Reis Inges: Juli/Aug 2018

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Hallo allemaal,

Ik weet, je kunt maar beter op tijd beginnen met plannen ;-) Dus ben ik nu al begonnen met kijken naar onze gezinstrip van de zomer 2018. We kunnen opnieuw (net als in 2014) voor 5 weken op vakantie naar Noord-Amerika. Ditmaal willen we het zuidwesten doen. We hebben hele goede vrienden in Cottage Grove (OR) wonen. Dus beginnen we, omdat we toch 5 weken hebben, in Portland. Blijven daar een dagje om aan het tijdverschil te wennen en gaan dan op weg. Ik heb een eerste vooropzet gemaakt van wat we willen zien maar net als in 2014 weet ik dat dat gaandeweg gaat wijzigen (dagen erbij, iets overslaan enz). Ik wil de definitieve planning klaar hebben in aug/sep van 2017. Dan wil ik tickets boeken en alvast de eerste reserveringen maken. Zoals in Yosemite. Daar zou ik graag in het park slapen en ik weet dat je dan echt op tijd moet zijn met reserveren. Er is ook nog een mogelijkheid dat we onze tent meenemen. In Death valley wil ik wel onder de sterren slapen (wel op een campground)

Moet ik Zion ook toegang tot The Narrows reserveren? Of kan dat ook ter plaatse?

Daarbij vraag ik mij af of ik het stuk naar Moab erin moet laten. Of dat ik het eruit moet halen en meer tijd moet nemen op andere plekken (wij zijn géén stadsmensen). Ik weet heel erg zeker dat we nog wel weer terug gaan naar onze vrienden in Cottage Grove dus dan kunnen we altijd weer andere dingen bekijken. Antilope canyon wil ik dan weer niet overslaan. Ik ben fotograaf hoewel ik mij wel afvraag of ik niet over een tijdje zonder de kinderen (wij hebben pubers) dat samen zal doen met mijn man in september ofzo. Dan is het vast minder druk. Is het verstandiger om dat later te doen? Of gewoon een tour reserveren en gaan in de zomer? Mijn kinderen vinden dat vast ook heel mooi (en die gaan voor de laatste keer mee denk ik)

Nog niets staat vast dus en we hebben nog ruimte over aan het eind. Ik wil wel graag nog wat dagen door brengen in Cottage Grove maar een dagje korter kan altijd (langer ook ;-)). Ik wil heel graag tips en reisverslagen (ik heb er wel al een aantal gevonden). Daar heb ik in 2013 (tijdens het plannen van de 2014 reis) ook zeer veel aan gehad.

21 juli: Amsterdam - Portland - Cottage Grove

22 juli: Cottage Grove

23 juli: Cottage Grove - Redwoods National State park

24 juli: Redwoods

25 juli: Redwoods - San Francisco

26 juli: San Francisco

27 juli: San Francisco - Sequoia NP

28 juli: Sequoia NP

29 juli: Sequoia NP - Barstow (overnachting)

30 juli: Barstow - Las Vegas 

31 juli: Las Vegas - Hoover Dam - Grand Canyon

1 aug: Grand Canyon - Antilope Canyon

2 aug: Antilope Canyon

3 aug: Antilope Canyon - Moab (via Monument Valley)

4 aug: Moab

5 aug: Moab - Bryce Canyon

6 aug: Bryce Canyon - Zion NP

7 aug: Zion NP

8 aug: Zion NP 

9 aug: Zion NP - Death Valley

10 aug: Death Valley - Yosemite (via Tioga Pass) 

11 aug: Yosemite (Dennis jarig)

12 aug: Yosemite

13 aug: Yosemite 

14 aug: Yosemite - Lake Tahoe

15 aug: Lake Tahoe - Lassen Volcanic Monument

16 aug: Lassen Volcanic Monument - Cottage Grove

17 aug: Cottage Grove 

18 aug: Cottage Grove 

19 aug: Cottage Grove 

20 aug: Cottage Grove 

21 aug: Cottage Grove

22 aug: Cottage Grove - Portland 

23 aug: Portland - Amsterdam 

24 aug: Amsterdam
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Marcopstal »

Wennen aan het tijdsverschil door de eerste dag ergens ter plaatse te blijven levert denk ik weinig op. Het komt er vooral op aan niet te vroeg toe te geven aan vermoeidheid en in bed te kruipen en dat doe je soms al sneller als je niets om handen hebt.

De tijd voor San Francisco vin dik wat aan de magere kant. Hier is veel te zien en te beleven en alles is vrij gemakkelijk bereikbaar.
Voor Las Vegas voorzie je amper tijd. Zelfs al ben je geen echte stadsmens, toch vind ik dat zonde.
Antelope Canyon is op zich geen plaats natuurlijk, dat is dan Page. Houd er rekening mee dat het er zeer druk is. Er zijn speciale fototours maar dan betaal je wel de hoofdprijs. Uitverkocht is uitverkocht, en dat is vaak ook in september nog zo.
Page - Moab via MV is oznde. MV moet je beleven bij zonsopgang en zonsondergang, zeker als je een fotoliefhebber bent.
De tijd voor Moab is veel te kort op deze wijze. In Moab heb je minstens drie nachten nodig. ER is Arches, Dead Horsepoint en Canyonlands.
De tijd voor Zion is ruim maar dat kan wel.
Death Valley - Yosemite via Tioga Pass is te veel voor één dag. Nabij Mammoth Lakes heb je ook nog Bodie en Mono Lake. Allemaal plaatsen (inclusief Death Valley) waar je als fotoliefhebber niet zomaar aan voorbij wil gaan.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Anneleen »

Wat een mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht!
The Narrows in Zion kan je zo doen, zonder reservatie. Voorlopig toch nog :wink: . Het wordt in Zion elk jaar drukker (zie ander topic op dit forum), dus wie weet zullen ze de toegang ooit gaan beperken. Je wandelt gewoon via de Riverside Walk Trail tot aan de rivier en daar stap je het water in en wandel je zo ver als je wilt.
De streek rond Moab vond ik prachtig en zou ik erin laten. Wel voldoende tijd voorzien, want de 3 parken daar (Canyonlands NP, Dead Horse Point SP en Arches NP) zijn echt meer dan de moeite waard.
Antelope Canyon zou ik zeker met kinderen doen. Onze tieners vonden het daar prachtig en als fotograaf zal je zeker je hart ophalen. Wel best vooraf reserveren. Voor de drukte hoef je het niet te laten. Ze werken daar met groepen, dus je zit hoe dan ook in een groep met een bepaald aantal personen.
Ik zou die volle dag Page (2 augustus) of een andere dag schrappen om in de buurt van Monument Valley te kunnen overnachten. Daar is het het mooist bij zonsopgang of zonsondergang.
Lees gerust onze reisverslagen voor meer inspiratie. Van de bestemmingen die jullie nu voor ogen hebben, hebben wij tijdens onze eerste reis San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Yosemite gezien. Over onze ervaringen in Moab en de parken daarrond kan je lezen in ons tweede reisverslag. En de andere bestemmingen op jullie route staan nog op ons verlanglijstje :wink: .
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Marcopstal »

Antelope Canyon zou ik zeker met kinderen doen. Onze tieners vonden het daar prachtig en als fotograaf zal je zeker je hart ophalen. Wel best vooraf reserveren. Voor de drukte hoef je het niet te laten. Ze werken daar met groepen, dus je zit hoe dan ook in een groep met een bepaald aantal personen.
Bizar.

Uiteraard is dit iets wat je met kinderen kan doen.

Als fotograaf je hart ophalen ? Ik ben er amper in geslaagd een aantal foto's te nemen waarbij er niet iemand anders ook in beeld was. De groepjes worden de een na de andere binnen gestuurd en het is er echt drummen. Voor een gewone foto cava, maar als je er echt je werk van wil maken ???
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Anneleen
Amerikakenner
Berichten: 1039
Lid geworden op: 04 okt 2014, 22:12
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Anneleen »

Ik antwoordde op de vragen van Inges. Ze leek met twijfels te zitten of ze nu met of later eens zonder kinderen zou gaan.
Wij hadden geen enkel probleem om foto's te maken zonder anderen in beeld. Het was bij ons geen drummen. Akkoord, de gids leidt de groep met een zeker tempo door de canyon. Op mijn eentje zou ik zeker meer tijd nemen. Maar ik vond het goed te doen. Onze gids wachtte ook steeds tot de groep voor ons weg was. En de mensen in de groep gaven elkaar de ruimte om een foto te maken zonder anderen in beeld. Het is niet mijn voorkeursmanier om iets te bezoeken, maar het is voor mij een waardig compromis om zoveel mogelijk mensen van dit natuurschoon te laten genieten. Wij bezochten de Lower Antelope Canyon. Op basis van wat ik erover lees, vinden veel mensen de Upper veel drukker.
Als je er echt je werk van wil maken, kan je toch reserveren voor een fotografietour?
De zin 'als fotograaf zal je zeker je hart ophalen' schreef ik omdat Antelope Canyon werkelijk prachtig is en heel mooi fotografiemateriaal biedt.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Het is een mooie opzet, maar wel met een aantal lange rijdagen en zo hier en daar wel wat weinig tijd.
Ik zou de dag na aankomst ok al een stuk gaan rijden, verkijk je niet op de tijd die je nodig hebt om via Redwoods NP naar SF te rijden (zie daarvoor ons 2015-verslag),
Voor Sequoia kunnen 2 nachten voldoende zijn, maar als je ook nog Kings canyon wilt bezoeken zijn 3 nachten ook mooi (zie daarvoor ons 2013-verslag).
Las Vegas kan op deze manier, maar je zou het ook tussen Zion en DV kunnen doen.
Voor Page kan 1 nacht volstaan; de volgende overnachting zou ik dan in Monument Valley doen. De volgende dag heb je dan al een middag voor Arches of Canyonlands. Ik denk dat 2 nachten Moab dan ook wel kan, maar 3 is wel fijn. Met 2 nachten zou ik niet direct naar Bryce rijden maar een tussenstop maken in Capitol Reef. Je rijdt dan via de mooie UT12, waar je ook de nodige tijd voor uit kunt trekken. Misschien een dag minder Zion? Willen jullie de Narrows helemaal lopen? Dan is een extra dag Zion wel nodig. Voor permits zie https://home.nps.gov/zion/planyourvisit ... ermits.htm.
Van Death Valley naar Yosemite Village is een erg lange rit met veel bezienswaardigheden onderweg; ik zou een overnachting aan de oostkant van Yosemite toevoegen, bijvoorbeeld in Lee Vining of Mammoth Lakes. Zie daarvoor ons 2004-, 2006-, 2013- en 2015-verslag.
Voor Lassen Volcanic NP is de tijd beperkt. Op weg naar Cottage Grove zou je nog via Crater Lake kunnen rijden. Zie voor Crater Lake, Lassen, Lake Tahoe en Yosemite ons 2006-verslag.

Ik denk dat het niet gek zou zijn om iets weg te laten. Of kijk eens naar een one way. Want nu is het allemaal net aan de krappe kant vind ik.

Ik heb al naar een aabntal verslagen verwezen; je kunt ook altijd onze index-pagina bekijken.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 31 dec 2016, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Hans B »

Inge,
je bent al enkele malen in de VS geweest.
Wat heb je wel en wat niet gezien.
Vanaf Portland race je naar het zuiden
Je trekt nu veel tijd uit voor het zuidelijke deel. Prima.
Maar dan waarom vliegen op Portland v.v.

Ik zou zeggen vlieg op Las Vegas of zo, maak het rondje en vlieg naar Portland voor een laatste week.
Scheelt je een hoop tijd en rijden.
En in ticketprijs misschien ook nog aantrekkelijk.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Bedankt allemaal!

Crater lake ben ik al geweest. Dat hoef ik, zeker in de zomer, niet nogmaals (dat zou de 3e keer zijn) te bezoeken.

Ik heb ook gekeken naar een one way. Maar dan vanaf Salt lake (daar begon mijn planning eigenlijk mee) maar de drop off kosten van de auto zijn best flink (tussen de 300 en de 700 dollar zag ik) en onze tent/kampeer spullen liggen in Cottage Grove. Als we willen kamperen onderweg hebben we die toch nodig. Zoals ik al schreef ben ik nog volledig in de verkennende fase. Ik weet dat er in de tussentijd nog veel gaat veranderen. Daarom ben ik ook zo heel blij met al deze opmerkingen. Die kan ik meenemen in mijn planning aanpassing. We hebben 5 weken dus het moet mogelijk zijn vanaf Portland.

Ik kijk serieus om van Antelope Canyon/Page naar Bryce en Zion te rijden en zo MV en Moab er uit te laten. Dat moet dan later maar een keer. Zo kan ik overal wat meer tijd voor nemen en ook tussen DV en Yosemite een tussenstop maken. Om van Lassen terug te rijden naar CT is geen probleem. Dat gedeelte van OR doen we nog wel een keer en bij vrienden kunnen we ook om 22u binnen vallen. Het bed staat klaar en we hebben de sleutel dus ze hoeven niet eens op te blijven voor ons ;-)

Ik wil niet de gehele Narrows lopen. Ik wil het in een dag doen en er niet overnachten. Daar heb je een permit voor nodig dat weet ik maar met fotospullen en kampeerspullen op je nek lopen is niet geheel aan mij besteed.

Tja en Antilope Canyon. Eigenlijk wil ik dat graag met mijn kinderen doen. Ik hoef mijn brood niet te verdienen met de foto's die ik daar maak. Dat doen anderen vast beter (en ik doe andere zaken weer beter). Maar heel veel mensen op mijn foto's wil ik ook niet. Ik ga eens kijken voor zo'n foto tour. Ik weet dat ik de hoofdprijs betaal maar dat deed ik in 2014 voor een helikoptervlucht boven de Rockies ook en dat vergeet ik toch ook echt nooit meer ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Inges schreef:Ik wil niet de gehele Narrows lopen. Ik wil het in een dag doen en er niet overnachten. Daar heb je een permit voor nodig dat weet ik maar met fotospullen en kampeerspullen op je nek lopen is niet geheel aan mij besteed.
Ook als je een day maakt kan een permit nodig zijn, maar als je niet verder gaat dan Big Spring is dat niet nodig. Reserveren is niet nodig.

Voor Yosemite kun je een jaar van te voren rerserveren, dus niet wachten tot september. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Martin & Marianne schreef:
Voor Yosemite kun je een jaar van te voren rerserveren, dus niet wachten tot september. :wink:

Marianne
Is het echt een jaar voor Yosemite? Of is het al vanaf Mei 2017 dat je kunt reserveren (dat heb ik ook ergens gelezen).

Ik weet dat ik in Juni 2013 al een Yellowstone plek heb gereserveerd voor juli 2014. Toen had ik nog niet eens vliegtickets ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Yellowstone gaan de boekingen in mei open voor het jaar erop maar voor Yosemite is het een jaar van te voren.

Marianne
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Ron Notenboom »

Wij hadden geen enkel probleem om foto's te maken zonder anderen in beeld. Het was bij ons geen drummen. Akkoord, de gids leidt de groep met een zeker tempo door de canyon. Op mijn eentje zou ik zeker meer tijd nemen. Maar ik vond het goed te doen. Onze gids wachtte ook steeds tot de groep voor ons weg was. En de mensen in de groep gaven elkaar de ruimte om een foto te maken zonder anderen in beeld.
Dit was ook onze ervaring toen we in 2015 de Lower Antelope Canyon bezochten. Dus zeker doen.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Hans B »

Upper Antelope Canyon = 200 meter
Lower Antelope Canyon = 400 meter

Ik ben er nu 3x geweest (1× upper en 2x lower) en alle gidsen leggen je met veel plezier uit waar je moet gaan staan en hoe je het toestel moet houden voor de mooiste foto. Voor mij wat betreft foto geen verschil in welke canyon. Beide zijn prachtig.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Hans B schreef:Upper Antelope Canyon = 200 meter
Lower Antelope Canyon = 400 meter

Ik ben er nu 3x geweest (1× upper en 2x lower) en alle gidsen leggen je met veel plezier uit waar je moet gaan staan en hoe je het toestel moet houden voor de mooiste foto. Voor mij wat betreft foto geen verschil in welke canyon. Beide zijn prachtig.
Mooi! Dan wil naar allebei ;-) ;-)

Ik ga vanmiddag maar eens een andere route uitschrijven en kijken of dat beter past. Aangezien ik zag dat het ook bijna 400 euro (per ticket) scheelt om met Icelandair op maandag ipv op zaterdag te vliegen overweeg ik 2 dagen korter en dan Moab te bewaren tot 2020 ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Ik ben opnieuw aan het kijken voor een mooi en rustig schema. We halen het stuk Moab er voor 2018 uit vandaan. We willen daar ook de tijd hebben en zetten we op de bucket list voor een andere keer. We gaan zeker nog een aantal maal terug. Onze zonen (dan 20 en 18) gaan voor het laatst mee in die vakantie is de afspraak. Onze laatste complete gezinsvakantie. Zij willen heel graag langs Cupertino (Apple). Dus moet ik toch meer tijd nemen aan de kust. Ook zij hebben inspraak ;-) Een beetje dan ;-)

Nu mijn vraag.
Vanaf Sequoia NP - Barstow(overnachting) - Kingman(overnachting) - GC south- Page - Eventueel Monument Valley een nacht - Bryce - Zion - Las Vegas
of
Sequoia NP - Barstow - Las Vegas - GC North rim - Page - Bryce - Zion - Las Vegas

De 2e route is sneller maar wel 2x hetzelfde stuk naar Las Vegas. Is er iets in Barstow en of Kingman wat beslist de moeite waard is? Of Sedona (onder Flagstaff) opnemen? Is de GC south een must? Of is de North rim net zo mooi? We gaan in jul/aug dus we zullen geen problemen hebben dat het afgesloten is denk ik. Graag tips.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Hans B »

Grand Canyon North Rim zijn 3 afzonderlijke uitzichtpunten, voor elk punt moet je behoorlijk heen en weer rijden.
Jacob Lake - 40 mile naar Bright Angel Point, dan 10 mile naar Imperial Point en 20 mile Cape Royal, vervolgens 60 mile terug naar Jacob Lake

Grand Canyon South Rim is een doorgaande weg waar de uitzichtpunten achter elkaar liggen.

Als je besluit de South Rim te doen is het misschien handiger van de SR eerst naar Monument Valley te rijden en dan naar Page
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Dank je. Ja dat is ook eigenlijk de bedoeling om eerst naar MV te gaan. Als we die erin laten in ieder geval. Van Sequoia naar uiteindelijk GC is wel een aantal dagen autorijden en niet zoveel te zien onderweg dus? Het voorkomt wel dat we 2x hetzelfde stuk rijden.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Inges »

Is het te doen om van Kingman naar de GC (south) te rijden en heeft iemand tips om er te overnachten zodat we de volgende dag naar Page kunnen? MV slaan we ook over. Het is heel lastig om overal voldoende tijd te nemen en al denk ik dat 5 weken een eeuwigheid is, er is niet voldoende tijd om alles te gaan zien. Gelukkig maar.... dan kunnen we nog eens terug ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
SanFran
Amerikakenner
Berichten: 1280
Lid geworden op: 22 aug 2015, 22:03
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door SanFran »

Ja, Kingman - Grand Canyon south rim is prima te doen. Je kunt overnachten in het park zelf of in Tusayan, dat ligt vlakbij het park. Verder van het park heb je nog Valle en Williams. In de buurt van Kingman heb je nog Oatman en Seligman, leuke dorpjes om doorheen te rijden,
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Reis Inges: Juli/Aug 2018

Bericht door Mrvanilla »

Ja dat is inderdaad prima te doen, je kunt dan zoals hierboven geschetst via Oatman rijden. Super toeristisch, maar toch wel leuk te zien. In GCNP zou ik zeker in het park zelf overnachten. Zo gauw dat kan zou ik daar iets vastleggen (duurt nog wel even voor jou). De Maswik Lodge is een niet al te dure optie die vlak bij de rim ligt. Je kunt dan de prachtige zonsondergang en nog mooiere zonsopgang meemaken. De canyon kleurt dan schitterend en er zijn veel minder mensen.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer