Reis Henry1987: PHX-LV-PHX september 2017

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Henry1987
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Henry1987: PHX-LV-PHX september 2017

Bericht door Henry1987 » 17 jan 2017, 12:13

De kogel is door de kerk; mijn nu nog verloofde en ik gaan opnieuw naar de VS. Vorig jaar rondreis Florida, nu het Zuidwesten.

Er is daar zoveel te zien en we hebben maar een goeie 2 weken tijd (veel te weinig natuurlijk...) dus we moeten compromissen sluiten en hebben daarom hier en daar misschien iets te weinig tijd genomen?
Jullie zijn allemaal ontzettend ervaren en daarom is een second opinion altijd wel lekker. Want misschien hebben we ergens juist teveel of wel te weinig tijd gepland. Of kunnen we, omwille van de tijd, beter ergens iets overslaan? Ik ben zelf gek op foto's maken en het is dus mijn doel om met mooie plaatjes weer thuis te komen.

Dit is onze eerste opzet qua reisschema:
Intenary.png
Schema reis
Intenary.png (17.69 KiB) 1376 keer bekeken
Contrete vragen:
- Welke must-see missen we onderweg? Is het tussenvoegen van een bezoek aan Canyonlands reëel?
- Hebben jullie tips qua verblijf of aanlegplaats?
- Qua huurauto twijfelen we over een (midsize) SUV of een gewone Midsize. Wat wordt aangeraden?
- Het is min of meer onze huwelijksreis en daarom lijkt een "trouwerij" in Las Vegas ons leuk. Iemand ervaring mee?
- Is een guided tour de moeite waard in Monument Valley? Of beter zelf rijden?
- Is Rainbow Bridge de boottour vanaf Lake Powell de $125,- p.p. waard?

Gaandeweg gaan we vast nog véél meer vragen krijgen, maar we moeten ergens een begin maken.

Galapogos
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis Henry1987: PHX-LV-PHX juni 2017

Bericht door Galapogos » 17 jan 2017, 12:34

Ik ken van jouw route alleen het stuk tussen Arches en Death Valley, over de rest kan ik niet oordelen.

Je hebt bij Moab drie parken, te weten Canyonlands, Arches en Dead Horse Point. Je hebt hier nu twee nachten en dat lijkt me wat weinig om deze parken alle drie te bezoeken, zeker omdat je op de dag van aankomst en de dag van vertrek al redelijk wat tijd kwijt bent met rijden en sights onderweg. Je hebt ook in Page twee nachten, en dat lijkt me alléén noodzakelijk indien je Rainbow Bridge wil doen. Als ik zou moeten kiezen tussen Rainbow Bridge en een extra nacht Moab, zou ik zonder twijfel dat laatste doen. Rainbow Bridge is erg mooi, maar ik zou er geen dag Canyonlands voor opofferen. Is uiteindelijk natuurlijk een persoonlijke keus. De andere sights rond Page die je noemt (Glen Canyon Dam en Lower Antelope) duren niet lang en kun je eventueel doen op de dag dat je van Monument Valley naar Page rijdt. Dan heb je ook nog tijd voor Horseshoe Bend (niet overslaan!).

Niet om het nog moeilijker te maken, maar is het een bewuste keus om Grand Canyon over te slaan? Je zou eventueel ook een reis kunnen overwegen zonder Moab (Arches/Canyonlands/Dead Horse Point), maar mét Grand Canyon en wellicht een nacht in Death Valley.

Qua huurauto: persoonlijke voorkeur. Wij gaan met een tent kamperen en dan vind ik een beetje bagageruimte wel prettig, maar als je met z'n tweeen een hotelreis maakt is een SUV wellicht overbodig. Ik zou het van het prijsverschil laten afhangen.

Zelf door Monument Valley rijden kan wel, maar is met een normale huurauto doorgaans niet verzekerd (want onverharde weg). Met een guided tour omzeil je dit probleem. Wij hebben een guided tour gedaan en ik vond dat best de moeite waard, maar ook weer niet het hoogtepunt van de reis ofzo. Achteraf bezien had ik het prima gevonden om bij Monument Valley gewoon de 'drie mittens' te bekijken vanaf het bezoekerscentrum/hotel. Vooral bij zonsondergang erg mooi! In de ochtend hebben we nog de Wildcat Trail gelopen (makkelijker wandeling van zo'n 5km rond één van de drie mittens) en dat vond ik erg de moeite waard.

Rainbow Bridge vond ik erg mooi, en het geld op zich wel waard. Wel was het toen wij er waren (half mei) al erg warm, dus ik was blij dat we de ochtendtour deden en niet de middagtour. In de cabine van de boot is het altijd wel prima vertoeven, maar het liefst zit je voor de wijdse uitzichten op het bovendek (buiten). Dat was 's ochtends goed te doen.

Henry1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Henry1987 » 17 jan 2017, 12:46

Bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord.
Galapogos schreef:Je hebt bij Moab drie parken, te weten Canyonlands, Arches en Dead Horse Point. Je hebt hier nu twee nachten en dat lijkt me wat weinig om deze parken alle drie te bezoeken, zeker omdat je op de dag van aankomst en de dag van vertrek al redelijk wat tijd kwijt bent met rijden en sights onderweg. Je hebt ook in Page twee nachten, en dat lijkt me alléén noodzakelijk indien je Rainbow Bridge wil doen. Als ik zou moeten kiezen tussen Rainbow Bridge en een extra nacht Moab, zou ik zonder twijfel dat laatste doen. Rainbow Bridge is erg mooi, maar ik zou er geen dag Canyonlands voor opofferen. Is uiteindelijk natuurlijk een persoonlijke keus. De andere sights rond Page die je noemt (Glen Canyon Dam en Lower Antelope) duren niet lang en kun je eventueel doen op de dag dat je van Monument Valley naar Page rijdt. Dan heb je ook nog tijd voor Horseshoe Bend (niet overslaan!).
Dat is een overweging dus die we moeten maken. Kiezen we voor Canyonlands en Dead Horse point of kiezen we voor een dag naar Rainbow Bridgte. Bij Lower Antelope zijn we van plan om een (foto-)tour te nemen dus dat duurt dan enkele uurtjes en de rest kan inderdaad op één van in de reisdagen van of naar Page. Horseshoe Bend voeg ik nog even toe, bedankt!
Galapogos schreef: Niet om het nog moeilijker te maken, maar is het een bewuste keus om Grand Canyon over te slaan? Je zou eventueel ook een reis kunnen overwegen zonder Moab (Arches/Canyonlands/Dead Horse Point), maar mét Grand Canyon en wellicht een nacht in Death Valley.
Dit is inderdaad een bewuste keuze. Zelf ben ik een aantal jaren geleden aan de South Rim geweest. Mijn verloofde wordt minder aangetrokken door de Grand Canyon en kijkt meer uit naar de regio rond Moab. Vandaar dat we het op deze manier hebben ingedeeld.
Galapogos schreef: Zelf door Monument Valley rijden kan wel, maar is met een normale huurauto doorgaans niet verzekerd (want onverharde weg). Met een guided tour omzeil je dit probleem. Wij hebben een guided tour gedaan en ik vond dat best de moeite waard, maar ook weer niet het hoogtepunt van de reis ofzo. Achteraf bezien had ik het prima gevonden om bij Monument Valley gewoon de 'drie mittens' te bekijken vanaf het bezoekerscentrum/hotel. Vooral bij zonsondergang erg mooi! In de ochtend hebben we nog de Wildcat Trail gelopen (makkelijker wandeling van zo'n 5km rond één van de drie mittens) en dat vond ik erg de moeite waard.
De recensies waren ook wat uiteenlopend. We hoeven bij zulke bezienswaardigheden niet van de hoed en de rand te weten. Maar ik kwam tegen dat je met een guided tour in "restricted area's" kwam waar je zelf niet in mag rijden. Mogelijk dat dit voor fotografie wel iets toe kan voegen?
Galapogos schreef:Rainbow Bridge vond ik erg mooi, en het geld op zich wel waard. Wel was het toen wij er waren (half mei) al erg warm, dus ik was blij dat we de ochtendtour deden en niet de middagtour. In de cabine van de boot is het altijd wel prima vertoeven, maar het liefst zit je voor de wijdse uitzichten op het bovendek (buiten). Dat was 's ochtends goed te doen.
Wij gaan in september dus het zal inderdaad nog warm kunnen zijn. Maar in die periode is er enkel de ochtendboot, dus dat moet dan minder een probleem zijn. Hoe lang duurde de tour? Moeten we daar een hele dag voor uit trekken denk je?

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 17 jan 2017, 12:57

Mooie route! Overigens staat in de titel dat jullie in juni gaan, maar hierboven schrijf je september... :mrgreen:

Persoonlijk zou ik die twee dagen Page houden en ook een dag zetten bij Moab. In mijn ogen is dit mogelijk door je rit naar Tucson te skippen. Zeker als je in september gaat is het daar echt verzengend heet (denk aan 40-45 graden) en je kunt er dan niet veel doen. Tombstone City ken ik niet maar dat zou je dan ook kunnen skippen.

Je kunt dan vanuit Phoenix rechtstreeks naar Holbrook (Petrified Forest NP) rijden, eventueel via Winslow (Meteor Crater).

Overigens vond ik Petrified Forest NP het minst interessante NP dat ik in Amerika zag, maar dat is wellicht persoonlijk.

In MV zou ik lekker zelf rijden als de weg er goed bijligt. Disclaimer: dit mag officieel niet van de autoverhuurder. Ik vond het echter een prima weg om te kunnen rijden, alleen je auto wordt wat vies.

Succes!
Groetjes,
Daniel

Henry1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Henry1987 » 17 jan 2017, 13:01

Als moderator kunt je dat misschien voor me aanpassen? Trouwmaand en reismaand door elkaar gehaald :oops:

40-45 graden is wel flink heet, vooral voor mij. Mijn verloofde kan iets beter tegen brandende zon en warmte... Ik zal het thuis eens voorstellen om te kijken naar de alternatieven.

De foto's via Google leken interessant en daarom leek Petrified Forest ons een goede starter van de reis.

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 17 jan 2017, 13:04

Je moet het zeker ook bezoeken als je dat leuk lijkt hoor! Het is ook maar slechts mijn mening :thumbup:

Ik zal de titel aanpassen naar september!
Groetjes,
Daniel

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Henry1987: PHX-LV-PHX september 2017

Bericht door PSVwally » 17 jan 2017, 13:26

Ik zie las Vegas - Death Valley - Joshua Tree. Dat lijkt me eerlijk gezegd erg veel voor 1 dag.
Ik zou in jullie geval de andere woestijn nemen, namelijk de mohave desert. Rij dan van Vegas naar Cima en vanaf daar de dirtroad naar Hole in the Wall en vanaf daar door naar Essex en dan via old route66 en Amboy (roys cafe) naar Joshua Tree.
Verder zijn er bij mijn weten in Oatman geen hotels, dus ik weet niet waar je daar wilt overnachten? Maar als je die dag ook nog Joshua Tree wilt doen zou ik misschien overdag JT doen en op het einde van de middag naar Needles rijden en daar overnachten. Dan heb je al wel een dag vol.

Henry1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Henry1987 » 17 jan 2017, 13:59

Mrvanilla schreef:Je moet het zeker ook bezoeken als je dat leuk lijkt hoor! Het is ook maar slechts mijn mening :thumbup:

Ik zal de titel aanpassen naar september!
Ja, vooral de typerende cactussen en bijbehorende foto's maken lijken ons leuk.
Bedankt :thumbup:
PSVwally schreef:Ik zie las Vegas - Death Valley - Joshua Tree. Dat lijkt me eerlijk gezegd erg veel voor 1 dag.
Ik zou in jullie geval de andere woestijn nemen, namelijk de mohave desert. Rij dan van Vegas naar Cima en vanaf daar de dirtroad naar Hole in the Wall en vanaf daar door naar Essex en dan via old route66 en Amboy (roys cafe) naar Joshua Tree.
Verder zijn er bij mijn weten in Oatman geen hotels, dus ik weet niet waar je daar wilt overnachten? Maar als je die dag ook nog Joshua Tree wilt doen zou ik misschien overdag JT doen en op het einde van de middag naar Needles rijden en daar overnachten. Dan heb je al wel een dag vol.
Was ons al opgevallen dat het een lange dag zou gaan worden. Mijn verloofde wil erg graag naar Death Valley dus die moet sowieso blijven staan. Idee was dan beetje om later op de dag het lange stuk naar Joshua Tree te rijden. Om hier vervolgens een groot deel van de volgende dag(dag15) door te brengen in het NP. Aan eind van de middag dan rijden richting Oatman. Overnachten zou dan kunnen in Needles. Vandaaruit dan door naar Sedona met onderweg een bezoek aan Oatman en Kingman.
Zou Mohave ook als alternatief kunnen gelden voor Joshua Tree? Kom hier en daar tegen dat er gelijkenissen zijn tussen beide.

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 17 jan 2017, 14:14

Hmm ik vind JT en Mohave Desert toch wat anders. Het is niet voor niets een NP. Als DV een must is dan zou ik daar ook de tijd voor nemen en bv overnachten in het saaie Ridgecrest. Maar DV bezoeken kost je met de highlights gewoon erg veel tijd. Het zou misschien kunnen als je alleen Dantes View, Zabriskie point en Badwater basin zou doen en dan door zou rijden naar Joshua Tree. Maar ook dan ben je qua pure rijtijd al tussen de 7.5 en 8u kwijt. Dan heb je als je aankomt bij JT (het dorp, niet het park) echt geen zin meer om nog in die auto te zitten. Dus dan heb je zeg maar de helft van DV gezien en je tijd voor JT de volgende dag is ook erg beperkt.

Als je toch naar Oatman gaat zou ik niet terugrijden naar Needles, maar overnachten in Kingman

MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door MarjoleinB » 17 jan 2017, 15:07

Je kan in Las Vegas trouwen maar dan trouw je ook echt. Als je wil "trouwen" is je enige optie een vow renewal ceremony.
Ik ben zelf echt getrouwd in Las Vegas dus kan je niks vertellen over een vow renewal. Neem aan dat het hetzelfde idee is alleen dan niet officieel.
Ik vond het trouwen geweldig, het kostte alleen wel wat (ligt helemaal aan jezelf natuurlijk).
Laat maar weten mocht je nog aanvullende vragen hierover hebben!

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Hans B » 18 jan 2017, 09:26

Vlieg je op dag 1 van NL naar Phoenix ?
Hoe laat kom je aan ?
Saguaro NP ligt bij Tucson, dat is toch minimaal 2 uur rijden.

Tombstone - Petrified Forest is 350 mile
Als je nog wat wil wandelen in Petrified om de bomen te zien ....
In 24 x en 1166 dagen 117.350 mile door Amerika gereisd.

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Henry1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Henry1987 » 20 jan 2017, 14:26

PSVwally schreef:Hmm ik vind JT en Mohave Desert toch wat anders. Het is niet voor niets een NP. Als DV een must is dan zou ik daar ook de tijd voor nemen en bv overnachten in het saaie Ridgecrest. Maar DV bezoeken kost je met de highlights gewoon erg veel tijd. Het zou misschien kunnen als je alleen Dantes View, Zabriskie point en Badwater basin zou doen en dan door zou rijden naar Joshua Tree. Maar ook dan ben je qua pure rijtijd al tussen de 7.5 en 8u kwijt. Dan heb je als je aankomt bij JT (het dorp, niet het park) echt geen zin meer om nog in die auto te zitten. Dus dan heb je zeg maar de helft van DV gezien en je tijd voor JT de volgende dag is ook erg beperkt.

Als je toch naar Oatman gaat zou ik niet terugrijden naar Needles, maar overnachten in Kingman
Klinkt als dat we er toch nog even goed voor moeten gaan zitten qua Death Valley en Joshua Tree.Welke punten zou jij nog aanraden in Death Valley, naast de 3 highlights die je noemt?
Kingman stond genomineerd als overnachtingsplaats. Ons overzicht is nu nog een concept. Zodra we de vluchttijden vast hebben staan dan gaan we hotels en overnachtingen boeken. Maar liever vooraf al een beetje een reële route plannen. Dus Kingman is een goede tip qua overnachting in de buurt van Oatman.
MarjoleinB schreef:Je kan in Las Vegas trouwen maar dan trouw je ook echt. Als je wil "trouwen" is je enige optie een vow renewal ceremony.
Ik ben zelf echt getrouwd in Las Vegas dus kan je niks vertellen over een vow renewal. Neem aan dat het hetzelfde idee is alleen dan niet officieel.
Ik vond het trouwen geweldig, het kostte alleen wel wat (ligt helemaal aan jezelf natuurlijk).
Laat maar weten mocht je nog aanvullende vragen hierover hebben!
Ja, Vow renewal is dan eigenlijk meer wat wij zoeken. We zien alleen door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel aanbod in Las Vegas! Met even zoveel verschillende prijzen en mogelijkheden...
Hans B schreef:Vlieg je op dag 1 van NL naar Phoenix ?
Hoe laat kom je aan ?
Saguaro NP ligt bij Tucson, dat is toch minimaal 2 uur rijden.

Tombstone - Petrified Forest is 350 mile
Als je nog wat wil wandelen in Petrified om de bomen te zien ....
Definitieve vlucht is nog niet geboekt. We proberen wat potentiële routes op te stellen vooraf om te kijken wat reisbaar is en waarin we toch zoveel mogelijk uit onze 2 weken halen. Maar op basis van een aanbieding die we zagen, zouden we tegen het eind van de middag in Phoenix kunnen landen. Tombstone staat op de nominatie om te skippen als we niet uit komen.

Heeft één van jullie nog een goede tip als we graag de beroemde Saguaro cactussen willen zien, zonder helemaal naar Tucson te moeten rijden?

Laura&Edwin
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Laura&Edwin » 21 jan 2017, 13:01

Je ziet de saguaro's ook al in Phoenix, hoewel meer zuidelijk, dus meer richting Tucson, de dichtheid groter wordt. Lost Dutchman bij Phoenix is wel een mooi park met saguaro's en ligt practisch tegen Phoenix-Scottsdale aan. En dan via de Apache Trail naar Holbrook om te overnachten.

Wat betreft je route. Wij hadden min of meer dezelfde route in de planning voor 2018, maar hebben gekozen om Moab voor een andere keer te bewaren. We vonden de reis te druk worden met teveel lange reisdagen. Onze planning is om een maand te gaan. Mijn advies is dan ook om keuzes te gaan maken tussen de 'uithoeken' van je reis: Moab, DV, Joshua Tree en Tucson (en Tombstone, vlakbij Tucson). Wij waren vorig jaar in Arizona, dus wellicht heb je daar iets aan en onze route voor 2018 staat ook in een draadje.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 21 jan 2017, 14:12

Henry1987 schreef:Heeft één van jullie nog een goede tip als we graag de beroemde Saguaro cactussen willen zien, zonder helemaal naar Tucson te moeten rijden?
In Phoenix ligt het Papago Park en in dit park kan je ook saguarocactussen vinden, o.a. bij de Desert Botanical Garden.
In ons reisverslag 2007 (klik hier) schrijf ik er iets over bij dag 3.
Bij dag 23 lees je iets over het geasfalteerde gedeelte van de Apache Trail ten noordoosten van Phoenix. Daar vind je de cactussen ook.

Ook rondom Phoenix vind je deze cactussoort, eigenlijk wel in alle windrichtingen, maar de grootste concentratie in zuidelijke richting.
Zie tevens ons reisverslag 2014 (klik hier) op dag 14, zowel voor de saguaro's, als voor een korte wandeling in het Papago Park (Hole-in-the-rock Trail) met fraai uitzicht.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Hans B » 21 jan 2017, 16:42

Phoenix South Mountains kun je wandelen tussen de cactussen.
Rij via Central Avenue helemaal tot de parkeerplaats bij het SMEEC.
Vanaf daar zijn er wandelingen te maken.

https://www.phoenix.gov/parkssite/Documents/062879.pdf
In 24 x en 1166 dagen 117.350 mile door Amerika gereisd.

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 21 jan 2017, 18:46

Welke punten zou jij nog aanraden in Death Valley, naast de 3 highlights die je noemt?
Even puur aan de weg door death valley, dus niet offroad of dergelijke, zou ik Mosaic Canyon, Mesquite Sanddunes bij Stovepipe Wells, de Artist drive toch ook highlights van DV noemen. Ook de Devils Golfcourse (stukje goed begaanbaar zandpad) is wat dat betreft zeer bekend van de foto's. Het zijn allemaal dingen die erg persoonlijk zijn of je ze wel of niet leuk of mooi vind. Zeker bij Death Valley vind ik het erg aan je eigen smaak liggen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 21 jan 2017, 19:09

Kijk eens hier voor DV in september. Wij bezochten toen Zabirskie Point, Badwater, Devils Golfcourse, Artist Point en de Twenty Mule Team Canyon road.
In 2013 deden we onder andere Mosaic Canyon, zie hier.

Marianne

Henry1987
Amerika-ontdekker

Bericht door Henry1987 » 22 jan 2017, 11:34

Allemaal ontzettend bedankt voor de tips, hier kunnen we echt mee aan de slag. De werkgever van m'n verloofde gooide nog wat roet in het eten voor wat betreft het bevestigen van de vakantiedagen, dus het kan nog iets omgegooid worden.

Voor Death Valley gaan we even researchen op basis van Google Afbeeldingen onder andere om te kijken of de punten die PSVWally noemt eyecatchers zijn voor ons.

Bedankt voor de tips over de saguaro cactussen. Gaan even jullie reisverslagen lezen om meer inspiratie op te doen.

We zouden wel maanden kunnen vullen met punten die we willen bezoeken, dus het schrappen moeten worden voor ons... :roll:

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 22 jan 2017, 11:50

Henry1987 schreef:Voor Death Valley gaan we even researchen op basis van Google Afbeeldingen onder andere om te kijken of de punten die PSVWally noemt eyecatchers zijn voor ons.
Ik had je al links gegeven waarin een verslag met foto's van al die punten...
En kijk ook eens op de http://www.nps.gov/deva voor de bezienswaardigheden en een kaart van het park.

Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 22 jan 2017, 17:04

Henry1987 schreef:Voor Death Valley gaan we even researchen op basis van Google Afbeeldingen onder andere om te kijken of de punten die PSVWally noemt eyecatchers zijn voor ons.
In het jaar 2000 bezochten wij (vrij summier) voor de eerste keer Death Valley, klik hier voor het verslag, dag 17 en 18,
en in 2014 zijn wij er nogmaals geweest met een overnachting in de Furnace Creek Ranch, klik hier voor het verslag, dag 23 en 24 met ook een aantal landkaartjes.
Misschien doe jij daar nog wat ideeën uit op.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer