Reis Riiann91: combi Southwest & Hawaii?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Riiann91
Amerika-newbie

Reis Riiann91: combi Southwest & Hawaii?

Berichtdoor Riiann91 » 03 jan 2017, 13:17

Hallo allemaal,

Graag vraag ik even om jullie advies..

Mijn vriend en ik zijn voornemens om in de zomervakantie 2017 naar Amerika & Hawaii te gaan. We hebben 21 dagen de tijd en nogal wat wensen haha. We willen graag de nationale parken in het zuidwesten zien, en ook lekker genieten/uitrusten van Hawaii. Het idee wat we nu hebben is 14 dagen een rondje te maken in Amerika en daarna voor ong. 4 dagen uitrusten door te vliegen naar Honolulu.

Het zal er dan ongeveer zo uitzien:
1- Amsterdam - LA
2 - LA - Laughlin (we hadden eerst 2 dagen LA, maar op advies van vrienden dit ingekort)
3 - Laughlin - Grand Canyon
4 - Grand Canyon - Page
5 - Page - Bryce Canyon
6 - Bryce Canyon
7 - Bryce - Las Vegas
8 - Las Vegas
9 - Las Vegas - Visalia / Sequoia
10 - Visalia / Sequoia - Yosemite
11 - Yosemite
12 - Yosemite - San Francisco
13 - San Francisco
14 - San Francisco - Honolulu
15 - Honolulu
16 - Honolulu
17 - Honolulu
18 - Honolulu
19/20/21 - Honolulu - Amsterdam

Mijn vraag; heeft iemand hier ervaring mee / een soortgelijke reis gemaakt? Het liefst zouden we ook nog naar Monument Valley willen, maar weten niet zo goed of dat nog haalbaar is..
Het gaat ons er vooral om, dat we aan het einde van de reis ook even kunnen uitrusten, kalm aan kunnen doen. Dit omdat we na terugkomst beiden weer meteen aan het werk moeten.
We hebben de reis nu op offerte klaarliggen van Tenzing Travel, maar hij is nog best aan de dure kant.. Vandaar onze vraag naar tips en adviezen.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie/tips/adviezen etc.

* Note mod (Marco):
het tweede, gelijkluidende topic verwijderd, zie a.u.b. de forumregels (klik hier), punt 5.

SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: combi Southwest & Hawaii?

Berichtdoor SanFran » 03 jan 2017, 15:01

Je hebt op deze manier nauwelijks tijd voor LA, als dat een bewuste keuze is dan is dat natuurlijk prima. Je kunt misschien een paar dingen doen op de dag dat je aankomt, afhankelijk van de aankomsttijd. Je tijd voor Bryce is ruim, dat is een klein park. 1 overnachting is daar voldoende. Je zou dan monument valley kunnen meenemen. Sequoia zou ik op deze manier vergeten. De beste route in de zomer is trouwens vanuit Las Vegas eerst naar Yosemite en dan naar Sequoia en dan San Francisco. Maar voor Sequoia heb je toch wel 2 overnachtingen nodig zodat je 1 volle dag hebt. Mijn advies zou zijn om vanuit Las Vegas via Death Valley naar Mammoth Lakes te rijden, dan Yosemite en vanuit daar naar San Francisco. Zo kun je over de prachtige tioga pass rijden en de Mariposa Grove is in de zomer ook weer open in Yosemite, daar kun je ook Sequoia's zien.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten

Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Re: Reis Riiann91: combi Southwest & Hawaii?

Berichtdoor Hans B » 03 jan 2017, 16:16

De eerste 10 dagen gaat wel allemaal erg snel hoor, maar een sneak (pre)view gaat misschien naar meer smaken en ga je dan uitgebreider de parken bezoeken, want dat verdienen ze zeker wel.
Is vliegen naar LAs Vegas nog een idee, scheelt je een reisdag (vanaf LA).
In 21 x en 1009 dagen al 105.750 mile met onze camper door Amerika gemaakt.

1988 mini camper
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery

Home is were we park it.
Tucson Arizona

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Berichtdoor Martin & Marianne » 03 jan 2017, 18:37

Ik zou ook eens kijken naar een vlucht op Las Vegas of op Phoenix als je toch niet naar LA gaat. Dat scheelt je een lange rijdag.

Marianne

Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Berichtdoor Bravy » 03 jan 2017, 20:19

Wij hebben in 2009 iets soortgelijks gedaan, maar hadden wel (ruim) een week extra op het vaste land.
Je zou eens op onze site kunnen kijken; dan is het zaak een dag of 9 "weg te snijden".
Groet,
René
--------------------------------------
Reisverslag 2009 (ZW Amerika + Oahu): http://www.bravy.nl/vakantie/amerika/usa-inl.htm
Reisverslag 2015 (Hawaï): http://www.bravy.nl/vakantie/hawai/haw-inl.htm