Reis Martin en Marianne: Eclips-reis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Reis Martin en Marianne: Eclips-reis

Bericht door Martin & Marianne » 21 jan 2017, 17:48

Wij hebben inmiddels de tickets geboekt voor onze eclips-reis in augustus dus we kunnen nu de route verder in gaan vullen. Hoofddoel is de eclips op 21 augustus. Daarvoor hebben we op dit moment zowel accommodatie in Grand Teton als in Casper. We neigen nu het meeste om naar Casper te gaan.
Het laatste stuk van Casper naar Denver moet nog ingevuld worden.
De huidige planning is als volgt:

21-aug ma Casper - Hill City/Custer/...
22-aug di Hill City
23-aug wo Hill City
24-aug do Hill City - Estes Park
25-aug vr Estes Park
26-aug za Estes Park - Denver
27-aug zo Denver - Amsterdam

South Dakota hebben we al eerder bezocht maar we zijn toen niet naar Badlands geweest.
Het lijkt mij echter ook wel mooi om iets meer tijd te hebben voor RMNP, en wellicht nog wat meer van Colorado mee te nemen. Garden of the Gods hebben we al gedaan, maar zo rond de I70 zijn wij nog onbekend.
Is er met deze dagen nog een leuke route te maken met bijvoorbeeld Crested Butte, Aspen, ...? En hoe kunnen we dat dan het beste indelen?

Ik ga nog reisverslagen lezen zoals die van Felicitas, Anneleen en Marcro, maar meer tips voor routes en reisverslagen zijn welkom!

Marianne

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Martin en Marianne: Eclips-reis

Bericht door PSVwally » 21 jan 2017, 18:38

Bedoel je dan om heel het stuk vanaf de 21/22e eruit te halen, dus ipv hill city vanaf Casper al zuidelijker te gaan?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 21 jan 2017, 19:03

Ja, ik was niet echt duidelijk. Het idee is om dan South Dakota helemaal over te slaan. We zouden dan van Casper naar RMNP rijden, of eerst naar het zuiden.

Marianne

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 22 jan 2017, 11:07

Je zou zoiets kunnen doen:
Casper - Centennial (via Laramie)
Centennial - Yampa (Snowy Range Scenic Byway)
Yampa - Aspen (Flat Tops Wilderness)
Aspen (Maroon Bells)
Aspen - Georgetown (Independence Pass)
Georgetown - Denver (Mount Evans)

Of van Casper naar RMNP. Bijvoorbeeld via de Snowy Range Scenic Byway naar Walden en dan naar Grand Lake aan de westzijde van RMNP. Misschien daar een dagje blijven en dan naar de oostzijde van RMNP. Als je van Estes Park richting Nederland rijdt heb je ook nog de Brainard Lake Recreational Area. Een erg mooi wandelgebied. En vanuit Nederland kun je voorbij het plaatsje Eldora ook naar verschillende trailheads rijden waar het erg mooi wandelen is.

Of deze route (eerste dag misschien erg lang):
Casper - Aspen
Aspen (Maroon Bells)
Aspen - Crested Butte (Kebler Pass)
Crested Butte
Crested Butte - Buena Vista (Cottonwood Pass)
Buena Vista - Denver (Guanella Pass)

Zoveel moois. Keuzes, keuzes :D

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 jan 2017, 11:48

Wat een geweldige tips! Dat wordt nog lastig kiezen. :wink: We zullen alles eens goed bekijken. Casper-Aspen had ik al naar zitten kijken, is op zich wel te doen in 1 dag, maar wel een lange rit inderdaad.
Ook maar eens goed nadenken of we wel of niet naar RMNP willen; de vorige keer hadden we er maar 1 dag en dat was te weinig. De rest is nog helemaal onbekend, dus we gaan ons goed inlezen.
Dank!

Marianne

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 24 jun 2017, 15:47

Inmiddels hebben wij besloten om South Dakota over te slaan. Vanuit Casper gaan we op de dag van de eclips naar Laramie (hotel is gereserveerd). Afhankelijk van de drukte die dag nemen we wel of niet de Snowy Range Scenic Byway mee.
Verder komen we er nog niet helemaal uit. We willen in elk geval naar Rocky Mountain NP (kamperen in het park). Dat kan na Laramie, of ook de laatste dagen voor vertrek. Daarnaast staan het South Park Museum, Maroon Bells en de Mineral Belt Trail (fietsen) op ons wensenlijstje.
We zitten te twijfelen over de overnachtingsplaatsen. Aspen is erg duur. Leadville lijkt me wel wat, net als Georgetown. Heeft iemand nog leuke tips voor de openstaande dagen?

21-aug ma Casper - Laramie
22-aug di Laramie - ..
23-aug wo ..
24-aug do .. - RMNP (wandelen aan de westkant en dan via de Trail Ridge Road naar Moraine Park)
25-aug vr RMNP
26-aug za RMNP - Denver
27-aug zo Denver - Amsterdam

Marianne

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 24 jun 2017, 16:23

Wij zitten de 21e ook in Casper (komen 's ochtends vanuit Rawlings) en gaan na de eclipse direct door naar RMNP. Wij overnachten twee dagen in Estes Park, CO en gaan vanaf daar weer langzaam terug richting het westen. Verdere tips over de omgeving van de rockies kan ik je helaas niet geven, wordt voor ons ook een eerste verkenningsrondje daar.

IngridZw
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door IngridZw » 24 jun 2017, 18:20

Martin & Marianne schreef:Aspen is erg duur. Leadville lijkt me wel wat, net als Georgetown.Marianne
Als je een hotel zoekt dicht bij Aspen dan is Snowmass Village een optie. Daar zijn zo te zien wel betaalbare accommodaties o.a. Pokolodi Lodge 104 euro incl. ontbijt op 24 aug.
En Georgetown is inderdaad een mooi plaatsje.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 25 jun 2017, 10:18

Lastige keuzes. Als je naar Leadville gaat is het mooi om via Aspen te rijden, anders mis je de Independence Pass. Maar in dat geval zou ik ook de Maroon Bells bezoeken.

Aspen en Leadville zijn wel twee totaal verschillende plaatsen. Aspen is verzorgder, sjieker, mooi gelegen tussen de groene bergtoppen en heeft de sfeer van een ski-town. Leadville is echt een mining town, minder verzorgd, ruiger. De bergen zijn verder weg en lijken minder hoog (Leadville ligt zelf erg hoog). Vanaf de Mineral Belt trail heb je mooie uitzichten op het landschap, maar het fietspad is met name leuk vanwege de vele restanten van de mijnen.

Eigenlijk is de keuze tussen Aspen en Leadville dus tussen appels en peren :D

Tip: Als jullie nog een leuke, niet al te lange wandeling willen maken tussen Leadville en Georgetown dan is de Mayflower Gulch hike nog een aanrader.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 25 jun 2017, 11:28

Bedankt weer allemaal! Het blijft lastig vind ik; we hebben ook geen idee of we nog veel zin en energie hebben om te wandelen zo aan het eind aan de vakantie.
De Mayflower Gulch Trail staat genoteerd; ik had er al over gelezen in jouw verslag Felicitas. Is het echt lastig te vinden? We moeten onze garmin misschien maar weer eens gebruiken.
En we hoeven niet te kiezen tussen Aspen en Leadville, het idee was eigenlijk om in beide plaatsen een overnachting te plannen.
Ingrid: Snowmass Village is inderdaad betaalbaar. Dank voor de tip. Met z'n vieren zitten we dan op 137 euro incl ontbijt.

We gaan eerst naar RMNP; die dagen is er meer keus op de camping.

21 aug Casper - Laramie
22 aug Laramie - RMNP/Estes Park
23 aug Estes Park - Estes Park/Grand Lake?
24 aug Estes Park/Grand Lake - Snow Mass Village
25 aug Snow Mass Village - Leadville
26 aug Leadville - Denver

Marianne

Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful » 25 jun 2017, 14:59

Ik weet uiteraard niet wat jullie plannen op 26 augustus zijn maar als je via I-70 rijdt, zou je bij Silverthorne/Dillon Us-6 kunnen nemen over de 3655m hoge Loveland Pass.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen » 25 jun 2017, 15:35

Ik lees dat jullie in RMNP gaan kamperen? In de regio rond Aspen kan je ook heel mooi kamperen, bijvoorbeeld in de Maroon Bells Recreation Area.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 25 jun 2017, 19:09

Dank voor de tip Anneleen! We zouden inderdaad ook kunnen kamperen daar, maar de campings bij Maroon Bells waren al vol.
Ik ga toch nog even kijken, we hebben nu geschoven met de dagen dus dat scheelt wellicht.

Old Faithful: Goede tip. Ik was hem al eens tegengekomen maar ook al weer vergeten. Het scheelt niet veel met de rechtstreeks route zo te zien.

Marianne

Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen » 25 jun 2017, 19:56

Ook een hele mooie plek om te kamperen, toch zeker voor tentkampeerders: Rifle Falls State Park. Echt prachtige tentplekken aan een riviertje daar. Maar dan moet je wel een klein stukje om rijden in jullie route, en dat is misschien niet zo handig?

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door lyan » 27 jun 2017, 19:45

De Cottonwood Pass (Buena Vista-Taylor Park) zal de komende 2 jaren gesloten zijn. De reden is dat hij aan de Taylor Park kant geasfalteerd gaat worden. Dit lukt niet in 1 jaar, dus gaat 2 jaar duren. Die kan je dus niet rijden de komende jaren. (maar goed dat we dit even nagevraagd hebben, we zouden hem in juni doen).

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 27 jun 2017, 23:29

Ik kan ook Snowmass Village aanraden! Wij verbleven in 2012 in een appartement daar. Gezellig dorpje en dichtbij Aspen en alle prachtige natuur daar. We zijn ook in Leadville geweest, heeft inderdaad weer een hele andere vibe. Wij verbleven een stukje verderop, in Silverthorne. Dat is aan een meer en wat stedelijker.

De route die Old Faitful aanraadt hebben wij ook gereden, prachtige route!! Ik zou sowieso kiezen voor de routes 'onderlangs' en niet via de I70 bovenlangs.

In Breckenridge (net onder Silverthorne) is ook een soort alpine buitengebied, met een leuke rodelbaan en sportmogelijkheden, zoals mountainbiken e.d.

Leuk dat jullie dit gebied uitgebreid aandoen. Wij waren hier dus in 2012 en ik vond het echt een van de grote verrassingen van Colorado. Maroon Bells zijn prachtig en het hele gebied heeft iets weg van de Alpen, maar dan een stuk 'Amerikaanser'. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar ik vond de sfeer in die gebieden erg goed en de natuur weer heel wat anders dan de rest van Colorado.
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 25 jul 2017, 13:21

Het is Snowmass VIllage geworden. Én Leadville. We zijn benieuwd!
Onze route en hotels/campings zijn hier te vinden.
We vertrekken vrijdag, het gaat nu heel snel. :wink:

De rechtstreeks link naar ons verslag is http://martinenmarianne2017.blogspot.nl.
Maar via de link in het onderschrift is het blog ook te vinden.

Marianne

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door michelly » 25 jul 2017, 15:18

Heel veel plezier! Gezellig met de kinders erbij, geniet ervan!
Ook ik ga jullie verslag zeker lezen als we weer terug zijn :thumbup:

SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran » 25 jul 2017, 16:13

Hele fijne reis! Ik ga jullie volgen.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten