dat de route anders wordt; met MV ga je van de GC eerst naar MV en dan naar Page.
Ik weet ook niet of dit jullie laatste reis naar het zuidwesten zal zijn; er was hier iemand die bewust Bryce niet meeneemt omdat hij dat in een volgende reis met Yellowstone mee wil nemen.
Marianne
MV is prachtig, maar je moet een (dure) tour doen om dichter bij de mittens te komen. Of dat met jonge kinderen iets is weet ik niet.
Het is wel een prachtig gezicht natuurlijk, zeker als je er overnacht en dus de mooiste uren van de dag hebt.
Bryce kan nog behoorlijk koud zijn, dat zou ik wel meewegen. Als je daar geen zin in hebt kun je voor MV kiezen.
Hou er wel rekening mee dat de route anders wordt; met MV ga je van de GC eerst naar MV en dan naar Page.
Ik weet ook niet of dit jullie laatste reis naar het zuidwesten zal zijn; er was hier iemand die bewust Bryce niet meeneemt omdat hij dat in een volgende reis met Yellowstone mee wil nemen.
Marianne
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor jullie reacties.
We houden het "gewoon" lekker op Bryce.
Er is gewoon zoveel moois en we willen eigenlijk idd niets missen.
Qua tijd is dat niet realistisch, dus moeten er keuzes gemaakt worden.
@ Marianne, als ik de verhalen zo hoor dan is het haast onmogelijk dat je maar 1 keer naar de USA gaat. Wij genieten al zo van de voorpret, dat ik denk dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn.
Nogmaals dank.
Groepjes Charissa
We houden het "gewoon" lekker op Bryce.
Er is gewoon zoveel moois en we willen eigenlijk idd niets missen.
Qua tijd is dat niet realistisch, dus moeten er keuzes gemaakt worden.
@ Marianne, als ik de verhalen zo hoor dan is het haast onmogelijk dat je maar 1 keer naar de USA gaat. Wij genieten al zo van de voorpret, dat ik denk dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn.
Nogmaals dank.
Groepjes Charissa
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Met kleine kinderen Bryce.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
Thanks hans, gaan we doen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
Wij dachten destijds ook dat we een "eenmalige reis van ons leven" zouden maken... Nou, zó eenmalig bleek het inmiddels niet want in april steken we voor de 20e keer de grote plas overFam. Hoiting schreef:als ik de verhalen zo hoor dan is het haast onmogelijk dat je maar 1 keer naar de USA gaat. Wij genieten al zo van de voorpret, dat ik denk dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn.
Met een camper zou ik ook voor Bryce kiezen, vermits je, zoals Marianne zegt, in MV afhankelijk bent van een betalende tour. Ik heb wel al campers over de scenic drive van MV zien "hotsebotsen", maar ik vraag mij af hoeveel van hun potten en pannen daarna nog bruikbaar waren...
Gisteren hebben we onze website volledig vernieuwd en misschien vind je daar nog wel wat inspiratie. Via de indexpagina kan je alles wat we bezocht hebben, zowel alfabetisch als per staat opzoeken.
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
Hoi Marianne,Martin & Marianne schreef:Ha, ha, dat is een lastige. Ik zou zelf voor Bryce gaan; dat is groter, je kunt er meer op eigen houtje doen (langs de rim wandelen of een stuk naar beneden) en de route is mooier.
Marianne
Rijd ik voor die mooie route via US-89 N, via Cottonwood Canyon road of US-89 N BLM500 Skutumpah rd. Die laatste heeft een langere reistijd, maar dat maakt ons niet uit. We willen gaan voor de mooiste route uiteraard.
Groepjes Charissa
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Beiden zijn dirt roads en dus niet te rijden met een camper.
Enige optie om met een camper van Page naar Bryce te rijden is deze: https://goo.gl/maps/jzjVDxRJJnF2.
Maar wees gerust, ook dit is een schitterende weg.
Enige optie om met een camper van Page naar Bryce te rijden is deze: https://goo.gl/maps/jzjVDxRJJnF2.
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
Bedankt !! Ik ga even spieken op de website voor inspiratie.kalaman schreef:Wij dachten destijds ook dat we een "eenmalige reis van ons leven" zouden maken... Nou, zó eenmalig bleek het inmiddels niet want in april steken we voor de 20e keer de grote plas overFam. Hoiting schreef:als ik de verhalen zo hoor dan is het haast onmogelijk dat je maar 1 keer naar de USA gaat. Wij genieten al zo van de voorpret, dat ik denk dat dit zeker niet de laatste keer zal zijn..
Met een camper zou ik ook voor Bryce kiezen, vermits je, zoals Marianne zegt, in MV afhankelijk bent van een betalende tour. Ik heb wel al campers over de scenic drive van MV zien "hotsebotsen", maar ik vraag mij af hoeveel van hun potten en pannen daarna nog bruikbaar waren...
Gisteren hebben we onze website volledig vernieuwd en misschien vind je daar nog wel wat inspiratie. Via de indexpagina kan je alles wat we bezocht hebben, zowel alfabetisch als per staat opzoeken.
Kiezen tussen Bryce of Monument Valley... Wat een moeilijke opdracht!
Zoals eerder gezegd, zijn beide indrukwekkend en is het een persoonlijke keuze.
Monument Valley is natuurlijk wel zó iconisch dat wij het toch een gemis zouden vinden tijdens zo'n road trip.
Je hebt er trouwens een camping (The View - zijn naam waardig!) die je wellicht de mooiste kampeerplek zou bezorgen van je hele trip.
Daarnaast zou ik ook eens willen vermelden dat je in Monument Valley niet per se afhankelijk bent van een betalende tour.
Je kan de Wildcat trail wandelen om de Mittens dichterbij en vanuit andere perspectieven te zien. Wij vonden dit enorm de moeite!
Bovendien is het een relatief korte en eenvoudige wandeling, dus wellicht wel te doen met jonge kinderen (al heb ik daar geen ervaring mee..
).
Zie ook dit artikel voor een indruk.
Zoals eerder gezegd, zijn beide indrukwekkend en is het een persoonlijke keuze.
Monument Valley is natuurlijk wel zó iconisch dat wij het toch een gemis zouden vinden tijdens zo'n road trip.
Je hebt er trouwens een camping (The View - zijn naam waardig!) die je wellicht de mooiste kampeerplek zou bezorgen van je hele trip.
Daarnaast zou ik ook eens willen vermelden dat je in Monument Valley niet per se afhankelijk bent van een betalende tour.
Je kan de Wildcat trail wandelen om de Mittens dichterbij en vanuit andere perspectieven te zien. Wij vonden dit enorm de moeite!
Bovendien is het een relatief korte en eenvoudige wandeling, dus wellicht wel te doen met jonge kinderen (al heb ik daar geen ervaring mee..
Zie ook dit artikel voor een indruk.
- kalaman
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ok, maar louter op basis van dergelijk korte wandeling kan je bezwaarlijk zeggen dat je Monument Valley bezocht hebtdmx schreef:Daarnaast zou ik ook eens willen vermelden dat je in Monument Valley niet per se afhankelijk bent van een betalende tour.
In onze ogen wel het mooiste en meest indrukwekkende van MV.
Wij hebben de scenic drive ook gedaan, maar waren wat ontgoocheld na de Wildcat trail.
In Bryce zou je in feite ook de canyon in moeten om het park echt te ervaren, bv. via de Navajo / Peekaboo combo.
Maar dat lijkt me dan weer minder evident met jonge kinderen.
Wij hebben de scenic drive ook gedaan, maar waren wat ontgoocheld na de Wildcat trail.
In Bryce zou je in feite ook de canyon in moeten om het park echt te ervaren, bv. via de Navajo / Peekaboo combo.
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
Dank je wel. Die route kwam bij ons ook eruit. Zet ik deze in de route.kalaman schreef:Beiden zijn dirt roads en dus niet te rijden met een camper.
-
Fam. Hoiting
- Amerika-ontdekker
We moeten gewoon echt nog een keer terug na deze reis!! Wellicht dat we dan Moab en Monument kunnen meenemen in die route. Er zit gewoon niks anders op, dat is wel duidelijkdmx schreef:In onze ogen wel het mooiste en meest indrukwekkende van MV.
Bedankt voor het meedenken. Dat vind ik echt zo leuk aan dit forum. Iedereen heeft leuke ideeën en wil zijn of haar ervaringen graag delen. Echt super leuk !! Wie weet kunnen wij onze bijdrage na deze reis ook leveren voor andere bezoekers.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 4736 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders
-
- 15 Reacties