Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mettes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016, 18:20

Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Mettes »

Volgende zomer maken we een reis naar de USA met het gezin. We hebben eerst een vijftal dagen in New York gepland en vliegen dan naar Las Vegas om vandaar in 15 dagen naar San Francisco te reizen. Ik had hier graag wat advies gevraag ivm de planning en de haalbaarheid van de reis. Ik heb al een voorlopig reisschema opgesteld maar weet niet goed of dit te doen is. Ik heb nog een dag overschot die ik ergens moet inplannen, maar weet ook niet goed waar dit het beste kan.
Alle tips zijn welkom. Ook alternatieve routes of stopplaatsen zijn mogelijk.

1. Las Vegas (aankomst)
2. Las Vegas – Valley of Fire – Zion
3. Zion
4. Zion – Bryce Canyon
5. Bryce – Capitol Reef
6. Capitol Reef – Monument Valley
7. Monument Valley – Page
8. Page – Grand Canyon
9. Grand Canyon - Las Vegas
10. Las Vegas – Death Valley
11. Death Valley – Sequoia/Kings
12. Sequoia – Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite – San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco (Vertrek)

Er zitten twee lange ritten in van meer dan 450km: Monument Valley - Las Vegas en Death Valley - Sequoia. Is hier ergens een tussenstop mogelijk/aan te raden? Aangezien ik nog een dag moet inplannen dacht ik deze mss hiervoor te gebruiken.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Hans B »

Pffff, zijn de tickets al gekocht ....
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Anonymous123

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Anonymous123 »

Ik zou kijken of je hem anders kan indelen en dan bedoel ik een stuk rustiger.
Hierna heb je een vakantie nodig om een vakantie te verwerken :lol:


Ik zou het stuk Capitol Reef en Monument Valley laten vallen, dus vanuit Bryce naar Page.
Dan heb je al iets meer rust....
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1801
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Felicitas »

Welkom op het forum! Mooie plannen, dat wordt een heerlijke reis. Ik vind de route goed in elkaar zitten. Ik zou zelf denk ik Sequoia laten vallen en die overnachting plaatsen aan de oostzijde van Yosemite en op dag 12 via de Tioga Pass Yosemite inrijden. Gaan jullie met de auto? Als je nog een extra dag hebt zou ik die plaatsen bij Las Vegas of misschien een extra dag Capitol Reef. Een mooi park en een stuk rustiger en wat koeler in de zomer dan bijvoorbeeld Zion NP.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Zeer gehaaste reis momenteel. Jammer van die dagen NYC die zou je best kunnen gebruiken. Er rest dus slechts 1 alternatief, een beetje schrappen in de route.

- Als je vanuit Vegas eerst naar de Grand Canyon gaat kan je vanuit Zion in één beweging naar Death Valley. Ik zou aan die richting de voorkeur geven.
- Sequoia/kings heeft geen zin op deze wijze. Je hebt er amper tijd voor. Daarenboven mis je zo de mooiste route via de Tioga Pass.

Ik zou aldus het eerste stuk omdraaien en Capitol reef laten vallen:

LV - GC - MV - Page - Bryce - Zion - Death Valley

Vervolgens ipv Sequoia een overnachting in Mammoth Lakes plannen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door IngridZw »

Als je dag 12 zet bij een extra overnachting tussen Death Valley en Yosemity en je hebt zoals ik begrijp nog een extra dag over voor een rustmoment (bv Page of Grand Canyon) dan heb je een prima route. Dan hoef je volgens mij Capitol Reef en één van de mooiste wegen de UT12 niet te laten vallen. Ik zou ook vanaf Las Vegas eerst naar Grand Canyon rijden en vervolgens Page Monument Valley etc. Een extra dag LV is dan wel mooi.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Simonrio »

Vele hier zijn van het rustig aan doen, maar ik zou het ook op ongeveer zo'n manier plannen. Veel zien en lekker doorkarren. Uitrusten doen we thuis wel weer. :thumbup:

Enige wat ik zou aanpassen is Sequoia/Kings. Daar zou ik via de Tioga pass rijden.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door PSVwally »

Ik zou ook Sequoia laten vallen voor een extra nacht tussen Death Valley en Yosemite.
Het is een volle reis, maargoed je zal er echt goed van genieten denk ik
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Simonrio schreef:Vele hier zijn van het rustig aan doen, maar ik zou het ook op ongeveer zo'n manier plannen. Veel zien en lekker doorkarren.
Ik lees wel dat ze met het gezin gaan. Even afhankelijk van de samenstelling en leeftijd van iedereen kan ik me voorstellen dat het prettig is om zo hier en daar wat meer tijd te hebben.
Onze kinderen vonden het altijd fijn om meerdere dagen op dezelfde plek te zitten.
Maar met een omzetting van sequoia naar bijvoorbeeld Mammoth Lakes of Lee Viing is het qua afstanden wel te doen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Marcopstal »

Simonrio schreef:Vele hier zijn van het rustig aan doen, maar ik zou het ook op ongeveer zo'n manier plannen. Veel zien en lekker doorkarren. Uitrusten doen we thuis wel weer. :thumbup:
Is dat dan nog "vakantie" ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door michelly »

Met nog een extra dag zou dit prima te doen moeten zijn. Ik ben het wel met Marianne eens om sequoia te skippen en via de tioga pas te gaan. En voor mij zou dit zeker " vakantie" zijn.
Gebruikersavatar
Simonrio
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 16 mar 2015, 23:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Dordrecht

Re: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco

Bericht door Simonrio »

Marcopstal schreef:
Simonrio schreef:Vele hier zijn van het rustig aan doen, maar ik zou het ook op ongeveer zo'n manier plannen. Veel zien en lekker doorkarren. Uitrusten doen we thuis wel weer. :thumbup:
Is dat dan nog "vakantie" ?
Absoluut :D
Mettes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016, 18:20

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Mettes »

Alvast bedankt voor de vele bruikbare tips! Ik heb gemerkt dat de meningen over "vakantie" verdeeld zijn :) en ik denk dat wij er een beetje tussenin zitten. De kinderen zijn dan 15 en 17 jaar en kunnen dus best wat actie verteren. Anderzijds willen we ook vermijden dat we van de ene locatie naar de andere racen en vergeten te genieten van onze vakantie. Daarom heb ik de (voorlopige) route een beetje anders gepland. Het voorstel van Marcopstal leek me goed alternatief:

1. Las Vegas (aankomst)
2. Las Vegas – Grand Canyon
3. Grand Canyon
4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Page
6. Page - Bryce
7. Bryce – Zion
8. Zion
9. Zion – Valley of Fire – Las Vegas
10. Las Vegas – Death Valley
11. Death Valley – Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes – Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite – San Francisco
15. San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco (Vertrek)

Enkele bemerkingen:
Iedereen raadt blijkbaar aan om de reis aan te vatten richting Grand Canyon en niet naar Zion. Wat is de reden hiervoor?
Er wordt voorgesteld om van Zion rechtstreeks door te rijden naar Death Valley maar dat lijkt me toch een behoorlijke afstand terwijl we volgens mij toch nog Las Vegas moeten passeren.
Ik heb nog steeds een dag op overschot. Iemand een idee waar ik die best plan? Mijn eerste idee zou dan Page of Bryce zijn.
Wat is eigenlijk de reden om niet langs Sequoia te passeren maar via de Tioga pas?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

De route van DV naar Yosemite via de Tioga Pass is niet alleen korter maar ook veel mooier dan die via Sequoia NP. Sequoia NP zelf is wel weer erg de moeite waard, maar je hebt er met 1 overnachting te weinig tijd voor.
Als je nog een stop maakt in Las Vegas maat het niet uit of je eerst naar Zion gaat of eerst naar de GC. Maar wil je geen stop meer maken tussen Zion en DV (wat je goed in 1 dag kunt doen, ook al rij je langs Las Vegas) dan is de richting zoals je hem nu hebt het beste. Ik zou daar wel de voorkeur aan geven; je kunt dan in Las Vegas 2 nachten in hetzelfde hotel zitten. Nu ben je weer tijd kwijt met inchecken - en dat kost echt tijd in Las Vegas. Maar veel maakt het allemaal niet uit, ik zou doen wat je zelf het prettigste vindt.

Een extra nacht zou je in Page kunnen doen zodat je daar tijd hebt voor bijvoorbeeld een boottocht, of in Yosemite, wat je tijd geeft voor meerdere wandelingen, zoals de Panorama Trail en een bezoek aan de Mariposa Grove voor de sequoia's.
Kijk voor de routes van Las Vegas via de Tioga Pass én voor Sequoia eens in ons 2006-verslag.
Je zou ook nog tussen Yosemite en SF naar Sequoia kunnen gaan. Maar dan zou ik we proberen om daar 2 nachten voor uit te trekken. Dan zou het bijvoorbeeld ten koste kunnen gaan van een nacht Grand Canyon, of van Monument Valley.
Meer kilometers maar wel mooi is om toch Capitol Reef in te plannen.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Marcopstal »

Je hebt een volle dag in Zion, dus kan je perfect de dag erna in de ochtend vertrekken richting Death Valley. De afstand is tot aan Furnace Creek 470 km. Amper een 4,5 uur rijden dus. Onderweg win je dan ook nog eens een uur omdat je terug van tijdzone wijzigt. Je hebt dus meer dan tijd genoeg voor deze rit.

Ter vergelijking: van aan de Grand Canyon is dit 630 kilometer en zit je al in dezelfde tijdzone.

Ik zou dan dus ook eerder opteren om direct twee nachten Vegas te doen en dan later aan Vegas voorbij te rijden.

Voor de extra nacht zijn er verschillende opties:

- Page als je bvb ook een boottocht wil maken op Lake Powell
- Yosemite dan kan je dit park meer exploreren
- Lake Tahoe tussen Yosemite en SF in (op zich best wel een mooie plaats om aan te doen)
- Monterey en een stukje kust (bvb 17 mile drive)
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Mettes
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2016, 18:20

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Mettes »

Na overweging van alle tips hebben we onze route op volgende manier gepland:

1. Las Vegas (aankomst)
2. Las Vegas
3. Las Vegas – Grand Canyon
4. Grand Canyon - Monument Valley
5. Monument Valley - Page
6. Page - Bryce
7. Bryce – Zion
8. Zion
9. Zion
10. Zion – Valley of Fire – Death Valley
11. Death Valley – Mammoth Lakes
12. Mammoth Lakes – Yosemite
13. Yosemite
14. Yosemite
15. Yosemite – San Francisco
16. San Francisco
17. San Francisco
18. San Francisco (Vertrek)

We hebben een exta dag in Zion voorzien omdat de wandelingen daar interessanter lijken. Alhoewel ik nog een beetje twijfel om die dag eventueel naar Bryce te verplaatsen. Vervolgens gaan we van Zion naar Death Valley en stoppen we niet in Vegas zoals eerst gepland. Een kleine bedenking hierbij: Als we vroeg in Zion vertrekken,is er dan voldoende tijd om ook Valley of Fire te bezoeken?
Als we reizen van Mammoth Lakes naar Yosemite, is het dan haalbaar om langs Bodie te passeren?
Verder hebben we de overige dag (die we dan in Grand Canyon hebben geskipt) naar Yosemite verplaatst. We zouden dan nog Mariposa Grove kunnen bezoeken om de sequoias te bewonderen. Op deze manier lijkt het me een goeie mix tussen "roadtrip" en "relaxen"
Verdere bedenkingen zijn altijd welkom.
Ook tips ivm overnachtingsplaatsen of Niet Te Missen Dingen willen we graag horen.

Ik wil ook nogmaals iedereen hier bedanken voor alle nuttige tips! Op deze manier is het veel leuker dan je reis te laten plannen door een of ander reisagentschap.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door PSVwally »

Ik zou dag 12 gebruiken voor Bodie en de Tioga pass. Dan heb je dag 13/14 en evt. de ochtend van 15 voor Yosemite, dat is tijd zat.

Dag 3 op tijd naar de GC rijden. Dag 4 zorgen dat je uiterlijk rond 15u bij Monument Valley bent (let op, uurtje later dan Grand Canyon tijd). Dan heb je een uur of 4 voor MV en kan je bv de valley drive (high clearance auto?) of een tour doen (tour vooraf boeken). Dan kan je de volgende ochtend direct naar Page.

Afhankelijk van je plannen voor Page en Bryce zou je met die ene dag zion nog kunnen schuiven. Ik zou alleen niet te lang wachten met hotels te boeken als je in de zomer gaat. Je hoeft met 3 nachten Zion daar op nacht 1 natuurlijk niet vroeg aan te komen, dus als je dag 7 bv eerst nog Antelope Canyon bij Page doet heb je daarna de middag en een groot deel vd dag daarna nog voor Bryce, wat in principe tijd genoeg zou moeten zijn.

Als je van Zion naar Death Valley gaat en je ook nog VoF mee wilt pakken heb je niet zo veel tijd over voor Death Valley. Je kan op de dag dat je naar Mammoth Lakes gaat nog wel iets in Death Valley doen, maar om dan nog alle highlights van DV te moeten doen lijke me wat veel. Persoonlijk zou ik wel VoF meepakken, maar dan misschien de laatste nacht Zion verhuizen naar Overton of Moapa Valley? Dat scheelt alweer iets tijd.

Je hebt nu overigens een mooie rustigere route vind ik :thumbup:
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7588
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Marcopstal »

Ik zou eerder een extra dag aan de GC plannen. Op de weg erheen heb je dan ruim de tijd voor de Hooverdam, stukje route 66 (Oatman, Kingman, Seligman) en dan kan je volle dag rustig de GC bezoeken om de derde dag rustig de verplaatsing richting MV te maken. Ik denk dat dat meer rust zal geven. Met één volle dag Zion heb je naar mijn inziens genoeg.

Zion - VOF - Death Valley lijkt me niet echt en probleem. In de timing zou ik er wel voor zorgen dat je die dag Dante's View en Badwater (+ Devils Golf Course en Artist Drive) hebt gedaan. Zabriskie Point ligt vlak bij Furnace Creek dus dat ka je doen wanneer je wil. In principe zou dit perfect moeten lukken aangezien VOF niet echt een omweg met zich meebrengt. Ipv de dag ervoor reeds te verkassen zou ik gewoon vrij vroeg vertrekken. Verhuizen van hotel kost ook extra tijd.

Bodie zou ik ook op dag 12 doen, de Tioga Pass heb je voldoende tijd voor op dag 13.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Mettes: 17 daagse trip Las Vegas - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind de route mooi zo. Ik kan me vinden in zowel de opmerkingen van PSVWally als die van Marcopstal. Belangrijk is wat jullie prettig vinden en wat je overal wilt doen. De tijd voor de GC is niet ruim, maar het kan wel zo, zeker als je in MV niet hebt gepland. Dan is aankomen aan het eind van de dag prima.
Voor Zion is een volle dag mooi, zeker als je daarna in Moapa zou overnachten; dat geeft je nog een groot deel van de dag voor het park. Maar 3 nachten is ook mooi, er is genoeg te doen, en een beetje rust is ook niet gek. Valley of fire is erg heet in de zomer, dus heel veel zul je daar niet doen.
Bodie kan op dag 12, maar als je op tijd vertrekt uit DV heb je er wellicht ook op dag 11 al tijd voor. Voor de Tioga Road zou je al bijna een dag uit kunnen trekken. Als je eerst naar Bodie gaat ben je al een halve dag kwijt. Maar ook hier geldt weer; het is afhankelijk van wat jullie overal gepland hebben.
Met een bezoek aan Bodie is een overnachting in Lee Vining ook niet gek. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Tioga Lodge at Mono Lake. Of kijk eens in Bridgeport, naar de Virginia Creek Settlement. Voor Mammoth Lakes kun je naar de Motel6 kijken. Simpel maar netjes.

Zie www.travelyosemite.com als je in het park wilt overnachten.
Voor Zion ligt Springdale het beste. wij vonden de Desert Pearl Inn geweldig, maar er zijn ook goedkopere mogelijkheden zoasl de Zion PArk Motel.

Voor de GC zie www.grandcanyonlodges.com.
In MV heb je the View hotel of Gouldings Lodge. Wij overwegen een tipi in Tipi Village. Mexican Hat is ook een mogelijkheid (San Juan Inn).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer