Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Noedi: rondreis LA-LA juli/aug 2017.
Reis Noedi: rondreis LA-LA juli/aug 2017.
Hallo allemaal,
Na heel wat gepuzzel heb ik de volgende route bedacht:
28-7 aankomst LA
29-7 LA
30-7 LA- Pismo beach
31-7 Pismo beach- Monterrey
01-8 Monterrey-SF
02-8 SF
03-8 SF- Yosemite NP
04-8 Yosemite NP
05-8 Yosemite-Mammoth Lakes
06-8 Mammoth Lakes-Death Valley
07-8 Death Valley- Las Vegas
08-8 Las Vegas
09-8 Las Vegas-Zion
10-8 Zion
11-8 Zion- Bryce
12-8 Bryce- Page
13-8 Page- Grand Canyon
14-8 GC
15-8 GC- Kingman
16-8 Kingman- Venice beach
17-8 Venice beach
18-8 Venice beach- LA (Universal Studio's)
19-8 vertrek LA
20-8 aankomst NL
Ik twijfel nog over Monument Valley. Maar waar zou ik dan een dag kunnen/moeten inleveren?
Heb ook gelezen dat het "rondje" de andere kant op, dus SF-LA highway 1 als laatste, een mooier zicht geeft op de oceaan, omdat je aan de goede kant rijdt?
Dan zouden we wel weer in de knoop komen met weekend in Yosemite.....
Kunnen jullie mij adviseren?
Bij voorbaat dank,
Noedi (Marina)
Na heel wat gepuzzel heb ik de volgende route bedacht:
28-7 aankomst LA
29-7 LA
30-7 LA- Pismo beach
31-7 Pismo beach- Monterrey
01-8 Monterrey-SF
02-8 SF
03-8 SF- Yosemite NP
04-8 Yosemite NP
05-8 Yosemite-Mammoth Lakes
06-8 Mammoth Lakes-Death Valley
07-8 Death Valley- Las Vegas
08-8 Las Vegas
09-8 Las Vegas-Zion
10-8 Zion
11-8 Zion- Bryce
12-8 Bryce- Page
13-8 Page- Grand Canyon
14-8 GC
15-8 GC- Kingman
16-8 Kingman- Venice beach
17-8 Venice beach
18-8 Venice beach- LA (Universal Studio's)
19-8 vertrek LA
20-8 aankomst NL
Ik twijfel nog over Monument Valley. Maar waar zou ik dan een dag kunnen/moeten inleveren?
Heb ook gelezen dat het "rondje" de andere kant op, dus SF-LA highway 1 als laatste, een mooier zicht geeft op de oceaan, omdat je aan de goede kant rijdt?
Dan zouden we wel weer in de knoop komen met weekend in Yosemite.....
Kunnen jullie mij adviseren?
Bij voorbaat dank,
Noedi (Marina)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Rondreis LA-LA juli/aug 2017
De richting maakt niet uit, en je kunt toch ook schuiven met de dagen LA om de weekenden te vermijden? Je hebt nu ook de vrijdag en zaterdag in Yosemite. Waar zou je die eerste nachten LA willen overnachten? Eigenlijk ligt Venice Beach op die dagen wel handig.
Met 2 dagen GC kun je wel iets verder rijden dan Kingman, maar verder mooie route zo!
Marianne
Met 2 dagen GC kun je wel iets verder rijden dan Kingman, maar verder mooie route zo!
Marianne
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Re: Reis Noedi: rondreis LA-LA juli/aug 2017.
Prima rondje.
Je zou kunnen overwegen meteen vanuit LA te vertrekken.
De extra dag heb je dan voor Monument Valley.
De laatste dagen ben je in LA (Venice Beach).
Of je moet al de hele dag op het strand liggen, maar wellicht kun je dan ook tijd inruimen voor een bezoekje aan Hollywood Blvd an andere dingen.
Je zou kunnen overwegen meteen vanuit LA te vertrekken.
De extra dag heb je dan voor Monument Valley.
De laatste dagen ben je in LA (Venice Beach).
Of je moet al de hele dag op het strand liggen, maar wellicht kun je dan ook tijd inruimen voor een bezoekje aan Hollywood Blvd an andere dingen.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
De richting op higway 1 maakt eigenlijk totaal niets uit. Je rijdt immers "slechts" 3 metertjes meer naar het binnenland toe.
De volle dag LA vooraan zou ik ook niet doen, beter direct op weg.
De volle dag LA vooraan zou ik ook niet doen, beter direct op weg.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Dank jullie wel voor de feedback. Ik ga de 1e dag LA eraf halen. Misschien kunnen we direct na aankomst in hotel al wat 'highlights' van LA te doen.
De reden voor Venice aan het eind is eigenlijk de kids (19 en 16). Die vinden het wel lekker om nog even te "chillen" op het strand.....
De reden voor Venice aan het eind is eigenlijk de kids (19 en 16). Die vinden het wel lekker om nog even te "chillen" op het strand.....
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Na een vlucht naar Los Angeles met 9 uur tijdverschil, is het plaatselijk misschien 14 of 15 uur, maar voor jezelf zit je dan al na middernacht (NL-tijd).
Of je dan nog veel zin hebt om anders dan je hotel opzoeken te gaan rond rijden in LA.
Of je dan nog veel zin hebt om anders dan je hotel opzoeken te gaan rond rijden in LA.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Hotelovernachtingen
De vlucht is geboekt nu de accomodaties. Valt niet mee.
Duur of niet zo duur maar slechte recensies........Mag ik vragen welk budget een beetje normaal is voor hotelovernachtingen?
Wij zijn met zijn vieren en vinden het geen probleem op een kamer te slapen. Liefst wel met badkamer op de kamer.
Is 200 euro p/n een reël uitgangspunt? Het liefst goedkoper maar juli/aug 2017 is natuurlijk wel hoogseizoen......
* Note mod (Marco): nieuwe topic samengevoegd met routetopic, zodat alle vragen en antwoorden betreffende de reis bij elkaar blijven.
Duur of niet zo duur maar slechte recensies........Mag ik vragen welk budget een beetje normaal is voor hotelovernachtingen?
Wij zijn met zijn vieren en vinden het geen probleem op een kamer te slapen. Liefst wel met badkamer op de kamer.
Is 200 euro p/n een reël uitgangspunt? Het liefst goedkoper maar juli/aug 2017 is natuurlijk wel hoogseizoen......
* Note mod (Marco): nieuwe topic samengevoegd met routetopic, zodat alle vragen en antwoorden betreffende de reis bij elkaar blijven.
Re: Hotelovernachtingen
Ligt eraan waar je zit. Wij reizen met zijn vieren, wel met twee kinderen en zitten gemiddeldmop een 110 eurompn denk ik. Soms erbiven soms eronder.
-
Peet1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Hoi hoi,
Wij gaan deze zomer 33 dagen naar New York en zuidwesten.
Alle overnachtingen zijn geboekt. Het is nu gelukt om gemiddeld onder de €150,- per nacht te blijven. Dit is incl New York, en de andere steden die we aan doen. Steden zijn over het algemeen wat duurder. Wij slapen elke nacht met z'n vieren op een kamer. We slapen in motels, cabins en 1 keer in een tent (Yosemite).
Ik vind het leuk om te zoeken en ben nu dan ook al maanden bezig. En nog steeds wijzigd het. Dan annuleer ik weer wat omdat ik een beter, goedkoper alternatief vind.
Ik vind het belangrijk een beetje kwaliteit te hebben, dus TripAdvisor is mijn grote vriend. Soms moet je concessies doen, omdat ik ook een overnachting wil die centraal ligt en in het geval van de parken In het park.
Het voor ons de eerste keer Amerika. Rondreizen binnen Europa wel al gedaan. Mijn ervaring is dat het loont veel te vergelijken, zoeken, annuleren en opnieuw boeken...
Veel succes!
Gr Petra
Wij gaan deze zomer 33 dagen naar New York en zuidwesten.
Alle overnachtingen zijn geboekt. Het is nu gelukt om gemiddeld onder de €150,- per nacht te blijven. Dit is incl New York, en de andere steden die we aan doen. Steden zijn over het algemeen wat duurder. Wij slapen elke nacht met z'n vieren op een kamer. We slapen in motels, cabins en 1 keer in een tent (Yosemite).
Ik vind het leuk om te zoeken en ben nu dan ook al maanden bezig. En nog steeds wijzigd het. Dan annuleer ik weer wat omdat ik een beter, goedkoper alternatief vind.
Ik vind het belangrijk een beetje kwaliteit te hebben, dus TripAdvisor is mijn grote vriend. Soms moet je concessies doen, omdat ik ook een overnachting wil die centraal ligt en in het geval van de parken In het park.
Het voor ons de eerste keer Amerika. Rondreizen binnen Europa wel al gedaan. Mijn ervaring is dat het loont veel te vergelijken, zoeken, annuleren en opnieuw boeken...
Veel succes!
Gr Petra
Ik begrijp dat topicstarter een rondje LA-LA doet midden in het hoogseizoen en alle toeristische hotspots aandoet. En ja, dan betaal je vaak de hoofdprijs.
Wij zitten in dezelfde periode in dezelfde regio maar als je een beetje oplet en goed zoekt en sites met elkaar vergelijkt dan kun je wel betaalbare hotels vinden.
Hebben jullie ook ervaring met Airbnb?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar niet met een heel gezin.
Waar kijk je voor overnachtingen?
Waar kijk je voor overnachtingen?
Hoi Paul,
Voor accomodaties kijk ik op Booking.com. en hotwire.com.
Bij Booking.com ben ik ondertussen genius
. Geeft voordelen wat betreft in-uitchecken en soms extra korting.
Voor accomodaties kijk ik op Booking.com. en hotwire.com.
Bij Booking.com ben ik ondertussen genius
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Haha, ik doelde eigenlijk meer op de locaties en hotels die je zoekt.
Even over je route overigens. Mag ik je een tip geven om bv op dag 2 Universal te doen en dat niet vanuit Venice Beach op het einde te doen?
Dan zou je na de vlucht de auto kunnen halen en bv rond Burbank/Studio City iets kunnen zoeken.
De airbnb waar ik zat heeft alleen 2persoonskamers dus dan zou je 2 kamers moeten huren, dat schiet qua geld niet op.
Ik zie voor Zion ruimte in de Quality Inn & Suites Montclair op jouw data €306
Ik zou een luchtbed kopen voor bij de GC. Dan zou je bij de bright angel lodge een cabin voor $140 pn of in de maswik lodge een standaard 2 queen room voor $112 pn kunnen nemen. Ik zou die laatste denk ik nu gelijk boeken op grandcanyonlodges.com
Venice Beach is duur, heel 'bekend' LA is duur overigens. Dus daar zou ik zeker kijken of je ergens een airbnb kunt vinden
Even over je route overigens. Mag ik je een tip geven om bv op dag 2 Universal te doen en dat niet vanuit Venice Beach op het einde te doen?
Dan zou je na de vlucht de auto kunnen halen en bv rond Burbank/Studio City iets kunnen zoeken.
De airbnb waar ik zat heeft alleen 2persoonskamers dus dan zou je 2 kamers moeten huren, dat schiet qua geld niet op.
Ik zie voor Zion ruimte in de Quality Inn & Suites Montclair op jouw data €306
Ik zou een luchtbed kopen voor bij de GC. Dan zou je bij de bright angel lodge een cabin voor $140 pn of in de maswik lodge een standaard 2 queen room voor $112 pn kunnen nemen. Ik zou die laatste denk ik nu gelijk boeken op grandcanyonlodges.com
Venice Beach is duur, heel 'bekend' LA is duur overigens. Dus daar zou ik zeker kijken of je ergens een airbnb kunt vinden
Jeetje Paul, wat een service!
Onwijs bedankt voor de tips. Ga er meteen mee aan de slag!
Gr, Marina
Onwijs bedankt voor de tips. Ga er meteen mee aan de slag!
Gr, Marina
Omdat het beter uitkomt met de planning blijven we toch maar 1 nachtje in LA.
Ik heb de Dunes Inn-Sunset geboekt maar ik vraag mij nu af of dat welzo'n handige plek is. We gaan de volgende dag de Highway1 op richting Pismo beach. Hebben jullie een beter idee kwa locatie?
Hebben jullie ook ervaring met Stonepipe Wells in Death Valley als overnachtingsplek?
Ik heb de Dunes Inn-Sunset geboekt maar ik vraag mij nu af of dat welzo'n handige plek is. We gaan de volgende dag de Highway1 op richting Pismo beach. Hebben jullie een beter idee kwa locatie?
Hebben jullie ook ervaring met Stonepipe Wells in Death Valley als overnachtingsplek?
Heb mij vergist. In plaats van Stonepipe Wells bedoel ik Panamint Springs Resort. Iemand ervaring met deze accomodatie?
-
Marcopstal
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Dunes inn Sunset is kwa locatie prima. Je kan gewoon de gehele sunset boulevard afrijden tot aan de kust. Je komt dan via Pacific Palisades aan de kust uit. Bekijk het eens op google maps. Het kost je een 45 min tot 1 uur tot aan de kust.
Tot Pismo Beach is het een 4 tot 5 uur rijden, afhankelijk van de exacte route. Tijd genoeg dus voor enkele stops onderweg (Malibu, Camarillo Outlet, Santa Barbara, Solvang)
Tot Pismo Beach is het een 4 tot 5 uur rijden, afhankelijk van de exacte route. Tijd genoeg dus voor enkele stops onderweg (Malibu, Camarillo Outlet, Santa Barbara, Solvang)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben wel ervaring met Stovepipe Wells, maar niet met Panamint Springs. Je zit daar eigenlijk al buiten het park; voor de bezienswaardigheden en een zonsopkomst bij bv de sand dunes of Zabriskie Point zit je er niet goed. Maar het is wel een stuk betaalbaarder dan de alternatieven natuurlijk.
Als je toch niet midden in het park overnacht zou je ook naar Lone Pine kunnen kijken. Zie daarvoor ons 2015-verslag. Voor Stovepipe wells zie ons 2013-verslag en voor Furnace Creek zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2008-verslag. Wij deden alle overnachting met ook een stop in Mammoth Lakes.
Marianne
Als je toch niet midden in het park overnacht zou je ook naar Lone Pine kunnen kijken. Zie daarvoor ons 2015-verslag. Voor Stovepipe wells zie ons 2013-verslag en voor Furnace Creek zie bijvoorbeeld ons 2006- en 2008-verslag. Wij deden alle overnachting met ook een stop in Mammoth Lakes.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht